مفید بود؟

آیا می‌خواهید مشتریان جدید بیشتری کسب کنید؟ باید برای دستیابی به پروپوزال سئو بهتر تلاش بیشتری بکنید.
پروپوزال سئو در حقیقت زمینه فروش شما را فراهم می‌کند. این یعنی فرصتی که می‌توانید از طریق آن مشتری جدید را متقاعد کنید که شرکت شما برای رفع نیازهای او مناسب است. در نظر داشته باشید که مشتری احتمالی شما با چندین شرکت بهینه‌سازی سایت تماس می‌گیرد و احتمال دریافت پروپوزال شفاف و اجرایی از طرف آنها شانس شما را برای جلب توجه مشتری کمتر می‌کند. یک پروپوزال قابل درک باعث می‌شود مشتری شما دقیقاً بداند چه انتظاراتی را در چه زمان‌هایی از شما باید داشته باشد. توجه داشته باشید که نیازی نیست ساعت‌ها زمان خود را برای ساخت پروپوزال صرف کنید؛ برای شروع می‌توانید از الگوی پروپوزال سئوی ما استفاده کنید و آن را برای مشتری‌های بالقوه خودتان سفارشی سازی کنید.
پیش از آموزش تهیه پروپوزال سئو بهتر است با مفهوم سئو بیشتر آشنا شویم و از خدماتی که شرکت‌های بهینه سازی سایت‌ها به مشتریان خود عرضه می‌کنند آگاهی بیشتری کسب کنیم. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره سئو تضمینی سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

تعریفی مختصر از سئو

سئو (SEO) به معنی بهینه‌سازی سایت در موتورهای جست‌وجویی نظیر گوگل است. این موتورهای جستجو با روش‌های مختلفی مناسب‌ترین پاسخ را برای جستجوی کاربر تهیه می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند. اگر یک سایت در جایگاه بالایی از نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد به راحتی می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کند؛ این امر منجر به افزایش درآمد کسب‌ و کارهای آنلاین می‌شود. همان طور که می‌دانیم صاحبین مشاغل و مالکین سایت‌های تجاری با وجود بازار داغ و حساسا آنلاین قصد دارند کسب و کار خود را به مخاطبان و مصرف کنندگان بیشتری معرفی کنند تا در نهایت بتوانند بازگشت سرمایه و کسب سود مالی خود را تضمین کنند. به همین دلیل سرمایه گذاری در سئو بسیار رایج شده است و شرکت‌های سئو با ارسال یک پروپوزال سئو حرفه‌ای می‌توانند بر روی مشتریان بالقوه خود تاثیر بگذارند. در صورتی که مشتاق کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه قیمت سئو و جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد

 

پروپوزال بهینه سازی سایت

پیش از آن که نوشتن را شروع کنید باید از مشتری خود چند سوال بپرسید. هدف از انجام این کار این است که متوجه شوید مشتری شما واقعاً به چه کمک‌هایی نیاز دارد. برای دستیابی به توانایی پروپوزال نویسی برای سئو قدم‌های زیر را دنبال کنید.

  1. قدم اول: طرح سوال

انتظار دارید از سئو چه نتیجه‌ای بگیرید؟ بازدید بیشتر، فروش بیشتر، بازگشت سرمایه.
مشتری ایده آل شما کیست و بزرگترین جذابیت محصول / خدمات شما برای او چیست؟
سه مورد از برترین و موفق‌ترین رقبای خود را نام ببرید؟ توجه داشته باشید که عدد سه فقط برای آگاه کردن مشتری نسبت به مسائلی است که قرار است در پروپوزال سئو مورد توجه قرار بگیرد، اگر تعداد رقبای آنها بیشتر است حتما به لیست خود اضافه‌شان کنید.

  1. قدم دوم: اجتناب از انجام کارهای تکراری

همگی می‌دانیم که نوشتن یک پروپوزال سئو کاربردی و عالی ‌می‌تواند ساعت‌ها زمان ببرد. اگر قصد دارید از اول چرخ را اختراع کنید و برای نوشتن پروپوزال سئو دست به قلم شوید باید بگویم که این کار کمی دشوارتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم هدف خود را به ایجاد یک الگوی پروپوزال سئو تغییر دهید تا در نتیجه هر زمان که بخواهید پروپوزالی به مشتری جدید ارائه دهید به سادگی بتوانید آن را ویرایش کنید.

 

  1. قدم سوم: شروع به نوشتن

هر پروپوزال سئو شامل چند بخش است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

بخش اول: مقدمه

پروپوزال را ابتدا با معرفی شرکت خود شروع کنید. به مشتری بگویید چه مواردی شرکت‌ شما را نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند و چرا باید شرکت شما را انتخاب کنند. فراموش نکنید که پروپوزال زمینه‌ای برای فروش شما ایجاد می‌کند. شما به وسیله پروپوزال شرکت و اعتبار خود را می‌فروشید.

یک مقدمه عالی در پروپوزال سئو باید این ویژگی ها را داشته باشید:

  • نشان دهد تفاوت شرکت شما با شرکت‌های دیگر چیست: چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟ چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟
  • تجربه شرکت شما را برجسته کند: به مشتریان خود نشان دهید آن چیزی که برای ارائه نتایج لازم است را در اختیار دارید. اگر برنده جایزه‌ای شده‌اید یا مدرکی را جدیدا به دست آورده‌اید، حتما در پروپوزال خود ذکر کنید.
  • معرفی تیم: به مشتری بگویید که با چه افرادی قرار است کار کند و چه کارهای این تیم را واجد شرایط همکاری با او می‌کند.

نکته: به مشکلات، نیازها و اهداف مشتری دقت کنید. شما باید برای برجسته نمودن مشکلات احتمالی مشتری با معرفی خدمات و کارهای اجرایی خودتان شروع کنید. همچنین باید بتوانید نشان به مشتری نشان دهید که تجارت آنها را متوجه شده‌اید و از اهدافی که قصد رسیدن به آنها را دارند آگاهی کامل دارید.

بخش دوم: نتیجه مورد انتظار

در این قسمت باید تأثیر حل مشکلی که در بخش اول شناسایی‌ کرده‌اید را شرح دهید. اما فراموش نکنید که اکنون زمان پرداختن به جزئیات نیست و باید بر این هدف تمرکز کنید که مشتریان با بهر‌ه‌گیری از راه‌حل‌های موتورهای جستجو چگونه می‌توانند در تجارت خود به اهدافشان دست پیدا کنند. برای مثال؛ زمانیکه برای سایت شما محتوای ارزشمند و مرتبط و مناسب سئو تهیه کنیم کاربران سایت شما بیش از ۳۰٪ افزایش می‌یابند.

 

بخش سوم: بررسی اجمالی روش‌ها

اکنون وقت آن است که مشخصات استراتژی خود را به صورت مختصر پر کنید؛ اگر هدف آنها افزایش ترافیک است، نحوه دستیابی به هدف را مشخص کنید. فقط در ۲ یا ۳ خط به طرح کلی از استراتری‌های پروپوزال سئو خود بپردازید. برای مثال می‌توانید مواردی نظیر تولید محتوا، متا تگ‌ها، بک لینک‌ها و موارد دیگری را ذکر کنید.

بخش چهارم: فراخوان عمل و نتیجه‌گیری

پروپوزال را به وسیله فراخوان عمل واضح و روان (CTA) به پایان برسانید؛ این بخش یکی از مهمترین بخش‌های پروپوزال سئوی شما است که اغلب فراموش می‌گردد! پروپوزال خود را توسط یک فراخوان تاثیرگذار که به مشتریان اجازه می‌دهد با مراحل بعدی شروع کار آشنا شوند، تمام کنید. این بخش باید شامل اطلاعات تماس شما و مراحل بعدی روند باشد.

  1. قدم چهارم: فهرستی از خدمات سئو

در این قسمت می‌توانید در مورد چگونگی یاری رساندن خدمات سئو به شرکت‌های تجاری بپردازید. به آنها نشان دهید که از مشکلات آنها آگاهی دارید و برای برطرف کردنشان برنامه و استراتژی‌های منحصر به فردی دارید.
خدمات مشخصی که در پروپوزال شما وجود دارد می‌تواند موارد زیر باشد:

  • حسابرسی‌های اولیه: حسابرسی محتوا، بک لینک، کلمات کلیدی، سایت و غیره
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی: در خصوص فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ابزارهایی که در این فرایند استفاده می‌کنید اطلاع‌رسانی کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: فرایندی را که قصد دارید برای ردیابی رقبای مشتری و استراتژی‌های سئوی آنها استفاده کنید را شرح دهید.
  • تولید محتوا: به سرعت استراتژی تولید محتوای سایت مشتری را به منظور دستیابی سریع‌تر به ترافیک ارگانیک تغییر دهید.
  • ایجاد بک لینک: روشی را که برای ایجاد بک لینک‌ها دنبال می‌کنید، ابزاری که برای تجزیه و تحلیل بک لینک و غیره استفاده می‌کنید را توضیح دهید.
  • گزارش سئو: خیلی واضح توضیح دهید که تیم شما چند بار گزارش سئو را برای مشتری ارسال می‌کند و اینکه آیا این گزارش‌ها در جلسات بررسی می‌شوند یا خیر.

 

  1. قدم پنجم: جدول زمانی بسازید و تا سرعت پیشرفت کار را به مشتری اطلاع دهید.
  2. قدم ششم: پیشنهادی طرح کنید که مشتری نتواند آن را رد کند.
  3. قدم هفتم: ارسال قرارداد کاغذی که ضوابط و قوانین شرکت شما در آن به زبان ساده و روان درج شده باشد.
  4. قدم هشتم: ارسال پروپوزال حرفه‌ای که قدم به قدم با هم نوشتیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.