مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص لوگوتایپ، لوگوی مستقیم و لوگوی انتزاعی

مفید بود؟

طراحی سایت، طراحی لوگو، انواع لوگو

همانطور که در مقالات پیش اشاره شد، سه دسته اصلی برای لوگوها وجود دارد که عبارتند از لوگوتایپ ها، لوگوهای مستقیم و لوگوهای انتزاعی. حال زمان آن رسیده تا به صورت دقیق تر به هریک از این بخش ها بپردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

لوگو تایپ ها

این دسته از لوگوها، رایج ترین آن ها میباشند و اغلب شامل یک شمایل متمایز به همراه یک فونت و تایپوگراف زیبا میباشند. این دسته از لوگو به ویژه میتوانند برای کمپانی هایی مورد استفاده قرار گیرند که در آن واحد در چند تجارت فعالیت دارند.
بسیاری از لوگوهایی که شما می شناسید، مانند سامسونگ، سونی، پلی استیشن و از این قبیل، شامل این دسته از لوگوها میباشند. در این چنین لوگوهایی با استفاده از طرح های ساده میتوان شکل هایی به یاد ماندنی از اسم یک کمپانی به وجود آورد. برای مثال یکی از معروف ترین این لوگوها، لوگوی شرکت کوکا کولا میباشد.

لوگو مستقیم

اما لوگوهای مستقیم که باز هم جزو لوگوهای رایج میباشند از تصویر یا شکلی استفاده میکنند که به نوعی با فعالیت آن برند در ارتباط است و شما با مشاهده آن متوجه زمینه کاری یک برند خواهید شد. برای نمونه هنگامی که شما به لوگویی نگاه کنید که تصویر یک برگر را نشان میدهد، متوجه خواهید شد که این لوگو مربوط به یک فست فود یا رستوران میباشد.

لوگو انتزاعی

دسته آخر لوگوهای انتزاعی هستند. چنین لوگوهایی نباید مستقیماً در ارتباط با نوع فعالیت و یا نام شرکت باشند. به همین منظور میتوانند گزینه مناسبی برای سازمان هایی باشند که چند فعالیت انجام می دهند. یکی از معروف ترین این لوگوها مربوط به شرکت Apple میباشد. در صورتی که شما لوگوی این شرکت را مشاهده نمایید نمی توانید به زمینه فعالیت آن پی ببرید. به بیان دیگر میتوان گفت لوگوی انتزاعی به گونه ای با نام یک کمپانی در ارتباط است و یا حسی را در رابطه با آن القا میکند.
برای دریافتن این مطلب که چه لوگویی برای کمپانی شما بهترین انتخاب میباشد ابتدا باید با این 3 دسته آشنایی پیدا کنید. پس از آن مرحله نحوه طراحی لوگو به میان خواهد آمد که در آینده به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.