مقالات آموزشی

تیم سئو را چه کسانی تشکیل می دهد؟

مفید بود؟

برای انجام سئو فوق العاده یک تیم فوق العاده نیز مورد نیاز است. امروزه سئو دیگر نقش سنتی قبل را ندارد. یک سئو به تنهایی نمی تواند چیزی ارزشمند برای کسب و کارها به وجود آورد. تشکیل تیم سئو قدرتمند نیازمند گردآوری افراد متبحر و متخصص در زمینه های مختلف است. در این مقاله ما اعضای یک تیم سئو را به شما معرفی می کنیم.

 

 

تیم سئو

نکته ای که در این میان وجود دارد این است که هیچ فرمول سریع و دقیقی برای انتخاب تیم سئو وجود ندارد. یک فرد قادر نیست تمام بار و مسئولیت سئو را به دوش گیرد. دو نفر شاید بتوانند مسئولیت ها را تقسیم کنند اما اگر شما اینجا هستید تا یک تیم سئو انتخاب کنید ادامه مقاله را بخوانید . ما از راس کار شروع می کنیم.

مدیر سئو

مدیر سئو در راس تیم سئو قرار دارد. مسئولیت وی مدیریت کل تیم پروژه است. مدیر پروژه همچنین مسئولیت مدیریت مشتری ها و بودجه بندی را دارا می باشد. اوست که از بالا به کل فرآیند سئو می نگرد، استراتژی کلی و برنامه کاری و زمان بندی ها را تدوین و تنظیم می کند. وی مسئول تدوین قرارداد با مشتری، تنظیم مراحل انجام سئو و استراتژی کلی سئو بوده و نظارت بر صحت فعالیت تیم سئو را بر عهده دارد. از وظایف دیگر مدیر سئو راضی نگه داشتن مشتری ها از انجام سئو و تقسیم وظایف بین اعضای تیم، ایجاد محیطی انگیزشی، سالم و دوستانه برای کارکنان در جهت ایجاد بهترین نتیجه و اطمینان از اینکه هر فرد وظیفه خود را به خوبی درک کرده است، می باشد.

تولید کننده محتوا

دومین وظیفه مهم تیم سئو تولید کننده محتوا است. محتوا یک ابزار قدرتمند و پایه ای برای سئو است. اگر محتوا قوی نوشته شود هیچ چیز نمی تواند جلوی افزایش ترافیک سایت را بگیرد. محتوایی که تولید می شود کلید موفقیت SEO را رقم می زند. در سال 2018 تمرکز اصلی بر تولید محتوای ناب و تجربه کاربر قرار داده شده است. اگر محتوای شما منحصر به فرد باشد گوگل به آن رتبه خاصی می دهد. زمانی که یک فرد به وب سایت شما وارد می شود و آن را ارزشمند تلقی می کند دوباره به سراغ همان محتوا خواهد آمد و اینگونه است که تجربه کاربر ارتقا می یابد. به یاد داشته باشید که استخدام یک نویسنده محتوا در تیم سئو می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهید پس یک نویسنده خوب محتوا استخدام کنید. فردی که دارای اطلاعات پایه ای در زمینه سئو مانند به کارگیری کلمات کلیدی، قواعد نگارشی و ویراستاری و.. باشد.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
نکات اولیه برای تولید محتوا

 

طراح گرافیست

اگر شما در نظر دارید یک تیم سئو راه اندازی کنید نمی توانید فقط به یک نفر در خصوص تولید محتوا و تولید گرافیک در مقاله اکتفا کنید. حداقل یک نفر متخصص باید در دپارتمان شما در خصوص گرافیک وجود داشته باشد. او می تواند تصاویر و اینفوگرافی های مقالات را به خوبی طراحی کند. زیرا تصاویر خود نقش مهمی در سئو بازی می کنند. داشتن یک تیم متخصص در این زمینه لازم است. نویسنده محتوا و طراح گرافیک باید همیشه با یکدیگر همکاری کنند زیرا طراح گرافیک خود نیز برای محتوایی که در حال نوشتن است فعالیت می کند. در صورتی که این دو با یکدیگر همکاری نکنند طرحی ایجاد می شود که هیچ گونه هماهنگی با محتوا ندارد. برعکس آن نیز می تواند اتفاق افتد.

 

سازنده لینک

نفر بعدی این تیم سئو سازنده لینک است. اگر شما قصد دارید ترافیک بیشتری به وبسایت خود وارد کنید باید لینک سازی انجام دهید. وظیفه لینک ساز بررسی وضعیت و میزان اشتراک گذاری لینک ها و ایجاد لینک در وب سایت های دیگران است. برای این وظیفه مهم باید یک نفر را بگزینید.

متخصص فنی سایت

متخصص امور فنی یکی از اعضای مهم تیم سئو است که نمی توان نقش وی را مورد غفلت قرار داد. نوشتن محتوا و تصور اینکه همه چیز در آن خلاصه می شود و موفقیت را تضمین می کند کافی نیست. نمی توان جنبه فنی سئو را نادیده گرفت. یک متخصص فنی لینک سازی را بررسی می کند، تحقیق کلمات کلیدی انجام می دهد و بهینه سازی لینک های داخلی را مورد بررسی قرار می دهد. این متخصصان ساختار وب سایت را درک کرده و می توانند هر گونه نقص بزرگ و کوچک را شناسایی و رفع کنند. این متخصصان دانش کافی در برنامه نویسی و دیگر زمینه های فنی سایت دارند و با توسعه دهندگان در تعامل هستند.. در پروژه های کوچک آنان قادرند کار را خود به تنهایی نیز انجام دهند.

توسعه دهندگان وب

اگر شما محتوایی تولید می کنید اما وب سایتی که در آن محتوا را قرار می دهید جذاب نباشد باید بگوییم در حال تخریب تجربه کاربر هستید. به همین خاطر وجود یک طراح می تواند تضمین کننده موارد مربوط به نگهداری و حفظ سایت و به روز رسانی آن باشد.

مدیر حسابداری

این وظیفه را می توان به مدیر سئو واگذار کرد اما می توان حداقل یک فرد را برای مدیریت حساب ها و مسئولیت نظارت بر هزینه ها و درآمدهای وارده و حقوق افراد تعیین کرد. حسابدار مسئول مدیریت پرداخت های مشتری نیز می باشد، از طرفی درخواست ها آنان را پاسخ داده و سعی در جلب رضایت وی و متقاعد کردن وی از گزارش ها و هزینه های مرتبط با آن می کند. در صورتی که موردی خارج از وظایف حسابدار است باید به مدیر گزارش شود.
یک تیم سئو متشکل از مدیر سئو، نویسنده محتوا، طراح گرافیست، لینک ساز، متخصص سئو، توسعه دهنده وب و مدیر حسابداری است که همگی در تعامل با یکدیگر به عنوان یک تیم کل واحد فعالیت می کنند. یک تیم در راستای هر چه بهتر شدن وب سایت عمل می کند. محیط کاری باید دوستانه و انگیزشی باشد . هیچ اندازه تعریف شده ای برای اعضای تیم سئو وجود ندارد اما تعداد اعضا از 7 الی 14 نفر متغیر است. در این مقاله ما اعضای تیم سئو را برای شما معرفی کردیم. بسته به نیاز و وسعت شرکت خود می توانید در آن تغییراتی لحاظ کنید. تیم پونه مدیا با دارا بودن تیم متخصص و متعهد و داشتن بیش از 100 ها نمونه کار سئو سایت در تلاش است تا جایگاهی که در شان وب سایت شماست را فراهم آورده و آن جایگاه را حفظ کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.