حضور در صفحه اول گوگل چه فایده ای دارد؟
همیشه در مقالات تخصصی می خوانیم که رعایت نکات سئو تنها به هدف رسیدن به صفحه اول گوگل انجام می شود، دلیل این همه تلاش برای راضی کردن گوگل جهت معرفی ما به کاربران در چیست؟
هرروز میلیون ها جستجو در موتورهای جستجوگر توسط کاربران مختلف انجام می شود که ۸۴٫۱۴ درصد آن در گوگل انجام می گیرید، موتورهای جستجوی یاهو و بینگ هرکدام به ترتیب ۷٫۵۷ و ۴٫۴۲ درصد از این بازار سهم دارند. در نتیجه حضور در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. آمارها حاکی از آن است که ۹۰ درصد کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می کنند و هیچ گاه به صفحات بعدی وارد نمی شوند. در واقع عدم حضور شما در صفحه اول گوگل به معنی شکست شما در سئو و دیده نشدن توسط مشتریان است.
برای کسب موفقیت، حضور در صفحه اول گوگل و بطور خاص سه نتیجه اول آن ضروری است. بررسی آمارها توسط Optify نشان داده است که ۳۶٫۴ درصد از کاربران بر روی اولین پیشنهاد گوگل کلیک می کنند و این مقدار برای رتبه دوم و سوم به ۱۲٫۵ درصد و ۹٫۵ درصد کاهش می یابد. به عبارت دیگر سهم جذب بازدیدکننده برای رتبه اول در صفحه اول گوگل به اندازه مجموع ورودی رتبه های دوم تا پنجم است.
در تصویر زیر سهم هریک از نتایج صفحه اول گوگل از بازدیدکنندگان را به درصد نشان داده ایم.