مقالات آموزشی

۸ راهکار مهم برای سئو سایت و محتوا و بهینه سازی محتوا سایت

مفید بود؟

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری در سایت شما مستقر شوند، سئو محتوا مورد اصلی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. نوشتن محتوای با کیفیت و سئو محتوا بهینه شده می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به صورت رایگان به سایت شما جذب کند. در اینجا مهمترین عامل یافتن آسان، موتورهای جستجو همراه با سئو محتوا است که به کاربران کمک می‌کند.

نوشتن سئو محتوا

در این مقاله، به طور کامل به شما توضیح داده خواهد شد که چگونه می‌توانید با رعایت اصول، اقدام به سئو محتوا کنید. نوشتن سئو محتوا با بهترین روش‌های بهینه سازی موتور جستجو یا سئو و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی نیاز به طاقت فرسایی ندارد. این مقاله موضوع را برای شما مختصر کرده و نحوه بهینه سازی محتوا برای جستجوی ارگانیک در صنایع را توضیح می‌دهد.

سئو سایت چیست؟

SEO به زبان فارسی مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و دقیقا همین کار را می‌کند که به نمایشگر محتوا در موتورهای جستجو مانند Google، Bing و Yandex کمک می‌کند تا محتوای سایت شما به ثبت برسد و از این جهت، به کاربر، نمایش داده شود. برای اینکه سئو به خوبی صورت بگیرد، نیاز دارید در ابتدا سئو محتوا را به خوبی انجام دهید.

سئو محتوا 

موتورهای جستجو کلیه محتواهای تولید شده در هر جستجوی جستجو را با خزنده‌ها جمع آوری و رتبه بندی می‌کنند و سپس این رتبه بندی‌ها را از طریق الگوریتم‌ها برای تعیین میزان مرتبط و با کیفیت بودن محتوا انجام می‌دهند و بنابراین تعیین می‌کنند که در چه صفحه ای از موتور جستجو ظاهر می‌شود، پس نتیجه می‌گیریم که سئو محتوا بسیار مهم است و یکی از عوامل ثبت شدن صفحه سایت در گوگل، همین سئو محتوا است.

فرود در صفحه اول گوگل یا در موقعیت اول برای رتبه بندی موتور جستجو باعث ایجاد ترافیک بیشتر می‌شود. به همین دلیل سایت‌های معتبر معمولا در رتبه بندی موتور جستجو اول ظاهر می‌شوند و سئو محتوا در این مبحث دخیل است.
بنابراین، چه فاکتورهای رتبه بندی برای SEO مهم هستند؟ دو دسته عمده وجود دارد: عوامل داخلی و خارجی سایت.

فاکتورهای مهم در سئو سایت

سئو محتوا در سایت مواردی مانند کلمات کلیدی و مرتبط بودن صفحه است. شما می‌توانید با ایجاد مستقیم تغییر در سایت خود، روی این موارد تاثیر بگذارید. سئو محتوا خارج از سایت نیاز به کار خارج از سایت شما دارد. این موارد مانند اقتدار سایت شما را اندازه گیری می‌کند، موتورهای جستجو بر اساس لینک ساختار قضاوت می‌کنند.
وبلاگ نویسی و سئو محتوا می‌تواند با ارائه محتوای مربوطه که مستقیما در وب سایت شما به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد، به تقویت SEO در سایت شما کمک کند. محتوای وبلاگ و صفحات فرود با بهینه سازی SEO در صفحه فرصت‌های بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو و جلب بازدید بیشتر از جستجوگران فراهم می‌کند.

بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا و یا سئو محتوا فرآیند به روزرسانی نسخه روی صفحه، تصاویر، لینک‌ها و حتی کد برای کمک به الگوریتم‌های موتور جستجو است که صفحات شما را در رتبه بالاتری قرار می‌دهد. در نهایت این به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند شما را پیدا کنند.محتوای موثرتر برای گوگل و برای افراد مناسب جستجو خواهد بود.

1. برای انجام دادن سئو محتوا با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید

تحقیقات کلمات کلیدی اولین قدم در نوشتن مطالب نوشتاری و به طور کلی ایجاد سئو محتوا است. این یک قسمت اساسی از هر استراتژی بازاریابی محتوای موفق و SEO است. قبل از نوشتن، تصمیم بگیرید که محتوای شما برای کدام دسته بندی رتبه بندی شود.
برای انجام دادن سئو محتوا، نیاز است تا شما وارد ذهن مخاطب خود شوید و درباره چگونگی جستجوی محتوای مرتبط تحقیق کنید. به این فکر کنید که آنها چه کلمه یا عباراتی را جستجو می‌کنند و چگونه با کسب و کار شما ارتباط دارد سپس، هنگام نوشتن از این اصطلاحات دقیق استفاده کنید.

2. درباره کلمات کلیدی و عبارات مرتبط تحقیق کنید

برای اینکه سئو محتوا را به خوبی انجام دهید، نیاز است تا خود را به جای مخاطب خود قرار دهید و برخی اصطلاحات و عبارات را که می‌توانند مرتبط باشند یادداشت کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن چگونگی بازاریابی موثر در زمینه سلامتی و رژیم‌های غذایی هستید، از خود بپرسید “جستجوی گوگل برای یافتن این اطلاعات چیست؟”
همچنین، برای الهام گرفتن درباره کلمات کلیدی، از گوگل یا یوتیوب استفاده کنید زیرا هر دو پلتفرم هنگام تایپ در نوارهای جستجو، پیشنهادهایی را ارائه می‌دهند و این می‌تواند به شما در زمینه سئو محتوا، کمک بسیار زیادی کند.

جستجوهای مرتبط 

گزینه دیگر این است که فقط “جستجوهای مرتبط با …” را جستجو کنید و ببینید چه چیزی ظاهر می‌شود. برای به دست آوردن عبارات هدفمندتر، به SimilarWeb بروید و تحقیق کنید که اصطلاحات رقبا برای جستجوی ترافیک از آنها استفاده می‌کند. برای به دست آوردن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با هر کلمه کلیدی seed می‌توانید از مولد کلمات کلیدی SimilarWeb استفاده کنید. به شما الهام می‌دهد و کلمات کلیدی بیشتری برای هدف قرار می‌دهید.
مهمترین عواملی که هنگام انتخاب کلمات کلیدی و عبارات باید در نظر گرفت، حجم جستجو، میزان کلیک آلی، سطح دشواری و روند کلمات کلیدی است و همه این موارد برای سئو محتوا مهم هستند.

3. برای بهینه سازی محتوای سئو از کلمات کلیدی استفاده کنید

برای کمک به موتورهای جستجو، کلمات کلیدی شما را به محتوای خود لینک دهند و آن را مرتبط بدانند، باید از کلمه کلیدی اصلی خود در 100-150 کلمه اول و همچنین در سرصفحه‌ها استفاده کنید. البته، استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی در کل متن به همراه سئو محتوا نیز ضروری است.

پر کردن کلمات کلیدی

به طور طبیعی، پر کردن کلمات کلیدی در واقع توسط الگوریتم‌های موتور جستجو مجازات می‌شود. این یک دام آسان است که بازاریابان در آن گرفتار می‌شوند و سئو محتوا به این صورت است که باید در جای مناسب، از کلمات کلیدی استفاده شود و این درست نیست که هر زمانی با خالی بودن سئو محتوا روبرو شدید، کلمات کلیدی را در آنجا پر کنید تا به اصطلاح کار سئو برای محتوا انجام داده باشید.

بهینه سازی محتوا سایت

همانطور که ذکر شد، اگر بخواهید به طور عمدی و صرفا برای دور زدن قوانین الگوریتم گوگل، کلمات کلیدی را در متن خود پر کنید، باعث می‌شود تا با پنالتی گوگل روبرو شوید.
به یاد داشته باشید SEO نباید اصالت ایده‌های شما یا خوانایی متن شما را به خطر بیندازد. هدف شما این است که چندین بار کلمات کلیدی مورد نظر خود را ذکر کنید تا موتورهای جستجو متوجه شوند صفحه شما واقعا مرتبط است، نه اینکه از کلمات کلیدی خود حتی المقدور مناسب استفاده نکنید.

4. برچسب عنوان خود را بهینه کنید

برای اطمینان از برچسب عنوان خود، به عنوان متا عنوان و عنوان صفحه نیز شناخته می‌شود، به رتبه بندی SEO شما کمک می‌کند، آن را فریبنده و مرتبط با بقیه مطالب صفحه خود می‌کنید و سئو محتوا خود را کامل می‌کنید. سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای عنوان برای اثبات ارتباط استفاده کنید و از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
توجه داشته باشید، عنوان شما باید بین 50-60 نویسه داشته باشد، اگر بیشتر از این باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو SERP قطع می‌شود. هر صفحه باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد.

5. توضیحات متا ایجاد کنید که توجه را به خود جلب کند

توضیحات متا یک محتوای حیاتی است که به عنوان بخشی از نتایج جستجو تحت عنوان متا ظاهر می‌شود. این یک عامل رتبه بندی مستقیم برای سئو محتوا نیست. اما این فرصت دیگری برای جلب توجه جستجوگران است. به یاد داشته باشید محتوای جذاب در اینجا باعث کلیک کاربر می‌شود. یک متا توضیحات قدرتمند می‌تواند سرعت کلیک شما را افزایش دهد، از این فرصت استفاده کنید.
در اینجا چند نکته آسان برای تهیه یک توصیف متا قوی آورده شده است:

  • با استفاده از افعال قوی مانند “کشف” یا “یادگیری” یک فراخوان جذاب برای عمل بنویسید
  •  به هر صفحه یک توصیف متا منحصر به فرد بدهید
  •  حداکثر 155 حرف داشته باشید تا با SERP قطع نشود و حتما کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید.

6. عناوین مناسب جهت سئو محتوا را بنویسید

عنوان اصلی هر قسمت از مطالب H1 نامیده می‌شود. H1 شما باید شامل کلمات کلیدی اصلی شما باشد. همچنین باید از نزدیک با برچسب عنوان و موضوع اصلی صفحه مرتبط باشد.
از این گذشته، منطقی است که عنوان و عنوان صفحه ای که به یک موضوع خاص می‌پردازد، در عناوین آن نیز به سئو محتوا به صورت اصولی بپردازید.

H1 موضوع اصلی صفحه شما را معرفی می‌کند و تجربه کاربر را راهنمایی می‌کند

آنها نکات اصلی را برجسته می‌کنند و ساختار را به محتوا اضافه می‌کنند. بنابراین، داشتن کلمات کلیدی خود در این عناصر نشان دهنده الگوریتم گوگل است که وب سایت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر شما نیز مرتبط است.
عنوان‌های اصلی زیر عنوان‌های H2 و عناوین کوچکتر H3 نامیده می‌شوند. هدرهای H2 و H3 هر زمان که ممکن باشد باید شامل کلمات کلیدی ثانویه باشند. ترکیب کلمات کلیدی کوتاه و دم بلند از این سرآیند به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار و محتوای صفحه شما را درک کنند. توجه داشته باشید که این سفارش به الگوریتم گوگل کمک می‌کند ساختار محتوا و ارزشی را که به کاربران ارائه می‌دهد، درک کند.

7. لینک‌های داخلی و خارجی را برای سئو اضافه کنید

اهمیت لینک‌ها را برای سئو محتوا به صورت اصولی دست کم نگیرید. از جمله لینک‌های خارجی و داخلی، بنابراین محتوای شما به عنوان یک مرجع معتبر درک می‌شود. این همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک متخصص در این موضوع قرار دهید، هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان کاملا قابل درک است.

منابع معتبر 

لینک خارجی باید به منابع معتبر و معتبری که ادعاهای محتوای شما را پشتیبانی می‌کنند، لینک دهد. لینک‌های خارجی سابقه ارتباطی بین سایت شما و سایت‌های معتبرتر ایجاد می‌کند، بنابراین به انتشارات معروف و معتبری مانند Forbes، Business Insider، Neil Patel و موارد دیگر اعتماد کنید. لینک داخلی، لینک‌هایی است که خوانندگان را به سمت سایر مطالب مرتبط در سایت شما سوق می‌دهد.

8. از تصاویر چشم نواز برای سئو محتوا استفاده کنید

تصاویر قوی می‌توانند حس کنجکاوی را افزایش دهند و افراد را به خواندن قطعه شما ترغیب کنند و این به نوعی سئو محتوا شناخته می‌شود و گوگل ترغیب می‌شود تا سایت شما را به درستی در موتور جستجوی خود، ثبت کند. آنها همچنین می‌توانند منجر به سهام اجتماعی شوند.

به همین دلیل درج تصاویر جالب و مرتبط با متن جایگزین بسیار مهم است که معمولا به عنوان “alt text” نامیده می‌شود. Alt شرح متنی است که در صفحه وب به برچسب HTML تصویر اضافه می‌شود. هنگامی‌که کاربر موس خود را بر روی تصویر حرکت می‌دهد و زمانی که تصویر نمی‌تواند نمایش داده شود، نمایش داده می‌شود.

متن Alt برای تصاویر

بهینه سازی متن Alt Image به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصاویر شما را نشان دهند که به محتوای شما رتبه بالاتری را نشان می‌دهد. متون alt شما می‌تواند یک جمله کامل برای توصیف تصویر باشد و همچنین باید حول کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.