مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی سایت خبری وانا نیوز

مفید بود؟

وانا نیوز یکی از وب سایت های ارائه دهنده اخبار و تحلیل خبری است. این وب سایت با انتشار اخبار روز ایران و جهان و استفاده از وب سایت مناسب برای انتشار اخبار توانسته کاربران زیادی را به خصوص کاربرانی از قشر جوان جامعه را به خود جلب کند. علاوه بر اخبار به صورت متنی و نوشتاری این وب سایت به رائه ویدئوهای خبری نیز می پردازد که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و جذابیت زیادی را دارا می باشد.
وب سایت خبری وانا نیوز دارای رتبه الکسا 569 در ایران و رتبه الکسا 16 هزار در جهان است که براساس آمار ارائه شده از سوی وب سایت الکسا رتبه جهانی این وب سایت در سال جاری افزایش 7 درصدی داشته است. بیش از 85 درصد از بازدیدکنندگان این وب سایت از ایران و مابقی از سایر کشور ها و به خصوص کشور های همسایه هستند. نرخ پرش وب سایت وانا نیوز با افزایش 81 درصدی به 54 درصد رسیده است که این آمار و ارقام می توان در آینده برای این وب سایت مشکل ساز شود. تعداد صفحات مورد بازدید کاربران از این وب سایت به طور میانگین به 2 صفحه می رسد که کاهش 55 درصدی داشته است. مدت زمانی که کاربران در این وب سایت سپری می کنند به طور متوسط به 4 دقیقه می رسد که این مورد کاهش 65 درصدی در سال جاری داشته است. ترافیک ورودی این وب سایت از موتور های جستجو به 7 درصد می رسد و رشد 25 درصدی داشته است.

تحلیل طراحی سایت وانا نیوز

از اولین نکات منفی در طراحی سایت وانا نیوز استفاده از تبلیغات متحرک در قسمت های مختلف سایت و به خصوص هدر سایت است که ظاهر نامناسبی را ایجاد کرده و باعث نامنظم شدن وب سایت وانا نیوز شده است.
استفاده از تصاویر و آیکون های زیبا برای بخش های مختلف سایت ظاهر سایت را زیباتر کرده و به درک و فهم مطالب نیز کمک کرده است.

استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی قالب سایت، نه تنها ظاهر ساده و جذابی را ایجاد کرده بلکه باعث ایجاد جدیت در موضوع و محتوای سایت نیز شده است و به کیفیت ارائه محتوا نیز کمک کرده است.
فونت با اندازه مناسب، خواندن مطالب سایت را آسان و دلپذیر کرده است و زیبایی بیشتری به ظاهر سایت بخشیده است.
از دیگر نکات در طراحی سایت وانا نیوز می توان به طرح بندی جالب آن اشاره کرد که در عین سادگی بسیار کاربردی نیز می باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.