مفید بود؟

یکی از تکنیک های مهمی که در دنیای طراحی وب سایت به کار می رود، تکنیک First Content می باشد که هدف از این تکنیک این می باشد که محتوا را به بهترین شکل ممکن در وب سایت قرار دهد تا کاربران از دیدن محتوا از رضایت کافی برخوردار شوند

 

تکنیک Content First در طراحی سایت چیست؟

 

این تکنیک بیان می کند که وجود محتوای مناسب، یکی از مهمترین موارد در یک سایت می باشد که صاحبان سایت باید به همه موارد ریز و درشت آن مانند متن، تصاویر، ویدیو، گرافیک و… توجه کنند تا کاربران زیادی را جذب وب سایت خود نمایند. تکنیک Content First فقط برای وب سایت مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای کارت ویزیت، کاتالوگ، محصولات چاپی و… استفاده می کنند.همچنین می توانیم از این تکنیک در طراحی Box فروشگاه ها به کار ببریم شما یک طراحی سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که مدیر آن فروشگاه بخواهد Box مختص به برند فروشگاه خود را طراحی کند که با استفاده از این روش می تواند تجربه خوبی را برای کاربران ایجاد نماید.با استفاده از تکنیک Content First Design می توانید تجربه عالی را برای کاربران خود فراهم بیاورید با طراحی سایت User-Friendly می توانید به کاربران خود این امکان را بدهید تا در میان چندین مورد از محتوا با توجه به سلیقه خود بهترین مورد را انتخاب نمایند. در این صورت مدیر وب سایت، سلایق کاربران خود را می شناسد و با توجه به سلایق آن ها به ایجاد محتوا می پردازد. اگر شما به عنوان مدیر وب سایت کاربران خود را بشناسید و اطلاعات خود را در رابطه با علایق آن ها بالا ببرید در نتیجه می توانید بیش تر به موفقیت دست پیدا کنید.

 

تعیین ساختار سایت و استراتژی محتوا

 

آمارها نشان می دهد که مهم ترین مسئله ای که در تکنیک Content First در طراحی سایت

 

باید در طراحی سایت به آن توجه شود این است که کاربر به بخش های مختلف سایت طراحی آسانی داشته باشد. در واقع این مسئله اثبات کننده ی این است که در سایت هایی که محتوا نقش اصلی را ایفا می کند و یا به عبارتی سایت های محتوامحور، این که کاربر به محتوا دسترسی آسان و سریعی داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اگر در طراحی سایت، محتوا در اولویت قرار گیرد و طراح سایت بداند که قرار است چه محتوایی درون سایت قرار گیرد می تواند ساختار بهتر و مناسب تری برای سایت طراحی کند.

 

در ضمن به یاد داشته باشید که اگر شما از ساختاری بهینه در طراحی سایت خود استفاده کنید، در عین این که در نحوه ارائه محتوا تاثیر زیادی دارد، از بوجود آمدن بی نظمی و شلوغی در طراحی سایت جلوگیری می شود.

 

بگذارید این مسئله را با یک مثال برای تان بهتر باز کنیم. برای تکنیک Content First در طراحی سایت

 

تصور کنید می خواهید یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید اگر شما بدانید که فروشگاهی که طراحی می کنید چه دسته بندی ها و زیر دسته هایی خواهد داشت می توانید از منوی اصلی سایت و ساختار آن درک بهتر و بیشتری داشته باشید.

 

همچنین اگر می خواهید از منو ساده و یا مگا منو استفاده کنید باید به یاد داشته باشید که استفاده از این موارد به تعداد زیر دسته ها و دسته های محصولات بستگی دارد.

 

اما در صورتی که طراح سایت از این موارد آگاهی نداشته باشد، احتمالا طرحی که برای سایت طراحی می شود کارایی لازم را نخواهد داشت.

 

برای مثال سایت فروش گلی را تصور کنید که تنها دارای 5 زیر دسته ی گل ها، مناسبت ها، گیاهان، اشتراک گل و ارسال روز است. با توجه به این که تنوع دسته بندی که در نظر گرفته شده است پایین است، می توان به راحتی متوجه شد که در طراحی سایت به محتوای آن توجه نشده است.

 

کانتنت فرست در طراحی سایت چیست؟

 

کانتنت فرست یا طراحی سایت بر اساس محتوا، تکنیکی است که پایه طراحی سایت شمارا «محتوا» می داند. معمولا زمان طراحی سایت، افراد در جست و جوی سایت های مطرح و خاصی هستند که می شناسند و دوست دارند که سایتی مثل آن داشته باشند. اما کانتنت فرست از شما انتظار دارد محتوا و عناوینی که  قرار است روی سایت درج شود را بشناسید و با کاربرانتان آشنایی داشته باشید.

 

پس به جای اینکه به دنبال سایت های مطرح و پربازدید بروید تا از نمونه های آن ها الگو برداری کنید، ابتدا به فکر محصول و خدماتی باشید که قرار است در سایت خود ارائه دهید. یعنی اگر شما قرار است در آینده محتوایی ارزشمند را برای مخاطبین خود تهیه کنید، باید پیش از طراحی سایت خود، درک درستی از این محتوا که قرار است درآینده روی سایت بارگذاری شود داشته باشید.

 

تکنیک Content First در طراحی سایت

 

از ما می خواهد با محتوای سایت به خوبی آشنا شویم و طبق آن عمل کنیم. همانطور که قطعا محتوای یک سایت فروش لباس و یک سایت فروش محصولات سرمایشی-گرمایشی باهم متفاوت است، بنابراین طراحی هر کدام از این دو نوع سایت هم باید خاص و متفاوت باشد. پس باید برای طراحی وب سایت مناسب برای هرکدام از این موارد، به ماهیت محصول، نوع محتوا، هدف و نیاز کاربران آن توجه داشت.

 

4عنصر مهم در content first کدام است؟

 

در طراحی بر اساس محتوای وب لازم است که شما به 4 نکته توجه کنید و بر اساس آن، طراحی را انجام دهید و این نکات تمام آن چیزی است که content first از شما می‌خواهد تا انجام دهید. در ادامه به توضیح مختصری از این عوامل می‌پردازیم.

 

1_ساختاربندی سایت

 

اگر خود را به جای یک کاربر قرار دهید، مهم‌ترین مساله‌ای که برای شما بعد از ورود به سایت اهمیت پیدا می‌کند چیست؟ احتمالا جواب خواهید داد که وقتی وارد سایت می‌شوم، دوست دارم خیلی راحت به محتوایی که بخاطر آن وارد شده‌ام، دست پیدا کنم. بله این نکته کاملا درست است. اگر در هنگام طراحی، به محتوا دقت کافی داشته باشید، می‌‌توانید به این نیاز کاربر به خوبی پاسخ دهید و ساختاری که در سایت مشاهده می‌شود، بسیار بهینه و کاربردی و باعث رضایت کاربر خواهد شد.

 

2_طراحی و خلاقیت در ایجاد المان‌ها

 

با کمی خلاقیت در طراحی، می‌توان برای جذاب‌تر کردن سایت، بسیاری از موضوعات را با المان‌ها و یا با آیکون‌هایی اختصاصی نشان داد که برای کاربر نیز جالب و جذاب خواهد بود.

 

3_رعایت اولویت‌ها در محتوا

 

رسیدن به این مرحله که بفهمید کاربر موقعی که به سایت شما می‌آید و به دنبال چه چیزی است، اصلا کار سختی نیست. خوب است بدانید موقعی که فردی به سایت شما سر می‌‌زند، به دنبال عکس است، به دنبال مقاله است و یا به دنبال یک ویدئوی آموزشی. باید نیازهای و علایق مخاطب شناسایی شده و بر اساس آن محتوا نویسی انجام شود.

 

4_کاهش درصد تغییرات

 

همیشه سعی کنید اگر در حال انجام دادن کاری هستید، آن را از ابتدا خوب و عالی انجام دهید تا بعدها نیازی نباشد که تغییراتی را اعمال کنید. این قضیه در مورد طراحی سایت نیز صدق می‌کند. بهتر است قبل از طراحی سایت، از تکنیک content first در کار خود استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند که از ابتدا کار خود را بی‌‌نقص انجام دهید. گاهی بی‌توجهی به این موضوع، باعث طراحی سایتی با نقایص زیاد شده و برطرف کردن ایرادات، بعدها زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود و این چیزی است هیچ کس دوست ندارد برایش اتفاق بیفتد

 

سخن آخر:

استفاده از تکنیک Content First در وب سایت مزایای زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله: به افزایش رضایت کاربران کمک می کند، وقتی شما محتوایی را با این اصول در وب سایت خود قرار می دهید باعث می شود تا مشتریان شما که بیش تر رغبت به بازدید از سایت شما نمایند و با مشاهده چنین محتواهایی باعث می شود تا رضایت آن ها بیش تر شود بنابراین افزایش بیش تر کاربران برابر است با فروش و سود بیشتر کسب و کار مورد نظر مواجه می شوید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.