مقالات آموزشی

بررسی سئو حرفه ای و اقدامات لازم برای بهینه سازی آن

مفید بود؟

سئو حرفه ای به مجموعه اقدامات انجام شده در داخل و خارج از وبسایت گفته می شود که به منظور افزایش قدرت دامنه ی موتورهای جستجو صورت می پذیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو و شغل های مرتبط با سئو از جمله تحلیلگر سئو با دیگر مقالات دیگر وبتو همراه باشید.
همانطور که می دانید سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و تکنیک های به کار گرفته شده در سئو موجب بالا رفتن رتبه ی سایت در لیست نتایج موتور های جستجویی مثل گوگل می شوند. سئوی حرفه ای به مجموعه ای از تکنیک ها در داخل و خارج سایت گفته می شود که باعث افزایش بازدید کنندگان از وبسایت شما می گردند. موثرترین تکنیک در سئوی حرفه ای، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است.
اگر تکنیک های سئو را به بخش سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه تقسیم بندی کنیم، سئوی حرفه ای شامل به کارگیری تکنیک های قانونی یا اصطلاحا کلاه سفید می شود. هدف سئوی حرفه ای این است که وبسایت را در صفحه ی اول لیست نتایج موتور جستحو قرار دهیم، چرا که غالب افراد تنها بر روی نتایج مشاهده شده در صفحه ی اول کلیک می کنند. به کارگیری درست تکنیک های سئوی حرفه ای کلید موفقیت در سئو است. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان وبتو تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه قیمت سئو و جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد

 

راهنمای مطالعه متن
  • مراحل انجام سئو حرفه ای
  • چگونه باید حرفه ای بودن سئوی یک سایت مشخص شود؟
  • چه سایت هایی نیاز به سئوی حرفه ای دارند؟
  • تفاوت هزینه های سئوی حرفه ای و سئوی عادی

 

مراحل انجام سئو حرفه ای

در ادامه اقداماتی که لازم است در سئوی حرفه ای صورت بگیرند را بر می شماریم:

• تحقیق کلمات کلیدی

در نخستین گام سئوی حرفه ای می بایست پس از تعیین موضوع کسب و کار، مرتبط ترین و پر کاربرد ترین کلمات کلیدی برای آن انتخاب شوند. در واقع باید بر روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز کنید که می توانند مشتریان را به سمت سایت تان سوق دهند.

• تجزیه و تحلیل وبسایت های رقیب

پس از بررسی کلمات کلیدی، باید این نکته را در نظر داشته باشید که وبسایت های دیگری نیز مانند شما به بررسی پرکاربردترین کلمات کلیدی پرداخته و شاید خیلی هم از شما جلوتر باشند. مهم ترین عاملی که می تواند موجب پیشی گرفتن شما از آن ها شود پیدا کردن نقاط ضعف شان است.

• لینک سازی

بک لینک های وارد شده به وبسایت شما که به دلیل پربازدید بودن وبسایت مبدا و محتوای خوب آن ایجاد شده اند، از نظر موتورهای جستجو با ارزش تلقی می شوند. همچنین لینک سازی بین صفحات موجب می شود تا موتور جستجو هنگام بررسی یک صفحه، صفحات دیگر را نیز مورد ارزیابی قرار دهد.

• تولید محتوا

استفاده از تولید محتوای منحصر به فرد، ارزان ترین و بهینه ترین روش برای بالا بردن رتبه ی سایت است.

• سئوی لوکال

سئوی محلی به معنای نمایش نتایج به کاربر بر اساس نزدیک ترین نتیجه به محدوده ی اوست و یکی از تکنیک های مهم در سئوی حرفه ای می باشد.

• سئوی موبایل

امروزه استفاده از موبایل و تبلت برای جستجوی صفحات مختلف در موتورهای جستجو بسیار رایج است. به همین دلیل سایت باید به گونه ای باشد که تمامی صفحات آن در موبایل و سایر دستگاه های دیگر به درستی و کامل نمایش داده شوند و این عامل مهمی در رتبه بندی وبسایت شما توسط موتور جستجو است.

• جستجو در سطح بین المللی

یکی از موارد مهم در سئو سایت های عادی، سئو سایت فروشگاهی و سئو محصولات این است که سایت شما حداقل از دو زبان پشتیبانی کند. البته سئوی حرفه ای برای جستجوی بین المللی معمولا توسط وبسایت هایی انجام می گیرد که قادر هستند تا محصول یا خدمات خود را در سطح فرامرزی ارائه کنند. در این صورت باید کاربران موجود در اقصی نقاط دنیا بتوانند با وبسایت تان ارتباط برقرار کنند.

• بازاریابی ویدیویی

امروزه تاثیر استفاده از ویدیو به جای متن برای جلب کاربران بسیار افزایش یافته و همین موجب شده تا یکی از تکنیک های مهم در سئوی حرفه ای شود. ویدیویی که درست ساخته شود می تواند به اندازه ی ده ها متن پسندیده شده و به اشتراک گذاشته شود.

چگونه باید حرفه ای بودن سئوی یک سایت مشخص شود؟

اساسا، سایتی که دارای سئوی حرفه ای باشد، سایتی است که به موتور جستجو اجازه می دهد تا میان صفحاتش جستجو کرده و آن ها را بخواند. چراکه اطمینان حاصل کردن از اینکه موتور جستجو بتواند به راحتی بخزد و محتوایتان را درک کند، اولین گام برای دیده شدن وبسایت در صفحه ی نخست لیست نتایج موتور جستجو است.
موتور جستجو برای این کار از یک خزنده استفاده می کند و ما نیز تلاش می کنیم تا با موتور جستجو همکاری داشته باشیم نه اینکه بر خلاف میل آن عمل کنیم. متاسفانه وبسایت های زیادی ساخته شده اند که از تکنیک های سئوی حرفه ای هیچ بهره ای نبرده اند.
ساختن یک وبسایت با سئوی حرفه ای نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکردی ساختارمند برای نمایش کسب و کار یا خدماتی است که ارائه می دهید. وبسایت شما به عنوان یک ابزار بازاریابی می بایست بر پایه ی یک برنامه-ی مستحکم بازاریابی دیجیتال با مدل بیزینس و ارائه ی ارزش ها باشد.

چه سایت هایی نیاز به سئوی حرفه ای دارند؟

سایت هایی که با هدف تجارت و به دست آوردن سود بیشتر راه اندازی شده اند، نیاز دارند تا صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند تا از این طریق، به هدف سئوی حرفه ای که همان جذب بازدید کننده ی بیشتر است، دست یابیم. سئوی حرفه ای مهم ترین عامل جلب مشتریان بالقوه برای وبسایت است.
به طور کلی می توان گفت مهم ترین گروه از وبسایت هایی که به سئوی حرفه ای نیاز دارند، آن دسته از وبسایت هایی هستند که با اهداف بازرگانی و تجاری ساخته شده اند. سایتی که به طور حرفه ای بهینه سازی شده باشد، از شانس بالایی برای موفقیت در زمینه ی تجاری خاص خود برخوردار است، چرا که امروزه بیشتر افراد از موتورهای جستجو برای مسائل مختلف استفاده می کنند. وقتی شما با اقدامات سئوی حرفه ای در صفحه ی اول لیست نتایج موتورهای جستجو واقع شوید، افراد بیشتر با مححصولات و خدمات تان آشنا شده و احتمالا تبدیل به مشتری تان خواهند شد و افزایش تعداد مشتریان معادل است با رونق تجارت.
می توانید برای انجام سئوی حرفه ای بر روی وبسایت تان از متخصصین این امر نیز بهره ببرید. البته باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه یا همان تکنیک های غیر قانونی ممکن است برای مدتی کوتاهی رتبه ی وبسایت تان را بالا ببرد، اما موتورهای جستجوی گوگل بیش از هزار بار در طول سال به روز رسانی می شوند و هدف از این بهینه سازی ها شناسایی تکنیک های غیر قانونی و سیاه و حذف وبسایت هایی است که از این تکنیک ها استفاده می کنند.

تفاوت هزینه های سئوی حرفه ای و سئوی عادی

اگر برای وبسایت تجاری خود به اقدامات سئوی عادی مثل یک طراحی سایت معمولی و یک امکان ثبت نام ساده روی بیاورید، به زودی از میدان رقابت وبسایت های تجاری خارج خواهید شد. چون وبسایت های رقیب با به کار گیری اقدامات سئو تضمینی سایت یا همان سئو حرفه ای علاوه بر تمرکز بر روی یک هاستینگ مطلوب، طراحی زیبای سایت، نام دامنه ای که کوتاه بوده و به ذهن سپرده شود و … را نیز مد نظر قرار می دهند.
در حال حاضر رقابت وبسایت های تجاری و بازرگانی که ارائه دهنده ی محصولات و خدمات مختلف هستند نه تنها بر سر قرار گرفتن در صفحه ی اول لیست نتایج گوگل بلکه بر سر قرار گرفتن در 5 نتیجه ی برتر صفحه ی اول است. چرا که طبق آمار، بیش از 90 درصد کاربران تنها بر روی 5 نتیجه ی نخست کلیک می کنند.
نخستین گامی که باید برداشته شود تا در دراز مدت منجر به قرار گرفتن شما در 5 رتبه ی برتر موتورهای جستجو و خصوصا گوگل شود، استفاده از سئوی حرفه ای برای سایت تان است. طبیعتا اگر از یک آدم خبره ی سئو بخواهید که بهینه سازی را برای وبسایتتان انجام دهد، هزینه ی درخواستی وی برای به کار گیری اقدامات حرفه ای سئو نسبت به سئوی معمولی بالاتر خواهد بود.

جهت مقایسه میتوانید به صفحه نمونه کار سئو مراجعه و همچنین برای دریافت خدمات سئو حرفه ای می توانید با مشاوران سئو تیم وبتو تماس بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.