مقالات آموزشی

معرفی بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)

مفید بود؟

بازاریابی موتورهای جستجو (search engine marketing)و یا به اختصار SEM یکی از موثرترین روش های رشد تجارت و کسب کار شما میباشد.میلیون ها کسب و کار وجود دارد و همگی آنها برای پیشی گرفتن از دیگر رقبا در حال انجام تبلیغات و بازاریابی هستند .اما هیچکدام از این تبلیغات به مهمی و ضرورت تبلیغات آنلاین نیست چرا که یکی از قدرتمند ترین روش هایی که موجب میشود کسب کار شما توسعه پیدا کند ، همین تبلیغات آنلاین است.

در این مطلب شما با پایه SEM آشنا خواهید شد پس با اندکی صبر و پرانرژی همراه ما باشید.

بازاریابی موتورهای جستجو در یک نگاه

بازاریابی موتورهای جستجو روشی است که شما هزینه ای را در حواله موتورهای جستجو پرداخت میکنید و در قبال آن موتورهای جستجو سایت شما را درنتایج صفحات  جستجو نمایش دهند.برای مثال آقای فلانی تصمیم گرفته است تا وارد زمینه بازاریابی موتورهای جستجو شود .آقای فلانی هزینه ای را به گوگل پرداخت میکند و در عوض لیستی از کلمات کلیدی که دوست دارد با آنها دیده شود را به گوگل میدهد.گوگل پس از اندکی زمان وبسایت آقای فلانی را در سطر نتایج جستجو قرار میدهد و اگر کسی کلماتی که آقای فلانی وارد کرده را جستجو کند، وبسایت ایشان در نتایج جستجو ظاهر میشود(البته یک سری از تبلیغات در صفحه اول در قسمت بالاترین نتایج قرار میگیرند و یک سری دیگر در پایین صفحه جزو آخرین نتایج !).

چنین تبلیغاتی با عنوان “پرداخت به ازای کلیک” شناخته میشوند و قالب نمایش انها کمی با دیگر نتایج جستجو فرق دارند و در کنار آدرس وبسایت آنها به صورت کوچک کلمه ads حک شده است.

SEM در مقابل SEO

معمولا ، بازاریابی موتورهای جستجو به پرداخت هزینه در وجه سایت هایی مانند google وbing اشاره دارد تا گوگل و یا بینگ وبسایت شما را در نتایج جستجو قرار دهد.

اما بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا به اختصار سئو به تکنیک ها و روش هایی اشاره دارد تا شما وبسایت خود را به صورت اصولی و بدون هیچ هزینه ای در صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.برای اینکه شما در نتایج جستجو با روش سئو بالا باشید نیاز دارید تا محتوای خوبی تولید کنید و برای محتوای خود کلمات کلیدی انتخاب کنید .حال این محتوا میتواند ویدئویی باشد همراه با متن و یا حتی متن با عکس باشد.البته قابل گفتن است که SEO زیر مجموعه ای از SEM میباشد.

هر دو روش یعنی SEM  و SEO میتواند برای رشد کسب و کار شما موثر باشد .چه بسا سئو بهترین روش برای جذب بازدید کننده واقعی است و کاربرانی که از طریق سئو وارد وبسایت شما میشوند مطمئنا خواهان خرید محصول و خدماتی هستند که شما ارائه میدهید.چه بسا سئو نیازمند دانش قبلی و کمی زمان است.ولی SEM روشی فوق العاده است برای بالا بردن بازدید و ترافیک سایت شما بدون صرف زمان طولانی(البته باید کمی دست به جیب شوید).

کلمات کلیدی پایه اصلی بازاریابی

کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین مباحثی است که باید 100 درصد از توان خود را بر روی پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب بگذارید و کلمه ای را انتخاب کنید که کانون و بخش اصلی کسب کار شما به آن کلمه مربوط میشود.برای مثال در شرکت پدیده تجارت کلمات طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن اندروید ، آموزش طراحی سایت ، آموزش طراحی اپلیکیشن اندروید ، آموزش وردپرس و آموزش افترافکت میتواند انتخاب خوبی باشد.

شما باید یک سری کلمات کلیدی مربوط با کسب و کارتان را انتخاب کنید و برای این منظور میتوانید از ابزارهایی مانند Free Keyword Tool استفاده کنید.

Free Keyword Tool به شما این امکان را میدهد تا لیستی از اطلاعات ، و  حتی مقدار تکرار کلمه ای را در گوگل و بقیه موتورهای جستجو بدست آورید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.