مفید بود؟

طراح گرافیک، یک شغل پرطرفدار در ایران و خارج از کشور است. امروزه بسیاری از افراد در ایران و جهان علاقه زیادی به طراحی گرافیک نشان می دهند. این مسئله به دلیل جذابیت بالای این شغل و همچنین کسب درآمد بالا از طریق آن است. یک طراح گرافیک، می تواند با دریافت سفارش های مختلف کاری، به راحتی کسب درآمد نماید. در این محتوا به بررسی شغل طراحی گرافیک و پیش نیازهای رسیدن به این شغل می پردازیم. پس شما می توانید با همراهی نمودن ما تا پایان مقاله پیش رو، اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهید.

طراح گرافیک کیست و چه کار می کند؟

طراح گرافیک فردی است که وظیفه انجام فعالیت های گرافیکی در کارهای مختلف را به عهده دارد. این روزها بسیاری از افراد برای انجام بخش گسترده ای از کارها از طراحی گرافیک استفاده می کنند. طراحی گرافیک کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. بسیاری از صنایع برای تهیه نمونه کارهای تبلیغاتی خود از طراحی گرافیک استفاده می کنند.

 

از طرفی بسیاری از شرکت های خدماتی نیز برای معرفی خدمات خود به مشتری از طراحان گرافیک استفاده می کنند. بسیاری از مجموعه های آموزشی نیز با استفاده از گزینه های گرافیکی، جذابیت تدریس را بیشتر کرده و از این طریق، علاقه مخاطب به یادگیری را افزایش می دهند. به طور کلی می توان گفت که طراحی گرافیک در بسیاری از کارهای حال حاضر دنیا، نقش اساسی دارد.

طراح گرافیک

پس نیاز به یک طراح گرافیک در بسیاری از شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحان گرافیکی می توانند در شرکت های مختلفی مشغول به کار شوند و از این طریق کسب درآمد کنند. از طرفی چند طراح گرافیک با تخصص های مختلف، می توانند در کنار هم جمع شده و یک شرکت طراحی گرافیک تشکیل دهند. برای آغاز کار در هر یک از گروه های ذکر شده، نیاز به داشتن پیش زمینه هایی است که در ادامه محتوا آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

پیش نیازهای لازم برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک

همان طور که گفته شد، برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک به پیش نیازهایی احتیاج دارید. اگر در سنین نوجوانی به این شغل علاقه مند شده اید، بهتر است به دنبال تحصیلات آکادمیک دبیرستانی بروید. خوشبختانه در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها، هنرستان هایی برای تدریس رشته طراحی گرافیک وجود دارد. شما با ثبت نام در این هنرستان ها می توانید رشته مورد علاقه خود را دنبال کنید. مزیت آموزش این رشته از نوجوانی در این است که شما نکات و مفاهیم را از پایه آموزش می بینید.

تحصیلات آکادمیک در زمینه هنر گرافیک

البته گاهی نیز علاقه به طراحی گرافیک، از سنین جوانی آغاز می شود. در این موارد نیز جای نگرانی نیست. تنها کافی است کتاب های هنر لازم برای کنکور را مطالعه کرده و در آزمون های سراسری یا آزاد رشته هنر ثبت نام کنید. با قبولی در این دانشگاه ها می توانید تحصیلات آکادمیک در زمینه هنر گرافیک داشته باشید و در نهایت نیز مدارک خود را دریافت کنید.

 شغل طراح گرافیک

اما اگر به شغل طراح گرافیک علاقه دارید و دوست ندارید برای یادگیری آن چندین سال زمان صرف کنید، باز هم راه هایی برای شما وجود دارد. لازم است بدانید دریافت مدرک طراحی گرافیک، لزوما نیازی به تحصیل در مدرسه یا دانشگاه ندارد.

 

بلکه بعضی از موسسه های قانونی، دوره های کوتاه مدت طراحی گرافیک را برگزار می کنند. شما با شرکت در این دوره ها می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس در آزمون های طراحی شده شرکت کنید. در صورت قبولی در این آزمون ها می توانید مدرک طراحی گرافیک خود را دریافت کنید و در این زمینه مشغول به کار شوید. البته باید دقت کنید که برای دریافت مدرک در این دوره ها، از موسسه های معتبر استفاده کنید.

نمونه شغل های طراحی گرافیک

یک طراح گرافیک در چه زمینه هایی می تواند فعالیت کند؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. خوشبختانه مشاغل زیادی برای طراحان گرافیک وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانند به کسب درآمد مشغول شوند. از مهم ترین شغل های طراحی گرافیک، می توان به طراحی حرفه ای وب سایت های مختلف اشاره کرد. حتما از این مسئله آگاه هستید که امروزه بسیاری از شرکت ها و مجموعه های کاری برای معرفی خدمات و محصولات خود از وب سایت ها استفاده می کنند.

زمینه های مختلف تبلیغاتی

یک طراح گرافیک می تواند قابلیت های مختلفی برای وب سایت شما فراهم کند. چند زبانه بودن وب سایت، امکان آرشیو تصاویر، امکان عضو شدن در وب سایت و… از جمله امکاناتی هستند که گرافیست با استفاده از توانایی خود می تواند آن ها را به وب سایت شما اضافه کند.
از طرفی طراحان گرافیک، در زمینه های مختلف کارهای تبلیغاتی نیز فعالیت می کنند. طراحی پوسترهای تبلیغاتی در ابعاد مختلف، طراحی لوگو  مجموعه در شکل های مختلف، طراحی کاغذهای چاپ و بسته بندی و… از مهم ترین خدمات این افراد در زمینه تبلیغات محسوب می شوند. شما می‌توانید به سایت‌هایی که در زمینه طراحی گرافیکی به صورت تخصصی کار می‌کنند نیز مراجعه کنید. مانند نمونه سایت زیر:

  • https://www.canva.com/

تولید محتوای گرافیکی

بعضی از طراحان نیز در زمینه تولید محتوای گرافیکی فعالیت می کنند. موشن گرافیک ها یکی از خدماتی هستند که طراحی آن ها فقط از عهده طراحان گرافیکی بر می آید. یکی از جذاب ترین راه های تبلیغات و آموزش استفاده از همین موشن گرافیک ها می باشد. شما با استفاده از یک تیم حرفه ای معتبر در زمینه تهیه موشن گرافیک، می توانید سطح درآمد مجموعه خود را تا حد زیادی ارتقا دهید. چرا که امروزه استقبال گسترده ای از کارهای موشن گرافیک صورت می گیرد.

چطور می توان به یک طراح گرافیک معتبر تبدیل شد؟

چگونه می توان به یک طراح گرافیک خوب و معتبر تبدیل شد؟ یکی از مهم ترین سوال هایی که در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد، همین سوال است. برای پاسخ به این سوال باید ابتدا خلاقیت و استعداد خود را مورد ارزیابی قرار دهید. شغل طراحی گرافیک، قبل از هر چیز به استعداد و خلاقیت نیاز دارد. در صورتی که از استعداد کافی در این زمینه برخوردار بودید، می توانید برای گرفتن مدرک آن اقدام کنید.

 

فعالیت در رشته های گرافیکی

همان طور که گفته شد، برای دریافت مدرک طراحی گرافیک می توانید از مدرسه، دانشگاه یا موسسه های مختلف استفاده کنید. پس از دریافت مدرک، می توانید در زمینه تخصصی خود مشغول به فعالیت شده و کسب درآمد کنید. برای فعالیت در رشته های گرافیکی هم می توانید به صورت انفرادی کار خود را انجام دهید و هم می توانید در شرکت های معتبر و شناخته شده، مشغول به کار شوید.

شناسایی دقیق  نیاز مشتری

برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک خوب، باید ابتدا نیاز مشتری را به صورت دقیق شناسایی کنید. شناخت نیاز مشتری و پیش بردن سفارش مطابق خواسته او، بهترین راه برای جلب رضایت مشتری می باشد. در این صورت مشتری از کار شما استقبال کرده و شما را به عنوان یک طراح خوب به سایر افراد معرفی خواهد کرد. بنابراین کار شما رونق گسترده ای پیدا خواهد کرد و مشتریان شما روز به روز بیشتر خواهد کرد.

خلاصه و جمع بندی

یک طراح گرافیک برای شروع کار خود، نیاز به مقدماتی دارد. از مهم ترین مقدمات برای شروع طراحی گرافیک، می توان به داشتن استعداد و خلاقیت اشاره کرد. پس از اطمینان از این مسئله باید در دوره های لازم برای طراحی گرافیک شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنید. سپس می توانید در زمینه دلخواه و تخصصی خود مشغول به کار شوید و کم کم درآمد خود را افزایش دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.