مقالات آموزشی

علت استفاده از موشن گرافیک و ساخت کلیپ تبلیغاتی

مفید بود؟

5 دلیل استفاده از موشن گرافیک

امروزه تمامی کسب و کارهای دنیا به اهمیت موشن گرافیک و درست کردن کلیپ های تبلیغاتی بیش از پیش پی برده اند و حتی مخاطبان هر کسب و کاری از دیدن فیلمی که با آن ها ارتباط بصری برقرار می کند و در مدت زمان اندکی حاوی پیام مهمی هست، استقبال بیشتری می کنند. اما چرا فیلم هایی از جنس موشن تاثیر بیشتر و بهتری خواهد داشت؟ در این مقاله به مواردی که باعث ترغیب ما در استفاده از این تکنیک می شود اشاره می کنیم.

1_ هزینه ی کمتر

برای ساخت فیلم های تبلیغاتی هزینه های زیادی باید صرف کرد و فقط شرکت های بزرگی مثل کوکاکولا حاضر به پرداخت این گونه هزینه ها خواهند بود. اما برای توسعه و رشد کسب و کارهای کوچک پیشنهاد استفاده از یکسری کارکترها داده شد که با طراحی یک سناریو جذاب و تبلیغاتی و با هزینه ی کمتر قابل ساخت است. نیازی به استفاده از شخصیت های معروفی مثل سلبریتی ها و یا بزرگی مثل اساتید دانشگاه ها نخواهد بود و یا استفاده از مکانی خاص و یا دوربینی فوق حرفه ای که میلیون ها پول هزینه ی خرید آن خواهد بود.

2_ تاثیر تبلیغات گرافیکی

برای موتورهای جست و جوی گوگل متن بسیار ارزشمند است اما تبلیغاتی که به صورت گرافیکی باشد اثرگذاری بهتری خواهد داشت و بیشتر در یادها ثبت خواهد شد.  از طرفی اگر با طراحی یکسری کاراکتری آن ها را تبدیل به فیلم کنید و کاربر را در سایت خود نگه دارید باعث بالا رفتن سیو سایت شما نیز خواهد شد و بخاطره اثر گذاری بیشتر این نوع فیلم ها، یک محتوای ارزشمند تلقی می شود.

3_ قابل درک بودن

مطالب موشن برای هر سنی مفهوم و قابل درک است و مخاطب به راحتی پیام را فیلم را متوجه می شود و محدود گروه و یا قشر خاصی نخواهد بود. در نتیجه کاربرد بیشتری خواهد داشت و در قالب موارد و موضوعات مختلفی می توان فیلم را ساخت.

4_ محبوبیت ویدیو

طبق نظرسنجی سال 2017 بیش از یک سوم فعالیت آنلاین به تماشای ویدیو اختصاص پیدا کرده است و به گزارش یوتوب کاربران آن بیش از 3 میلیارد ساعت در ماه را صرف دیدن ویدیو می کنند که این خود آمار بالا و تاثیرگذاری است.

5_ زمان کمتر بازدهی بیشتر

در درجه ی اول این که مدت زمانی که شما وقت می گذارید برای ساخت فیلم آن هم از نوع موشن گرافیک خیلی کمتر از ساخت فیلم های واقعی است و این موضوع بسیار در روند رشد کسب و کار شما موثر است و دوم بیشترین پیام را در زمان اندک به مخاطب تان انتقال می دهد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

و کلام آخر اینکه

روز به روز و سال به سال میزان استقبال و بازدیدی که از فیلم ها می شود در دنیا بیشتر می شود.همچنین شما شاهد استفاده ی کلیه ی کسب و کارها و مشاغل از کلیپ تبلیغاتی بالاخص در اینستاگرام هستید. حتی خود شما نیز از مشاهده این کلیپ های تبلیغاتی بجای خواندن مطالب طولانی لذت میبرید.

پس زمان آن رسیده که شما نیز دست به کار شوید و یا خودتان برای کسب و کارتان کلیپ های تبلیغاتی بسازید و یا به شرکتهایی که در زمینه ساخت کلیپ تبلیغاتی فعالیت  می کنند سفارش دهید. شرکت پدیده تجارت نیز در این زمینه ها , در مبحث آموزش موشن گرافیک و ساخت کلیپ تبلیغاتی و ساخت موشن گرافیک فعالیت گسترده ای انجام میدهد که با مشاهده کلیپ های ساخته شده , شاید شما هم به زمره ی مشتریان و هنرجویان ما بپیوندید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.