مقالات آموزشی

بررسی بخش های طراحی یک فروشگاه اینترنتی

مفید بود؟

در این مقاله سعی بر آن است که در ابتدا شما را با مفهوم فروشگاه اینترنتی آشنا سازیم و سپس چگونگی طراحی فروشگاه اینترنتی موفق را آموزش دهیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه های اینترنتی وب سایت هایی هستند که خدمات و کالاهای موجود برای فروش را در ویترین آن قرار می دهند و افراد می توانند با مراجعه به این وب سایت ها کالاها را ببینند و سفارش دهند. فروشگاه های اینترنتی به درگاه های آنلاین بانکی متصل هستند. بنابراین امکان فروش آنلاین وجود دارد که از این طریق هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی می شود.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

مرحله ی اول: انتخاب محصول مورد نظر و حوزه ی کار

انتخاب محصول گام نخست برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی می باشد. سعی کنید با دقت محصول مورد نظر را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید بازار محصول و حاشیه سود را به دقت بررسی کنید تا با شکست مواجه نشوید.

مرحله ی دوم: تحقیقات بازاریابی و وضعیت بازار

در این مرحله شما باید رقبای موجود در حوزه ی کاری خود را زیر نظر بگیرید و ببینید در حال حاضر آنها در چه وضعیتی هستند.

مرحله ی سوم: طرح تجاری و مزیت رقابتی

در این مرحله  مشخص کنید که بر فرض مثال به چه صورت می خواهید محصول مورد نظر خود را بفروشید؟ انفرادی یا گروهی؟ بودجه و سرمایه خود را مشخص کنید. مزیت ها و معایب خود را نسبت به رقبا مشخص کنید و بر روی آنها تمرکز کنید.

مرحله ی چهارم: تهیه ی محصول مورد نظر

محصولات مورد نظر را که برای فروش بر روی آنها برنامه ریزی کردید را تهیه کنید.

مرحله ی پنجم: تهیه ی هاست و دامین

نامی که برای وب سایت شما در نظر گرفته می شود را دامین و محیط و فضایی که اطلاعات شما در آن بارگزاری می شود را هاست می نامند. به این ترتیب وقتی کاربری نام دامنه ی شما را در مرورگر اینترنت سرچ کند، می تواند شما را پیدا کند. بنابراین  برای فروشگاه اینترنتی خود هاست و دامین تهیه کنید.

مرحله ی ششم: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

یک سایت برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید. برای این کار هم می توانید این کار را به یکی از شرکت های موجود بسپارید و شما فقط مدیریت سایت را بر عهده بگیرید و هم می توانید از یکی از سیستم های فروشگاه ساز یا سایت ساز های آماده استفاده کنید.

مرحله ی هفتم: اتصال درگاه پرداخت آنلاین به فروشگاه اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی میزان فروش را به طور چشمگیری افزایش می دهد. فروشگاه اینترنتی خود را به پرداخت آنلاین متصل کنید تا شاهد پیشرفت روزافزون خود باشید.

مرحله ی هشتم: بازاریابی اینترنتی

برای محصولات خود بازاریابی کنید.

سایت مورد نظر خود را سئو کنید. یعنی برای موتورهای جستجوگر، سایت خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید.

مرحله ی نهم: بازاریابی محتوایی

برای محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی خود مطالب و محتواهای جذاب و ارزشمند قرار دهید.

مرحله ی دهم: تبلیغات آنلاین

در این مرحله می توانید از تبلیغات کیلیکی گوگل و یا تبلیغات اینترنتی استفاده کنید تا زودتر محصول خود را به افراد بشناسانید و عرضه کنید.

مرحله ی یازدهم : صفحه ی فرود

حتما برای فروشگاه اینترنتی خود صفحه ی فرود قرار دهید تا به راحتی بسیاری از بازدید کنندگان خود را که در آینده می توانند مشتری دائم شما باشند، از دست ندهید.

مرحله ی دوازدهم : پشتیبانی و خدمات پس از فروش

در فروشگاه اینترنتی داشتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش مرحله ی بسیار مهمی تلقی می شود. پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته داشته باشید. حتی در روزهای تعطیل. به این صورت می توانید نظر مشتری را بهتر و بیشتر به خود و محصولاتتان جلب کنید.

مرحله ی سیزدهم: توسعه ی فروشگاه اینترنتی

زمانی که فروشگاه اینترنتی شما نزد مردم شناخته شد و مشتریان زیادی دریافت کردید، وقت آن رسیده است که فروشگاه اینترنتی خود را بسط و گسترش دهید. در این باب حتما از تبلیغات اصولی بیشتری استفاده کنید تا در شغل و پیشه ی خود موفق تر از قبل شوید.

حال با مطالعه و در نظر گرفتن مطالب و مراحل فوق شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی معتبر و کارآمد تشکیل دهید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. برای این منظور باز هم از نظر کارشناسان و صاحب نظران پدیده استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.