مقالات آموزشی

توضیحات کلی میکروبلاگینگ و راز نوشتن یک کپشن خوب برای اینستاگرام

مفید بود؟

این پست درباره‌ی این‌ست که چطور با استفاده از تکنیکی که میکروبلاگینگ نام دارد، کپشن‌های خوب برای اینستاگرام خود بنویسیم؟

 

یادگیری این‌که چطور تنها در عرض یک هفته 100 فالوور جدید از طریق ریلز اینستاگرام کسب کنید:
این چالش 5 روزه شما را در مسیر تمرین ساخت ریلز(Reels) اینستاگرام به پیش می‌راند تا از طریق آن بتوانید تنها طی یک هفته، بیش از 100 فالوور جدید کسب نمایید. برای این‌کار در لینک زیر ثبت نام نمایید.
از اینجا وارد چالش شو!

 

چگونه فالوور اینستاگرام جذب کنم؟

جدیدا، من شیوه‌ها و فنون جدیدی را که در دو سال گذشته، یاری‌گر من از نظر گسترش صفحه‌ی اینستاگرامم بوده؛ با شما در میان گذاشته‌ام. همه‌ی ما می‌دانیم که ماندگاری در این پلتفرم و جلب کردن نظر دیگران به خودمان، دائما دارد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. هر چند، در نومیدی بسی امید است!

با تغییر دائمی الگوریتم اینستاگرام، شما نمی‌توانید حتی بابت این‌که این اپلیکیشن، محتوای شما را پیش روی آدم‌های مد نظرتان قرار می‌دهد یا نه، مطمئن باشید. اگرچه، من برای همین اینجا هستم تا به شما کمک کنم. در این مقاله، قرار است درباره‌ی این‌که چه کاری باید انجام دهیم، تا مردم به محض ورود به پیج شما؛ درگیرش شوند، صحبت کنیم.

من قصد دارم شیوه‌ی منحصر به فردی را درباره‌ی جلب کردن توجه فالوورهای شما و بالا رفتن میزان سیو شدن پست‌های شما توسط مردم، به شما معرفی کنم. هیچ می‌دانید که بهترین وجه این مطلب چیست؟ که این روش، هیچ ربطی به عکس‌های شما ندارد و قرار است تنها روی این‌که چطور کپشن‌های خوبی برای اینستاگرام خود بنویسید؛ کار کنیم.

این همه شلوغ‌کاری تنها بخاطر کپشن‌ها و پست‌های ذخیره شده‌ی اینستاگرام؟

پست‌های سیو شده در اینستاگرام، اخیرا تبدیل به دغدغه‌ی بسیاری از کاربران شده است. می‌پرسید چرا؟ دلیل آن این‌ست که اینستاگرام، اخیرا اعلام کرده که قصد دارد لایک‌های پست را مخفی کند! می‌توانم در زمینه‌ی این‌که چرا فکر می‌کنم مخفی کردن تعداد لایک‌ها برای این پلتفرم، عالی تمام می‌شود؛ برایتان به اندازه‌ی یک طومار، سخنرانی کنم. منتهی، قصد دارم تنها نکاتی را بگویم که به کارتان می‌آید.

اینستاگرام، با پنهان کردن تعداد لایک پست‌ها، ما را مجبور می‌کند که اهمیت کمتری برای آن‌ها قائل شویم. راستش را بخواهید؛ باید هم چنین باشد. از میان تمام شیوه‌هایی که کارآمدی یک پست را به شما نشان می‌دهند، تعداد لایک کمترین نشانه از کارآمدی پست‌هاست. خب بیایید منطقی به این قضیه نگاه کنیم؛ لایک کردن ساده‌ترین کاری‌ست که هرکسی می‌تواند آن را در این پلتفرم انجام دهد!

منظورم این‌ست که تنها زحمتِ این کار، دوبار کلیک کردن بر روی صفحه است. در حالی‌که، کامنت‌ها، تعداد دفعاتی که پست شما ذخیره شده و یا با دیگران به اشتراک گذاشته شده، بیانگر این حقیقت هستند که چقدر محتوای شما، به درد ملت خورده است.
آخرین باری را که یکی از محتواهای اینستاگرام را برای دوست خود فرستادید، به یاد دارید؟

مطالعه مقاله رازهای یک میکروبلاگ موفق و نکاتی که باید درباره‌ی میکروبلاگینگ بدانید! می تواند برای شما مفید باشد

دلیل این کارِ شما، احتمالا بخاطر این بوده است که آن پست به نحوی ذهن شما را درگیر نموده است و کمتر در مورد عکس زیبای آن بوده است. تعداد پست‌های ذخیره شده واقعا مهم است. هر چه پیش‌تر می‌رویم، برندهای مختلف، بیشتر به تعداد دفعاتی که پست شما سیو شده، روی می‌آورند؛ چرا که اساسا قصد فهمیدن این را دارند که چقدر محتوای شما، برای مخاطب ارزشمند بوده و آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 خب، حالا چطور تعداد دفعات سیو شدن پست‌های خود را بالا ببریم؟

نیازی نیست که برای کسب ذخیره‌شده‌های بیشتر، تنها به عکس‌هایی که پست می‌کنید، تکیه نمایید. حتی اگر یک پروفسور عکاس دیوانه یا مدل هم نباشید، باز هم می‌توانید دفعات سیو شدن پست‌های خود را بالا ببرید. به بیان ساده‌تر، با کپشن‌های خوب پست‌های اینستاگرام شما، این روش امکان پذیر است!
بسیار خب، حتما می‌پرسید که از چه فوت کوزه‌گری جادویی، برای بالا رفتن دفعات سیو اینستاگرام، حرف می‌زنم؟ خب، خب! از میکروبلاگینگ حرف می‌زنم!

 

میکروبلاگینگ چیست و چگونه می‌توان از آن برای کپشن‌های اینستاگرام استفاده کرد؟

میکروبلاگینگ یا وبلاگ نویسی کوچک، در واقع همان فرآیند نوشتن کپشن‌های خوب و آگاهی‌بخش اینستاگرام است، که نکته‌ی خاصی را با فالوورهای شما در میان می‌گذارد. این نکته می‌تواند به آن‌ها برای برنامه‌ریزی یک سفر کمک کند، نکات راه‌اندازی یک وبلاگ باشد،

درباره‌ی فروش یک محصول باشد و بسیاری از نکات دیگر. وبلاگ نویسی کوچک، روشی بسیار قدرتمند است، که از طریق آن می‌توانید با دست پر به استقبال فالوور هایتان بروید. هروقت دوستانم، از من روش نوشتن یک پست اینستاگرامی خوب را می‌پرسند، من میکروبلاگینگ را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنم.
 

چرا نوشتن کپشن‌های خوب اینستاگرام از طریق میکروبلاگینگ این‌قدر اهمیت دارد؟

گوشتان با من باشد؛ من به شخصه اوایل نسبت به استفاده از میکروبلاگینگ در کپشن پست‌های اینستاگرامم به شدت محتاط و دودل بودم.

این‌که چیزی را با مردم به اشتراک بگذارم که به آن نیاز دارند و باعث شود آن‌ها را به وبلاگم بکشاند، تبدیل به دل‌مشغولی من شده بود. بیایید با هم روراست باشیم؛ هدف اصلی ما از استفاده‌ی اینستاگرام، این‌ست که مردم را به جایی فراتر از این اپلیکیشن بکشانیم؛ جایی‌که بتوانیم به آن‌ها محصولی را بفروشیم و تجارتمان را گسترده‌تر نماییم.

البته که من عاشق کمک کردن به مردم هستم. تنها هدف من از نوشتن، به این امید است که برای مردم، ارزشمند باشد. اگرچه، اگر نتوانیم پولی در بیاوریم، دیگر قادر به انجام کاری که عاشقش هستیم، نخواهیم بود؛ مگر نه؟ و در پایان نیز، مخاطبی در اینستاگرام نخواهیم داشت. زمانی را که اینستاگرام با مشکل مواجه شده بود، به یاد دارید؟ فالوورهای اینستاگرام شما هر لحظه ممکن است ناپدید شوند، که این یعنی ما باید فالوورهای اینستاگراممان را به جایی دیگر بکشانیم، جایی که به خودمان تعلق داشته باشد. درست مانند صفحه‌ی ایمیل شخصی‌مان.
بگذریم؛ اوایل من کاملا مطمئن بودم که میکروبلاگینگ کاملا پست‌هایم را خراب می‌کند. منظورم این است که فکر می‌کردم اگر بخواهم تمامی این نکات دلنشین را، در هنگام نوشتن کپشن‌های خوب اینستاگرام لحاظ کنم، دیگر مخاطبم چه نیازی به چک کردن وبلاگم خواهد داشت؟

همراهان گرامی شرکت رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوا سئو شده و با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  میتواند شما را در این امر یاری کند.

هرچند نگرانی‌هایم کاملا بی مورد بود، چرا که وبلاگ نویسی کوچک، توانست حتی ترافیک بیشتری را به وبلاگ من بکشاند! علاوه بر این، تعداد دفعات سیو شدن پست‌های اینستاگرام من هم افزایش یافت؛ تعداد بیشتری از افراد هم محتواهای من را با خانواده و دوستانشان به اشتراک می‌گذاشتند، که این یعنی فالوورهای بیشتر! لُب کلام این‌ست که دوست من، تنها چیزی که به آن احتیاج داری نوشتن کپشن‌های خوب برای پست‌های اینستاگرامت است و میکروبلاگینگ در اختیار توست!

تولید محتوای متنی میکروبلاگ، تنها در نوشتن کپشن‌های خوب برای اینستاگرام خلاصه نمی‎شود

اگر در فیس‌بوک زیاد پست می‌گذارید، می‌توانید از میکروبلاگ در آن استفاده کنید. روش راحت‌تری هم هست؛ که از طریق آن، می‌توانید محتوای میکرو پست کپشن اینستاگرام خود را در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته و لینک مستقیم مرتبط با وبلاگ خود را نیز به آن بیفزایید. تنها کافی‌ست که به سایر فرصت‌های شگفت‌انگیز میکروبلاگینگ که در سر انگشتان شما خلاصه شده، فکر کنید.
در ضمن، قبل از این‌که بخواهم برای شما تعریف کنم چطور تولید محتوای میکروبلاگینگ، توانست به من در کارم کمک کند، می‌خواهم ابتدا نحوه‌ی تولید محتوای میکروبلاگ را به شما توضیح دهم و در مسیر نوشتن کپشن‌های خوب اینستاگرامی، که باعث سیو شدن توسط مردم شود، یاریتان کنم. این‌ روش منطقی‌تر هم هست.

 

برویم به دل میکروبلاگینگ بزنیم!
با میکروبلاگ، کپشن‌های خوبی برای اینستاگرام خود، بنویسید: چیزهایی که قبل از شروع باید بدانید!

طول محتوای میکروبلاگِ کپشن اینستاگرام من، باید چقدر باشد؟

کپشن‌های اینستاگرام تا 2 هزار کاراکتر را پشتیبانی می‌نماید ( کاراکتر تنها کلمات نیست، نماد‌ها، ایموجی‌ها و… شما نیز محاسبه می‌شود). بنابراین، هنگام نگارش میکرو پست خود، حواستان باشد که از 2 هزار کلمه، فراتر نروید!

 

باید از چه چیزهایی در کپشن میکروبلاگ اینستاگرامم استفاده کنم؟

اگر ذهنیتی شبیه من داشته‌اید؛ ممکن است گمان کنید که میکروبلاگینگ ممکن است مردم را از وبلاگ اصلیتان دور کند. این‌جاست که از خودتان می‌پرسید: پس تولید محتوای میکروبلاگ من باید درباره‌ی چه چیزی باشد؟
بگذارید برای یادگیری نحوه نگارش کپشن‌های خوب اینستاگرام با میکروبلاگینگ، برای شما مثالی بزنم.
تصور کنید که سفری به شهر اورگون آمریکا داشته‌اید و می‌خواهید درباره‌ی آن در وبلاگتان، محتوا بنویسید. آن‌جا هم باید از میکروبلاگ استفاده کرد؟ محتوای به کار رفته در میکروبلاگ باید با محتوای قرار گرفته وبلاگتان فرق داشته باشد؟ یا این‌که پست وبلاگ را می‌نویسید و بخش‌هایی از آن را مستقیم وارد کپشن اینستاگرام خود می‌کنید؟ وبلاگ، وبلاگ، وبلاگ! واو، ممکن است به نظر دهان پرکن و سنگین به نظر برسد اما، هی! معلوم است که باید چنین سوالاتی به ذهنتان خطور کند.

در آغاز، میکروبلاگینگ ممکن است برایتان گیج‌کننده باشد، اما به محض این‌که به نوشتن میکروبلاگ‌ها خو می‌گیرید، می‌توانید از آن‌ها در تقویم محتواهایی که مرتبط با محتوای وبلاگتان است، استفاده کنید. باور کنید که بعد از آن، مردم از شما درباره‌ی نوشتن کپشن‌های خوب اینستاگرامی، سوال خواهند کرد!

 نباید محتویات پست وبلاگ خود را در اینستاگرام کپی/پیست نمایید.

این شیوه‌ی خوبی برای نگارش محتوای میکروبلاگ نیست. در عوض، شما باید نوشتن میکروبلاگ را هم‌راستا با نوشتن محتوای وبلاگتان قرار دهید. میکروبلاگ باید درباره‌ی موضوع مشابهی با مقاله‌ی شما باشد، اما هرگز آن‌چه در وبلاگ گفتید را عینا تکرار نکنید. شما قصد دارید مردم را وادار به خواندن هر دو محتوا کنید، در صورتی‌که دنبال‌کننده‌های شما، سری به وبلاگتان بزنند و متوجه شوند محتوای مقاله‌ی درون وبلاگ، همان چیزی‌ست که در اینستاگرام یاد گرفته‌اند؛ دیگر به طور مداوم از وبلاگ شما، دیدن نخواهند کرد. به نظر منطقی‌ست، نه؟
ساده بگویم، وبلاگ و کپشن‌های اینستاگرام میکروبلاگ‌ شده‌ی شما، باید مکمل یکدیگر باشند.

هر چند وقت یک‌بار باید از میکروبلاگ در کپشن‌های اینستاگرامم استفاده کنم؟

حتما دارید به این فکر می‌کنید که “متشکرم، اما یک چیز دیگر هم، برای تکمیل لیست کارهایی که باید انجام دهم باقی مانده!”. و یا ممکن است، دلتان بخواهد بدانید که آیا باید هر دفعه که کپشن اینستاگرام می‌نویسید، محتوا باید میکروبلاگ شده باشد؟ کپشن‌های اینستاگرام، حتما باید به 2 هزار کاراکتر برسد تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد؟ پاسخ سوالات شما این است: خیر! اجازه ندهید چنین چیزی شما را بترساند.

نیازی نیست که تمامی پست‌های خود را از طریق تولید محتوای میکرو پست، بنویسید؛ یا حتی اگر چیزی برای نوشتن در کپشن خود ندارید، هیچ مانعی برای پست کردن آن وجود ندارد. یک هدف خوب که می‌توانید آن را در نظر بگیرید، این‌ست که اگر هر روز در اینستاگرام خود، پست می‌گذارید؛ حداقل دوبار در هفته از میکروبلاگ استفاده کنید. اصلا ترسناک نیست، نه؟ و یادتان باشد که می‌توانید حین نوشتن مقالات وبلاگتان، نگارش محتوای میکرو پست خود را انجام دهید؛ آن را میان یادداشت‌های خودتان ذخیره کنید و بعدا پست نمایید.
ممکن است مورد پسندتان واقع شود: چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنم؟

یکی از راه های کسب درامد در این پلتفرم تبلیغات در اینستاگرام است

 

مثالی از روند نگارش کپشن میکروبلاگینگ اینستاگرام

به مثال سفری به اورگون برمی‌گردیم. تصور کنید که 5 روز را در پورتلند سپری کرده‌اید و حالا قصد دارید مقاله‌ای با این عنوان بنویسید: راهنمایی جامع، درباره‌ی این‌که چطور 5 روز خود را در اورگونِ پورتلند سپری کنید. مقاله‌ی وبلاگ را به خوبی و خوشی می‌نویسید و تمامی آن‌چه مخاطب شما ممکن است برای سفر، به دانستن آن احتیاج پیدا کند، در مقاله می‌گنجانید. محتوای مقاله‌ی شما، می‌تواند درباره‌ی این که چگونه می‌توان به پورتلند رسید؟، چه جاهایی باید غذا خورد؟، کارهایی که هنگام رفتن به اورگون باید انجام داد و جاهایی که باید از آن دیدن کرد؛‌ باشد.
پست وبلاگ شما، جایی حوالی 2 هزار کلمه، به اتمام می‌رسد و قرار است که خیلی برای خواننده کاربردی باشد. حتی می‌توانید از لینک‌های پیوست‌خورده هم استفاده کنید تا خواننده‌ی شما بتواند محصولی را خریداری نماید؛ و خودتان نیز مبلغی از این تبلیغ، عایدتان شود. این پست وبلاگ شما، کلی فرصت برای نوشتن میکروبلاگ در اختیارتان قرار می‌دهد. شما قصد دارید که اجازه دهید فالوور اینستاگرامتان، کمی از آن‌چه در چنته دارید، بچشد؛ سپس به این شیوه، آنان را ترغیب می‌کنید که بیایند و وبلاگ خودتان را چک کنند.

علاوه بر این، می‌خواهیم که فالوورهای اینستاگرام شما، از طریق میکرو بلاگی که انجام داده‌اید، به اطلاعات مکفی دست پیدا کنند. به این صورت، بتوانند پست شما را، برای سفر آینده‌ی خود به پورتلند، در اینستاگرامشان ذخیره کنند. این زحمت کار را دوبرابر می‌کند. پس دوباره سوال پیش می‌آید که: یک میکروبلاگ باید درباره‌ی چه چیزهایی نوشته شود؟

چند مثال عالی درباره‌ی این‌که مطابق با وبلاگ یا سفر خود، تولید محتوای میکروبلاگ شما باید چگونه باشد؟

1- پنج منطقه‌ی دیدنی معروف پورتلند، که باید از آن دیدن کرد.
2- یک راهنمایی جامع برای سفر به پورتلند در ماهِ ( در این‌جا، نام فصلی که به پورتلند رفتید را بنویسید)
3- برای سفر به پورتلند در فصلِ (در این‌جا، نام فصلی که به پورتلند رفتید را بنویسید)، باید چه چیزهایی را به همراه برد؟
4- پنج رستوران پورتلندی که باید در آن غذا خورد.
5- هنگام سفر به پورتلند، بهترین روز خود را بسازید.

و حالا، یک نکته‌ی حیاتی هست که باید آن را به خاطر سپرد. میکرو پست‌ها، قرار است خیلی از پست اصلی وبلاگ شما، کوتاه‌تر باشد. هرچند، هر دوی این پست‌ها باید درباره‌ی موضوعات مشابهی باشند. همان‌طور که پیش‌تر گفتم، نباید تنها به کپی/پیست کردن، رو بیاورید. قالب میکرو پست مد نظرتان را در ذهن داشته باشید و لُب کلام را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید؛ تا هر موقع بتوانند برای بررسی آن اطلاعات، بازگردند (این‌جاست که میکروبلاگ می‌تواند دفعات سیوشدن پست‌های اینستاگرام شما را بالا ببرد)

چیزهایی که حین نوشتن محتوای میکروبلاگ در کپشن اینستاگرام، همیشه باید رعایت کرد

حین نگارش محتوای میکرو پست برای کپشن‌های اینستاگرامتان، این موارد را به خاطر بسپارید تا به سیو بالای اینستاگرام، دست پیدا کنید:

1- تیتر

اولین جمله‌ی خود را به نحوی بنویسید که توجه بقیه را به خود جلب کند. به عنوان مثال، “پنج نقطه‌ای که باید هنگام سفر به پورتلند، در لیست مقاصد خود، قرار دهید”
تیتر را هم می‌توان بهتر کرد (اوه! واج آرایی پیدا کرد)، البته در صورتی‌که میان متن میکروبلاگ خود و تیتر آن، فاصله بگذارید. این عمل، خوانندگان شما را ترغیب می‌کند که بر روی دکمه‌ی “ادامه مطلب” کلیک کنند.

2- بعد از تیتر، خوانندگانتان را به کاری تشویق کنید.

بعد از تیتر محتوای میکرو پست خود، ترغیب خواننده به انجام کاری، می‌تواند کمک کننده باشد. برگردیم به مثال پورتلند، می‌توانید مثلا چیزی مشابه با “این پست را برای سفر آینده‌تان به پورتلند، ذخیره کنید!” به خواننده بگویید.

3- بدنه‌ی متن

بدنه‌ی متن، مانند عضلاتِ اسکلت میکروبلاگ شماست. پیشنهاد می‌کنم که از علامت‌ها یا ایموجی‌ها برای پایان دادن به بدنه‌ی متن میکرو پست، استفاده کنید. به عنوان مثال، در میکروبلاگ پورتلند، می‌توانید اماکن را با “5، 4، 3، 2، 1” و… علامت‌گذاری نمایید. در این لینک می‌توانید میکروبلاگ من را برای کارولینای شمالی، مشاهده کنید. هر چه متن اصلی میکروبلاگ شما، مقطع و بریده بریده‌تر باشد، خواندن آن راحت‌تر خواهد بود.

4- نتیجه‌گیری و آخرین تشویق خوانندگان به انجام کاری

دومین فراخوانی شما، عالی‌ترین شیوه برای هدایت خوانندگانتان به مکانی‌ست که قصد دارید به آن‌جا هدایتشان کنید. از آن‌جایی‌که میکروبلاگ‌های من، معمولا به پست‌های وبلاگم و باقی محتواهایم مرتبط است، خوشم می‌آید که خوانندگان را به لینکی که در بیو قرار داده‌ام، هدایت کنم.

برای پست پورتلند، آخرین فراخوانی و تشویق خوانندگان به انجام کاری، می‌تواند شبیه چنین چیزی باشد: “دوست دارید چند مکان چشم‌گیر دیگر را در پورتلند ببینید؟ بر روی لینکی که داخل بیو قرار دارد، کلیک کنید و پست وبلاگم را درباره‌ی پورتلند بخوانید!”
این هم از این! میکروبلاگ در خدمت شماست.

 

بعد از این‌که میکروبلاگ را در کپشن اینستاگرام پست کردید، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
خب، دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما، کپشن میکروبلاگ شده‌ی شما را خواهند خواند؛ آن را ذخیره خواهند کرد و بعد خواهند گفت:«اوه! او یک پست وبلاگ درباره‌ی پورتلند دارد؟

باید ببینمش!». سپس، روی لینک داخل بیوی شما کلیک خواهند کرد، پست پورتلند وبلاگ شما را خواهند خواند، شاید حتی آن را با سایر دوستانشان به اشتراک بگذارند یا آن را در پینترست، پست کنند. بعد، شما می‌توانید در پست‌هایتان از لینک‌های خرید و فروش پیوست شده استفاده کنید؛ اوه خدا می‌داند چه اتفاقات خوب دیگری به دنبال آن خواهد آمد.

فواید نگارش محتوای میکروبلاگ برای ساخت کپشن‌های خوب اینستاگرام

میکروبلاگینگ، شیوه‌ای خارق‌العاده، برای کسب بیشترین دفعات سیو شدن پست شما، در اینستاگرام است. هر چه ذخیره شدن پست شما بیشتر باشد، فالوورهای شما بیشتر خواهد شد و پست‌هایتان بیشتر به اشتراک گذاشته خواهد شد. تمامی این موارد به شما کمک می‌کنند که محتوایتان را در اینستاگرام به اهتزار درآورید.

این هم به معنای فالوور بیشتر در اینستاگرام شماست! اما بدانید که تولید محتوای میکروبلاگ می‌تواند از این هم فراتر رود. از زمانی‌که شما شروع به انتشار محتوای موثر و ارزشمند در اینستاگرام می‌کنید، مردم رغبت بیشتری به چک کردن وبلاگ شما نشان خواهند داد. چرا؟ چون شما محتوای باارزش در اختیارشان قرار می‌دهید و آن‌ها می‌دانند که اگر به وبلاگتان سر بزنند؛ قرار است بیشتر از آن هم گیرشان بیاید!
این معامله دو سر سود است! به من اعتماد کنید.
بنابراین، پس از تمام نکاتی که گفته شد، خوب گوش کنید! شروع به میکروبلاگ نویسی کنید و کپشن‌های خوبی برای پست‌های اینستاگرام خود بسازید!

نوشتن کپشن‌های اینستاگرام خود را به تکلیف مبدل کنید.

همین الان با استفاده از محتوا نویسی میکروبلاگ، شروع به نوشتن کپشن‌های خوب، برای اینستاگرام خود کنید. آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید؛ سپس من را تگ کنید تا بتوانم آن را بخوانم! صبر ندارم تا زودتر ببینم چقدر میکروبلاگینگ سبب پیشرفت شما شده است. موفق باشید!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.