این روزها دنیای اینترنت و دادههای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری به زندگی و کسبوکارها نفوذ کرده است. حالا در این فضای پررنگ و لعاب محتوا بیشترین تاثیر را در جذب مخاطبان مجازی دارد. شاید تولید محتوا تضمینی عبارت عجیبی به نظر برسد اما درواقع محتواهایی در دنیای اینترنت برجسته می شوند که بتوانند خوراک کاربران را تامین کنند.
پس ادعای دور از ذهنی نیست که بگوییم تولید محتوا کار هر کسی نیست و باید به افراد متخصص که دانش و اطلاعات کافی دارند، سپرده شود. افرادی که آموزش تخصصی تولید محتوا را گذراندند و با مهارتهای لازم میتوانند برای وب سایتها و شبکههای اجتماعی و…… محتوای ارزشمند و باکیفیت خلق کنند.
پیشنهاد میکنیم مقاله
فرآیند تولید محتوای اختصاصی به چه صورت است و چه تأثیری روی سایت دارد؟ را مطالعه نمایید.
این روزها همه شاهد هستیم که هر روز از خواب بیدار می شویم، کسبوکارهای جدید اینترنتی شکل گرفته اند. مشاغل سنتی هم تغییر مسیر داده و به این نتیجه رسیدهاند که باید برای افزایش فروش، متدهای دیجیتال مارکتینگ را در پیش بگیرند. در این مسیر پس از ایجاد پایگاههایی بهصورت وبسایت و اکانتهای کاربری در شبکههای مجازی، اولین گام تولید محتوای اثربخش برای جذب مشتریان بیشتر است.
محتوای باکیفیت یا به عبارتی تولید محتوا تضمینی در مدتزمان کوتاهی باعث ایجاد تعامل با تعداد زیادی مخاطب و جذب آنها و کسبوکارها میشود. برای شناخت چنین محتوایی در عنوانهای زیر با ما همراه شوید:
تولید محتوا چیست؟
چرا تولید محتوا تضمینی مهم است؟
سئو با چه هدفی انجام میشود؟
ویژگیهای محتوا تضمینی
محتوای با کیفیت چطور شکل میگیرد؟
بهرهوری از شبکههای اجتماعی در تولید محتوا
تولید محتوا چیست؟
هنگامیکه از تولید محتوا صحبت میکنیم، تنها مفهومی منحصر به فضای اینترنتی نیست. این فعالیت از شخصی که سالیان سال پیش به نگارش کتاب مشغول بوده تا معلمی که آموزشهایی برای دانشآموزان مهیا میکند را شامل میشود. اما این روزها تولید محتوای دیجیتال با شکل و ظاهر جدیدی در قالب مفهوم دیجیتالی آن شناخته میشود. با این توصیف تولید محتوایی که مدنظر ماست، شامل محتوای ویدیویی، متنی، صوتی و غیره است که با سبکهای گوناگون به مخاطبان منتقل می شود. در واقع شما باید محتوایی برای سایت کسبوکارتان تولید کنید که به نیاز مخاطبانی که با جستجوی مفاهیم مشابه به گوگل و شبکههای اجتماعی وارد میشوند، پاسخ مناسبی بدهید.
چرا تولید محتوا تضمینی مهم است؟
تصور کنید مطرحترین و قویترین تیم طراح و برنامهریز سایت را به کار گرفته اید تا بهترین وبسایت را طراحی کنید. از سویی دیگر ارزشمندترین کالا و خدمات را به مخاطبان ارائه میکنید. اما اگر نتوانید این کالاها و خدمات را با روش مشخصی به آنها پرزنت کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در واقع باید بگوییم که حتی اگر بهترین خدمات را در فضای مجازی ارائه میدهید، اگر نتوانید راهکاری برای مرتبط شدن به مخاطبان هدف پیدا کنید، تلاشهای بیوقفه شما بینتیجه میماند.
بنابراین برای دیده شدن و معرفی محصولات و خدمات نیاز به فرآیند تولید محتوا تضمینی سئو شده خواهید داشت.
سئو با چه هدفی انجام میشود؟
به تمام اقدامات و تغییراتی که در داخل سایت یا در خارج آن برای دیده شدن در نتایج اولیه موتورهای جستجو یا حفظ جایگاه کنونی سایت انجام میشود، خدمات سئو گفته میشود. قابلیتهای سئو برای بالا بردن سایت، در حال حاضر بخش جداییناپذیری از محتواست. با وجود اینکه تولید محتوا اصلیترین بخش سایت برای جذب کاربران است، اما بدون مجهز شدن به سئو، بهترین محتوا هم حرفی برای گفتن ندارد.
به همین دلیل صاحبان کسبوکارهای خوب باید از افراد متخصص برای تولید محتوا تضمینی سئو شده در وبسایت شان کمک بگیرند.
ویژگیهای محتوا تضمینی
تولید محتوا تضمینی در واقع انواع تولیدات متنی، ویدئویی، صوتی است که بتواند به نیازهای کاربر در زمینه خاصی پاسخ داده و آنها را به هدفشان برساند. چنین محتوایی باید در جنبههای مختلف پربار باشد و شاخصههایی مانند موارد زیر در آن رعایت شود.
• محتوا در هر زمینهای باید کاملاً شفاف، بدون حاشیه و حاوی مهمترین مطالب در حیطه جستجو کاربر باشد
• در میان جستجوهای google در رتبه اول نمایش داده شود
• مخاطبان را به سایت جذب کند و بازدید سایت را بالا ببرد
• محتوا با لحن و نوشتار کاربر پسند ایجاد شود و تنها برای کسب رتبه بالاتر گوگل تولید نشده باشد
• محتوا حاوی مقدمه و پیشگفتار و جمعبندی مناسب باشد
• تا حدی جذاب و کاربردی باشد که مخاطبان آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند
• قابلیت دریافت بک لینکهای طبیعی از سایتهای دیگر را داشته باشد
• دارای محتوای چندرسانهای مانند عکس، ویدئو و پادکست اینفوگرافیک باشد
• قوانین و ضوابط لینک سازی داخلی و خارجی در آن رعایت شده باشد
• حول محور تعدادی کلمات کلیدی خاص نوشته شود
اگر محتوایی که برای سایت شما تولید میشود این ویژگیها را نداشته باشد، به این معناست که شاخصههای بارز کیفیت محتوا را ندارد و باید در تولید محتوا برای سایت بازنگری کنید.
محتوای با کیفیت چطور شکل میگیرد؟
انتخاب موضوع و کلمات کلیدی یک مقاله سختترین بخش تولید محتوا است. اینکه از کجا بدانیم چه موضوعاتی مناسب است و جستجوی مکرر کاربران حولوحوش چه سوالهایی انجام می شود. در مرحله بعد همانطور که در ویژگیهای محتوای خوب گفتیم، باید به سوالات کاربران واضح و مستقیم پاسخ بدهید تا آنها را به اهدافشان برسانید.
در واقع برای تولید تولید محتوا تضمینی و حرفهای باید مجموعهای از سوالات پرتکرار کاربران را گردآوری کنید. سپس در هر مقاله به شفافسازی یکی از این سوالات بپردازید. یعنی هر مقاله را برای توصیف نیازها و پاسخ به آن نیاز اختصاص دهید. بدین ترتیب کمکم سایت شما به عنوان منبعی که به نیازهای کاربران به خوبی پاسخ میدهد، در رتبههای بالای گوگل قرار میگیرد.
بهرهوری از شبکههای اجتماعی در تولید محتوا
این روزها شبکههای اجتماعی بخش جدا نشدنی زندگی ما هستند و هر فردی روزانه چندین بار این شبکهها را چک میکند تا اطلاعات کلی در مورد اتفاقات روز داشته باشد. با ایده گرفتن از موضوعات داغ و پرتکرار شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام می توان محتواهای مختلف، در مورد مسائلی که در حوزه کاری شما مردم درباره آن بحث میکنند تولید کرد.
تولید محتوا در حیطه علایق کاربران و موضوعات ترندی که ذهن آنها را درگیر کرده است، میتواند بازدید بالایی در سایت ایجاد کند. کارشناس تولید محتوا و بازاریابی محتوا برای تولید تولید محتوا تضمینی علاوه بر مهارت کافی در استراتژی سازی برای محتوا و انتخاب موضوعات چالشبرانگیز، باید آموزش تولید محتوا با گوشی را بگذراند.
توانایی استفاده از انواع برنامههای موبایلی برای تولید محتوای تصویری و ویدیویی تاثیر زیادی در دیده شدن وبسایت کسبوکاری شما خواهد داشت.
تحقیق کلمات کلیدی
تفاوتی ندارد که چه نوع محتوایی تولید میکنید. سایت شخصی دارید یا سایت فروشگاهی به هرحال پیش از شروع تولید تولید محتوا تضمینی باید تحقیق کلمات کلیدی را در اولویت کاریتان قرار دهید. تحقیق کلمات کلیدی یعنی این که بهدنبال کلمات یا عباراتی باشید که کاربران خیلی آنها را جستجو می کنند. در زمینه این عبارات یا عباراتی مشابه آنها که می دانید افراد به دنبال مطالب آن می گردند محتوا تولید کنید.
تولید محتوا تضمینی به همین سادگی شکل نمی گیرد که شما عبارتی ذهنی را انتخاب کنید و بعد در مورد آن مقاله تهیه کنید. شما باید به دنبال این باشید که کاربران آن عبارت خاص یا مفهوم آن را به چه شکل های سرچ می کنند.
اصول مقاله نویسی در تولید محتوا تضمینی
مقاله ای که برای سایت تولید می کنید باید سه اصل چیستی؟ چگونگی و چرایی رارعایت کرده باشد. در واقع تولید محتوا تضمینی در حالی می تواند با احتمال بسیار بالا مخاطب را جذب کند که در مرحله اول چیستی یا نیاز اصلی مخاطب را پوشش دهد. یعنی ابتدا بگویید که آن عنوان چه مفهومی دارد. در مرحله چرایی، احساس نیاز را در کاربر تحریک می کنید. در نهایت در بخش چگونگی به کاربر راهکار مناسب می دهید. در بخش چیستی و چرایی مخاطب متوجه شده که با چه محصولی روبروست و چرا باید از آن استفاده کند. در مرحله سوم یا چگونگی متوجه می شود که چطور آن محصول یا نیازش را مهیا کند.