تعریف اینفلوئنسر:
اینفلوئنسردرلاتین به معنای تاثیرگذاراست.
اینفلوئنسر کیست؟
به کسی که قادر باشد بر روی عمل و تصمیم و رفتار شخص دیگری تاثیرگذارباشد اینفلوئنسر گفته می شود.
در فضای کسب و کار اینفلوئنسر فردی است که صاحب یک برند یا محصول یا خدمات به او به چشم یک مشتری نمی نگرد بلکه از او درخواست میکند با توجه به تاثیرگذاری او بر روی مخاطبان خود برند یا محصول را به مخاطبان معرفی کند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
از قدیم تاکنون بازاریابی به روش سنتی ودهان به دهان جود داشته است.
دراین نوع بازاریابی اینفلوئنسر به صورت مستقیم به مخاطب محصول را معرفی می کند.
اما در عصر حاضر با بوجودآمدن شبکه های اجتماعی و افزایش محبوبیت آن بین کاربران بازاریابی سنتی به بازاریابی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که معمولا توسط اشخاص سرشناس و معروف و هنرمندان وورزشکاران و بلاگرها و اینستاگرامرها صورت می پذیرد.
دراین روش نوین، بازاریابی به صورت غیرمستقیم و از طریق تولید محتوا انجام می شود.
کاربران در طول روز زمان بسیاری را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و مطالب بسیاری را دنبال می کنند و از این طریق علائق و اشخاص موردعلاقه خود را دنبال می کنند وهمین امر باعث شده است که افراد نسبت به تصمیم هایشان جهت انتخاب برند یا محصول قدرتمندتر و آگاهتر باشند و این موضوع باعث می شود که بازاریابی ومعرفی خدمات از طریق اشخاص معروف و شناخته شده تاثیر زیادی بر روی کاربران میگذارد.
اما ایفلوئنسرها فقط شامل هنرمندان و افراد مشهور و ورزشکاران نمیشود.
در شبکه های اجتماعی افرادی نیز وجود دارند که درخارج از فضای مجازی نسبت به هنرمندان و ورزشکاران ممکن است کمتر شناخته شده باشند اما در فضای مجازی از طریق تولیدمحتوای ویدیویی و عکس طرفداران بسیاری را جذب کرده باشندودر نتیجه تعداد فالورهای(بسیاری) داشته باشند.
معروفیت و محبوبیت این افراد فقط محدود به شبکه های اجتماعیست اما ممکن است نسبت به سلبریتی ها تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان داشته باشند.
اینفلوئنسرها را میتوان به دودسته تقسیم کرد:
1-میکرو اینفلوئنسر:
به اشخاصی گفته می شود که بین 10 تا 500 هزار فالور(دنبال کننده) دارند.
2- ماکرو اینفلوئنسر:
به اشخاصی گفته می شود که بالای 500 هزار فالور(دنبال کننده) دارند.
تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ:
همانطور که گفتیم استفاده از شبکه های اجتماعی بسیارطرفدار دارد که در بین آنها اینستاگرام از محبوبیت فراوانی برخوردار است که یکی از دلایل محبوبیتش حضور پررنگ افراد مشهور در آن است که از اینستاگرام به عنوان یک رسانه شخصی جهت بیان افکار و ایده ها و زندگی شخصی خود استفاده میکنند و از این طریق با طرفداران خود بدون واسطه در ارتباط هستند.
بنابراین تبلیغات ازطریق اینستاگرام توسط این اشخاص یک تصمیم هوشمندانه می باشد اما این روش چالش های خود را نیزدارد بنابراین باید اصولی و با روش درستی انجام شود.
اما اصلا نگران نباشید، مجموعه ما دردوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ دراصفهان که یکی از مباحث اصلی آن اینفلوئنسر مارکتینگ است میتواند شما رابه صورت اصولی با روش درست تبلیغات آشنا کند.