بهبود رتبه موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک بیشتر با محتوای صفحات شهر راهی عالی برای هدایت کاربران محلی و هدفمند به وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک است. هدف نهایی هر کسب و کار کوچکی این است که وب سایت آنها برای عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات ارائه شده، در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود.
اما اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید که به یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه میدهد، چگونه از سئو برای بهبود سایت خود در شهرها یا شهرکهای مورد نظر استفاده میکنید؟ محتوای صفحات شهر میتواند راه حل شما باشد.
صفحات شهر سئو شده چیست؟
محتوای صفحات شهر صفحات وب سایت شما هستند که شهرها، شهرکها، کدهای پستی یا مناطق جغرافیایی خاص را هدف قرار میدهند. آنها با محتوای مربوط به آن شهر یا شهرک خاص بهینه شده اند تا ترافیک ارگانیک را افزایش داده و لیدها (مشتریان بالقوه) و درآمد بیشتری را از بازارهای محلی نصیب شما کنند.
وقتی مشتریان به دنبال یک شرکت محلی هستند، آنها معمولا جستجوی محلی را به شرح زیر انجام میدهند : خدمات مورد نیاز + شهر یا شهرک. تصویر زیر نشان میدهد که چگونه صفحات شهر سئو شده به صورت ارگانیک و رایگان در نتایج جستجو نمایش داده میشوند.
آیا محتوای صفحات شهر برای سئو مناسب هستند؟
سئوی صفحات شهر یکی از تکنیکهای فوق العاده موثر سئو هستند که میتوانند به طور ارگانیک به دستیابی به مشتریان بالقوه در بازار محلی شما کمک کنند. محتوای صفحات شهر نه تنها برای سئو خوب هستند، بلکه روشی عالی برای تنظیم محتوا و پیشنهاد به بازارهای هدف هستند.
با سئوی محلی مانند صفحات شهری، میتوانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که در نزدیکی محل کسب و کار یا خدمات شما زندگی میکنند.
مطالب مرتبط : نحوه نمایش تعداد ستاره های نظرات در نتایج جستجو
آیا صفحات شهر سئو شده جریمه میشوند؟
در صورتیکه صفحات شهر یا شهرک منحصر به فرد نباشند و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر نهایی قرار ندهند، جریمه میشوند. بهروزرسانی الگوریتم پاندا که اخیرا توسط گوگل منتشر شده است شامل یک سیستم جریمه برای وب سایتهایی است که حاوی محتوای ضعیف یا تکراری هستند.
چگونه از جریمه شدن صفحات شهر پیشگیری کنیم؟
محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه شهر ایجاد کنید. از کپی های مکرر فقط با تغییر نام شهر خودداری کنید، به احتمال زیاد باعث جریمه شدن شما میشود. محتوای تکراری تجربه بدی را برای کاربر فراهم میکند و یک روش اسپم برای مدیریت محتوای وب است. هنگامیکه این شرایط پیش آید، صفحات وب شما دارای نرخ پرش بالا، کاهش ترافیک است و امکان پرچم دار شدن به عنوان یک سایت اسپم را دارید.
مزایای محتوای صفحات شهر برای سئو
در وهله اول، مزیت اصلی صفحات خوب نگارش شده به منظور سئوی سایت، این است که رتبه وب سایت شما افزایش یافته و در ضمن بیشتر ترافیک محلی را جذب خواهید کرد و پیام مناسب را به مخاطبان مناسب می رسانید. صفحات شهر سئو شده همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کنند زیرا هزینه نگهداری دامنه های متعدد را نخواهید داشت.
- با وجود نداشتن مکان فیزیکی خاص، خدمات شما در چندین منطقه ظاهر میشود.
- بهبود قدرت دامنه، کلمات کلیدی ارگانیک و ترافیک سایت.
- راه حلهای مختلف محلی را برای مشتریان در هر مکان ارائه دهید.
- منابع محلی را که بازدیدکنندگان میتوانند از آن شهر خاص استفاده کنند، اضافه کنید.
- بهبود لینک های داخلی و خارجی از تمام صفحات شهر.
- توصیفات یا نظرات ویژه از مشتریان محلی.
- محصولات یا خدمات مربوط به آن شهر را تبلیغ کنید.
- با کمپین های PPC خود شهرهای خاصی را هدف قرار دهید و هزینه ها را به حداقل برسانید.
نحوه ایجاد محتوای صفحات شهری برای بهبود سئو
محتوای صفحات شهر سئو شده، باید منحصر به فرد باشند و اطلاعات مفیدی را در ارتباط با شهر، شهرستان یا منطقه جغرافیایی ارائه دهند. به عنوان مثال، مراقبت از چمن خانه و باغ در جولیت ، ایلینوی، تنها خدمات خاصی را برای مشتریان در ناپرویل، ایلینوی ارائه میدهد.
ما یک صفحه محلی “خدمات مراقبت از چمن در ناپرویل “ با خدمات ویژه، پیشنهادات و تاریخهای موجود ایجاد کردیم. محتوای وب مناسب، تجربه کاربری عالی را ارائه میدهد و به کسب و کار شما کمک میکند تا پیام مناسب را به مخاطبان مناسب برسانید.
مطالب مرتبط : اصول سئوی کسب وکارهای کوچک
محتوای صفحات شهر شما باید منحصر به فرد باشند و جوری به نظر برسند که گویی با اطلاعات واقعی شهر یا شهرک نوشته شده اند. همچنین باید چیزی منحصر به فرد برای خزنده های (crawlers) موتورهای جستجو و انسان ارائه دهند. در مورد گنجاندن چیزهایی مانند عکسهای شهر، لوگوی شهر، مکان خاص یا جنبههای منحصر به فرد آن منطقه در جایی از محتوا، فکر کنید.
ایده این است که یک صفحه جدید در مورد یک شهر متفاوت ایجاد کنید که ظاهر، صدا و احساس متفاوتی نسبت به دیگر شهرهایی که قبلا در وب سایت شما وجود داشت، ارائه دهد. اما این کار مقداری تلاش اضافی از جانب شما می خواهد، اما ارزشش را دارد.
راهنمای صفحات سایت سئو شده
در اینجا لیست کوتاهی از نکات وجود دارد، بسیار خوب، اینها بیشتر شبیه به الگوهایی هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید تا به محتوای صفحات شهر خود طعم مورد نیاز خود را بدهید تا از تمام ترافیک سایت دیگر کاسته شود و برای شما موفقیت به ارمغان بیاورد.
1- یک صفحه وب برای هر شهر اختصاص دهید
به عنوان مثال، اگر به منطقه ای خدمات رسانی میکنید که شامل دهها گروه و انجمن متفاوت است، محتوای صفحات شهر خود را فقط برای آن منطقه بسازید. پر کردن وب سایت شما با چند صد صفحه شهر، برای جاهایی که هرگز در آن جاها نبوده اید و در صورت امکان نمیتوانید با محصول خود خدمات ارائه دهید، ایده وحشتناکی است.
2- بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو و کاربران
موتورهای جستجو علاقه مند به URL هستند. اما آنها صفحات کوتاهتر را ترجیح میدهند بنابراین هر بار که یک صفحه شهر جدید به وب سایت خود اضافه میکنید، آن را برای موتورهای جستجو و کاربران سایت بهینه کنید.
مطالب مرتبط : نحوه بهینه سازی تصاویر برای سئو
از تگهای عنوان، توضیحات متا، هدرها، محتوا و عکسها استفاده کنید. کلمات کلیدی خود را مرتبط با آن صفحه خاص نگه دارید. برای بهینه سازی کامل محتوای صفحات شهر خود و افزایش ترافیک بیشتر، بازدید بیشتر و ترافیک محلی بیشتر به صورت ارگانیک، مقاله بهینه سازی وب سایت مشاغل کوچک را بررسی کنید.
3- صفحات شهر خود را به صورت داخلی و خارجی لینک دهید
لینک داخلی به سایت در اینجا به شما کمک میکند، اما برای لینک دادن یک صفحه شهر جدید باید دلیل منطقی داشته باشید، از پستهای جدید وبلاگ که مربوط به شهر یا شهرکهای جدید است، استفاده کنید و به آنها لینک دهید. موتورهای جستجو از این نظر خوب عمل میکنند و بازدیدکنندگان از امکانات اضافی پیمایشی لذت خواهند برد، همه چیز مربوط به تجربه کاربر است.
لینک خارجی
موتورهای جستجو به وضوح بیان کرده اند که ارجاعات از وب سایت های دیگر نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند. راههای هوشمندانهای برای دریافت بک لینک وجود دارد و به محتوای صفحات شهر شما کمک میکند، تا اعتبار کسب کنید. سادهترین راه این است که از وب سایتهای کسب وکار محلی که در صنعت یا بازاری مشابه شما فعالیت میکنند، بخواهید که به صفحات شما به عنوان ارجاع یا همکاری لینک دهند.
راه دیگر این است که صفحات شهر خود را به دایرکتوریهای وب محلی، لیستهای تجاری مانند YellowPages اضافه کنید یا محتوای آموزنده (پستهای وبلاگ) را در وب سایتهای خبری محلی مانند The Patch یا وب سایتهای مشابه منتشر کنید و به صفحات شهر خود بک لینک کنید. هنگام درخواست ارجاع و بک لینکها به سایت خود خلاق و حرفه ای باشید.
4- لینکهای صفحات شهر خود را به منوهای پیمایشی خود اضافه کنید
حتما صفحات شهر خود را در قسمت اصلی پیمایش یا پاورقی وب سایت خود قرار دهید. برای مثال، یک لیست منوی پیمایشی را در پاورقی خود با عنوان “منطقه خدمات ما” یا “مناطق تحت خدمات ما” اضافه کنید و لیست لینک های صفحات شهر خود را اضافه کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات شهر خود را به برخی دیگر از صفحات مربوطه لینک داده اید و از داشتن صفحات بی پشتوانه خودداری کنید. صفحات بی پشتوانه صفحاتی هستند که هیچ لینکی به آنها اشاره نمیکند.
5- توصیفات یا نظرات خاص مشتریان محلی
اگر از توصیفات افرادی که در مناطق گوناگونی زندگی میکنند و به ازای آنها صفحه شهر سئو شده دارید، استفاده میکنید، این به سئوی شما کمک کرده و مشتریان را از آن مناطق جذب صفحه شما میکند. به یاد داشته باشید که این مورد برای رضایت خزنده های موتور جستجو در محتوای منحصر به فرد شما در صفحات شهر شما لحاظ میشود.
تصاویر قبل و بعد نیز راهی عالی برای بهبود SERP و تبدیل آنها هستند. مطمئن شوید که عکس پروژه ها را در صفحات شهر خود قرار داده اید.
6- دادههای ساختاریافته Schema.org را برای هر صفحه شهر، جداگانه اضافه کنید
داده های ساختار یافته راهی عالی برای کمک به خزنده های موتور جستجو در درک محتوای صفحات شهر شما است. Schema.org طیف وسیعی از آیتمها و دادههای ساختار یافته را ارائه میدهد و ویژگیهایی که میتواند به پایه سئو شما کمک کرده و شما را در نتایج جستجوی شهرها یا شهرستانهایی که به آنها سرویس میدهید.
به عنوان مثال شمای کسب و کارهای محلی، رویدادها، رستوران، مکانها کمک کند. ویژگی آدرس برایSchema ، به وب سایت شهر شما اجازه میدهد زمانیکه افراد در شهر عباراتی مانند “خدمات سئو در نزدیکی من” را جستجو میکنند، در بالای نتایج موتور جستجو قرار گیرند. هرچه اطلاعات بیشتری ارائه دهید، بهتر است.
با یک شبکه بزرگتر نمیتوانید منحرف شوید
به یاد داشته باشید، افزودن صفحات شهر منحصر به فرد به وب سایت شما میتواند رتبه وب سایت و بازدیدکنندگان را بهبود بخشده و در صورت درست انجام شدن، باعث بهبود تبدیلها نیز شود.