مفید بود؟

hummingbird در واقع اسم جدیدترین الگوریتم گوگل برای جست‌وجو میباشد. گوگل برای الگوریتم‌ها و اجزای الگوریتم خود اسم‌هایی منتشر کرده که یکی از این اسمها hummingbird میباشد. در واقع تمامی نکات سئو، RankBrain ، Pagerank و چیزهای دیگری که مربوط به موتور جست‌‌وجو و رتبه دهی سایت ما میباشند از این الگوریتم پیروی میکنند.

 

الگوریتم جست‌وجو چیست؟

در واقع دستور کاری میباشد که گوگل(یا هر موتور جست‌وجوی دیگری) با عمل به آن از هزاران صفحه‌ی وب را مرتب سازی میکند، تا بهترین نتیجه را با توجه به اطلاعاتی که دارد به ما نمایش دهد.

الگوریتم hummingbird

hummingbird(به فارسی: مرغ مگس خوار) به گفته‌ی گوگل به دلیل سریع و دقیق بودن الگوریتم جست‌وجو روی آن نامگذاری شده. گوگل در سال ۲۰۱۳ این نامگذاری را به عموم اعلام کرد.
قبلا گوگل جزیی از الگوریتم قدیمی خود را تغییر داد با دادن آپدیت هایی با اسم panda و penguin اما این ها تغییراتی در اجزای الگوریتم بودند و اصل الگوریتم تغییر نکرد. در واقع اگر گوگل را یک ماشین فرض کنیم الگوریتم آن در واقع موتور آن ماشین میباشد و اصلی ترین جز کار کل مجموعه موتور است. گوگل به قدری سریع الگوریتم جدید را جایگزین الگوریتم قدیمی کرد که هیچکس متوجه‌ی این موضوع نشد.

نکات جدید در مورد hummingbird

بهترین مثالی که گوگل ارائه داد جست‌ و جوی مکالمه‌ای بود. درواقع جست و جو از طریق گفتار نکته‌ای است که گوگل بیشتر از هر چیز دیگری روی آن کار انجام داده. گوگل در نظر دارد یک هوش مصنوعی طراحی کند که بتواند به خوبی حرف زده و گفتار انسان را متوجه شود. که نمونه هایی از آن را به نمایش گذاشته و در هر بروزرسانی‌ای که گوگل منتشر میکند میبینیم که این موضوع اهمیت ویژه‌ای برای این شرکت دارد.

جستجوی گفتاری همانطور که گفتیم قابلیت حرف زدن با موتور جستجو میباشد. به طور مثال پرسیدن: «نزدیک ترین سوپر مارکت به خانه‌ی من کدام است؟». ممکن است فکر کنید که پیش از سال ۲۰۱۳ و انتشار آپدیت hummingbird این قابلیت وجود داشت، درست است اما نتایج آن تنها بر اساس گراف اطلاعات گوگل (اطلاعاتی که از قبل ثبت شده بودند) نتایجی میداد.

در واقع hummingbird بیشتر روی معنای کلمات تمرکز دارد و سعی بر نزدیک شدن به زبان ما را دارد. تلاش بر این دارد که به هر کلمه به صورت جستاری نگاه کند و جز جز جمله‌ی مورد نظر ما را بررسی کند.

بحث سئو  و موتوهای جستجو هر روز گسترده‌تر و پیچیده تر میشود و برای بروز ماندن در این مبحث پیچیده باید با مشاوران خبره در این زمینه در ارتباط باشید. شرکت پدیده تجارت بابرترین متخصص ها در زمینه seo آماده هرگونه مشاوره به شما هم میهنان عزیز میباشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.