مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص چارت تیم دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

دیجیتال مارکتینگ سومین خدمات برون سپاری محبوب در بخش فناوری اطلاعات است، به طوری که 34 درصد از کسب و کارها خدمات دیجیتال مارکتینگ خود را برون سپاری می‌کنند. علاوه بر این، بیشتر مشاغل جدید بیش از 50 درصد از بودجه خود را در بازاریابی سرمایه گذاری می‌کنند. این اعداد نشان دهنده اهمیت خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه ای برای هر کسب و کار و نیاز به یک چارت تیم دیجیتال مارکتینگ کارآمد است. چارت تیم دیجیتال مارکتینگ متشکل از چندین متخصص است که توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ رهبری می‌شود. متخصصان دیجیتال مارکتینگ شامل متخصصان سئو، مدیریت شبکه های اجتماعی، مدیر عملیات تبلیغات، استراتژیست بازاریابی محتوا و تحلیلگر دیجیتال مارکتینگ می‌شود.

 

راهنمای مطالعه متن
  • واحد دیجیتال مارکتینگ
  • چگونه یک واحد دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنیم

 

واحد دیجیتال مارکتینگ

واحد دیجیتال مارکتینگ مسئول توسعه، آزمایش و اجرای استراتژی برای دستیابی به مخاطبان هدف و درگیر کردن آنها از طریق کانال‌های دیجیتال مانند وب، موبایل و شبکه‌های اجتماعی است. برای راه اندازی واحد دیجیتال مارکتینگ باید طیف وسیعی از مهارت‌ها در تیم دیجیتال مارکتینگ وجود داشته باشد. مهارت‌هایی نظیر استراتژی، قابلیت استفاده از منابع معتبر، مدیریت پروژه، اولویت بندی پروژه‌ها بر اساس ارزش، تحویل به موقع، تحلیل داده‌ها، اندازه گیری و گزارش عملکرد، مهارت‌های فنی، بهبود تصویر برند، مهارت‌هایی هستند که یک واحد دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای و کارآمد را شکل می‌دهند.

 

چگونه یک واحد دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنیم

راه اندازی یک واحد دیجیتال مارکتینگ می‌تواند کار دشواری به نظر برسد، اما اگر از وظایف و تخصص افرادی که قرار است در تیم خود جمع‌آوری کنید اطلاعات کامل داشته باشید، به سرعت و با اطمینان خاطر می‌توانید برترین متخصصان دیجیتال مارکتینگ را به واحد دیجیتال مارکتینگ خود ملحق کنید.متخصصان این واحد عبارتند از:

  • استراتژیست بازاریابی و متخصص سئو
    با توجه به اینکه دنیای دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر است، به یک استراتژیست بازاریابی و متخصص سئو نیاز دارید که با هم کار کنند و سود بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد کنند.
  • استراتژیست بازاریابی
    استراتژیست‌های بازاریابی، مغز متفکر دیجیتال مارکتینگ هستند. استراتژیست شما با بینش دقیق در مورد آخرین روندهای بازاریابی محتوا، می‌تواند کمپین‌های موثری را که مخاطبان هدف شما را جذب می کند، هدایت کند. اگر به دنبال بهترین استراتژیست دیجیتال مارکتینگ هستید باید مواردی نظیر سابقه کاری، رزومه کاری درخشان، آشنایی با صنایع مختلف و برخورداری از تخصص‌های مرتبط دیگر را در این فرد مشاهده کنید.
    نکته استخدام: هنگام مصاحبه برای استراتژیست بازاریابی خود، به دنبال فردی باشید که نه تنها در کاری که انجام می‌دهد متخصص باشد، بلکه شخصیت مناسبی نیز داشته باشد. به دنبال فردی باشید که با تیم شما کار کند، نه بالاتر از آنها.
  • متخصص سئو
    قرار گرفتن در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو به افزایش فروش شما کمک می کند و یک متخصص سئو می‌تواند شما را به این هدف برساند. متخصص سئو با الگوریتم‌های گوگل آشنایی کامل دارد، بر کلمات یا عبارات کلیدی مرتبط با برند شما تمرکز می‌کند و از آنها برای کمک به رتبه بندی وبسایت شما استفاده می‌کند. متخصص سئو باید دارای مهارت‌های تحقیقاتی گسترده، روحیه رقابتی و انعطاف‌پذیر در کار گروهی باشد. متخصص سئو باید در بهینه سازی محتوای وب سایت، از توضیحات محصول گرفته تا پست‌های وبسایت، کلمات کلیدی مناسب و پایبندی به استراتژی‌های سئو، سابقه کاری در پروژه‌های موفق داشته باشد.

 

  • نویسنده محتوا
    نویسنده محتوا که به آن «کپی رایتر» نیز می‌گویند، کلمات را طوری بکار می‌گیرد که بازدیدکننده را مجذوب خود می‌کند، در نتیجه مخاطب مدت طولانی‌تری را در سایت شما سپری می‌کند. هنگامی که یک تولید کننده محتوای متخصص را استخدام می کنید، بی‌شک با افت نرخ پرش مواجه می‌شوید، زیرا بازدیدکنندگان وب سایت شما را در جستجوی محتوای ارزشمندتر بررسی می‌کنند. نویسنده حرفه‌ای می‌تواند در زمینه توضیحات محصول و خدمات، پست‌های وبسایت، ایمیل‌های بازاریابی، متن وبینار برای شما محتوایی روان و قابل فهم تولید کند. به یاد داشته باشید، هر کسی می تواند بنویسد، اما همه نمی‌توانند درست بنویسند. نویسندگان محتوایی که بسیار مورد توجه هستند می‌توانند سبک و لحن خود را با هر نوع محتوای مورد نیاز مطابقت دهند. آنها همچنین از به‌روزترین شیوه‌های سئو پیروی می‌کنند و کلمات کلیدی را تقریباً بدون زحمت در متن خود قرار می‌دهند. این نویسندگان – تعداد کمی از آنها – درک روشنی از محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارند.
    نکته استخدام: همیشه نمونه‌هایی از محتوای تولید شده توسط این افراد را بررسی کنید. با مطالعه سوالات استخدامی دیجیتال مارکتینگ که توسط تیم پونه مدیا آماده شده می توانید اطلاعات بیشتری را در این باره به دست آورید.
  • طراح وب
    با همکاری نویسنده محتوا، طراح وب یک شاهکار ایجاد می کند: نمایش دیجیتالی از برند شما. آنچه کاربران در 30 ثانیه اول ورود به وب‌سایت شما می‌بینند، می‌تواند در تصمیم آن‌ها برای پیگیری خدمات شما نقش موثری ایفا کند. یک طراح وب حرفه‌ای به اهداف شما گوش می‌دهد و سپس آنها را از طریق یک وبسایت کاربرپسند منحصر به فرد به مخاطبان شما انتقال می‌دهد. یک طراح وب طرح‌بندی‌هایی را ایجاد می‌کند که شامل فراخوان‌های اقدام در هر صفحه باشد. یک طراحی سایت موثر، در تبدیل نرخ تولید نقش بسزایی ایفا می‌کند، به این معنی که کاربر آنقدر از تجربه خود در وب سایت راضی است که محصول و خدمات شما را مطابق با نیازهای خود شناسایی کرده و برای خرید آنها اقدام می‌کند.

محتوا و طراحی با یکدیگر در ارتباط مستقیم هستند، به طوری که یکی بدون دیگری ناکارآمد می‌شود. نویسنده محتوا و تیم طراحی سایت باید بر اساس اهداف شما با یکدیگر همکاری متقابل داشته باشند.

 

لازم به ذکر است که چارت تیم دیجیتال مارکتینگ به تخصص‌هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند محدود نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تخصص‌های تأثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ، آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ و انواع دیجیتال مارکتینگ، با پونه مدیا همراه باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.