مقالات آموزشی

تکنیک اصلی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱

مفید بود؟
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
لینک کوتاه :cIG-6978
وقتی نوبت به استراتژی های بازاریابی دیجیتال می رسد ، می توانید یک طومار طولانی از هر تکنیک یا فناوری موجود ایجاد کنید. اگرچه احتمالاً پیشنهادهای زیادی خواهید شنید که همه یا برخی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بهتر از سایر استراتژیها هستند ، اما کدام یک مهمترین آنها هستند؟

برای رقابت در فضای رقابتی موجود سال 2021 ، بایدتاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در سال 2021 را بشناسید و با آنها اشنا شویددر حالی که احتمالاً در مورد این موارد شنیده اید ، واقعاً چند جزئیات برای تأثیرگذار بودن هر کدام می دانید؟ ما از تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده تجارت این مقاله را گرد آوری کرده ایم تا شما عزیزان  به هرکدام از استراتژی ها نگاهی بیندازید و ببینید واقعاً در مورد هرکدام چقدر می دانید. سپس ارزیابی کنید که به چه عناصری از آنها نیاز دارید تا از آنها استفاده کنید. همه اینها از SEO گرفته تا صفحات فرود است. در این بین ، ممکن است چیزهای جدیدی درباره بازاریابی جستجوی محلی و قالب همیشه محبوب ویدیو یاد بگیرید.

بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در سال 2021

1. سئو (SEO)

در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) هیچ چیز مهمتر از SEO نیست ، چیزی که همچنان ممکن است شما را در پیچیدگی مداوم خود اسیر کند. اگرچه درست است که الگوریتم های Google هنوز هم گیج کننده هستند ، اما وقتی بیشتر با این مفهوم کار می کنید بهتر می توانید نحوه کار آن را درک کنید.

اگر می خواهید واقعاً موفق شوید همیشه داشتن یک متخصص برای مدیریت SEO برای شما بهتر است. اگرچه می توانید برخی اصول را بیاموزید ، اما از شخصی که مدتی در آن کار کرده است بخواهید به شما کمک کند تا بهترین استراتژی ها را تحقق بخشید

یک استراتژی اخیر شامل الزامات جدید HTTPS است که قبلاً نتایج SEO را تحت تأثیر قرار داده اند. اگر عادت به استفاده از صفحات HTTP دارید ، Google اکنون به شما پیشنهاد می دهد که به قالب HTTPS بروید. دلیل این امر این است که بسیاری از فرم های تماس با استفاده از صفحات HTTP به اندازه کافی ایمن ارزیابی نمی شوند.

اکنون که Google قصد دارد این “غیر ایمن” را برچسب گذاری کند ، ضروری است وب سایت خود را با تعیین HTTPS به روز کنید. در غیر این صورت ، داشتن مهر “غیر ایمن” در سایت شما می تواند یک نامه قرمز جدید برای قرارگیری شما در موتورهای جستجو باشد.

بیشتر بخوانید : بررسی سئو و کاربرد آن

بیشتر بخوانید : SSL و کاربرد آن چیست ؟

2. بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing)

SEM یا بازاریابی موتور جستجو اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی جستجو یا سرچ در نظر گرفته می‌شود که از تاکتیک‌های پولی برای مورد مشاهده قرار گرفتن در SERPها استفاده می‌کند. یک استراتژی پولی شامل فعالیت‌هایی همانند تنظیم و بهینه‌سازی تبلیغات آنلاین و همچنین تعیین بودجه‌ای است که برای جایگذاری تبلیغات خرج می‌شود. این استراتژی را اغلب به عنوان بازاریابی جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌نامند.

گوگل ادز که سابقا آن را تبلیغات گوگل ادوردز نیز می‌نامیدند یک تهیه کننده جستجو است که خیلی زیاد برای این نوع استراتژی مورد استفاده قرار گرفته است. با این تاکتیک برندها پیدا کردن کلمات کلیدی خود را انجام داده و کمپین‌هایی را به وجود می‌آورند که بهترین کلمات کلیدی را برای صنعت، محصولات و یا خدماتشان مورد هدف قرار می‌دهد. زمانیکه کاربران به دنبال آن کلمات کلیدی می‌گردند تبلیغاتی را در بالا یا پایین SERPها مشاهده می‌کنند. هربار که کاربر روی یک تبلیغ کلیک کند برند شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید :چگونه در گوگل تبلیغ کنیم ؟ تبلیغات در گوگل ادورز

بیشتر بخوانید :گوگل ادز(اد وردز) چیست؟

3. بازاریابی جستجوی محلی ( Local Search Marketing)

به هر کاری بر روی وب که برای ترویج یک تجارت فیزیکی انجام می‌دهید و به ارتباط حضوری با مشتریان ختم می‌شود، بازاریابی جستجوی محلی می‌گویند. این موضوع برای تجارت‌های کوچک و متوسط واقع در یک مکان (SMB) و برندهای تجاری ملی و زنجیره‌ای مصداق دارد. اگر شرکتی چه از طریق ویترین فروشگاه و یا از طریق ارائه خدمات محلی با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشد در زیرمجموعه تجارت‌های محلی قرار می‌گیرد و می‌توان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و مهارت‌ها را برای افزایش قابلیت دیده شدن آن بر روی اینترنت استفاده نمود. این فرایند با عنوان “سئو محلی” یا “بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی محلی” شناخته می‌شود. یک سئو محلی خوب فارغ از یک نوع خاص از بازاریابی، بر اساس اطلاعات تجاری شفاف و با استفاده از مجموعه‌ای از روش‌های بازاریابی برای تبدیل برندی ناشناخته به کلمه‌ای محلی و معروف ساخته می‌شود.

4. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین ، کاربردی ترین و مفیدترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که برند شما می تواند برای دستیابی و جذب مشتریان بیشتر و هدایت بیشتر مشتریان از آنها استفاده کند.بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و مداوم برای جذب و دستیابی به مخاطب  تعریف شده است ،با هدف هدایت اقدام سودآور مشتر ،.قدرت بازاریابی محتوا نه در تعریف آن بلکه در فرایند آن نهفته است.اگر می خواهید از بازاریابی محتوا بهره ببرید ، باید عاشق ایجاد محتوا ، توزیع ، تبلیغ ، تحقیق و تعامل باشید.

بیشتر بخوانید :بازاریابی محتوا چیست؟

بیشتر بخوانبد :چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

5. بازاریابی مجدد (Remarketing)

برای شروع اول باید معنای دقیق بازاریابی مجدد را درک کرد. در اصل بازاریابی مجدد ( که به آن ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ هم گفته می شود ) به تبلیغاتی گفته می شود که به طور مستقیم افرادی را که قبلا از وب سایت شما حداقل یک بار بازدید کرده اند هدف قرار می دهد. وقتی این بازدید کننده ها وب سایت را ترک می کنند حتی اگر محصولی هم از شما نخریده باشند تبلیغ های شما را در وب سایت های مرتبط در سطح اینترنت می بینند و این تبلیغات دقیقا نقطه شروع ماجرا هستند. این تبلیغات می توانند تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی) باشند، ممکن است تبلیغات بنری روی وب سایت های همکارتان یا … باشند.

پس در کل بازاریابی مجدد یا همان ریمارکتینگ استراتژی است که امکان ارتباط دوباره ی شما با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را وقتی که در صفحات مرتبط در سطح اینترنت در حال جستجو هستند را فراهم می کند. این مشتریان بالقوه ممکن است قبلا فقط از روی کنجکاوی وب سایت شما را باز کرده باشند اما در ادامه وقتی در گوشه و کنار اینترنت دوباره برند شما را می بینند نام شما در ذهن شان می ماند و به وقت احتیاج به خرید محصول احتمال اینکه اولین کسی را که برای خرید انتخاب می کنند شما باشید بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید :نرخ کلیک (CTR) چیست ؟ چند نکته برای بهبود CTR

6. طراحی وب پاسخگو (Responsive Web Design)

طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا روشی است که نشان می دهد طراحی و توسعه باید بر اساس اندازه صفحه ، پلتفرم و جهت گیری ، به رفتار و محیط کاربر پاسخ دهد. این روش شامل ترکیبی از شبکه ها و طرح های انعطاف پذیر ، تصاویر و استفاده هوشمندانه از پرس و جوهای رسانه سی اس اس است

صفحات وب سایت شما با استفاده از دستگاه های مختلفی برای کاربرانتان قابل مشاهده هستند از جمله: کامپیوتر خانگی, لپ تاپ , انواع سایز موبایل و تبلت.

طراحی سایت ریسپانسیو باعث می شود وب سایت شما در همه دستگاه ها بدون داشتن هیچگونه بهم ریختگی نمایش داده شود.در این نوع طراحی از کدهای HTML و CSSاستفاده می کند.

بیشتر بخوانید :طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا

بیشتر بخوانید :طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

7. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

به صورت کلی ایمیل مارکتینگ به استفاده از ایمیل برای ارتقا محصولات یا خدمات و همچنین روابط بهتر با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع می‌توان گفت بازاریابی ایمیلی بخشی از بازاریابی دیجیتال است که از طریق وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ و غیره می‌تواند با مشتریان ارتباط برقرار کند.

به صورت کلی می توان گفت یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی است که تقریبا تمام صاحبان کسب و کار از آن استفاده می‌کنند. بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می‌دهد که بتوانند مشتریان خود را آگاه کنند و محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی نماید.

اگر صاحبان کسب و کار، نکات مهم و کلیدی را برای استفاده از ایمیل مارکتینگ فرا بگیرند، قطعا به موفقیت بیشتری خواهند رسید و بهتر می‌توانند محصولات خود را به فروش برساند.

بیشتر بخوانید :مزایای بازاریابی ایمیلی چیست ؟

بیشتر بخوانید :ایمیل مارکتینگ چیست؟

8. بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

ساختاری اجتماعی است که از گروه‌هایی (عموماً فردی یا سازمانی) تشکیل شده‌است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی مانند ایده‌ها و تبادلات مالی، دوستان، خویشاوندان، لینک‌های وب، و… به هم وصل هستند. کارشبکه های اجتماعی بررسی ، پسندیدن ، اشتراک گذاری ، رأی ، پین یا پیوند در فیس بوک ، توییتر ، لینکدین یا سایر سایت های رسانه های اجتماعی هستند. آنها نشان می دهد که در مورد یک نام تجاری صحبت شده است و بیشتر شبیه به بررسی های کوچک است.رسانه های اجتماعی قابلیت مشاهده آنلاین را افزایش می دهد و از تلاش های SEO برای هدایت بازدید به وب سایت شما پشتیبانی می کند.

خود رسانه های اجتماعی اصطلاحاتی کلان برای برنامه ها و سایتهایی است که ممکن است اقدامات اجتماعی کاملاً متفاوت ارائه دهد. به عنوان مثال ، توییتر یک سایت اجتماعی است که به مردم امکان می دهد پیام های کوتاه و پیوند رسانه ای را با دیگران به اشتراک بگذارند. در همین حال ، فیس بوک یک سایت کامل شبکه های اجتماعی است که امکان به روزرسانی ، عکس ، پیوستن به رویدادها ، گروه ها و انواع فعالیت های دیگر را فراهم می کند

بیشتر بخوانید :آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی

بیشتر بخوانید :چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

سخن پایانی

شرکت پدیده تجارت برای شرکت ها و سازمانهای که فرصت آموزش دیدن ندارند با بهره مندی از تیم دیجیتال مارکتینگ خود خدماتی از جمله تولید محتوای متنی (تولید محتوای سئو شده ) و مدیریت شبکه های اجتماعی به خصوص مدیریت پیج اینستاگرام شما عزیزان را انجام میدهد

این چند مرحله را دنبال کنید و در بقیه سال شروع خوبی در بازاریابی دیجیتال خواهید داشت.شرکت پدیده تجارت با در اختیار داشتن اساتید مجرب در زمینه دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ اقدام به بر گزاری دورهای آموزش دبجبتال مارکتینگ دراصفهان که یکی از شاخه های آن آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی میباشد کرده است دوستان علاقه مند میتوانند با مشاوران ما در تماس باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.