مفید بود؟

تا حالا فیلم های سینمایی که پر از جلوه های ویژه و خفن هستند رو دیده اید ؟ چپ کردن ماشین ، اژدهای آتشین و کلی افکت های ویدیویی جالب…! شاید برایتان جالب باشه بدانید اکثر این جلوه های ویژه و افکت ها را با نرم افزاری با نام افترافکت (After Effect) که محصول شرکت آدوبی (adobe) است میسازند. با ما همراه شوید تا در این مقاله به آشنایی با افترافکت و ویژگی های آن بپردازیم.

افترافکت چیست؟

برای متخصصان گرافیک حرکتی(Motion graphics) ، انیمیشن و فیلمبرداری ، افترافکت به همان اندازه مهم است که فتوشاپ برای طراحان و عکاسان اهمیت دارد. افترافکت یک برنامه و انیمیشن ساز خلاق است که برای طراحان ، انیماتورها و آهنگسازان مورد استفاده قرار میگیرد ، همچنین این برنامه به ساخت جلوه های بصری و گرافیک های حرکتی برای وب ، فیلم ، تلویزیون میپردازد. این برنامه که یکی از ابزارهای مجموعه Adobe Creative Cloud است و به عنوان استاندارد صنعت ویدیو برای جلوه های بصری و گرافیک های حرکتی در نظر گرفته شده است. با استفاده از افترافکت، کاربران می توانند به انیمیشن های خود  متن هایی را اضافه کنند و حتی با اضافه کردن قابلیت چرخش متن ها را به صورت چرخشی به حرکت در بیاورن  و قادر به ایجاد جلوه های عالی از طریق ادغام فیلم ها و تصاویر هستند. با استفاده از کلیدهای اصلی افترافکت ، حرکت را می توان به اشیاء مانند شکل ، آرم و کارتون اضافه کرد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار افترافکت چیست؟

پردازنده :

پردازنده Multicore Intel با پشتیبانی 64 بیتی

سیستم عامل:

سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 10 (64 بیتی) نسخه های 1703 (سازندگان بروزرسانی) و بعد از آن

رم:

حداقل 16 GB (32 GB توصیه می شود)

GPU:
2 گیگابایت GPU VRAM.
Adobe به شدت توصیه می کند هنگام استفاده از After Effects ، درایور NVIDIA 430.86 یا بالاتر را به روز کنید.

فضای دیسک سخت:

5 گیگابایت فضای دیسک سخت موجود؛ فضای خالی اضافی مورد نیاز در حین نصب (نمی توان روی دستگاههای ذخیره سازی فلش قابل جابجایی نصب کرد)

فضای دیسک اضافی برای حافظه نهان دیسک (توصیه می شود 10 گیگابایت)

وضوح تصویر:

صفحه نمایش 1280×1080 یا بالاتر

اینترنت:

اتصال به اینترنت و ثبت نام اینترنتی برای فعال سازی نرم افزار مورد نیاز ، اعتبار سنجی اشتراک و دسترسی به خدمات آنلاین ضروری است.

با افترافکت چه کاری می توانید انجام دهید؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.