مفید بود؟

امروزه دیگر قدرت دنیای دیجیتال و اینترنت بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی طی دو سال اخیر قدرت کسب و کارهای آنلاین بجای کسب و کارهای سنتی بر اکثر مردم ثابت شده است.شما با راه اندازی شعبه آنلاین کسب و کارتان می توانید خارج از بسیاری از محدودیت ها فعالیت کنید. اولین قدم برای شروع کسب و کار آنلاین, , طراحی وب سایت و داشتن یک وب سایت است که معرفی کسب و کار , شرکت و یا سازمانتان را به خوبی انجام دهد و تک تک خدمات و محصولاتتان را به نمایش بگذارد. اگر در ابتدای این راه هستید طراحی سایت وردپرس پیشنهادی عالی برای شما عزیزان است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این سیستم قدرتمند برای طراحی سایت بپردازیم و بطور کامل با آن آشنا شوید.

سئو وردپرس چیست ؟

به بیانی ساده, وردپرس یک پلتفرم ایجاد وب سایت است که کدهایش بصورت آنلاین و منبع باز در اختیار برنامه نویسان قرار میدهد. در بیانی تخصصی ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به زبان PHP کدنویسی شده است و از پایگاه داده MySQL  استفاده می کند.

به جرئت میتوان گفت که وردپرس ساده ترین و قدرتمندترین سیستم سازنده وب سایت است.

وردپرس در ابتدا ابزاری برای وبلاگ نویسی بود ، به سرعت تبدیل به یک سیستم مدیریت محتوای  (CMS) شد که قادر به مدیریت انواع وب سایت ها بود.

تکنیک های افزایش سرعت وردپرس

این CMS یک بستر عالی  برای انواع وب سایت ها در اختیار برنامه نویسان و یا افراد قرار میدهد. از وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت های تجاری و صنعتی و نمونه کارهای فروشگاهی ، وردپرس یک CMS همه کاره است که با در نظر گرفتن قابلیت استفاده و انعطاف پذیری ، یک راه حل عالی برای طراحی وب سایت های بزرگ و کوچک است.

انواع وب سایت های وردپرس 

وب سایت وردپرسی هر وب سایتی است که از هسته ی وردپرس به عنوان سیستم مدیریت آن استفاده می کند.

در اینجا چند نمونه از انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید ذکر شده است:

**وبلاگ – وبلاگ نوع خاصی از وب سایت است که به اشتراک گذاری افکار ، عکس ها ، نظرات ، آموزش ها ، دستور العمل ها و موارد دیگر اختصاص داده شده است.

**وب سایت فروشگاهی – یک وب سایت فروشگاهی به شما امکان می دهد کالا یا خدمات خود را بصورت آنلاین بفروشید و از طریق اتصال به یک درگاه پرداخت هزینه ها به حساب شخصی شما واریز شود. در این نوع وب سایتها افزونه ی فروشگاهی ووکامرس بهترین افزونه ی فروشگاه ساز برای ساخت وب سایتهای فروشگاهی است.

**وب سایت معرفی(تجاری,شرکتی) – یک وب سایت شرکتی یا معرفی مکانی است برای معرفی سازمانتان, بزرگی آن و خدمات و کارهایی که ارائه و انجام میدهید . مکانی است برای اعتماد سازی هرچه بیشتر مشتریانتان به شما و دریافت اطلاعات مکانی و تماسی با سازمان شما .

**وب سایت آموزش آنلاین – اینگونه وب سایتهای از مسیرهای مختلفی خدمات خود را ارائه میدهند , به طور مثال میتواند به اینصورت باشد که دوره هایی را بصورت آنلاین برگزار کنید که با پرداخت وجه آن دوره کاربرانتان بتوانند بصورت آنلاین آموزش ببینند و یا پس از پرداخت دسترسی به یکی سری آموزشهای ویدیویی که از قبل تهیه شده است داشته باشند. افزونه WordPress LMS ، افزونه ای جامع و کاربردی برای ارائه این امکان در وب سایتهای آموزش آنلاین است.

**وب سایت های عضویت ویژه – یک وب سایت عضویت به شما امکان می دهد محتواهایی را بصورت رایگان منتظر کنید و یک سری از محتوا و مطالب که ارزشمند هستند را به بیانی ساده, پشت یک دیوار پرداخت یا ورود به حساب قرار دهید. برای دسترسی به صفحات یا آن پست های ارزشمند ، کاربران باید وارد سایت شوند یا هزینه محتوا را پرداخت کنند. وردپرس همچنین می تواند وب سایت های عضویت را با افزونه های مختلفی ایجاد و مدیریت کند.

**وب سایت نمونه کارها – در این وب سایتها می توانید به راحتی تمامی نمونه کارهایی که تهیه کرده اید را به نمایش بگذارید.

**وب سایت انجمن – یک وب سایت انجمن می تواند مکان مفیدی برای پرسیدن سوالات یا مشاوره کاربران باشد. باور کنید یا نه ، بسیاری از وب سایت های انجمن روی وردپرس اجرا می شوند.

سیستم وردپرس دارای افزونه های حرفه ای و بزرگ زیادی است که از پیاده سازی بسیاری از ایده های شما سرافراز بیرون می آید. کافیست به آن اعتماد کنید.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

مزایا و ویژگی های وردپرس چیست؟

اگر نمی دانید چرا وردپرس چنین سیستم مدیریت محتوای وب سایت گسترده ای است ، در اینجا برخی از مزایای وردپرس به عنوان یک پلت فرم وب سایت آورده شده است:

*سادگی – وردپرس به شما امکان می دهد محتوای وب سایت خود را به سرعت منتشر کرده و بسازید. حتی به عنوان یک مبتدی ، می توانید به راحتی از وردپرس استفاده کنید.

*هزینه به صرفه – نرم افزار واقعی وردپرس موجود در WordPress.org برای بارگیری و استفاده رایگان است. با این حال ، شما باید هزینه میزبانی وب و نام دامنه را بپردازید.

*انعطاف پذیری- وردپرس به شما امکان می دهد انواع مختلفی از وب سایت ها از وبلاگ های شخصی و فروشگاه های آنلاین گرفته تا مجلات و روزنامه های آنلاین ایجاد کنید.

*استفاده آسان – اگر می توانید از یک نرم افزار پردازش کلمه مانند Microsoft Word استفاده کنید ، می توانید از WordPress برای ساخت و مدیریت یک وب سایت استفاده کنید.

*منبع باز-وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که تحت مجوز GNU General Public License (GPL) دارای مجوز است ، به این معنی که متعلق به یک شرکت یا نهاد نیست. صدها توسعه دهنده و کاربر با یکدیگر همکاری می کنند و در بهبود نرم افزار مشارکت می کنند. روح منبع باز به معنای پیشرفت مداوم ، پاسخگویی و استفاده رایگان برای همه است.

*بی نیاز به دانش کدنویسی – وردپرس نیاز به دانستن نحوه کدگذاری برای ایجاد وب سایت را حذف می کند. در حالی که وردپرس از انواع زبان های برنامه نویسی استفاده می کند ، برای استفاده از وردپرس نیازی به دانستن هیچ یک از آنها نیست.

*قابل توسعه با استفاده از افزونه های وردپرس – نرم افزار اصلی وردپرس را می توان با افزونه های وردپرس توسعه داد. افزونه های وردپرس نرم افزاری هستند که می توانید برای افزودن ویژگی های بیشتر (مانند تجارت الکترونیکی ، SEO ، پشتیبان گیری ، فرم های تماس و موارد دیگردر وب سایت خود بارگذاری کنید. هزاران افزونه وردپرس رایگان در فهرست افزونه WordPress.org و صنعت پر رونق افزونه (پولی) موجود است.

*گرافیک های جذاب با تم های وردپرس – تم های وردپرس طراحی و طرح وب سایت شما را ارائه می دهند. با یک کلیک روی یک دکمه ، می توانید ظاهر وب سایت خود را با اعمال تم جدید وردپرس تغییر دهید. تم های پیشرفته تر وردپرس بیشتر شبیه سازندگان صفحه وردپرس هستند و کنترل بیشتری بر طرح بندی های خود به شما می دهند.

*امنیت وب سایت – در حالی که هیچ پلت فرم وب سایت 100 secure امن نیست ، امنیت وردپرس با یک تیم امنیتی هوشیار از توسعه دهندگان و کاربران اصلی همچنان بهبود می یابد. معمولاً مشکلات امنیتی وردپرس بیشتر به دلیل خود نرم افزار به دلیل خطای کاربر است.

*سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) –در سطح فنی آغاز می شود و وردپرس یک پایگاه استثنایی برای SEO ارائه می دهد. SEO اجازه می دهد تا محتوای وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوی رایج مانند Google یا Bing پیدا شود.

*سرعت – وردپرس یک چارچوب وب سایت بدون چربی است که دائما در تلاش برای حذف کد “bloat” است که سرعت بارگذاری یک وب سایت را کاهش می دهد.

*سازگار با موبایل و دستگاه های مختلف (واکنش گرا)-اکثر تم ها و قالب های وردپرس در حال حاضر بصورت واکنش گرا هستند و داخل تمامی دستگاه های مختلف : موبایل , تبلت , مانیتور ها و … کاملا منظم و ظاهری شکیل نمایش داده می شوند.

*کتابخانه فایل های رسانه ای-وردپرس شامل یک کتابخانه رسانه ای داخلی است که می توانید فایل های رسانه ای مانند تصاویر یا فیلم ها را در صفحات یا پست های خود بارگذاری و جاسازی کنید. حتی می توانید ویرایش های اساسی تصاویر خود را در وردپرس انجام دهید.

آمار استفاده از وردپرس در سراسر وب

 

معایب  و سوالات رایج وردپرس

آیا باید از طراحی سایت وردپرس استفاده کنم؟

اگر هنوز هم در شک و تردید به استفاده از سیستم وردپرس در طراحی سایت خود هستید باید بدانید که بسیاری از وبلاگ ها ، رسانه های خبری ، سایت های موسیقی ، شرکت های Fortune 500 و افراد مشهور از وردپرس استفاده می کنند ، از جمله:

1-سایت دیجیاتو

2-سایت دیجیکالا مگ

3-وبلاگ مایکروسافت

4-سایت رسمی کشور سوئد

5-وبلاگ شرکت بلک بری

6-شرکت سونی موزیک

تفاوت بین وردپرس و بوت استرپ

سخن پایانی:

شروع کسب و کار آنلاین بایستی با راه اندازی وب سایت باشد, در راه اندازی سایت می توانید به راحتی از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده کنید که هم از لحاظ هزینه به صرفه باشد و هم با داشتن ویژگی های فوق العاده مناسب ترین سیستم برای راه اندازی سایت در ابتدای مسیرتان می باشد. سئوی خوب این سیستم کمک شایانی به شما خواهد کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ پدیده در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار آنلاین به تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ مشاوره های تخصصی کسب و کار آنلاین را به شما عزیزان ارائه می کند تا نقشه ی راه که 60 درصد این مسیر است داشته باشید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه شده توسط تیم باتجربه پدیده خیال شما را از برون سپاری به شرکتها و شخص های مختلف و عدم هماهنگی هر یک راحت خواهد کرد. همچنین درصورتی که وقت و زمان کافی داشته باشید, آموزش 0 تا 100 کسب و کار آنلاین برای شما تدوین شده است تا بتوانید خودتان 0 تا 100 کسب و کار آنلاینتان را پیاده سازی و پیگیری کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.