مقالات آموزشی

اهمیت طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف و روش تنظیم صفحه درباره ما در سایت

مفید بود؟

یکی از اصلی ترین صفحات سایت که در واقع اعتبار و نشان تجاری و هویتی سایت شما نیز محسوب می ‌شود صفحه درباره ما است. درباره ما صفحه ای است که اغلب مخاطبان و کاربران شما وقتی که اولین بار به سایتتان مراجعه می کنند حتماً آن را می خوانند و مورد بررسی قرار می دهند. چرا که اعتبار سایت شما در این صفحه نشان داده می شود.

 

اهمیت طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف

امروزه اهمیت راه اندازی یک سایت اینترنتی به قدری بالاست که می ‌تواند به عنوان یک بستر مناسب برای خرید و فروش محصولات و خدمات یک شرکت و یا یک سازمان نامیده شود. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که هنگام طراحی سایت وجود دارد این است که شما صفحات مختلف سایت را با استراتژی و اهداف مشخص طراحی کنید. در واقع اگر یک سایت بتواند متناسب با نیاز کاربر و در نظر گرفتن سهولت فعالیت در سایت، صفحات و برگه های مهم را به مخاطب نشان دهد، قطعا باعث جذب کاربر خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم مقاله روش اقناع مشتری برای خرید محصولات و خدمات یک شرکت را مطالعه نمایید

به طور قطع اگر شما صفحه درباره ما را با ویژگی‌ های مناسبی بسازید مخاطب  به شما اعتماد کرده و می توانید به عنوان یک مشتری به آن نگاه کنید.  اگر به هر دلیلی صفحات درباره ما و تماس با ما در سایت شما  نباشد، احتمالاً طرف مقابل به شما اعتماد نخواهد کرد.
جالب است بدانید که بیش از ۷۶ درصد افرادی که به یک سایت مراجعه می کنند و قصد خرید از آن سایت را  دارند صفحه درباره ما را نگاه می کنند و به آن بی توجه نیستند!
به همین دلیل در هنگام طراحی یک سایت شاید جزو اولین صفحات که باید آن را طراحی کنید صفحه درباره ما است. خوشبختانه در سیستم مدیریت محتوای وردپرس و دیگر سیستم های مدیریت محتوا شما به راحتی می توانید صفحات درباره ما و تماس با ما را ایجاد کنید.

نکات مهم در هنگام طراحی صفحه درباره ما

در صفحه درباره ما انتظار داریم که شما مختصری از تاریخچه و فعالیت‌ های گذشته خود ارائه بدهید. پس از آن اهداف، محصولات و خدمات خود را به صورت مختصر برای کاربر توضیح دهید. صفحه درباره ما جای تبلیغ نیست. بلکه شما باید اصولاً با نشان دادن مدارک مختلفی که خودتان دارید (مثلا مدارک دانشگاهی یا نمونه کارهایی که نشان دهنده سابقه درخشان شما است) مخاطب را ترغیب کنید.
درباره فعالیت های مختلف شرکت و سازمان متبوع خود توضیحاتی را ارائه بدهید و سعی کنید در این صفحه از ادبیات مناسبی استفاده کنید. این ادبیات باعث جلب رضایت مشتری و اعتماد آنها می شود.
 

اغلب کارشناسان توصیه می کنند که داستان تأسیس و بنیانگذاری سازمان، شرکت یا برند خود را به صورت مختصر اما جذاب بنویسید. این موضوع سبب می ‌شود تا مخاطبان با برند و سازمان شما بیش از پیش آشنا شوند که سبب اعتماد بیشتر به شما  نیز می شود. چه بهتر است که در صفحه درباره ما اعضای شرکت، تصاویر سازمان و ساختمان شرکت، نمایشگاه ها و همایش هایی که شما در آن شرکت کرده اید نیز نمایش داده شود.
قبلاً نظرات مشتریان برگزیده عمدتاً در صفحه درباره ما نوشته می ‌شد. اما امروزه قالب ‌های صفحه اصلی  را به گونه ای طراحی می کنند که نظرات مشتریان برگزیده در همان صفحه اصلی باشد. با این حساب شما می توانید از این نظرات در صفحه درباره ما نیز استفاده کنید. چرا که  می تواند به نوعی ضمانت حسن انجام کار باشد.

سهولت کار با وردپرس برای ایجاد صفحات درباره ما و تماس با ما

خوشبختانه  با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به راحتی می توانید برگه درباره ما را بسازید. از دیگر ویژگی ‌های خوب سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که افزونه های مختلفی را برای صفحه درباره ما ایجاد کرده است. این افزونه ها تعداد بسیار زیادی دارند و شما می توانید متناسب با نیاز خود این افزونه ها را داشته باشید. مثلاً در برخی از این افزونه ها به راحتی نقشه شرکت یا سازمان قابل بارگذاری است.
قطعا وقتی کسی می‌خواهد از سایت شما بازدید کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند و آنها را بخرد بدون مطالعه ویژگی ‌های سایت شما این کار را نخواهد کرد و به همین دلیل حتماً به صفحاتی مانند درباره ما و تماس با ما مراجعه خواهد کرد و نمادهای  مهم مانند اینماد و … را به دقت چک خواهد کرد. از این رو در صفحات درباره ما و تماس با ما حتماً شناخت نیاز و  هدف مشتریان را در دستور کار خود قرار دهید.
اگر هم که قصد ایجاد یک سایت شخصی را دارید باید مختصری از رزومه و فعالیت های خود را بنویسید.
در واقع استانداردی برای اینکه شما صفحه درباره ما را بنویسید وجود ندارد. شما متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان خود و حتی ایده هایی که در ذهن دارید می توانید به صورت خلاقانه صفحه درباره ما را طراحی کنید. اما آنچه که مهم است این است که سعی کنید از روش های خلاقانه و متفاوت استفاده کنید. محتوای شما هرچه جذاب تر باشند قطعاً می‌تواند به جذب مشتری کمک بکند.

 

آیا ساختن صفحات درباره ما و تماس با ما می‌تواند بر روی سئو تاثیرگذار باشد؟

یکی از  سوالات اصلی و بسیار مهمی که خیلی از افراد می پرسند این است که آیا ساختن صفحات درباره ما و تماس با ما می‌تواند بر روی سئو تاثیرگذار باشد؟
صفحه درباره ما در واقع برگه ای است مانند همه برگه هایی که در سایت خود طراحی کرده اید. آنچه که مهم است و ویژگی اصلی صفحه درباره ما به شمار می آید این است که جزء پر بازدید ترین صفحات سایت بوده و مطمئنا اعتبار سایت شما به آن بستگی دارد. قاعدتاً اگر شما بتوانید این صفحه را به خوبی طراحی کنید و از طریق آن تعداد بازدیدها  در صفحات دیگر سایت زیادتر شود مطمئناً در مجموع می تواند تعداد بازدید کل سایت را افزایش دهد که یک ویژگی بسیار مهم برای بهتر شدن سئو سایت است.
پس به صورت غیرمستقیم طراحی صفحه درباره ما می‌تواند رتبه یک سایت را در نتایج جستجوی گوگل بالا ببرد که متناسب با این قضیه، افزایش بازدید کنندگان و افزایش فروش و درآمد حاصل خواهد شد.

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت صفحه درباره ما شخصیت و هویت سایت شما را بالا می ‌برد و اعتبار سایت شما برای یک مشتری که قصد دارد (مثلاً از طریق اینترنتی) از سایت شما خرید کند اثبات خواهد شد. از این رو اگر تا به حال صفحه درباره ما را در سایت خودتان نساخته اید حتماً این کار را در اسرع وقت انجام دهید.
سعی کنید در صفحه درباره ما حتماً جامعه هدف و مشتریان خود را به خوبی بشناسید و مشخص کنید که قصد دارید این خدمات و محصولات  را دقیقا به چه کسانی ارائه بدهید. اگر دقت کنید بزرگترین و معتبرترین سایت های دنیا برای صفحه درباره ما وقت زیادی می گذارند و صفحه درباره ما در سایت های آنها جزو جذاب ترین و زیباترین صفحات سایتشان محسوب می شود. به همین دلیل شایسته است که شما نیز برای صفحه درباره ما سایت خود زمان گذاشته و بهترین برگه سایت خود را طراحی کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.