مفید بود؟

لینک های فالو و نوفالو

 

معمولا افرادی که اخیرا وارد حوزه ی سئو شده اند و تازه کارند، تعجب می کنند که این همه سروصدا درباره ی لینک های فالو و نوفالو بخاطر چیست؟ آیا واقعا انقدر اهمیت دارند؟ ما در این مقاله بطور کامل لینک فالو و نوفالو را بررسی می کنیم. برای شروع ابتدا می بینیم که لینک های فالو چه تاثیری در سئوی سایت شما دارند.

 

لینک فالو

 

وقتی که یک کاربر از طریق یک لینک وارد صفحه ای از سایت شما می شود، سئوی سایت شما کمی بهبود پیدا می کند. برای درک بهتر، شما هر لینک ورودی به سایت تان را یک امتیاز در نظر بگیرید، طبیعی است که هرچه شما امتیاز بیشتری بگیرید، رتبه ی بهتری خواهید داشت.

گوگل و سایر موتور های جستجو نیز امتیاز های کسب شده توسط سایت ها را بررسی می کنند و تعداد لینک های ورودی به سایت را زیر نظر می گیرد. دیدگاه گوگل به این صورت است که وقتی افراد زیادی وارد یک صفحه یا سایت می شوند، این صفحه یا سایت قطعا صفحه ی خوبی است. در این صورت وقتی کاربر در موتور های جستجو یک موضوع خاص رو جستجو می کند، صفحه ای که رتبه و امتیاز بیشتری دارد، جزو نتایج اولیه نمایش داده خواهد شد.

گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها یک معیار بنام پیج رنک (PageRank) معرفی کرده است، که به کمک آن رتبه ی هر سایت را محاسبه می کند. همانطور که گفتیم هرچه لینک های ورودی به یک سایت بیشتر باشد و یک سایت بین کاربران محبوب تر باشد، آن سایت رتبه ی بهتری خواهد داشت. نکته ی دیگری که به آن باید توجه کرد این است که چه سایتی به صفحه ای از سایت شما لینک کرده است. مسلما هرچه سایت محبوب تری به شما لینک داده باشد، شما امتیاز بیشتری دریافت می کنید.

اکنون لینک فالو را به شما معرفی می کنیم. لینک های فالو، لینک هایی هستند که برای شما امتیاز جمع می کنند و سایت شما را در حوزه ی سئو قوی تر می کنند. همینطور باعث می شود سایت شما رتبه ی بهتری کسب کند.

 

لینک نوفالو

 

لینک نوفالو، لینک هایی هستند که هیچ امتیازی برای شما نخواهند داشت، به بهبود سئوی سایت شما کمکی نمیکنند و علاوه براین رتبه‌ی سایت شما را بهبود نمی دهند. لینک های نوفالو بشکل زیر ساخته می شوند.

<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

تگ نوفالو برای اطلاع رسانی به موتور های جستجو استفاده می شود و به آنها می گوید که این لینک را ایدنکس نکنند و برای آن امتیازی قائل نشوند. با این تفاسیر شما الان به خودتان می گویید که این لینک ها به چه دردی می خورند؟ و اصلا به چه دردی میخورند؟

 

دنیای اینترنت بدون لینک های نو فالو مثل یک هرزنامه می ماند.

همانطور که قبل تر گفتیم از لینک های فالو برای افزایش رنکینگ و امتیاز سایت توسط موتور های جستجو استفاده می شود. PageRank به تنهایی برای نمایش میزان محبوبیت یک سایت (و مشخص کردن صفحات با کیفیت سایت) و در نتیجه پیشنهاد دادن این صفحات به کاربر استفاده می شود. قبل از معرفی شدن تگ nofollow احتمالا شما این موضوع به گوشتان خورده است که یکسری افراد که خودشان را در حوزه ی سئو متخصص می دانند با استفاده از ترفند هایی می توانند رتبه ی سایت شما را خیلی ارتقا دهند. این ترفند ها همان لینک های نوفالو هستند. آن ها با تولید لینک های نوفالو باعث می شدند تا موتور های جستجو به این لینک ها امتیاز بدهند و رتبه سایت شما افزایش پیدا می کرد.

این کار باعث میشد که اکثر سایت ها برای افزایش رتبه ی سایت شان تعداد زیادی لینک نوفالو تولید کنند.با این کار صفحات سایت ها شلوغ میشد و محتوای تولید شده ساختار مشخصی نداشت و عملا کاربر تجربه ی خوبی از بازدید از صفحات نخواهد داشت. دلیل معرفی تگ نوفالو همین موضوع بود.

 

بنابراین نباید نگران وجود لینک های نوفالو باشیم ؟

 

 

 

خیر اینطور نیست. این موضوع که لینک های نوفالو در رتبه ی صفحات و در نهایت در رتبه ی سایت ها تاثیری ندارد، به این معنا نیست که این لینک ها بی ارزش هستند و کسی از آنها استفاده نمی کند. این لینک ها با افزایش ترافیک سایت ها می شود و همین دلیل تولیدکنندگان محتوا کماکان از این لینک ها استفاده می کنند. این لینک ها اگر در جا و موقعیت مناسبی استفاده شوند، باعث ورود ترافیک بسیار زیادی به سایت شما می شود و تاثیر زیادی در محبوبیت سایت شما خواهند داشت.

علاوه براین موتور های جستجو، امروزه برای امتیاز دهی به فاکتور های زیادی در کنار لینک های فالو دقت و توجه می کنند. مثلا لینک هایی که از شبکه های اجتماعی مثل twitter و facebook به شما می شود، تاثیر زیادی در سئوی سایت شما خواهد داشت. نکته مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که شما باید برند خودتان را بسازید و به این موضوع توجه کنید که چه لینک هایی برای بهبود و تقویت تجارت و کسب و کار شما مفید است و باعث می شود اعتماد کاربران را جلب کنید.

 

 

یکی از سایت هایی که به شما کمک می کند، کاربران زیادی به سایت شما لینک شوند، ویکی پدیا است. علارغم اینکه، این لینک ها جزو لینک های نوفالو هستند، ولی چون ویکی پدیا جزو محبوب ترین سایت ها بین کاربران است و با توجه به این که همیشه موتور های جستجو این سایت را جزو اولین نتایج جستجو نمایش می دهند، باعث می شود ترافیک زیادی وارد سایت شما شود.

 

چگونه بفهمیم یک لینک فالو است یا نوفالو؟

 

بسته به این شما از چه مرورگری استفاده می کنید، راه های متفاوتی برای فهمیدن این موضوع که چه لینک هایی فالو و چه لینک هایی نوفالو هستند وجود دارد؟

در مرورگر chorme شما فقط کافیست روی صفحه سایت راست کلیک کنید و گزینه ی inspect رو انتخاب کنید. با این کار کد های زده شده برای طراحی این صفحه از سایت به شما نشان داده می شود و شما می توانید لینک ها با تگ نوفالو رو مشاهده کنید. در مرورگر firefox نیز باید روی صفحه راست کلیک کنید و گزینه ی view page source را انتخاب کنید. سپس از نوار کناری firefox گزینه ی find in this page را انتخاب کنید و عبارت nofollow را سرچ کنید. با این کار تمامی لینک های نوفالو آن صفحه  به شما نمایش داده میشود.

 

 

 

 

یکی دیگر از راه های پیدا کردن لینک های فالو و نوفالو یک صفحه استفاده از extension های مختلف است. وقتی شما وارد یک صفحه می شوید، این extension ها لینک های فالو و نوفالو را به شما نمایش می دهند. Extension ای که برای مرورگر می توانید استفاده کنید، SEO Quake و SearchStatus است و برای کروم نیز می توانید از NoFollow Simple استفاده کنید.

 

چگونه از صفحات مختلف لینک فالو  دریافت کنیم؟

 

ما در این مقاله درباره ی اهمیت لینک های فالو و البته این موضوع که لینک های نوفالو نیز همان کار را می توانند انجام دهند، صحبت کردیم. طبیعتا با افزایش تعداد لینک های نوفالو ی یک صفحه کاربر احساس بدی خواهد کرد و تجربه ی بدی از بازدید آن صفحه خواهد داشت. به همین دلیل  شما به تعدادی لینک فالو در کنار لینک های نوفالو سایت تان نیاز خواهید داشت.

بهترین کار برای دریافت لینک های فالو از سایت های دیگر این است ، صادقانه عمل کنید. یک محتوای خفن و با کیفیت تولید کنید و سعی کنید محتوای خود را در سایت های مختلف و همینطور فضای مجازی به اشتراک بگذارید. برای آشنا شدن با نحوه ی تولید محتوای استاندارد می توانید این پست را مطالعه کنید. راه دیگری که به شما کمک می کند این است که شما بعنوان نویسنده ی مهمان محتوای خود را در سایت های محبوبی که در زمینه شما فعالیت می کنند منتشر کنید و در آن محتوا به صفحه خودتان لینک دهید. اگر متن شما با کیفیت باشد و کاربران از خوششان بیاید. علاوه بر این که سئوی سایت شما تقویت می شود و صفحه ی شما امتیاز بیشتری کسب می کند، شما نیز بعنوان نویسنده اعتبار بیشتری کسب می کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.