مقالات آموزشی

بیان مفهوم صدای برند و علت اهمیت آن

مفید بود؟

لحن برند در تولید محتوا علاوه‌ بر توجه به کیفیت، باید ریتم و سرعت بیان را نیز در نظر گرفت تا بهترین فن بیان اتخاذ شود. تولید محتوا در سایت و بستر اینترنت یکی از

بخش‌های دیجیتال مارکتینگ بوده و امروزه حجم انبوهی از وب‌سایت‌ها در حال تولید محتواهای یونیک و با کیفیت هستند

تن صدا نحوه ارتباط برند شما با مخاطبان را توصیف می کند و بنابراین بر نحوه درک پیام های شما توسط افراد تأثیر می گذارد در این مقاله قصد داریم که بدانیم صدای برند

چیست و چرا اهمیت دارد؟ با ما همراه باشید

صدای برند چیست؟

لحن صدای شرکت شما شخصیت و ارزشهای برند شما را نشان می دهد. این شامل کلماتی است که شما انتخاب می کنید و ترتیب قرار دادن آنها را شامل می شود و در مورد تمام محتوای تحویل داده شده شما – محتوای وب سایت ، پست های رسانه های اجتماعی ، ایمیل ها و هر قالب دیگر.

از آنجا که اهداف مختلف به اقدامات مختلفی نیاز دارند ، بسته به موارد زیر ممکن است لحن شما متفاوت باشد

مخاطبی که با او ارتباط برقرار می کنید اگر بیش از یک شخص را هدف قرار دهید

رسانه ای که استفاده می کنید ، زیرا قالب ها و طول مطالب متفاوت است

هدفی که دنبال می کنید ، به عنوان مثال ، هدف یک خبر متفاوت از هدف مقاله است

اما صدای کلی شما باید در هر محتوایی که ارائه می دهید سازگار و رعایت شود

تن صدای موفقیت آمیز تعریف شده و پیاده سازی شده به شما این امکان را می دهد که برند شما فقط با استفاده از متن توسط مخاطبان شما شناخته شود ، حتی اگر آنها آرم یا نام شرکت شما را به محتوای تولید شده شما ضمیمه نکنند

حال بیایید ببینیم که شرکت شما چگونه می تواند از داشتن صدایی کاملاً مشخص بهره مند شود

با توجه به بررسی ها و تحقیقات انجام شده در مورد تأثیر صدای مارک ها ، به نتایج زیر رسیدم

این ارتباط با مخاطبان شما ایجاد می کند که گفتگو را تشویق می کند. 65٪ از مشتریان می گویند از لحاظ عاطفی با یک مارک ارتباط دارند به گونه ای که احساس می کنند شرکت به آنها اهمیت می دهد. نگرش دلسوزانه یا دوستانه نسبت به مخاطب شما می تواند او را وادار به تعامل بیشتر با شما کند و به شما فرصتی دهد تا به او راه حل مشکلات خود را ارائه دهید.

اعتماد به نفس را در بین مخاطبان ایجاد می کند. اعتماد می تواند با استفاده از اقدامات مختلف ایجاد شود – در یک مطالعه ، 64٪ از مشتریان اظهار داشتند که ارزشهای مشترک دلیل اصلی اعتماد به یک شرکت است ، در میان کسانی که گفتند که آنها با یک رابطه تجاری ارتباط دارند. برای رسیدن به این هدف ، کارهای خیرخواهانه ، کمک های مالی و وقایع مهمی را که در محل کار اتفاق می افتد برجسته کنید.

این ممکن است درآمد شرکت شما را افزایش دهد. یک نظرسنجی نشان می دهد متوسط ​​افزایش منسوب به ارائه مداوم مارک ، تخمین زده شده توسط آن سازمان هایی با مشکلات سازگاری برند ، 23 درصد است. شما باید اطمینان حاصل کنید که تن صدای شما در تمام کانال هایی که در آن هستید سازگار است.

این یک تصویر به یاد ماندنی از برند شما و افراد پشت آن ایجاد می کند. با این حال ، درک از نام تجاری شما فقط بر اساس زبان مورد استفاده نیست – رنگ های کلیدی 80٪ شناخت برند را بهبود می بخشند. این نکته بسیار مهم است که باید به خاطر داشته باشید برای شرکتهای کوچک و یا شرکتهای نوپا که محتوا بدون کمک طراح ایجاد می شود

اگر این داده ها شما را متقاعد کرده است که شرکت شما به لحن صدا احتیاج دارد و شما مشتاقانه می خواهید چگونگی بیان شخصیت برند خود را تعریف کنید ، در مرحله بعدی کشف کنید که چه کسی قادر به تعیین یک لحن صدا است و چگونه این کار را مرحله به مرحله انجام می دهد

چگونه صدای مارک خود را پیدا کنیم

پیدا کردن لحن صدای شما با درک اینکه مخاطب شما چیست و انتخاب زبان مناسب برای رسیدن به او شروع می شود. مرحله بعدی شناسایی ارزش های نام تجاری شما است که باید هنگام ایجاد محتوا و برقراری ارتباط با خوانندگان خود در خاطر داشته باشید.

با تعریف این عناصر ، می توانید صدای واضح و روشن رهنمودهای صوتی را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که در هر ارتباطی که برند شما ارسال می کند ، از لحن عبور می کند. با آشنایی بیشتر اعضای تیم با دستورالعمل ها و نحوه استفاده از لحن دلخواه برند ، ایجاد محتوای جدید که مطابق با این چشم انداز باشد آسان تر می شود.

با تحقیق درباره مخاطب برند خود شروع کنید

 

مرحله 1: مخاطبان خود را بشناسید

گزارشی از طرف Econsultancy و IBM نشان داد که 56٪ از مصرف کنندگان احساس می کنند ارتباط بیشتر مارک ها بی ارتباط است. برای درک نحوه برخورد با آنها و ارائه پیام های مرتبط ، باید در مورد مخاطبان خود به درستی تحقیق کنید و محتوای خود را با شخصیت آنها تطبیق دهید.

تعریف لحن صدا برای برند شما بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی کلی بازاریابی محتوای شماست. بنابراین ، اگر در این مرحله به بازاریابی محتوا مشغول هستید ، باید قبلاً تحقیقات عمیقی درباره مخاطب انجام داده باشید. گرچه این یک فرایند گسترده و پیچیده است ، اما در این مقاله ، تمرکز من بر روی مخاطب فقط در متن تن صدا است

مرحله 2: ارزش های برند خود را برای برقراری ارتباط مشخص کنید

قبل از اینکه در مورد چگونگی نوشتن تصمیم بگیرید ، هدف اصلی ارتباط خود را مشخص کنید

اینجاست که باید به ارزشهای اصلی شرکت خود مراجعه کنید. شناسایی ارزشهای اصلی برند شما به شما کمک می کند تا نه تنها زبان مورد نیاز برای برقراری ارتباط موثر پیام خود را پیدا کنید ، بلکه جامعه برند شما را نیز شکل دهد و از برقراری ارتباط با مشتریان اطمینان حاصل کنید

مرحله 3: محتوا و ارتباطات خود را ممیزی کنید

قبل از ایجاد لحن صوتی متناسب با شرکت خود ، قطعات و ارتباطات موجود خود را بررسی کنید تا ببینید نام تجاری شما در حال حاضر به چه صورت است.

برای انجام این کار ، لیستی از دارایی های برتر (با توجه به معیارهای محتوای خود) و بهترین (به نظر شما) محتوای خود تهیه کنید و از خودتان سوال کنید که آیا صدای فعلی شما چیست؟

اهمیت استفاده از لحن برند چیست؟

تا به اینجا دانستیم که لحن برند، نحوه انتقال پیام و شیوه بیان محتواها است. اما سوال اینجا است که آیا این فاکتوری می‌تواند در جذب مشتری و فروش بیشتر تاثیر داشته باشد؟ اهمیت تُن برند از کجا ناشی می‌شود؟ در اینجا مهم‌ترین‌ها را برایتان آورده‌ایم.

1_بخش مهمی از هویت برند شما است

وقتی شما برند بوک خود را با لحن مخصوص به خود بیان می‌کنید، تاثیرگذاری و اهمیت آن دوچندان می‌شود. از لحن برند شما می‌توان درصد زیادی از علایق، انگیزه و اهداف کاری را متوجه شد. پس کاربران حس بهتری نسبت به شما خواهند داشت

متفاوت دیده خواهید شد_ 2

شما لحن دیگر رقبایتان را بررسی کرده‌اید؟ کاملا طبیعی است که شباهت زیادی میان آنها حس کنید. اکنون شما با ایجاد طرز بیان متفاوت و مخصوص به خود می‌توانید خود را از آنها متمایز کنید. به دنبال آن، محبوبیت و ماندگاری برای برند یا کسب و کار شما به ارمغان می‌آید.

جذب اعتماد مشتری_ 3

یک لیست از کلمات مرتبط و خاص با کسب و کار خود پیدا کنید. حال ببینید چگونه می‌توان آنها را به بهترین شیوه کنار هم چید و لحنی تاثیرگذار و جذاب ایجاد کرد. قطعا از شما انتظار نمی‌رود که مانند نویسنده‌ای چیره‌دست با مسئله برخورد کنید. شاید هم نیاز باشد که از یک فرد خوش‌ذوق در این زمینه کمک بگیرید

4_ایجاد مشتری‌های بالقوه

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، لحن برند می‌تواند انرژی لازم برای بالا بردن نرخ تبدیل سایت را فراهم کند. شما حس بهتری در مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید و الان بیشتر از هر زمان دیگری کاربران به دنبال حس و حال خوب هستند. احتمال اینکه آنها به پاس این حس خوب از شما خرید کنند یا خدمات شما را استفاده کنند بسیار بیشتر می‌شود.

سخن آخر:

همانقدر که داشتن لحن برند مناسب کسب و کار شما را در ایجاد ارتباط با مخاطبانتان یاری می­دهد، نداشتن لحنی مشخص یا داشتن محتواهایی با چندین لحن متفاوت می­تواند معکوس عمل کند زیرا مخاطب قادر نخواهد بود تصویری مشخص از برند شما در ذهن خود ایجاد کند وقت آن رسیده که صدای برند خودتان را ایجاد کنید. هیچ شخصیتی تا زمانی که منحصر به فرد و متناسب با برند و مخاطب باشد، زیادی نیست و به خاطر داشته باشید اولویت های برند شما می تواند با گذشت زمان تغییر کند، پس نوشته های صدای برند همیشه در حال به روز شدن خواهند بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.