مقالات آموزشی

جدیدترین دستورالعمل های سئو در سال ۲۰۲۰

مفید بود؟

شما برای ارتقا سئو سایت به یه سری دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌هایی نیازمندید، البته این دستورالعمل‌ ها باید مطابق با تغییرات سئو، تغییر کنند و همیشه ثابت نباشند.

من در اینجا یک راهنمای کامل و جامع مربوط به آموزش سئو در سال 2020 برای شما جمع‌آوری کردم، اما منظورم از انتشار این مقاله پیش‌بینی سئو سایت شما در سال 2020 نیست، بلکه قرار است مهم‌ترین استراتژی‌های سئو مدرن رو بررسی کنیم و چندتا استراتژی جدید هم یاد بگیریم.

حالا اگه مایل به ارتقا سئو سایت و بهبود رتبه اون هستید، من رو همراهی کنید:

اولین قدم در ارتقا سئو سایت، اعتبار دامنه (دامین آتوریتی) ۲.۰:

اعتبار دامنه، صرفاََ برای سنجش تعداد بک لینک‌های ورودی به سایت شماست، نه هیچ چیز دیگه!

امروزه گوگل، سایت شما رو بر اساس توانایی، اعتبار و قابل اعتماد بودنش، ارزیابی می‌کنه که به عنوان E-A-T نیز شناخته می‌شود.

Expertise تخصص.

Authoritativeness اعتبار.

Trustworthinessقابل اعتماد بودن.

از بسیاری جهات E-A-T همون اعتبار دامنه ۲.۰ است. (البته من تمام مواردی که برای دونستن این ترند مهم SEO لازم دارید رو به شما ارئه خواهم داد!) در سال گذشته Google quality rater guidance بر روی E-A-T تمرکز جدی داشت.

سالیان سال E-A-T بعنوان بخشی از دستورالعمل‌ها بوده اما بنظر می‌رسه که تاکید گوگل بر E-A-T بیشتر و بیشتر می‌شه، پس با این روش میشه برای بهبود سئو سایت تلاش کرد.

برای مثال گزارش جدید «How Search Works» گوگل عنوان می‌کنه که اونها می‌خوان منابع قابل اعتماد رو رتبه بندی کنند و همینطور E-A-T رو به عنوان یه سیگنال مهم در رتبه بندی اعلام کردند!

نحوه ارتقا E-A-T سایت چطوریه؟

متخصص باشید یا متخصصی استخدام کنید:

اگه به صورت رندوم افراد فریلنسر رو برای نوشتن محتوا استخدام کنید، نتیجهٔ مطلوبی در بهبود سئو سایت نخواهید گرفت، چون‌که گوگل تمایل داره محتوایی که توسط یک متخصص واقعی نوشته شده رو برجسته کنه نه متن افراد رندوم رو.

اون‌ها حتی تا جایی پیش می‌رن که می‌گن: محتوای پزشکی باید توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی نوشته بشه.

و البته که این یک امر سخت برای جعل کردن و دور‌زدن گوگله.

در حقیقت ممکنه گوگل از یه فرم جدید «Google Authorship» برای فهمیدن این که چه کسی مسئول نوشتن این بخش از محتواست و این که آیا او در این زمینه متخصص هست یا خیر، استفاده کنه.

بنابراین اگه دلتون می‌خواد محتوای شما در SEO سال ۲۰۲۰ رتبه بگیره، باید توسط افرادی نوشته بشه که در اون موضوع خبره‌اند. (مخصوصا در زمینهٔ سلامت)

مثل آینه شفاف باشید:

احتمالاََ گوگل برای مشخص کردن E-A-T سایت شما بر روی سیگنال‌های سئو off-site تمرکز کرده، خب مثلاََ چطوری؟

ببینید،گوگل برای درک و ارزیابی دستورالعمل‌های E-A-T سایتتون زمان زیادی رو صرف می‌کنه، مثلاََ، دستورالعمل‌ها اشاره می‌کنن که:

ما انتظار داریم بیشتر وبسایت‌ها شامل اطلاعاتی درباره اینکه «چه کسی» (فرد خاص، شرکت، بیزنس، سازمان و …) مسئول سایته، چه کسی MC رو ایجادکرده و همینطور اطلاعات تماس، باشن.

و این امر به معنی:

  • در دسترس بودن صفحه تماس با ما،
  • معرفی منابعی برای مطالب،
  • مشخص کردن خط مشی رازداری و خدمات رسانی و
  • اشاره نویسنده به منابع هرمطلبه.

به منابع استناد کنید:

بیشتر ارزیابی‌های E-A-T گوگل، خارج از سایت شما اتفاق می‌افته که عاقلانه هم به‌نظر می‌رسه.

هر فردی در هرسایتی می‌تونه ادعا کنه که یک متخصصه اما آیا سایت‌ های دیگه‌ام با اون‌ها موافقن؟ داستان جالب شد!! ?

در حقیقت دستورالعمل‌ های گوگل اظهار می‌کنه که: هروقت وبسایتی درباره خودش چیزی گفت و منابع قابل اعتماد خارجی با این گفته‌ها مخالفت ‌کردند، به وبسایت‌ های خارجی اعتماد کنید. *-^

بنابراین: علاوه بر تولید یه سایت عالی، چطوری می‌تونید نظر بقیهٔ افراد رو برای معرفی سایت شما بعنوان یک منبع قابل استناد جلب کنید؟

اول از همه لازمه شما خودتون، در بسیاری از موارد به سایت‌های معتبر استناد کنید.

حتی خیلی اوقات مهم نیست که این موارد ذکر یا لینک شوند، درواقع چنین چیزی کمک می‌کنه تا گوگل شما رو به عنوان یه مختصص در حوزهٔ محتوایی‌تون ببینه.

در دومین قدم لازمه تمام سایت شما به یه موضوع خاص بپردازه که این باعث می‌شه در حیطهٔ off-page ، از سایت شما (مخصوصاََ از طرف آتوریتی‌های دیگه) درباره موضوع خاصی یاد بشه.

برای مثال؛ طبق رتبه بندی Ahref برای پربازدیدترین وبلاگ SEO، سایت Backlink بالاترین رتبه بندی رو کسب کرده بود و این خودش باعث افزایش اعتبار این سایت در چشم گوگل شد.

قدم دوم توجه به تاثیر جست‌وجوی تصویری در بهبود سئو سایت:

پرسش
آیا جست‌وجوی تصویری، یه تغییر دهنده بازی SEO است؟

براساس این که چگونه چیزها درحال ترند شدن‌اند، جست و جوی تصویری آمادهٔ روشن شدن درسال ۲۰۲۰ است.

در ادامه به بخش‌هایی می‌پردازیم که برای اون‌ها لازمه بدونید:

افراد بیشتری نسبت به گذشته در حال استفاده از جست و جوی تصویری هستند.

کافیه نگاهی به آمار زیر بیاندازید:

لنزهای گوگل تا به امروز بیش از یک میلیارد بار استفاده شده اند.

پینترست در هر ماه ۶۰۰ میلیون جست و جوی تصویری دریافت می‌کنه.

36% از مردم آمریکا از جست و جوی تصویری استفاده می‌کنند.

جست و جوی تصویری یه تکنولوژی واقعا عالی در ارتقا سئو سایت است:

جست و جوی تصویری هنوز در مراحل اولیهٔ خودشه و بااین حال عملکرد بسیار عالی داشته.

باور نمی‌کنید؟

نرم افزار Google Lens رو برروی تلفن همراهتون نصب کنید و شروع به اسکن اشیا اطرافتون کنید. احتمالاََ به این موضوع پی می‌برید که این تکنولوژی تقریباََ قادر به شناخت تمام اشیاست. امروزه گوگل لنز توانایی شناخت میلیاردها شیء رو داره و این عدد، روزانه در حال افزایشه. حتی Heck که جستجوگر تصویری موتور جست و جوگر بینگ (Bing) است نیز بسیار خوب عمل می‌کنه.

جست و جو با تصاویر برای مردم جذابتر است:

به محض استفاده ازاین تکنولوژی، متوجه می‌شید که بسیار کاربردیه:

  • خرید کردن
  • آدرس ها
  • شناسایی علائم مختلف
  • بررسی مشاغل محلی
  • ترجمه
  • دستورالعمل ها
  • اطلاعات تغذیه ای
  • و …

به همین دلیل این تکنولوژی برای ۶۲٪ از جوانان مصرف کننده، جذاب‌تره.

اگه می‌خواید به عنوان یه نتیجۀ تصویری نشان داده بشین، SEO تصویری کلید شماست!

در اولین قدم، درست مانند سئو معمولی، مهمه که از فایل توصیفی و متن جایگزین برای هر تصویر استفاده کنید.

طبق اظهارات گوگل، اونها تمایل دارند که نتایج تصویری رو از سایت‌های معتبرتر انتخاب کنند.

برای مبتدیان، اعتبار صفحه یک سیگنال مهم در رتبه بندیه. همچنین، ما متون رو براساس تازگی اولویت بندی می‌کنیم، بنابراین بیشتر سراغ سایتی می‌ریم که اخیراََ آپدیت شده باشد و عکس بالای صفحه رو انتخاب می‌کنیم، حالا سایت‌هایی رو در اولویت بندی قرار می‌دیم که تصویرشون در صفحه اصلی و بالاتر از صفحه است.

اهمیت ویدئوها سومین قدم در بهبود سئو سایت:

ویدئوهای آنلاین در حال منفجر کردن فضای وبسایت‌ها هستند. در حقیقت، طبق گزارشات Cisco، ویدئوهای آنلاین ۸۰٪ ترافیک آنلاین رو تا سال ۲۰۲۱ از آن خود می‌کنند و بااین حال هنوز هم خواستهٔ جهانی در تقاضای ویدئو، برآورده نشده است. برخلاف این حقیقت که بیشتر از هر وقت دیگری، فایل‌های ویدئویی بسیاری وجود دارند،HubSpot اظهارکرده که ۴۳٪ مردم، تقاضای محتوای ویدئویی بیشتری دارند.

بطور خلاصه بدونید که اگر برنامه‌ای برای استفاده از ویدئوها و سئو محتوای ویدئویی در بازاریابی دیجیتال ندارید، بازنده می‌شید!

در این قسمت اشاره‌ای به نحوهٔ استفاده ویدئوها برای ارتقا سئو سایت شما در سال جاری می‌کنیم:

اسنیپت برجسته ویدئویی:

گاهی اوقات ممکنه به اسنیپت‌های برجستهٔ ویدئویی که در نتیجه جستجو ظاهر می‌شن، دقت کرده باشید.

در حقیقت گوگل، اسنیپت‌های برجستهٔ ویدئویی رو طبق قسمت ویژه‌ای که مربوط به ویدئوهاست انتخاب و اون رو در نتایج جستجو برجسته می‌کنه.

3 مورد اساسی رو رعایت کنین تا ویدئوی شما اسنیپ برجسته شود:

محتوای خودتون رو در بخش‌های مجزا سازماندهی کنید:

این یه مورد خفنه!

چون که بخش بندی، به گوگل کمک می‌کنه تا محتوای ویدئویی شما رو بهتر درک کند. همچنین استفاده از کلیپ‌های ویدئویی رو در اسنیپت آسان می‌کنه.

ویدئو رو برای سئو بهتر، بهینه سازی کنید:

گوگل از عنوان، توضیحات و برچسب‌های شما برای درک کردن محتوای ویدئویتون استفاده می‌کنه.

بنابراین؛ علاوه بر اشتراک گذاری ویدئوهایی که دارای بخش‌های مجزاست، باید مطمئن باشید که این محتوا برای سئو نیز بهینه سازی شده ست. در حقیقت یک مطالعه توسط HubSpot برروی ۱۶۵ ویدئوی برجسته، نشون داد که بیشتر اون‌ها شامل کلمهٔ کلیدی که در عنوان ذکر شده، هستند.

زیرنویس‌ها رو فراموش نکنید:

کپشن‌هایی که یوتیوب بطور اتوماتیک سازماندهی کرده، یک مورد بسیار عالیه.

اما این زیرنویس‌ها ۱۰۰٪ کامل نیستند، بلکه بارها موارد عجیبی راجع به اونها در یوتیوب دیدیم، در هر صورت برای افزایش شانس درک ویدئوتون برای گوگل از زیرنویس استفاده کنید.

ارتقا کانال یوتیوب:

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهانیه. در حقیقت براساس مطالعات JumpShot و سازمان Moz، موتور جستجوی یوتیوب دوبرابر محبوب‌تر از موتور بینگ است.

و با کمال تعجب باید بگم که یوتیوب هنوزهم درحال رشده.

بطور خلاصه؛ هرروزه تعداد بیشتری از مردم در یوتیوب سوالاتشون رو جست‌وجو می‌کنند. بنابراین اگه خواهان ارتقا سئو سایت خود در سال۲۰۲۰ هستید، پیشنهاد می‌کنم که محتوایی رو بصورت جدی برای یوتیوب تولید و بهینه سازی کنید.

یوتیوب به قدری بزرگه که نمی‌تونیم نادیده‌اش بگیریم! و قسمت بهترش اینه که خیلی از بازاریابان برای ساختن محتوای یوتیوبی، بسیار تنبلی می‌کنند و این یه فرصت عالی و آسان برای دیده شدن فایل‌های شماست (باتوجه به این که به کارتون واردید).

استفاده از ویدئوها در وبلاگ متنی‌تون رو فراموش نکنید:

اگه مردم مایل به دیدن محتوای ویدئویی بیشتری هستند، چرا به نیازشون پاسخ ندیم؟ به همین دلیل پیشنهاد من اینه که محتوای ویدئویی رو در وبلاگ متنی هم استفاده کنیم.

طبق تجارب شخصی ام، این امر بطور حتم باعث ارتقا نرخ بانس ریت شما می‌شه.

پیشنهاد برای مطالعه

چهارمین قدم،جستجوی صوتی و ارتقا سئو سایت:

آیا جست و جوی صوتی قدم بزرگ بعدی در بازاریابی دیجیتاله؟ بل‍‍‍ه قطعا!

به آمار زیر دقت کنید:

41% از بزرگسالان هر روز حداقل ۱ جستجوی صوتی دارند.

35 برابر شدن جست جوی گوگل از سال 2008.

20% جست و جوهای انجام شده در تلفن‌های همراه، جست‌وجوهای صوتی اند.

در جریان باشید که سئوکاران زیرک، شروع به بهینه سازی بعضی از محتواها برای جست و جوی صوتی، کرده اند.

لازمه که محتواتون در نتایج جستجو رتبهٔ بالایی کسب کرده باشه:

ترجیحا در سه مورد اول.

ما دریافتیم که گوگل تمایل داره جست و جوهای صوتی رو از بین محتوایی که جز سه رتبهٔ برتر نتایج است، پاسخ بده.

لازمه محتوا شامل پرسش و پاسخ باشد:

بخش وسیعی از جست‌وجوهای صوتی شامل سوالی چون «چگونه می‌توانم کاری را انجام دهم؟ یا ستاره فیلم رستگاری شاوشانک چه کسی بود؟» است.

وقتی چنین چیزی اتفاق بیفته، معمولاََ گوگل صفحه‌ای رو انتخاب می‌کنه که شامل پرسش و پاسخ باشد.

و وقتی وارد پیج منتخب می‌شم، میبینم که این صفحه شامل سوالی که پرسیده‌ام و پاسخش است.

و این تنها چیزیه که الگوریتم جستجوی صوتی گوگل تمایل داره ببینه.

در حقیقت، این یکی از اصلی‌ترین دلایلی ست که صفحهٔ FAQ یک مورد عالی برای جستجوی صوتی سئو به حساب میاد.

قدم پنجم، رتبه گرفتن در اسنیپت برجسته کمک زیادی به بهبود سئو سایت می‌کنه:

الگوریتم‌های گوگل هم اکنون محتواهای اسنیپت برجسته Featured Snippet رو گردآوری کرده‌اند، پس کاملاََ منطقیه که از دیتاهایی که اسنیپت برجسته‌اند در نتایج جستجوی صوتی استفاده کنن.

در حقیقت مطالعات ما نشون می‌ده که از هر ۱۰ جستجوی صوتی ۴ نتیجه به صورت مستقیم از یه Featured Snippet نمایش داده می‌شه.

طبق آمار SEMrush ،۱۱.۵۲٪ از تمامی نتایج جستجو، یه اسنیپت برجسته دارن. سوال مهم این بخش اینه که چطوری می‌تونید محتواتون رو در اسنیپت برجسته قرار بدین؟

از فرصت‌هایی برای اسنیپت برجسته شدن استفاده کنید:

اولین قدم یافتن کلمات کلیدی‌ مناسبیه که براشون رتبه گرفته‌اید و اون‌هایی که اسنیپت برجسته دارند پس باید تحقیقات کلمه کلیدی رو شروع کنین.

چرا کلمات کلیدی که قبلا در اونها رتبه گرفته‌اید مهمه؟

99.58% اسنیپت‌های برجسته از صفحاتی هستند که در اولین صفحه برای نتایج اون اصطلاح رتبه گرفته اند.

بنابراین اگه تابحال جز ۱۰ سایت برتر نبوده اید، شانس برجسته شدنتون در نقطه صفر است!

چطوری فرصت‌های اسنیپت برجسته شدن رو پیدا کنیم؟

گزارش کلمهٔ کلیدی ارگانیک Ahref، کلمات کلیدی که شما در اون رتبه گرفته‌اید یا اون‌هایی که در اسنیپت برجسته قرار دارن رو نشان می‌ده.

Snippet Bait رو در صفحهٔ خودتون اضافه کنید:

اسنیپت بیت یه سریه۶۰-۴۰ کلمه‌ای از محتواست که مخصوصاََ برای رتبه گرفتن در اسنیپت برجسته طراحی شده است.

چرا ۶۰-۴۰ کلمه؟

SEMrush نزدیک به ۷ میلیون اسنیپت برجسته رو آنالیز کردن و دریافتن که طول بیشتر اسنیپت‌های برجسته ۶۰-۴۰ کلمه بوده است.

HubSpot اسنیپت‌های بیت رو به مرحلهٔ دیگه‌ای انتقال داد.

اونها باکس کوچکی به پستشون اضافه کردند که شبیه اسنیپت برجسته شد.

اسنیپت‌ های بیت برای اسنیپت‌ های به اصطلاح پاراگرافی بهترین عملکردشون رو ارائه می‌دن.

ولو اینکه اسنیپت‌های پاراگرافی ۸۱.۹٪ اسنیپت‌های برجسته رو تشکیل میدن.

اگر به رتبه گرفتن برای اسنیپت لیست علاقه مندید:

از زیر عنوان‌هایی با تگ‌های H۲ و H۳ برای هر آیتم در لیستتون استفاده کنید.

لازمه جدولی تهیه کنید که گوگل به راحتی بتونه داده‌های اون رو استخراج کنه.

جست و جوی هدفمند، قدم ششم در ارتقا سئو سایت:

هدف جستجو یه مقولهٔ گسترده در سال ۲۰۱۹ بود. خب چرا؟

چون متن‌هایی که نمی‌تونند هدف جستجو رو برآورده کنند در رتبه بندی حذف می‌شن و هرچی گوگل در تحویل دادن نتایج دقیق بهتر شده، به طبع تولید محتوایی که بتونه این نیاز رو برآورده کنه ضروری‌تر شده است. در پشت هر کلمهٔ کلیدی یه منظوری مخفی شده که ممکنه در جستجوی معنی چیزی باشه یا به دنبال خرید یک جنس، شاید هم هدفش مقایسهٔ دو محصوله.

نکته
هرچی محتوای شما بهتر بتونه با هدف جست و جو مطابقت کنه، رتبهٔ شما بهتر می‌شه.

پس قدم اول برای فهمین هدف جستجو، فهمیدن منظور کلیدواژه است و گاهی اوقات هدف جستجو دقیقا همان کلیدواژه است.

اما همیشه همه چیز به این وضوح نیست بنابراین برای بیشتر کلیدواژه‌ها، نتایج جستجو هرچیزی که برای دونستنِ هدف جستجوی کلیدواژه لازم دارید رو به شما خواهد گفت.

برای مثال کلیدواژهٔ «protein powder»، ممکنه کسی این عبارت رو به منظور خرید پروتئین سرچ کرده، یا شخصی دیگه برای اطلاعات عمومی سراغ این موضوع رفته است، طبق اولین صفحه‌ای که در گوگل برای این اصطلاح ظاهر می‌شه، بیشتر افراد برای بدست آوردن اطلاعات این عبارت رو جست و جو می‌کنند.

اکنون که هدف جست‌و‌جو رو شناسایی کردید وقتش رسیده که چیزی که جست وجوگران واقعاََ لازم دارن رو انتشار بدین.

برای مثال وقتی که من SERPها رو برای «چگونگی دست یابی یوتیوب به مخاطبان زیاد» آنالیز کردم، متوجه شدم که اون‌ها بیشتر پست‌هایی در قالب لیست بودند.

بنابراین حتی اگر «چگونه» یک کلمهٔ کلیدی بود، من یه آموزش گام به گام منتشر نکردم، در عوض لیستی رو ارائه دادم و به دلیل این که محتوای من دقیقاََ با نیاز مخاطب هماهنگ بود، صفحهٔ من در ۳ صفحهٔ برتر قرار گرفت.

آپدیت هدف جست‌وجو مختص متون جدید نیست، می تونید متون قدیمی‌تون رو به منظور هدف جست وجوی دقیق‌تر تنظیم و آپدیت کنید.

برای مثال یه پست مربوط به SEO CAMPAIGN، رتبهٔ خیلی خوبی گرفته بود.

اما هرچقدر گوگل در درک کردن منظور مخاطب دقیق‌تر می‌شه، رتبهٔ این پست نزول پیدا می‌کرد که بنظر می‌رسید: کسی که این عبارت رو سرچ کرده به دنبال یک مطلب از شخصی رندوم نیست بلکه به دنبال یک لیست گام به گامه.

بنابراین پست رو به یه لیست راهنمای گام به گام تغییر شکل دادم و بعد ازاون ترافیک ارگانیک صفحه تا ۵۷.۹۸٪ رشد داشت.

هفتمین قدم کلیدی در بهبود سئو سایت، مبارزه با کاهش CRTها:

هیچ انکاری وجود نداره که میزان نرخ کلیک ارگانیک (CTR) کاهش یافته. در حقیقت یک مطالعهٔ صنعتی نشون می‌ده که نرخ کلیک ارگانیک برروی جست و جوی تلفن همراه تا ۴۱.۴٪ از سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است. بخاطر همینه که گوگل در قسمت نتایج جست وجو از پرسش و پاسخ‌ها، قسمت‌های ویژه، تبلیغات گوگل (Google Ads) و … استفاده می‌کنه.

پس برای ایستادگی در SERPها لازمه که عنوان شما فریاد بزنه «روی من کلیک کن» یا درغیراینصورت نادیده گرفته می‌شه.

کلیدواژهٔ متن رو در URL وارد کنید:

یکی از جالب‌ترین یافته‌های مطالعات SEO این بود که URLهایی که شامل کلمه کلیدی بودند، ۴۵٪ کلیک بیشتری در برابر URLهایی که شامل کلمه کلیدی نبودند دریافت کردند.

استفاده از کلمات حس آمیز:

طبق یافته‌های ما، عناوین حس آمیز می‌تونه بر افزایش نرخ کلیک تاثیر مثبت داشته باشه.

اما همچنین دریافتیم که تگ‌های عنوان که شامل «Power Word» هستند، میزان نرخ کلیک رو تا ۱۴٪ کاهش می‌دن.

بنظر می‌رسه که کاربران گوگل تمایل دارند برروی عناوین حسی کلیک کنند، اما اگه یه عنوان به سمت ترفندی برای جذب مخاطب منحرف شده باشه شخص، مورد دیگه‌ای رو انتخاب می‌کنه.

برای هر صفحه توضیح متا بنویسید:

این یه ترفند بسیار ساده است که می‌تونه میزان CRT شما رو تا ۶٪ افزایش بده، شما با نوشتن یه توضیح متا جذاب، می‌تونین مخاطب رو جذب محتوا سایتتون کنید!

 

با وجود تمام ترندهای SEO که در این مقاله به اون‌ها اشاره کردیم، متن و بک لینک هنوزهم در سئو ۲۰۲۰ اهمیت دارند.

بدون داشتن متن جذاب شما هرگز لینک نمی‌شید و بدون لینک سازی، شما در صفحه اول پدیدار نخواهید شد.

همچنین، اگه روی صفحهٔ اول گوگل نباشید، جست و جوی تصویری، CTR، هدف جست و جو (و تمامی ترندهای دیگه SEO در ۲۰۲۰) اهمیت نخواهد داشت.

این موارد وقتی وارد بازی می‌شوند که شما در صفحه اول قرار دارید!

در حقیقت، اخیراً گوگل اظهار داشته که لینک ها هنوز هم نقش اساسی در الگوریتمهایش دارند.

ولی مطالعاتی توسط Perficient Digital نشان داد که لینک‌ها اهمیتی که در سال ۲۰۱۶ داشتند رو ندارند.

بطور خلاصه کیفیت محتوا و لینک‌ها هنوزهم جز استراتژی‌های اساسی SEO به حساب میاد و رابطهٔ مستقیمی با همدیگه دارند.

نکات کاربردی درباره ارتقا سئو سایت در سال ۲۰۲۰ :

در این بخش قصد دارم چند تاکتیک سریع که هنوزهم عملکرد عالی دارند رو به شما آموزش بدم.

و البته که باید در سال ۲۰۲۰ اهمیت بیشتری برای اون‌ها قائل شد.

متن جست و جو رو منتشر کنید:

خبرنگاران و بلاگرها عاشق داده‌ها هستند پس اگه می‌تونید اونها را با آمار، نمونه گیری یا مطالعات صنعتی به سمت خودتون جذب کنید و خواهید دید که به سرعت به شما لینک می‌شوند.

محتوای تصویری تولید کنید:

مانند ویدئو، محتوای تصویری هم باعث رشد سریع متن شما و بهبود سئو سایت می‌شه. در حقیقت یک نمونه گیری جدید نشان داده است ۹۷.۵٪ بازاریابان که از محتوای تصویری در اکثر متون بازاریابی شون استفاده می‌کنند.

نظرات و پیشنهادات رو تشویق کنید:

آیا کامنت‌ها کمکی به رتبه بندی در موتور جست‎وجو می‌کنه؟ بله چرا که نه! در حقیقت گوگل اظهار داشته که وجود کامنت در سایت شما به ارتقا سئو سایت کمک خواهد کرد.

فقط لازمه مثل یه پست مهمان، پادکستی بسازید و نشان بدین که چه چیزی بلدید و سپس خواهید دید که بک لینک می‌گیرید.

حتی میتونین پست پادکست خودتون را با روش‌های سئو پادکست بهینه کنین تا گوگل برای شما رتبه خوبی در نظر بگیرد.

  • پیج‌های زامبی رو حذف کنید:

    هر سایتی، صفحه‌ای دارد که ارزشش صفره و ما اون رو صفحهٔ زامبی می‌نامیم و وقتی تعداد این صفحات در سایت شما افزایش پیدا کنه می‌تونه باعث کاهش رتبهٔ SEO شما بشه پس سعی کنید اون‌ها رو از بین ببرید تا ترافیک شما افزایش یابد.

 

پس در نهایت:

تصمیم گیرنده شمایید، می‌تونین با انتخاب هرکدوم از این استراتژی‌ها یا ترکیبی از همه اونها، باعث ارتقا سئو سایت تون در سال 2020 بشین و یه تحویل جانانه و اساسی در رتبه بندی‌هاتون ایجاد کنید!

از همین حالا وقتشه که آپدیت بشین و برای بهبود سئو سایتتون آستین بالا بزنید، و یه تکونی به خودتون و سایتتون بدین. :))

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.