مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی سایت تفریحی

مفید بود؟

طراحی سایت

تفریحی یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های طراحی سایت است که انجام صحیح آن نیاز به دانش و تخصص در کنار خلاقیت و نوآوری دارد. به جرات می‌توان گفت درصد بالایی از کاربران اینترنت افرادی هستند که با هدف تفریح و سرگرمی از این فضا استفاده می‌کنند و جلب رضایت این قشر عظیم از مخاطبان موضوعی است که باید مورد توجه افراد متخصص قرار گیرد. طراحی سایت تفریحی علی رغم این که در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد دارای پیچیدگی‌های فراوانی است و تنها افراد متخصص می‌توانند نسبت به طراحی و اجرای این گونه وب سایت‌ها اقدام نمایند. ویژگی‌های فراوانی را می‌توان در قالب طراحی سایت تفریحی در نظر گرفت. خدماتی که به سبب تنوع، جمع آوری و مدیریت همه آنها در داخل یکی سایت کاری بسیار دشوار به شمار می‌آید.

ویژگی‌های طراحی سایت تفریحی

ویژگی‌های طراحی سایت تفریحی به طور مستقیم به خدماتی که از طریق این سایت‌ها به کاربران ارائه می‌گردد بستگی دارد. به عنوان مثال طراحی سایت تفریحی در برخی موارد بر اساس بازی‌های اینترنتی و آنلاین و حتی بازی‌ها و سرگرمی‌های آفلاین انجام می‌شود. گاهی اوقات طراحی سایت تفریحی برای خبر رسانی در حوزه‌های سرگرمی و مواردی است که مورد پسند مخاطبان باشد. این موارد می‌تواند در قالب اخبار، جک و یا تصاویر جذاب و به روز باشد. ویژگی‌های طراحی سایت تفریحی در هر دو حالت با هم متفاوت بوده و به همین سبب تعیین اهداف اصلی برای  طراحی سایت تفریحی پیش از شروع پروژه امری ضروری تلقی می‌گردد.

طراحی سایت تفریحی برای کسب درآمد

بدون تردید یکی از مهم‌ترین اهداف برای طراحی سایت تفریحی ایجاد روشی برای کسب درآمد است. اما چگونه می‌توان از طراحی سایت تفریحی پول در آورد؟ برای پاسخ به این سوال پیش از همه لازم است به این نکته اشاره کنیم که سایت‌هایی که با هدف سرگرمی طراحی می‌شوند اغلب دارای بازدیدهای بسیار زیادی هستند که همین امر می‌تواند بستری مناسب برای جذب آگهی در سایت به شمار بیاید. افراد زیادی برای این که تبلیغات آنها توسط افراد زیادی دیده شود هزینه‌های فراوانی برای این گونه تبلیغات پرداخت می‌نمایند. روش انجام این تبلیغات بسیار گسترده است که تعیین این روش‌ها نیز می‌توان نقش پر رنگی در طراحی سایت تفریحی ایفا نماید.

 

اصول کلیدی در طراحی سایت تفریحی

حفظ بازدیدکنندگان اصلی‌ترین برنامه برای یک سایت تفریحی به شمار می‌آیند. همان طور که اشاره شد کسب در آمد در این گونه سایت‌ها مستلزم افزایش بازدید و حفظ این نرخ در طول مدت فعالیت سایت است. بر همین اساس برخی از اصول کلیدی در طراحی سایت تفریحی باید مورد توجه قرار گیرد.

طراحی گرافیکی خلاقانه و جذاب

اولین موضوعی که باید در طراحی سایت تفریحی مورد توجه قرار گیرد طراحی گرافیکی خلاقانه و جذاب است. این طراحی‌ها علاوه بر رعایت اصول زیبایی و خلاقیت باید مطابق با الگوریتم‌های گوگل باشد. استفاده از قالب‌های آماده در بیشتر مواقع رضایت کاربران و حتی مدیران سایت را فراهم نخواهد کرد و بهتر است به دنبال طراحی‌های اختصاصی باشید. طراحی سایت تفریحی به صورت اختصاصی اگرچه هزینه اولیه بیشتری به پروژه راه اندازی وب سایت تحمیل می‌کند اما نتایج بسیار خوبی در این بخش به همراه خواهد داشت.

جلوگیری از شلوغ شدن بیش از اندازه سایت

نکته بسیار مهم دیگری که در طراحی سایت تفریحی باید به آن توجه ویژه نمود جلوگیری از شلوغ شدن بیش از اندازه سایت است. این گونه سایت‌ها با توجه به گستردگی مطالب و بخش‌ها دارای بخش‌های فراوانی هستند که در برخی موارد ممکن است موجب سردرگمی مخاطبان گردد. بر همین اساس توصیه می‌شود در چیدمان بخش‌های سایت دقت لازم به عمل بیاید و امکان جستجوی بخش‌ها و موضوعات کلیدی در سایت فراهم شود.

سرعت سایت

موضوع بسیار مهم دیگری که در طراحی سایت تفریحی باید به آن توجه نمود، سرعت سایت است. استفاده از برنامه نویسی‌های سنگین و افکت‌های خاصی که سرعت لود شدن سایت را با مشکل مواجه کند می‌تواند موجب ریزش کاربران و بازدیدکنندگان سایت گردد. افرادی که به دنبال موضوع خاصی وارد سایت شما شده‌اند و یا افرادی که به دنبال بازی کردن هستند نمی‌توانند کندی سرعت عملکرد سایت را تحمل نمایند.

مشارکت کاربران در فعالیت‌های سایت

یکی از امکانات خاصی که می‌تواند موجب موفقیت سایت گردد جلب مشارکت کاربران در فعالیت‌های سایت است. در طراحی سایت تفریحی باید به گونه‌ای عمل کرد که مخاطبان وارد فعالیت‌های سایت شوند. دریافت نظر از کاربران و تهیه فرم‌هایی برای تبادل نظر می‌تواند در این بخش مفید واقع گردد. حتی می‌توان در برخی از بخش‌های سایت نظر سنجی‌هایی را قرار داد تا به این ترتیب مشارکت مخاطبان را مورد بررسی قرار داد.

تولید محتوا به طور کامل و تخصصی برای سایت

نقش محتوا در موفقیت طراحی سایت تفریحی نقشی انکار ناپذیر است و باید محتوای مورد استفاده به طور کامل و تخصصی برای سایت تهیه شده باشد. محتوای موجود در سایت می‌تواند در قالب مقالات متعدد در موضوعات مختلف و همچنین اخبار مهم روز جامعه و جهان باشد. استفاده از محتوای تکراری و کپی شده علاوه بر این که از نظر مخاطبان جایگاه مناسبی ندارد بلکه می‌تواند از دیدگاه موتورهای جستجو نیز عاملی برای جلوگیری از فعالیت سایت تلقی گردد. با توجه به اهمیت سئو و جایگاه سایت در موتور های جستجو باید تهیه متون به صورت منظم و توسط افراد حرفه‌ای با تکیه بر کلمات کلیدی و اصول سئو انجام پذیرد.

 

نحوه طراحی یک سایت تفریحی

موارد زیر را باید در نظر بگیرید :

1. می‌خواهید چه نوع سایت تفریحی طراحی کنید؟

این کافی نیست که بخواهید یک سایت سرگرمی آنلاین طراحی کنید، بلکه باید نوع دقیق سایت سرگرمی آنلاینی را که می‌خواهید ایجاد کنید، تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند نوع محتوایی را که می‌خواهید در سایت خود بارگذاری کنید را بدانید. در این مرحله، باید از خود بپرسید ، که می‌خواهید سایت سرگرمی حاوی چه نوع محتوایی باشد؟ آیا قصد دارید موسیقی و فیلم یا محتوای متنی بارگذاری کنید؟ یا قصد دارید موسیقی ، فیلم و پادکست را در صفحه اصلی سایت بارگذاری کنید در حالی که یک صفحه وبلاگ را به طور جداگانه در همان دامنه میزبانی می‌کنید؟

اگر برای مثال در سایت تفریحی خود موسیقی آپلود می‌کنید، می‌توانید نوع موسیقی مدنظر خود را انتخاب کنید. یک سوال خوب این است که آیا می‌خواهید موسیقی خارجی، محلی، معنوی و غیره بارگذاری کنید؟

از آنجا که سرگرمی بسیار گسترده است، کشف نوع سرگرمی مدنظرتان می‌تواند به شما کمک کند محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد. توجه به این نکته ضروری است که هنگام طراحی سایت، مواردی مانند تعرفه طراحی سایت، موقعیت جغرافیایی مخاطبان و هدف از راه اندازی وب سایت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

2. انگیزه شما از راه اندازی وب سایت تفریحی چیست؟

 

انگیزه شما برای راه اندازی سایت تفریجی می‌تواند پول باشد. در اینجا شما به این سوال پاسخ می‌دهید که چرا این سایت را طراحی می‌کنید؟ یا با این سایت سرگرمی می‌خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا این کار را برای سرگرمی انجام می‌دهید، زیرا علاقه مند به سرگرمی هستید یا می‌خواهید یک تجارت سرگرمی راه اندازی کنید که بتواند از طریق اینترنت درآمد کسب کند؟ دانستن هدف خود و اینکه چرا این سایت را طراحی می‌کنید به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست شروع کنید.

3. برنامه شما چیست؟

گام بعدی تهیه یک برنامه عملی است. برنامه شما نباید پیچیده یا ثابت باشد. این برنامه باید مجموعه‌ای از گام‌های احتمالی باشد که می‌تواند شما را به منظور دستیابی به اهداف خود هدایت کند. در این مرحله، هدفی را که در مرحله دوم نوشتید، خوب بررسی کنید. از خود بپرسید که امروز دقیقاً چه کاری می‌توانم انجام دهم که به من در رسیدن به این هدف کمک کند. اگر هدف شما ایجاد یکی از ده پادکست سرگرمی برتر در سال است، سوالاتی پیش می‌آید که در حال حاضر چند پادکست سرگرمی در کشور تولید می‌شود؟ چقدر طول می‌کشد تا به جایی که هستند برسم یا از آنها سبقت بگیرم؟ چند ساعت باید برای تولید محتوا متناسب وقت بگذارم؟ کلمات کلیدی مورد نظر من چیست و چقدر باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنم تا بتوانم آنها را شکست دهم؟

این سوالات به شما کمک می‌کند تا یک نمای کلی برای برنامه خود داشته باشید. سپس ایده‌های خود در مورد مراحل طراحی و توسعه سایت را بنویسید.

 

4. به چه منابعی نیاز دارید؟

 

درست مانند هر کسب و کار دیگری، برای ایجاد یک نام تجاری موفق در زمینه تفریحی، باید از قبل منابع لازم را جستجو کنید. شما به پول، زمان و منابع دیگر مانند ابزارها، برق و غیره نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، برای طراحی و راه اندازی کامل سایت به مقداری پول نیاز دارید. همچنین برای تبلیغات سایت نیز به مقداری پول نیاز دارید. اگرچه می‌توانید برخی از هزینه‌ها را کاهش دهید، اما داشتن اطلاعات اولیه در مورد منابعی که به احتمال زیاد برای ایجاد یک وب سایت موفق به آن نیاز خواهید داشت، به شما در برنامه ریزی موثر کمک می‌کند.

 

چگونه سایت تفریحی موفقی داشته باشیم

مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا بازدید سایت تفریحی خود را افزایش دهید:

1. تولید محتوای با کیفیت

این مهم‌ترین قسمت است.به عنوان یک سایت تفریحی، باید محتوای عالی تولید کنید. این نکته‌ای است که سایت شما را از دریای سایت‌های تفریحی متمایز می‌کند. اگر محتوای موسیقی ارائه می‌دهید، آن را برجسته سازی کنید. سایت تفریحی خود را با یکی دو موردی که هیچکس در این حوزه به آن نمی‌پردازد، شناخته شده کنید. شما فقط برای محبوب شدن محتوا تولید نمی‌کنید، بلکه باید محتوایی تولید کنید که کاربران آن را دوست داشته باشند. همچنین باید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو تولید کنید. این همان چیزی است که باعث می‌شود کاربران شما به سایت شما بازگردند. اگر نتوانید محتوای تازه و با کیفیت ارائه دهید ممکن است فرصتی برای رقابت با سایت‌های موجود نداشته باشید.

بنابراین، راهی برای برجسته شدن پیدا کنید. به مخاطبان خود یک تجربه سفارشی ارائه دهید که هرگز نمی‌توانند در جای دیگری تجربه کنند.

2. در شبکه‌های اجتماعی شناخته شوید

شبکه‌های اجتماعی را که مخاطبان شما در آن حضور دارند را پیدا کنید، در آنجا حساب ایجاد کنید و آنها را به سایت خود پیوند دهید. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشی. حتماً پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود را درگیر کنید. اگر بودجه کافی دارید، هر چند وقت یکبار مسابقه برگزار کنید یا صفحه خود را تبلیغ کنید. این باعث می‌شود ترافیک از رسانه‌های اجتماعی به وب سایت شما افزایش یابد.

 

3. با سایر سایت‌های تفریحی ارتباط برقرار کنید.

 

تبادل ایده داشته باشید یا در صورت لزوم برای یکدیگر پست مهمان ایجاد کنید. در فیسبوک و دیگر انجمن‌ها گروه‌های مختلفی وجود دارد، آنها را پیدا کرده و به آنها بپیوندید.

 

4. خلاق باشید

 

یک سایت سرگرمی باید خلاق، نوآور و الهام بخش باشد. این بخشی از دلایلی است که افراد برای خواندن یا استفاده از مطالب شما به سایت شما مراجعه می‌کنند. صرف نظر از محتوایی که برای سایت خود ایجاد می‌کنید، می‌خواهید به کاربران خود دلیلی بدهید تا از بازدید از سایت شما احساس رضایت کنند. به همین دلیل است که باید محتوای سرگرم کننده و خلاقانه ایجاد کنید.

 

5. تسلیم نشوید

 

باید به خاطر داشته باشید که همه چیز زمان می‌برد. و اگر مدام یاد بگیرید و تلاش خود را بدون تسلیم شدن ادامه دهید، به احتمال زیاد یک وب سایت سرگرمی بسیار موفق طراحی خواهید کرد. نکات زیادی در مورد چگونگی راه اندازی یک سایت سرگرمی موفق وجود دارد، اما تا زمانی که شروع به کار نکنید نمی‌توانید همه چیز را یاد بگیرید. تنها چیزی که نیاز دارید اشتیاق، تمایل به کار و آمادگی برای یادگیری و پیشرفت است.

نکات طراحی سایت

از طرح‌های رنگی گیج کننده خودداری کنید

با سایه‌ها و رنگ‌های فوق‌العاده زیادی که وجود دارد، به راحتی می‌توان از رنگ‌ها عبور کرداز یک پالت رنگی ساده و رنگ‌های پس زمینه خنثی استفاده کنید. یک پس‌زمینه کم‌رنگ باعث می‌شود نمونه‌هایی از رنگ‌ها مانند رنگ‌های روی دکمه‌های فراخوان، آیتم‌های منو یا دیگر عناصر طراحی برجسته شوند و توجهی را که شایسته آن هستند به خود جلب کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک پس زمینه ساده سفید، سیاه یا خنثی است.

در تصاویری که اضافه می‌‎کنید دقت کنید

عکس‌هایی که در طرح‌بندی طراحی وب ادغام می‌شوند تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس کلی یک وب‌سایت دارند. تصاویر ضعیف با فوکوس مبهم و ترکیب بندی مشکوک می‌توانند حتی درخشان‌ترین طرح‌ها را کاهش دهند. عکس‌های استوک عمومی می‌توانند عمر یک طرح را کاهش دهند و آن را بی‌الهام‌تر کنند. استفاده از عکس‌های باکیفیت یک راه ساده برای بهبود طرح‌های شما است. اگر می‌خواهید از عکس‌های استوک استفاده کنید، گزینه‌های عالی زیادی وجود دارد. اما فقط آنها را در طرح‌های خود آنطور که هستند قرار ندهید. مطمئن شوید که آنها را برش داده و ویرایش کرده‌اید. میزان اشباع را تنظیم کنید، کنتراست را افزایش دهید، و از تکنیک‌های دیگر ویرایش عکس استفاده کنید تا تصاویر با هماهنگی طراحی وب بهتر مطابقت داشته باشند.

علاوه بر این، مطمئن شوید که هر تصویری که انتخاب می‌کنید با محتوایی که با آن ظاهر می‌شود مطابقت داشته باشد. اگر عکسی اصلاً به بخشی که در آن قرار داده شده مربوط نیست، ممکن است لازم باشد عکسی را بیابید که با محتوا مطابقت بیشتری داشته باشد.

از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

دستگاه‌های زیادی با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش وجود دارد. مهم نیست که چگونه شخصی به طراحی وب شما دسترسی دارد، بدون توجه به اینکه در چه چیزی مشاهده می‌شود، باید تجربه مشابهی را ارائه دهد. به جای تلاش زیاد برای انیمیشن‌های بسیار پیچیده و افکت‌های شناور که ممکن است در هر دستگاهی کار نکنند، بهتر است این زمان را صرف بهبود UI و UX برای همه کنید. پیروی از اصول طراحی ریسپانسیو به این معنی است که وب سایت شما کاربرپسند خواهد بود و تجربه ای بهینه را در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل ارائه می‌دهد.

تایپوگرافی را ثابت نگه دارید

وقتی به خواندن کتاب می‌نشینیم، انتظار داریم که هر صفحه از نظمی پیروی کند. متن به همان اندازه خواهد بود، با فاصله دقیق تنظیم می‌شود و از همان قالب تکراری پیروی می‌کند. این حس هماهنگی ما را درگیر می‌کند و تجربه‌ای بی‌وقفه در خواندن از طریق صفحات کتاب ارائه می‌دهد. به طور مشابه، تایپوگرافی در طراحی وب نیز باید دارای نظم و ثبات باشد. سرصفحه‌ها، متن اصلی، پیوندها و سایر متن‌ها باید از یک صفحه به صفحه دیگر یک وب سایت یکسان باشد. علاوه بر این، فاصله خطوط، اندازه، رنگ و وزن باید برای یک نوع محتوا یکسان باشد.

تنوع را در ذهن داشته باشید

افرادی که در صفحه اصلی فرود می‌آیند از پیشینه‌ها، قومیت‌ها، توانایی‌ها و سنین مختلف هستند. یک طراح وب خوب بودن به معنای ایجاد یک تجربه کاربری دلپذیر برای همه است. هنگام انتخاب عکاسی و تصویرسازی شخصیت، مطمئن شوید که آنها نشان دهنده افراد از طبقات مختلف زندگی هستند.

مطالعات موردی را بنویسید

مطالعات موردی باید بخشی از وب سایت نمونه کار طراحان وب باشد، اما بسیاری از آنها از ایجاد آنها صرف نظر می‌کنند. در حالی که آنها کمی زمان و تلاش می‌گیرند، مطالعات موردی می‌توانند به طرق مختلف به شما کمک کنند. مطالعات موردی چیزهای زیادی به یک نمونه کار اضافه می‌کند. بازدیدکنندگان وب سایت نگاهی عمیق به فرآیند شما دارند، نحوه برخورد شما با حل مسئله را می‌بینند و درک بهتری از شخصیت شما به عنوان یک طراح ایجاد می‌کنند.

نگاهی دقیق به کار خود به عنوان یک طراح وب همچنین به شما کمک می‌کند تا بهتر بفهمید چه کاری را درست انجام می‌دهید و مناطقی را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشید را شناسایی کنید. مطالعات موردی به عنوان یک آرشیو دقیق از کار شما وجود دارد و یک رکورد عالی از پیشرفت شما است.

از کار خود بازخورد بخواهید

شنیدن اینکه چه کاری را درست انجام می‌دهید رضایت بخش است. اما برای رشد به عنوان یک طراح وب، به انتقاد سازنده نیاز دارید. دریافت بازخورد مناسب با شما آغاز می‌شود. به مردم اجازه دهید بدانند چه نوع بازخوردی را می‌خواهید. کمی اطلاعات زمینه‌ای در مورد پروژه و همچنین اهداف آن به آنها بدهید. آنها را با تمام جزئیاتی که برای تجزیه و تحلیل کار شما نیاز دارند آماده کنید.

روی پروژه‌های آزمایشی طراحی وب کار کنید

هر طراح خوب می‌داند که رفتن به خارج از منطقه راحتی شما را مجبور می‌کند که به کار طراحی خود متفاوت برخورد کنید. از شکست نترسید. ورود به مناطق طراحی ناشناخته همیشه به طرحی ختم نمی‌شود که دوستش خواهید داشت. نکته مهم در مورد این نوع پروژه‌های شخصی این است که حتی اگر شکست بخورید، هیچ کس مجبور نیست آن را ببیند. همیشه به یادگیری ادامه دهید. طراحی وب به طور مداوم در حال تکامل است، که آن را به یک پیگیری بسیار مفید تبدیل می‌کند. همیشه ابزارهای جدید و تکنیک‌های جدید طراحی وجود دارد.

سخن آخر

 چه به‌تازگی سفر خود را به‌عنوان یک طراح وب آغاز کرده‌اید یا وب‌سایت‌های بی‌شماری ایجاد کرده‌اید، همیشه می‌توانید هنر خود را بهبود ببخشید. وب سایت شما قلب حضور آنلاین شماست. این اولین برداشتی است که یک مشتری جدید از کسب و کار شما دارد، بنابراین طراحی وب سایت شما نقش مهمی در تأثیرگذاری بر این تصور دارد.

اگر وب سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، بازدیدکننده‌ها را از بین خواهید برد. آنها به دنبال کسب و کار دیگری خواهند بود که باعث می‌شود شما کسب و کار خود را به رقبای خود از دست بدهید. برای جذب بازدیدکننده، به یک وب سایت حرفه‌ای طراحی شده نیاز دارید که آنها را مجذوب و درگیر کند. این به شما کمک می‌کند تا بازدیدکننده‌های خود را در صفحه خود نگه دارید تا تبدیل‌های بیشتری برای کسب و کار خود کسب کنید.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با بیشترین کیفیت و در کم‌ترین زمان ممکن تحویل خواهند داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.