آیا شما هم تا بحال اقدام به پخت یک کلوچه شکلاتی کرده اید؟ در این حال باید بدانید که تجزیه و تحلیل محتوا به اندازه داشتن یک دستورالعمل مناسب برای پخت این نوع کلوچه ها حائز اهمیت است. آیا تا به حال سعی کرده اید بدون دستورالعمل کلوچه را بپزید؟ شاید بکینگ پودر را از یاد ببرید و به همین دلیل کلوچه های شما پف نکنند.
محتوا
اگر فقط نیمی از لیست مواد لازم را در اختیار شما قرار دهند یا مراحل کلیدی را در طول مسیر به طور کامل حذف کنند ، ممکن است که شما را با شکست روبرو کنند. کاربران برای اینکه این کمبود را حذف کنند به دنبال سایت های دیگر خواهند رفت و شما را فراموش می کنند. حقیقت این است که استراتژی محتوای شما تفاوتی با دستور پخت کلوچه شکلاتی ندارد. هرچه به سوالات مشتریان خود در طول فرایند خرید پاسخ جامع تری بدهید ، شانس بیشتری خواهید داشت که آن ها را در سایت خود نگه دارید و به سایت رقبای خود نفرستید.
تجزیه و تحلیل محتوا چیست؟
تحلیل محتوا به همان اندازه ساده و در عین حال پیچیده به نظر می رسد. این فرآیند نوشتن سوالات ، اهداف و نگرانی های اصلی مشتری در طول جست و جو خرید آنها و سپس اندازه گیری در برابر ارائه محتوای فعلی شما برای پر کردن خلاهای احتمالی است. تجزیه و تحلیل کامل محتوا فراتر از بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی است. تمام محتوای شما را در نظر میگیرد ، حتی بخش هایی که در وب سایت شما نیستند:
- صفحات سایت
- پست های وبلاگ
- صفحات فرود
- کتابهای الکترونیکی ، کاغذهای سفید و سایر محتوای ممتاز
- ایمیل ها
- پیام های درون برنامه ای
- محتوای تبلیغات پولی
- حتی رسانه های اجتماعی و سایر بسترهای توزیع
ارزیابی نحوه استفاده شما از هر یک از این بسترهای محتوا برای یافتن مشکلات واقعی و اجرای بهترین استراتژی برای رفع آنها بسیار مهم است.
اهمیت حضور خریدار در وبسایت شما
شما نمی توانید تأیید کنید که دستورالعمل کامل کلوچه را بدون فهرستی از مواد لازم می توانید اجرا کنید و نمی توانید. هفته گذشته هنگام حضور در Pubcon Las Vegas ، بسیاری از سخنرانان اهمیت این مرحله مهم بازاریابی را تایید کردند. Duane Forrester از Yext تاکید کرد که بیش از هر زمان دیگری ، با شروع جستجوی صوتی و سایر ابزارهایی که به مردم امکان می دهد اطلاعات را به شیوه ای سریع و خودگردان مصرف کنند ، برندها باید خود را آماده کنند که به نیازهای مشتریان پاسخ دهند.
با استفاده از این الگو ، فضایی برای محرک ها ، اهداف ، نقاط ضعف و همچنین شیوه های پیام رسانی برای هر مرحله وجود دارد. در پایان ، مکانی برای ترسیم محتوای فعلی شما وجود دارد تا به صورت کامل ببینید مشکلات های شما در کجا وجود دارد.
نقش کلمات کلیدی در محتوا
دسته بندی تحقیقات کلمات کلیدی شما در مراحل جست و جو خریدار گامی ضروری برای شناسایی دقیق مشکلات شما است. یک بازاریاب در این زمینه می داند که بهترین نتیجه ای که میتوان از جست و جوی کلمات کلیدی گرفت، زمانی است که آن ها دقیقا متناسب با هدف جست و جوگران نوشته شده اند.
Jenny Halasz ، مشاور بازاریابی و نویسنده در Search Engine Journal ، در Pubcon یک ارائه فوق العاده در مورد این موضوع داشت. او از روش KICC برای بهینه سازی استراتژی کلمات کلیدی استفاده می کند که مخفف عبارت زیر است:
- نوشتن کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل هدف
- بهینه سازی نرخ کلیک
- تجزیه و تحلیل محتوا
- Here’s Why You Can’t Succeed Without a Content Gap Analysis
بهینه سازی کنید
درک هدف پشت یک کلمه کلیدی برای تجزیه و تحلیل محتوا بسیار مهم است زیرا اگر صفحه ای را برای کلمه کلیدی اشتباه بهینه سازی کنید ، می توانید تأثیر کمپین خود را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهید. به عنوان مثال ، کلمات کلیدی در اوایل جست و جوی خریدار از نظر ماهیت دم طولانی تر و برای پنج (چه کسی ، چه ، چرا ، چه وقت و کجا) سنگین هستند.
محتوا منفی
هنگامی که از طریق یک کلمه کلیدی آگاهانه وارد سایت می شوید ، نمی خواهید بازدیدکننده ای را تحت تاثیر برای فروش قرار دهد زیرا شما می توانید آن ها را با موجی از محتوا منفی احاطه کرده تا در نهایت از وب سایت شما خارج شوند. در عین حال ، اگر خریدار یک کلمه کلیدی پایین تر از قیف BOFU را در مورد قیمت یا مقایسه رقبا جستجو کند ، در صورت عدم فراخوانی مناسب BOFU برای اقدام ، نرخ تبدیل شما کاهش می یابد.
4 دلیل برای تجزیه و تحلیل محتوا
امیدوارم که تا این جای مقاله با من همراه بوده باشید. خطرات عدم انجام تجزیه و تحلیل محتوا می تواند به سرعت گلوله برای شما کشنده باشد. در اینجا تنها تعدادی از دلایلی که تجزیه و تحلیل مشکلات بسیار مهم است ذکر می شود:
1. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب و از آن ها بهترین استفاده را داشته باشید!
ما قبلا به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم که چرا این امر در بخش بالا اهمیت دارد ، اما بدون استراتژی کلمات کلیدی مناسب ، شما در جذب بازدیدکنندگان به وب سایت خود با مشکل روبرو خواهید شد و شما در معرض خطر نشان دادن محتوای اشتباه در زمان اشتباه هستید.
2. از مراجعه خریداران احتمالی خود به رقیب خود جلوگیری کنید!
اگر به تمام سوالات مشتریان خود پاسخ نداده اید ، می توانم شرط ببندم که آنها برای اطلاع خود به جای دیگری خواهند رفت. این فرصت را به رقبای خود ندهید! خودتان مشکلات ها را پر کنید و خریداران بالقوه خود را بیشتر در سایت خود نگه دارید.
3. رهبری خود را در طول جست و جو خریدار تقویت کنید!
پس از طی کردن مسیری که خریداران شما از آگاهی و اطلاع رسانی تا تصمیم گیری طی می کنند ، می توانید ارزیابی کنید که آیا محتوایی دارید که بتواند به آن ها در روند کسب اطلاعات و همچنین خرید کمک کند یا خیر. این محتوا ممکن است با پست های متوالی وبلاگ یا صفحات سایت ایجاد شود ، اما شما همچنین می توانید از ایمیل برای تولید و انتشار آن ها استفاده کنید.
4. ارائه فراخوان مناسب برای خرید در زمان مناسب!
در نهایت شما اطمینان حاصل می کنید که در هر مرحله درخواست های مناسبی را در محتوای خود
داشته اید یا خیر. این کار کمک می کند که مشتریانی که می خواهند از سایت شما خرید کنند را راضی نگه دارید.
به مشکلات توجه کنید!
به عنوان بازاریاب ، تمایل به انتشار یک محتوای خیره کننده در ما بسیار زیاد است. در این بخش میتوان گفت که در اولویت بندی این کار استفاده از کلمات کلیدی با حجم بالا قرار گرفته است که باعث می شود اعداد و آمار ما خوب به نظر برسند یا گزینه هایی مانند “هم اکنون بخرید” وجود خواهد داشت که به خریدار کمک می کند سریع تر تصمیم بگیرد.
محتوای مناسب
با این حال ، اگر محتوای مناسب و تجربه کاربری مناسب برای بهینه سازی برای تبدیل را ندارید ، چند بازدیدکننده به وب سایت خود می برید. به همین دلیل است که نه تنها تجزیه و تحلیل مشکلات وب سایت بلکه بررسی کامل محتوا ضروری است. هنگامی که سوالات ، اهداف و نکات منفی که کاربران شما در مسیر خرید خود از شما دارند را درک کردید ، می توانید برنامه محتوای خود را مرور کرده و مطالب مناسب را تهیه کنید. شما نرخ تبدیل و حتی رضایت مشتری خود را از برند تجاری خود بهبود خواهید بخشید.