مفید بود؟

 

پیشتر بار ها برای شما گفتیم که یکی از اهداف آنالیزور محتوا بهبود اصول سئو هنگام نگارش محتوا می‌باشد. محتوا‌ های متنی تاثیر شگفت‌انگیزی در سئو سایت دارند و می‌توانند به بهبود رتبه کمک شایانی بکنند. در آنالیزور محتوا تمام اصول سئو که هنگام نگارش محتوا باید مدنظر قرار بگیرند، اعمال ‌شده تا محتوای سئو شده‌ای نگارش شود. هنگامی ‌که محتوا هایی که از فیلتر آنالیزور رد شده‌اند روی سایت قرار می‌گیرند، می‌توانند به ‌خوبی توجه موتور جستجوگر گوگل را به خودشان جلب کنند. این محتوا ها به ‌صورت کاملاً درست و اصولی از قوانین سئو کلاه سفید در هنگام نگارش بهره برده‌اند و به تمامی این قوانین پای‌بند هستند. همین موضوع باعث می‌شود تا با انتشار این محتوا ها در سایت، رتبه سئو سایت بسیار بهبود پیدا کند.
آنالیزور محتوا چگونه کار می کند؟

آنالیزور محتوا یک ابزار برنامه ‌ریزی‌ شده می‌باشد که در داخل سایت وبتو قرار دارد. هنگامی ‌که نویسنده نگارش محتوا را تمام کرده و می‌خواهد به ارسال آن بپردازد؛ محتوا را یک ‌بار آنالیز می‌کند‌. در واقع در مرحله‌ای که محتوا قرار است به دست ویراستار برسد، قبل از دسترسی ویراستار، محتوا از فیلتر آنالیزور رد می‌شود. هنگامی ‌که محتوا در آنالیزور قرار می‌گیرد، این ابزار به بررسی تمام ویژگی ‌های این محتوا می‌پردازد. اگر ایرادی در محتوا وجود داشته باشد، تا زمانی‌که این ایرادات به‌ طور کامل توسط نویسنده رفع نشده باشند محتوا روی سایت آپلود نمی‌شود. در واقع یک محتوا زمانی به دست ویراستار می‌رسد که از نظر آنالیزور به‌ طور کامل تایید شده باشد.

آنالیزور محتوا چگونه کار می کند؟
آنالیزور اختصاصی وبتو چه امکاناتی دارد؟

آنالیزور محتوای وبتو دارای امکانات بسیار شگفت‌انگیزی است. این امکانات به نویسندگان کمک می‌کنند تا تخصص خود در زمینه تولید محتوای سئو شده را بالاتر ببرند. علاوه ‌بر این موضوع، این ربات برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند به‌ صورت ریز به ریز و جزء به ‌جز در رابطه با ویژگی ‌های یک محتوا بررسی و تحقیق داشته باشد. فرقی نمی‌کند که محتوای شما چقدر حجم داشته باشد؛ هزار کلمه یا ده‌هزار کلمه. این آنالیزور می‌تواند به ‌خوبی برای هر حجم محتوایی به بررسی ویژگی ‌های مهم بپردازد و جنبه‌ های متفاوت یک محتوا را به‌ طور کامل بررسی کند.
آنالیزور محتوای وبتو چه مواردی را تجزیه و تحلیل می کند؟

آنالیزور محتوای وبتو موارد گوناگونی را بررسی می‌کند. حال نوبتی هم که باشد بهتر است که برای شما در رابطه با این موارد صحبت کنیم:

چگالی کل کلمات کلیدی در متن
درصد استفاده از کلمات کلیدی در زیر عنوان‌ها
درصد استفاده از کلمات کلیدی در اول پاراگراف ‌ها
استفاده از کلمه کلیدی در عنوان محتوا و خلاصه محتوا
استفاده از زیر عنوان به ‌ازای هر سیصد کلمه
استفاده از کلمه کلیدی در خلاصه محتوا
عدم استفاده از جملات طولانی
استفاده از تمامی کلمات کلیدی مرتبط
استفاده از پاراگراف‌های با حجم استاندارد
استفاده از عکس ‌ها به ‌ازای هر چهار صد کلمه

بررسی محتوا از نظر چگالی کلمه کلیدی اصلی توسط آنالیز محتوا

حال نوبتی هم که باشد بهتر است به ‌صورت جز به ‌جز برای شما توضیح دهیم که این آنالیزور محتوا چگونه می‌تواند به بهتر شدن کیفیت محتوا کمک کند. مورد اولی که آنالیزور محتوا را بررسی می‌کند چگالی کلمه کلیدی اصلی می‌باشد. همان ‌طور که همه شما می‌دانید، کلمه کلیدی اصلی ریشه یک محتوا می‌باشد. این کلمه کلیدی اصلی است که می‌تواند تعیین کند محتوا در حال صحبت راجع‌به چه چیزی است و چه موضوعی را دربردارد. همین کلمه کلیدی است که می‌تواند یک محتوا را در رتبه ‌های مناسبی در گوگل قرار دهد.

با توجه به اهمیت استفاده از کلمه کلیدی، اولین موردی که توسط آنالیزور بررسی می‌شود، همین مورد است. با توجه به اصول سئو، چگالی کلمه کلیدی در متن باید بین 0.5 تا 2.5 درصد باشد. هنگامی ‌که شما به تعداد مشخصی کلمه کلیدی در متن خود استفاده کرده باشید، درصد استفاده از کلمات کلیدی برای شما نمایش داده می‌شود. اگر شما درصد مجازی را استفاده کرده باشید؛ این قسمت از جدول‌ آنالیزور برای شما سبز می‌شود.

بررسی محتوا از نظر چگالی کلمه کلیدی اصلی توسط آنالیز محتوا

 

بررسی محتوا از نظر وجود کلمات کلیدی در زیر عنوان ها و اول پاراگراف ها

علاوه‌بر کلمه کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مرتبط گوناگونی نیز ممکن است در محتوا استفاده شوند. توجه کنید مورد دیگری که آنالیزور محتوا بررسی می‌کند استفاده از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی‌ دراول پاراگراف‌ ها و همچنین عنوان‌ ها می‌باشد. استفاده از کلمات کلیدی در اول پاراگراف ها و همچنین زیر عنوان‌ ها، می‌تواند خواننده را به سمت خواندن تمامی محتوا جذب کند. پس این بخش از آنالیزور نیز تاثیر بسیار زیادی هم در سئو و هم در خوانایی محتوا خواهد داشت.
بررسی خلاصه محتوا از نظر تعداد کلمات و وجود کلمه کلیدی اصلی

در قالب اصلی وبتو جدولی وجود دارد که در این جدول نویسندگان باید عنوان اصلی محتوا، کلمه کلیدی اصلی، کلمات کلیدی فرعی و یک خلاصه از محتوا را داشته باشند. خلاصه‌ای که نویسندگان از محتوا می‌نویسند باید چکیده‌ای از کل محتوا باشد. در این خلاصه نویسندگان مجاز هستند که 20 الی 30 کلمه را استفاده کنند. نویسندگان حتما باید در خلاصه‌ی محتوا کلمه کلیدی اصلی را ثبت کنند. این خلاصه به خوانندگان کمک می‌کند تا متوجه شوند در حال خواندن چه محتوایی هستند. وجود کلمه کلیدی اصلی در خلاصه‌ی محتوا بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. خوشبختانه آنالیزور هم قابلیت تعیین تعداد کلمات کلیدی خلاصه، و هم قابلیت تشخیص استفاده و یا عدم استفاده از کلمه کلیدی اصلی در خلاصه را دارا می‌باشد.
بررسی محتوا از نظر تعداد زیر عنوان ها

هر محتوا زیر عنوان‌ های گوناگونی تشکیل ‌شده است‌. این زیر عنوان ‌ها قرار داده شده‌اند تا بتوانند خوانایی متن را بهبود ببخشند. آنالیزور محتوا در مرحله بعدی به بررسی تعداد زیر عنوان ‌ها و درصد استفاده از کلمه کلیدی در زیر عنوان ها می‌پردازد تا متوجه شود که آیا در سی الی هفتاد و پنج درصد زیر عنوان ‌ها کلمه کلیدی اصلی و یا کلمات کلیدی فرعی استفاده شده‌اند یا خیر. در صورت عدم توجه نویسنده به این نکته، آنالیزور محتوا را تایید نمی‌کند و از او می‌خواهد که به این درصد دقت و توجه داشته باشد. آنالیزور با توجه به تعداد زیر عنوان ‌ها دستورالعمل خاصی به شما می‌دهند. مثلاً به شما می‌گوید که باید بین سه الی شش عدد از زیر عنوان‌ های شما کلمه کلیدی اصلی و یا مرتبط را درون خودشان آن داشته باشند.
بررسی محتوا از نظر طول جملات و پاراگراف ها

مورد دیگری که در آنالیزور محتوای وبتو بررسی می‌شود، طول جملات و پاراگراف ‌ها می‌باشد. برای بهبود خوانایی متن، طول پاراگراف ‌ها و همچنین طول هر جمله‌ای استفاده‌ شده نباید از یک حد مشخص عبور کند. نویسندگان مجاز هستند تا پاراگراف هایی با طول 70 الی 170 کلمه بنویسند. همچنین در صورت عدم استفاده از علائم نگارشی طول جمله‌ ها باید حداکثر 25 کلمه و در صورت استفاده از علائم نگارشی مانند(، و یا؛) طول مجاز یک جمله باید حداکثر 30 کلمه باشد. البته به این ‌موضوع توجه داشته باشید که هر نویسنده مجاز است در 25 درصد از محتوایی که نگارش می‌کند از جملات طولانی استفاده کند. به‌ هر حال این‌ موضوع غیرممکن است که یک محتوا هیچ جمله‌ای طولانی نداشته باشد.
بررسی محتوا از نظر تعداد تصاویر به کار رفته

تصاویر در محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. این تصاویر هستند که می‌توانند به خواننده کمک کنند تا با انرژی بیشتری به خواندن محتوا بپردازد. تصاویری که استفاده می‌شوند باید با موضوع محتوا مرتبط باشند. در هنگام ایجاد محتوا، نویسنده باید برای هر چهارصد کلمه یک عکس درج کند. این مورد نیز به‌ صورت دقیق در آنالیزور محتوا بررسی می‌شود تا اشکالی در این زمینه وجود نداشته باشد. استفاده از تصاویر، سیاستی است که می‌تواند درصد خوانایی متن را تا حد بسیار زیادی بالاتر ببرد. اگر در میان هر چهارصد کلمه یک تصویر وجود داشته باشد، چشم خواننده از خواندن محتوا خسته نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا خواننده با شور و اشتیاق و انرژی بیشتری محتوا را تا انتها بخواند. تحقیقات بررسی شده در این زمینه نشان می‌دهند محتوایی که دارای تصاویر مرتبط و باکیفیت هستند بسیار بیشتر از محتوا های بدون تصویر تا انتها خوانده می‌شود. این ‌موضوع نشان از تاثیر شگفت‌انگیز استفاده از تصاویر هنگام تولید محتوا دارد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.