مقالات آموزشی

بهره بردن از راهکاری در خصوص ایجاد تعادل بین خلاقیت و سئو محتوا

مفید بود؟

در این مقاله برای اینکه انگیزه خود را از دست ندهید 3 راهکار ارائه شده است و با توجه به این نکات شما می‌توانید مطمئن باشید که محتوای شما مورد توجه کاربران و موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت.

خلاقیت و سئو محتوا

این یک پست حمایتی است که توسط SEMrush نوشته شده است. نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به حامی مالی است.

سخت‌ترین قسمت نوشتن محتوا چیست؟

به عنوان یک نویسنده در دنیای مدرن بازاریابی محتوا، شما باید:

  • • به سئو محتوا توجه کنید.
  • • آن را متناسب با نیازهای مخاطبان خود، تولید کنید.
  •  خلاق بمانید.
  • 3 Ways to Balance Creativity & Search Optimization in Content
  • ایجاد تعادل بین خلاقیت و سئو محتوا ممکن است خلاق‌ترین نویسندگان را نیز دلسرد کند.

 

1. تحقیق درباره مشکلات و نیازهای مخاطبان خود

شاید ایده بسیار خوبی برای موضوع داشته باشید. شاید به نظر خودتان نوشتن درباره آن قطعا فوق العاده خواهد بود. اما اگر سایر افراد چنین فکری نکنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

بهترین راه برای اثبات این است که از اطرافیان یا از گوگل بپرسید.

از کلمات کلیدی مربوط به نیچه خود استفاده کنید تا بدانید مردم در مورد چه چیزی بحث می‌کنند. این منابع می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  •  Quora
  •  Reddit
  •  سایر شبکه‌های اجتماعی

به کمک این کانال‌ها، نه تنها می‌فهمید که مردم به چه چیزی علاقه دارند، بلکه متوجه خواهید شد که هنگام صحبت در مورد موضوعی خاص از چه زبانی استفاده می‌کنند. برای سئو محتوای خود حتما از آنها کمک بگیرید.

نوشته‌های وبلاگ‌ها و رسانه‌های خارجی

راه دوم این است که بر نوشته‌های وبلاگ‌ها و رسانه‌های خارجی در مورد موضوع انتخابی خود نظارت کنید. همچنین می‌توانید از گوگل برای این کار استفاده کنید – یا کمی از نرم افزار تولید محتوا کمک بگیرید.با استفاده از ابزار تحقیق موضوعی، احتمالاً مجموعه کاملی از اطلاعات را برای انتخاب موضوع با بالاترین ارتباط و رتبه‌بندی دریافت خواهید کرد که برای سئو محتوای شما نیز موثر است.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که کلمه کلیدی را وارد کنید و یک نمای کلی از:

  • پرطرفدارترین موضوعات فرعی بر اساس تعداد عنوان کردن آنها بصورت ماهانه، حجم جستجو و سختی آنها.
  •  عنوان‌هایی که اکثر مردم به آنها لینک می‌دهند.
  •  سوالاتی که افراد در مورد موضوع فرعی در فروم‌ها می‌پرسند.

اطلاعات بدست آمده می‌تواند به شما این درک را بدهد که آیا ایده فوق العاده شما بر اساس داده‌ها مناسب است یا خیر.

2. بررسی عملکرد رقبا

یک انسان باهوش از اشتباهات خود درس می‌گیرد، انسان عاقل از اشتباهات – و موفقیت‌های- دیگران درس می‌گیرد.خوشبختانه، برای یادگیری مکان‌های زیادی وجود دارد، با پست‌های رقبای خود شروع کنید. اما به چه چیزی باید توجه کرد؟

مواردی وجود دارد که باید بسنجید:

به چه موضوعات فرعی تحت یک موضوع خاص می‌پردازند؟

آیا آنها خلاهایی دارند که هنوز برطرف نشده باشد و شما بتوانید این کمبودها را برای تخصص شرکت خود جبران کنید؟ این ممکن است راهنمای خوبی در مورد ایده‌هایی باشد که ارزش نوشتن دارند (مخصوصاً اگر در مرحله قبل متوجه شدید که این ایده مورد توجه مردم قرار می‌گیرد) و موضوعی که قبلاً توسط رقبای شما به آن پرداخته شده است.

عملکرد محتوای آنها چقدر خوب است؟

چه مقاله‌هایی بیشتر لینک و اشتراک‌‌گذاری اجتماعی دریافت می‌کنند؟ این مقالات چه موقعیتی درSERPs دارند؟ اگر قصد دارید به اطلاعات جمع‌آوری شده جامه عمل بپوشانید، از الگوی محتوای SEO برای برنامه‌ریزی مقاله خود بر اساس تجزیه و تحلیل محتوای رقبای خود که در Google Top 10 قرار دارد، استفاده کنید.

این ابزار پیشنهادات مشخصی برای سئو محتوای شما ارائه می‌دهد، بر اساس ایده اولیه موضوع / موضوع فرعی شما: بر اساس تجزیه و تحلیل نحوه استفاده رقبا از این کلمات کلیدی در محتوای خود، چه کلمات کلیدی را باید به متن خود اضافه کنید.

میزان سخت بودن زبان داستان‌سرایی برای جذب خواننده

این قسمت را در ابزاری که Key recommendations نامیده می‌شود، بررسی کنید، ابزاری که به شما کلمات کلیدی که بصورت معنایی مرتبط هستند را برای غنی‌سازی متن، همراه با پیشنهاداتی درباره میزان خوانایی، طول متن و سایت‌هایی برای دریافت بک لینک، ارائه می‌دهد.

در این مرحله، شما نه تنها برای موضوع ایده مناسبی دارید، بلکه متن خود را متناسب با با الزامات سئو و رقابت در SERP تولید می‌کنید.

 

3. اطمینان حاصل کردن از مطابقت محتوا با الزامات سئو

اکنون وقتی ایده ‌خود را بر اساس داده‌ها ایجاد کردید و قالب کلی خود را بدست آوردید، می‌توانید آرامش داشته باشید!نوشتن مانند یک فرایند خلاقانه است که حتی با وجود یک برنامه مشخص نیز گاهی ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید.

راه‌حلی برای اطمینان از تلاش‌های صورت گرفته وجود دارد – با استفاده ازSEO Writing Assistant بررسی کنید که آیا نسخه نهایی محتوای شما با توصیه‌های سئو مطابقت دارد یا خیر.فقط کافی است که افزونه را در Google Docs یا WordPress نصب کنید و بررسی کنید که متن شما چقدر سئو شده می‌باشد.

چندی مشخصه وجود دارد که به شما در ارزیابی محتوا کمک می‌کند:

  •  امتیاز کلی معیار موثری است که کیفیت مقاله را بر اساس عواملی مانند خوانایی، کلمات، کلمات کلیدی اصلی محاسبه می‌کند. هرچه عدد به 10 نزدیک‌تر باشد، متن شما برای جستجو بهتر بهینه شده است.
  •  خوانایی میزان سختی متن شما را برای درک خواننده بر اساس امتیاز سهولت خواندن Flesch Kincaid، ارزیابی می‌کند.
  •  کلمات به ارزیابی تعداد کلمات متن شما می‌پردازد و با توجه به میانگین تعداد کلمات محتوای رقبا، برای شما هدف تعیین می‌کند.

 

  •  کلمات کلیدی اصلی مهم‌ترین بخش متن شما هستند. توصیه‌های مربوط به حجم و سختی آنها را بررسی کنید.
  •  کلمات کلیدی توصیه شده کلماتی هستند که از لحاظ معنایی با کلمات کلیدی اصلی شما مرتبط هستند. هنگامی که این کلمات را در محتوای خود استفاده می‌کنید، آنها با رنگ سبز در سند مشخص می‌شوند.
  •  عنوان به شما توصیه‌هایی برای عنوان محتوا نشان می‌دهد.
  •  سرقت ادبی متن شما را از نظر محتوای کپی شده بررسی می‌کند.

اینها مهمترین معیارهایی هستند که نشان می‌دهد محتوای شما چقدر مناسب است و آیا برای نبرد در صفحه اول گوگل آماده است یا خیر. و این آخرین مرحله‌ای است که شما می‌توانید ایده خلاقانه خود را بهتر کنید.

نتیجه

در نگاه اول ممکن است اینطور به نظر برسد که خلاقیت و بهینه‌سازی جستجو در نوشتن محتوا سازگار نیستند. با این حال، با توجه به مطالب ذکر شده، چند ترفند وجود دارد که به شما کمک می‌کند نه تنها بین این دو تعادل ایجاد کنید، بلکه محتوا را به راحتی و به طور موثر ایجاد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.