یافتن ایده ی منحصر به فرد
نه تنها به دست آوردن ایده های خوب سخت است، بلکه گاهی رسیدن به ایده ای منحصر به فرد غیر ممکن به نظر می رسد. فکر می کنید دیگر هیچ ایده ای برای تولید محتوای جدید ندارید؟ فکر می کنید فقط به یک دیدگاه تازه نیاز دارید تا محتوای جدیدی را خلق کنید؟ تاکتیک های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد خلاقیت بیشتر در محتوای خود استفاده کنید. برخی از ایده های محتوایی جدید خیلی موثر هستند و این تاثیر به سرعت اتفاق می افتد. از این شش نکته برای تولید ایده های محتوایی جدید استفاده کنید.
به طور منظم با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید
واضح ترین پاسخ اغلب بهترین پاسخ است. بسیاری از بازاریابان هنگام شروع کار یا پروژه جدید با مشتریان خود مصاحبه می کنند. اما این مصاحبه کردن و توجه به مخاطب نباید فقط برای یک بار باشد. شناسایی کانال های ارتباطی متعدد برای فیدبک گرفتن و فهمیدن نقطه نظرات مخاطبان برای تولید محتوا امری بسیار مهم است.
• ابزارهای شنیداری برای رسانه های اجتماعی داشته باشید.
• از سیستم نظرسنجی برای جمع آوری پاسخ ها استفاده کنید.
• تلفن را بردارید و با افراد تماس بگیرید.
• آیا سیستم ردیابی تماس در محل دارید؟ زمانی را برای گوش دادن به صداهای ضبط شده از قسمت خدمات به مشتری یا خطوط فروش اختصاص دهید. یا اصلا از آنها بخواهید نکات برجسته ی هر ماه را برای شما ارسال کنند.
مخاطبان شما بهترین منبع برای ایده های محتوایی جدید هستند. مخاطبان همیشه سؤال می پرسند این یعنی آنها می خواهند از خدمات یا محصول شما مطلع شوند و در مورد آن بیشتر بدانند. اگر برای پاسخ دادن به مشتری وقت بگذارید، از آن سو ایده های محتوایی جدیدی برای محتوای تبدیل محور خواهید داشت. محتوای تبدیل محور محتوایی است که کاربر ساده را تبدیل به مشتری دائم می کند.
برای تولید محتوا در کسب و کار برنامه ریزی داشته باشید
شخصیت سختکوش ملانی گریفیث در فیلم«دختر کارگر»، درباره سبک کار خود میگوید: « من چیزهای زیادی خوانده ام، هرگز نمیدانی ایدههای بزرگ از کجا میآیند.»
من اینها را کلمات زندگی می دانم.
مارک تواین گفته است: “هیچ ایده ی جدیدی وجود ندارد.” ما فقط حجم انبوهی از اطلاعات را می گیریم، آنها را با هم ترکیب می کنیم و به روشی جدید کنار هم می گذاریم. هرچه اطلاعات متنوعی را در این حجم انبوه بگنجانید، ایده هایی که بعدا به دست می آورید رنگارنگتر خواهند بود. برای جمع آوری اطلاعات مانند اسفنج باشید. وبلاگ های مختلف را سابسکرایب کنید، به پادکست ها گوش دهید و کتاب بخوانید. مطمئن شوید ابزارهای شنیداری اجتماعی که برای نظارت بر مشتریان راه اندازی کرده اید، به شما امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کار مورد نظرتان را می دهد.
افراد پیشرو در کسب و کار را دنبال کنید و مراقب کارهای رقبا نیز باشید. هرچه بیشتر تولید محتوا داشته باشید، ایده های شما نیز بیشتر ته می کشند. اطلاعات تکراری جزو اولین مواردی هستند که باید از لیست اولویت های شما خارج شوند. با برنامهریزی زمانی برای هر هفته که صرفاً برای یادگیری و رشد شماست، از گیر کردن در بند محتواهای تکراری رها می شوید.
به طور منظم با تیم خود جلسات ایده پردازی داشته باشید
شاید این شعر مولانا را شنیده باشید که می گوید: عقل قوت گیرد از عقل دگر، نی شکر کامل شود از نیشکر.
جلسات ایده پردازی راهی عالی برای تولید ایده های محتوایی جدید است آن هم زمانی که احساس می کنید گیر افتاده اید. اعضای مختلف تیم هر کدام تجربیات منحصر به فردی دارند و می توانند ایده ی خود را با شما به اشتراک بگذارند. اعضای تیم را با سوابق و سطوح تجربه مختلف گرد هم بیاورید. نمایندگان فروش، خدمات مشتری، رسانه های اجتماعی، PPC، سئو و غیره همگی دیدگاه های متفاوتی خواهند داشت.
حتی بهتر است گروهی را به عنوان گروه کاری دور هم جمع کنید و به صورت فصلی یا ماهانه با آنها جلسه بگذارید. پیش زمینه اطلاعات را به تیم بدهید تا بتوانند از قبل برای جلسه آماده شوند. تیم شما باید از ایده های از پیش تعیین شده پیروی کنند که این امر باعث ایجاد خلاقیت در این افراد می شود. در این مرحله هیچ کس را محدود نکنید. چیزی به نام ایده بد در ایده پردازی وجود ندارد. همیشه می توانید اطلاعات را با توجه به درک و شناخت و تجربه خود فیلتر کنید.
از ابزارهای رایگان برای ایده های محتوایی جدید استفاده کنید
ارائه ایده های محتوایی جدید در بین تمام تولید کنندگان محتوا مشکل رایجی است. بسیاری از متخصصان این حوزه، از قبل و با توسعه ابزارهای تولید محتوا همه چیز را آسان تر کرده اند. گاهی اوقات شما نیمی از ایده را در اختیار دارید، مثلا تنها یک کلمه کلیدی به ذهن شما رسیده است. شاید هم یک جدول اینفوگرافیک میخواهید، اما مطمئن نیستید که مشتریان شما در چه زمینهای بیشترین سؤال را خواهند پرسید.
در اینجا چند ابزار برای تولید ایده های محتوایی جدید معرفی شده که می توانند مفید باشند:
• ابزارهای رایگان گوگل (روندها، پیشنهادات، برنامه ریز کلمات کلیدی)
• Keywordtool.io
• عنوان سازها ((Answer the Public، SEMrush، BuzzSumo)
• ایده ساز وبلاگ Hubspot
• عنوان ساز Portent
• ایده ساز محتوایی Quandary
• عنوان ساز Content Row’s Link Bait
محتوای دیجیتال آفلاین
امروزه همه ما در ساختارهای آنلاین تولید محتوا گیر افتاده ایم. وقتی ذهن خود را به روی احتمالات «دنیای واقعی» باز کنید، می توانید خلاقیت خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، حتما تا الان فهمیده اید که باید راهی برای تقویت محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی خود بیابید. سعی کنید تعدادی اقلام تبلیغاتی را برای برخی از مشتریان مورد علاقه خود و با یک کارت دست نویس از طریق پست ارسال کنید. این مشتریان باید از قبل در شبکه اجتماعی خود، حساب های کاربری شما را تبلیغ کرده باشند. اگر تیم فروش شما به نمایشگاه های تجاری برود، مطمئن شوید که یک کمپین بازاریابی دیجیتال ترتیب داده و در آن فعالیت خواهد داشت. همکاری با سیستم بازاریابی سنتی، جان تازهای به کمپینهای محتوای دیجیتال شما میبخشد.
منبع ایده های خود را بسازید
شما همیشه نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. کنترل کردن یعنی ضربه زدن به خلاقیت. راهی پیدا کنید که بتوانید ایدههای خود را ثبت و ضبط کنید. اول منبعی برای الهام گرفتن پیدا کنید و بعد تمام ایده های خود را در جایی بنویسید.
به یاد دارم یکی از بازاریاب ها می گفت که بهترین ایده های خود را حین دوش گرفتن پیدا کرده است. بنابراین مجموعه ای از نشانه ها را گرد هم می آورد تا به محض دیدن آب بتواند فکر جدیدی خلق کند. من به شخصه تمایل دارم در حین رانندگی ایده تولید کنم. بخاطر همین، من و سیری (ربات معروف گوگل) دوستان بسیار خوبی شده ایم. برنامهای داشته باشید تا بتوانید همه این ایدهها را به روشی آسان جمعآوری کنید. در بازاریابی سنتی، این منبع “فایل سوایپ” نامیده می شد. برای همکاری با یک تیم، سیستم های دیجیتالی زیادی وجود دارد که می توانید در این منبع خلاقانه از آنها استفاده کنید. چه سیستمی مانند Trello را ترجیح دهید، یا چیزی بزرگتر مانند Google Drive یا حتی یک سیستم خصوصی در Pinterest، ترفند این است که برای خودتان استانداردی را از پیش داشته باشید. همیشه یک بخش را برای همه حوزههایی که مهم هستند (رسانههای پولی، وبسایتها، کمپینها) ایجاد کنید و به منبع الهام خود اضافه کنید.
ایده های محتوایی جدید و عالی اغلب زمان بر هستند
ممکن است یکی دو بار خوش شانس باشید و با کمی تلاش ایده های محتوایی جدید و باورنکردنی پیدا کنید. اما اغلب متوجه میشوید که تولید پایدار ایدههای خلاقانه و منحصربهفرد نیازمند سختکوشی و پشتکار است. آیا راز خلاق ترین بازاریابان را در ایده گرفتن می دانید؟ آنها با داشتن روشی برای سازماندهی اطلاعات از طیف گسترده ای از منابع، خلاقیت خود را افزایش می دهند.