مقالات آموزشی

نکاتی برای سئوی صفحات بی پایان و افزایش کارایی آن ها

مفید بود؟
  • سئو در صفحات پایانی چه اهمیتی دارد؟
  • با نکات سئو صفحات بی پایان آشنا شوید
  • سئو روشی ایده آل برای برندینگ است
  • سئو راهی برای توسعه محصولات و خدمات شما به مشتریان است

تکنیک های سئو صفحات بی پایان (infinite scrolling) در سایت های مشهوری مانند پینترست و فیسبوک استفاده می شوند. در این شبکه های اجتماعی با اسکرول صفحه توسط کاربر داده های بیشتری به صورت خودکار بارگذاری می گردند. این سوال مطرح است که محتویات این صفحه ها چگونه توسط ربات های جستجوگر گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرند؟ در این مطلب از وبتو به اهمیت سئو در صفحات بی پایان و نکات قابل توجه در این خصوص می پردازیم.

 

سئو در صفحات پایانی چه اهمیتی دارد؟

سئوی صفحات بی پایان به قدری اهمیت دارند که باعث افزایش کارایی سایت می شوند. در صورتی که اهمیت سئو در این صفحات را نادیده بگیرید، در صفحه اول نتایج گوگل یا SERP مشاهده نخواهید شد.
صفحات بی پایان سایت باید به گونه ای کدنویسی شوند که مطالب شما را مرتب و صفحه بندی شده نمایش دهند. شما باید به صورتی این صفحات خود را بهینه سازی کنید که کلیه محتواهای موجود به حالت جداگانه قابل دسترسی باشند. اگر این شرایط و قوانین را رعایت نفرمایید، ربات های گوگل تنها نتایج نخست را مشاهده خواهند کرد.
همچنین به یاد داشته باشید که یک مطلب تنها باید در یکی از صفحات شما قرار گیرد. تکرار نوشته آخر یک صفحه در قالب مطلب نخست صفحه بعدی اقدامی اشتباه محسوب می شود.

با نکات سئو صفحات بی پایان آشنا شوید

همانطور که بیان شد، تمام مطالب صفحات شما باید به صورت جداگانه قابل دسترسی باشند. در ادامه به برخی از نکات مهم سئوی صفحات بی پایان اشاره شده است.

استراتژی ارائه مطالب

شما در حین کدنویسی باید به گونه ای عمل کنید که مطالب در صفحات بی پایان سایت به شکل صفحه بندی شده به کاربر نشان داده شوند. همچنین تعداد نمایش نوشته ها را برای کاربر مشخص سازید.
سرعت بارگذاری صفحه نیز اهمیت بسیاری دارد. افزایش سرعت لود صفحات تاثیر مثبت گسترده ای بر رتبه بندی و تجربه کاربری سایت دارد. برای تحقق این امر کلیه قسمت های تاریخ گذشته سایت خود را بروزرسانی کنید.

 

آدرس دهی صحیح صفحات

به یاد داشته باشید که آدرس دهی صفحات هر مطلب باید حاوی اطلاعات اصلی باشد. به یاد داشته باشید که این شیوه از سئوی صفحات بی پایان را در طول زمان تغییر ندهید.

ارزیابی سایت و بررسی نحوه نمایش آن

خود را به جای کاربر تصور کنید و سایت خود را به طور کامل از دید کاربر بررسی نمایید. آیا در هنگام گشت و گذار در منوها و برگه های مختلف سایت تجربه کاربری راحتی دارید؟ آیا دسترسی به صفحات سایت و مطالب آن آسان است یا خیر؟
همچنین نحوه نمایش سایت خود را در دستگاه های دیگر از جمله تلفن همراه مورد بررسی قرار دهید. در ضمن این موضوع را بررسی کنید که خطای 404 برای صفحات ایجاد نشده به درستی ارسال می شود.

سئو روشی ایده آل برای برندینگ است

سئو به برندسازی و شناخته شدن نام تجاری کمک می کند. در واقع این تکنیک ها تاثیر مستقیمی بر افزایش فروش و بازاریابی دارند. بنابراین شما با کمک اصول سئو می توانید سایت خود را بهینه سازی کرده و رتبه خوبی را در صفحات نتایج گوگل کسب کنید.
این امر به بیشتر دیده شدن سایت و جلب اعتماد مخاطبان کمک می کند. بسیاری از افراد برای پیدا کردن کالاها و خدمات مورد نیاز خود در گوگل جستجو به عمل می آورند. بنابراین اگر سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان رتبه خوبی داشته باشد، مخاطبان هدف را به سمت خود می کشد. در نتیجه کسب و کار شما به یک برند تبدیل می شود.
تاثیر سئو سایت بر برندینگ در هنگام رقابت برای کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو خود را نشان می دهد. سایت های بیشماری در اینترنت فعالیت می کنند، بنابراین هر تجارتی چندین کسب و کار مشابه رقیب دارد. این رقابت به چالشی بزرگ در بین سایت ها برای افزایش بازدید و فروش تبدیل شده است. برندهای متعددی در تلاش برای بازاریابی اینترنتی هستند؛ در این بین برندی موفق است که استراتژی های سئو را در جهت ارتقاء سایت خود به نحو احسن بکار گیرد.
در حقیقت مردم به جایگاه سایت در صفحات گوگل نگاه می کنند و به آن برند و سایت اعتبار می بخشند. قرار داشتن در صدر نتایج موتورهای جستجوی گوگل پر اعتبارترین جایگاه برای سایت ها و شرکت ها است. این مهم تنها با تکنیک های سئو و بازاریابی محتوایی محقق می شود.

سئو راهی برای توسعه محصولات و خدمات شما به مشتریان است

هنگامی که کسب و کار خود را به دنیای آنلاین می آورید، حتما باید در این فضا به رقابت با سایت های متعددی بپردازید. برای مثال شما باید برای بیشتر دیده شدن در رسانه های اجتماعی و اینترنت فعال تر باشید. یکی از راه ها برای ارتقاء سایت استفاده از تکنیک های سئو است. در واقع این تکنیک ها علم بهینه سازی سایت برای افزایش طبیعی ترافیک از طریق موتورهای جستجو هستند.
در این خصوص سئوی صفحات بی پایان را دست کم نگیرید. این صفحات با قابلیت اسکرول کردن موجب بهتر دیده شدن محتوا و مرور سریع آن ها می شوند. در صفحاتی که حجم زیادی داده دارند، معمولا کاربران فرصت و تمایلی برای باز کردن تمام مطالب و مطالعه آن ها ندارند. بنابراین آن ها می توانند با اسکرول کردن تمام محتویات و تصاویر را با سرعت زیاد مشاهده نمایند. این ویژگی عالی برای صفحات بی پایان از نظر سئو به شمار می رود.
با سئو کردن سایت خود به صفحه اول گوگل می روید و سهم بیشتری از بازار هدف کسب و کار خود را بدست می آورید. شما می توانید افزایش بازدید سایت خود برای موتورهای جستجو را به تیم متخصص وبتو بسپارید. ما در این مجموعه مفتخریم که خدمات حرفه ای همچون سئو سایت، افزایش بازدید و افزایش فروش را در اختیار شما می گذاریم. در کل سئو سایت با اهداف زیر انجام می شود:

 

  • جذب مشتریان واقعی و هدفمند به منظور افزایش فروش و کسب سود ناشی از آن.
  • بهبود رتبه بندی سایت در صفحه اول نتایج گوگل.
  • افزودن بازدید و ترافیک طبیعی به سایت.
  • تقویت اعتبار برند کسب و کارها.

برای کسب اطلاعات کافی می توانید با وبتو همراه باشید و از خدمات ما استفاده کنید.

وبتو تلاش کرده است تا همواره اطلاعات روز سئو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما عزیزان جهت سفارش پروژه سئو و اطلاع از قیمت سئو می توانید با کارشناسان وبتو تماس بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.