مقالات آموزشی

۶ مرحله سریع برای برنامه ریزی پست وبلاگ و بررسی توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

وقتی از طریق این مقاله با نحوه برنامه ریزی پست وبلاگ آشنا شوید می‏توانید ایده های پست وبلاگ خود را توسعه دهید، موضوعات خوب برای نوشتن پیدا کنید و در نهایت مطالب باکیفیت بالا را منتشر کنید. نوشتن محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطبان می‌تواند یک چالش بزرگ باشد؛ اما هر چه برنامه ریزی دقیق‌تر و آمادگی شما برای انجام این کار بیشتر باشد، شما سریعتر فرآیند نوشتن انواع محتوا را انجام خواهید داد و خروجی نهایی کار شما بهتر خواهد شد.

6 مرحله سریع برای برنامه ریزی پست وبلاگ

نوشتن مطالب جالب و آموزشی مطمئناً برای خوانندگان چندان تفاوتی ندارد. از شش مرحله ارائه شده در این مقاله برای برنامه ریزی پست وبلاگ به بهترین شکل استفاده کرده و مطالبی را که برای مخاطبان هدف شما (مشتریان احتمالی) جالب و آموزنده هستند، منتشر کنید. خوانندگان پست‏های شما نه تنها به مطلب خوب و باکیفیت شما و برندی که پشت آن است، احترام می‌گذارند، بلکه به دنبال محتوایی مشابه پست شما هستند.

در این ارتباط خوب است 15 نکته برای تهیه نسخه تبدیل محتوا که هر نویسنده سئو باید بداند را مطالعه نمایید

به همین دلیل برند شما بسیار مورد توجه آن‌ها قرار می‏گیرد. فرآیند ارائه شده در این مقاله موجب ایجاد اعتبار وب سایت شما نزد خوانندگان و همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل می‏شوند. در ادامه با هریک از این 6 مرحله آشنا خواهید شد.

 

 1. برندی را که برای آن پست وبلاگ می‌نویسید، بشناسید

هرگز نباید روی این موضوع کاملاً تمرکز کنید. اغلب اوقات نویسندگان هنگام نوشتن برای یک برند یا کسب و کار، صدا و لحن کلی برند را فراموش می‌کنند یا هرگز به آن توجه نمی‌کنند؛ بنابراین توجه به برند یک عنصر مهم برای موفقیت در ایجاد یک روند ثابت طراحی پست وبلاگ و پیام‌رسانی است. در واقع شما باید اطمینان حاصل کنید که همه این اجزا با دستورالعمل‌های کلی و تصویر کلی برند مطابقت دارند. برندهای بزرگتر و جاافتاده معمولاً باید دارای دستورالعمل‌های تجاری برای صدا و لحن برند خود باشند.

اما حتی اگر دستورالعمل‌های تجاری رسمی را تهیه نکرده اید، هنوز راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن اهداف، درک بیشتری از یک برند، صدا و لحن آن و پیام های کلی آن داشته باشید.

وبلاگهای قدیمی را که دارای یک برند هستند، بخوانید

یک نقطه شروع خوب این است که به پستهای قبلی نگاه کنید و مطالب قدیمی منتشر شده وبلاگ برند دار را بخوانید. با توجه دوره زمانی که برند، محتوای باکیفیت و عالی را منتشر کرده است، می‌توانید درک عمیقی از سبک کلی مطالب و لحن برند کسب کنید.

کل یک محتوای یا نسخه‏های کوتاه‌تر و اصلاح شده آن را بررسی کنید

وقتی می‌خواهید استراتژی جامع محتوا را اجرا کنید یا به طور مداوم برای یک برند محتوا بنویسید، به احتمال زیاد وقت شما به عنوان یک نویسنده یا استراتژیست محتوا برای بررسی محتوای کوتاه ارزش دارد. بررسی مطالب کوتاه به شما کمک می‌کند تا بهترین ایده ‏ها را نه تنها از نظر سبک کلی و لحن محتوا، بلکه با توجه به اهداف برند نیز پیدا کنید و تشخیص دهید کنید که کدام ایده از نظر ترافیک، تعامل و عملکرد، خوب عمل می‌کنند. همچنین این امر هنگام یافتن ایده برای موضوعات پست وبلاگ و شناسایی شکاف‌های محتوا مفید است.

به رقبای خود توجه کنید

یکی دیگر از راه‌ها برای درک بهتر یک برند و ارائه آن در پست وبلاگ نویسنده، توجه به برخی از رقبای اصلی برند است. رقبا احتمالاً محتوای باکیفیت خود را منتشر می‏کنند، اما محتوای برند رقیب باید مانند محتوای برندی که شما نویسنده آن هستید، منحصر به فرد و خاص آن برند باشد. یکی از اهداف اصلی نوشتن پست وبلاگ برای برند، متمایز کردن آن برند است. از مطالب سایر رقبا به نفع خود استفاده کنید.

همچنین شناخت رقبا، هنگام انتشار یک محتوای خاص در یک تجارت یا صنعتی که ممکن است چندان با آن آشنا نباشید، منطقی نیست. بدیهی است که باید برندی را که می‌خواهید آن را معرفی و پیام های آن به طور واضح منتقل کنید به درستی بشناسید. برای درک بهتر رقبای اصلی خود باید نحوه متمایز بودن آن‌ها را از رقبایشان بشناسید. همچنین از شیوه هایی استفاده کنید که با آموزش و تعالی مشتریان بالقوه می‏توانید از آن‌ها سبقت بگیرید.

2. مخاطبان خود را درک کنید

درک مخاطب هدف و شناخت برندی که آن را معرفی می‌کنید، باهم به موفقیت شما در نوشتن یک پست وبلاگ باکیفیت کمک می‏کنند. شما نمی‌توانید بدون شناخت برندی که برای آن می‌نویسید، مخاطبان خود را درک کنید. شما نمی‌توانید محتوای باکیفیتی را بدون شناخت کامل دو متغیر مهم مخاطب و برند منتشر کنید. استفاده از ابزارهای ارائه شده در این مقاله برای درک بهتر هر دوی آن‌ها، به طراحی و اجرای استراتژی محتوای یک برند کمک می‌کند. حتما از موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود و از کلماتی که برای مخاطبان شما منطقی هستند استفاده کنید.

 

3. یافتن موضوعات برای نوشتن

این مرحله ممکن است برای بسیاری از نویسندگان جزء سخت ترین مراحل فرآیند برنامه ریزی پست وبلاگ باشد؛ اما نباید این طور باشد. به عنوان نویسنده ای که می‌خواهید یک برند را معرفی کنید (برندی که در زمینه ها و یا صنایع خاص معتبر و معروف است) همیشه دانش ارزشمندی برای ارائه مطالب به مشتریان فعلی و بالقوه خواهید داشت. به بخش سوالات متداول ارائه شده در وب سایت ها نگاه کنید و در مورد آن‌ها فکر کنید. موضوعات را می‏توانید از طریق سؤالاتی که معمولاً در طول زمان توسط علاقمندان به یک برند و یا تجارت پرسیده می‌شوند، پیدا کنید؛ زیرا پاسخ‌های آن‌ها هزاران بار در روز از طریق موتورهای جستجو، جستجو می‌شوند. ارائه پاسخ مناسب و درست به سوالات افراد، همیشه باعث ایجاد اعتماد به یک برند و نویسندگان آن می‌شود.

• تحلیل رقابتی

نویسندگان علاوه بر تمرکز بر روی سوالات متداول برای یافتن موضوعات محتوا، می‌توانند از تجزیه و تحلیل رقابتی استفاده کنند تا موضوعات خوب و مخاطب محور بیشتری را برای نوشتن پیدا کنند. برخی از برندها به طور مناسبی موضوعات مختلف را در صنعت خود پوشش می‌دهند، در حالی که سایر برندها فقط مطالب باکیفیت را در حوزه های خاصی از یک صنعت که ممکن است در آن تخصص یا تجربه بیشتری داشته باشند، منتشر می‏کنند. از تمام این بررسی‌ها می‏توانید اطلاعاتی در مورد فراوانی یا عدم وجود محتوای باکیفیت در زمینه‌ای خاص کشف کنید و موضوعات باکیفیت و مناسب را برای یک پست وبلاگ ایجاد کنید.

از شکاف‌های موجود در محتوای رقبا برای تمرکز در یک زمینه خاص و شروع کسب سهم بازار بیشتر نسبت به رقبا استفاده کنید و در حوزه هایی که سایر برندها محتوایی ندارند، متمایز شوید. تجزیه و تحلیل برند نیز به همین طریق به شما کمک می‌کند تا درک کنید در چه موضوع یا حوزه ای برند شما کمتر معرفی شده است.

بررسی کلمات کلیدی

بررسی کلمات کلیدی در مورد یافتن موضوعات و ایده ها به نویسندگان کمک می‌کند. نویسندگان از این طریق می‌توانند اهداف مرتبط با کلمات کلیدی را توسعه دهند، همچنین این بررسی‌ها به شکل‌گیری پست های وبلاگ در ابعاد زیر کمک می‌کند:

• موضوعات تحت پوشش.

• سؤالاتی که باید پاسخ داده شوند.

• عناصر کلیدی مسائل مهم که دارای لایه های مختلف و موضوعات فرعی هستند.

طی 10 تا 15 سال گذشته، تعدادی از ابزارهای برای بررسی کلمات کلیدی به بازار عرضه شده اند تا به استراتژیست های محتوا در یافتن موضوعات کمک کنند. علاوه بر ابزارهای سنتی مانند Google Keyword Planner (که قبلاً به عنوان ابزار کلمات کلیدی شناخته می‌شد)، Ubersuggest، Google Analytics و traditional Google Autocomplete، در بین سیستم عامل‌های جدید و توسعه یافته ای ابزارهایی مانند SEMrush’s Keyword Magic Tool، Moz’s Keyword Explorer و MarketMuse وجود دارند که فقط برخی از آن‌ها، تأثیر بسزایی بر دنیای ایجاد محتوا گذاشته اند.

سایر ابزارهای تخصصی در این زمینه هزینه بالایی دارند اما بسیار قدرتمند و کارا هستند، مانند Conductor و BrightEdge. این ابزارها ایده های ناب محتوا و کلمات کلیدی با ارزش را برای کمک به شکل‌گیری استراتژی نسبت به سایر ابزارهای بازاریابی محتوا، ارائه می‌دهند.

 

مطمئن شوید که موضوع پست وبلاگ جالب و جذاب است

این نکته کلیدی مهم ممکن است هنگام نوشتن پست وبلاگ، ساده به نظر برسد و اغلب نادیده گرفته شود؛ بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی برنامه ریزی شده برای مخاطبان جالب است. اگر در یک مورد یک برند و یا صنعت تسلط کافی دارید ممکن است موضوع وبلاگ برای شما جالب، مفید یا آموزشی نباشد، اما به احتمال زیاد از نظر مخاطبان چنین نیست. در ضمن با ارائه نظرات، بازخوردها و اطلاعات مفید درباره موضوعات، متن خود برای خوانندگان جالب و جذاب کنید. مخاطبان با اعتماد به برند، مشتاق خواندن محتوا و پیام های آن خواهند شد.

4. تحقیقات خود را انجام دهید

تحقیقات کامل از منابع معتبر، پایه و اساس ایجاد محتوای باکیفیت است. بدیهی است که خوانندگان نظرات و تجزیه و تحلیل متخصصان را بر اساس تحقیقات انجام شده آن‌ها می‏خواهند. این کار موجب متمایز شدن نویسندگان و برندها می‏شود. ارائه اطلاعات و تجربیات واقعی زندگی و توضیحات عمیق از موقعیت‌های تقریبا پیچیده می‏تواند اعتماد مخاطبان هدف را جلب کند.

باید تحقیقاتی را انتخاب کنید که تأثیر طولانی مدتی دارند و موجب اعتبار محتوای شما می‏شوند. در تمام محتواها، مطمئن شوید که همه تحقیقات و تجربیات را چندین بار بررسی کرده اید تا اطلاعات تخصصی صحیح را از ناشر اصلی آن تهیه کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از لینک‏های خروجی و با استفاده از بهترین شیوه های سئو انجام دهید.

5. یک عنوان قوی و جذاب ایجاد کنید

نوشتن عنوان محتوا یک هنر است. این هنر در عصر اینترنت بیشتر اهمیت دارد. امروزه، بیش از هر زمان دیگری، انسان‌ها حجم زیادی از اطلاعات را از هر نقطه ای از جهان دریافت و استفاده می‌کنند. عناوین محتوا برای متمایز شدن باید عالی باشند. در غیر این صورت، به احتمال زیاد محتوا هرگز دیده نخواهد شد. برای ایجاد یک عنوان جذاب و جالب که خوانندگان را به خود جذب می‌کند، راهکارهای مختلفی وجود دارد.

همه عناوین باید:

• مستقیماً به محتوایی که می‌نویسید مرتبط باشند.

• خوب نوشته شوند.

• زیاد طولانی نباشند.

برخی از روشهای موفق برای ایجاد عناوین خوب شامل استفاده از فرمول ها و ساده کردن آن و همچنین سایر روشهای خلاقانه هستند. با استفاده از این روشها اطمینان حاصل می‌کنید که خوانندگان جذب محتوای شما می‏شوند.

6. به محتوای بصری توجه کنید

رسانه های قدرتمند همیشه از لحاظ نرخ کلیک و سایر عوامل عمومی به یک پست وبلاگ کمک می‌کنند تا یک فرد بیشتر روی آن مطلب کلیک کند و از آن را بیشتر بیاموزد. اگر نوشتن عنوان مناسب تخصص شما نیست، وجود یک تصویر خوب نیز معمولاً خوانندگان را مجذوب می‌کند. علاوه بر این درک و به یادآوری تصاویر برای آن‌ها آسانتر از کلمات است؛ بنابراین باید بدانید چه عنوانی بهترین تأثیر را بر روی محتوا و مخاطبان شما دارد.

پس از آماده شدن پست وبلاگ، مراحل بعدی عبارتند از:

• بنویسید.

• همه متن را بهینه کنید.

• از آن یک نسخه تهیه کنید، سپس دوباره نسخه دیگری را ارائه دهید.

• در نهایت از شخص دیگری بخواهید از آن، یک نسخه برای شما تهیه کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.