مقالات آموزشی

هدف قرار دادن رنک صفحات شهر بدون آسیب به سئو

مفید بود؟

چگونه میتوان رنک صفحات شهر را بدون آسیب به سئو، هدف قرار داد؟

در صورت درست انجام شدن کار، صفحات شهر میتوانند بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی لوکال سئو شما باشند. در اینجا نحوه بهینه سازی و هدف گیری رنک صفحات شهر، برای جستجوی محلی آورده شده است. شاید هزاران بار کلمات کلیدی مربوط به صفحات شهر را دیده باشید، این کلید واژه ها شهر خاصی را هدف قرار میدهند، مانند :

” لوله کش در تهران”

” گل فروشی در قزوین”

” بهترین پیتزا در اهواز”

چه چیزی به ذهن شما خطور میکند : اگر ما بتوانیم کلمه کلیدی که چندین شهر را هدف قرار میدهد رتبه بندی کنیم، آیا این میتواند باعث بهبود سئوی سایت ما شود؟ وارد لوکال سئو  میشویم، تا بتوانیم دقیق تر رنک صفحات شهر را بررسی کنیم. ما در اینجا نحوه درست انجام دادن صفحات شهر و اینکه چگونه آنها میتوانند به ما صدمه بزنند را خواهیم آموخت.

لوکال سئو ترافیک را جذب می کند 

تصور کنید برای عروسی پسر عموی خود به خارج از شهر سفر کرده اید. شب قبل از عروسی، در هتلی در اتاق خود هوس خوردن یک پیتزای بزرگ پنیری را می کنید. تلفن خود را بر می دارید و در گوگل جستجو میکنید : “پیتزا؟” ولی ما شرط می بندیم که شما در گوگل یک کلمه کلیدی مخصوص مکان، مانند “بهترین پیتزا در اهواز” را، جستجو می کنید.

وقتی به نتایج جستجو می رسید، نمی گویید ” آه ، اطلاعات عالی” است.  گوشی خود را برمی دارید و پیتزا سفارش می دهید. یا بلند می شوید، تاکسی می گیرید و در آن پیتزا فروشی شام می خورید. و شما نفر اولی نیستید که این کار را انجام می دهید. در حقیقت ، بیش از 50 درصد جستجوهای محلی منجر به بازدید واقعی از فروشگاه می شود.

همچنین شما یکی از میلیون نفری هستید که در حال جستجوی محلی هستند. تقریبا 46 درصد از جستجوهای گوگل دارای مقاصد محلی هستند. این رقم بزرگی است!  بنابراین، دیگر نمی توانید به فکر حذف لوکال سئو باشید. لوکال سئو، در حکم بلیط شانس شما در بالا بردن رنک صفحات شهر است.

تعیین رنک صفحات شهر در گوگل

همه ما از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs)  سئو که برای رنک صفحات شهر در گوگل ردیابی میشوند، به خوبی آگاه هستیم. دو مورد از این شاخصها عبارتند از :

• تعداد کلیک ها روی سایت شما

• افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی

با ایجاد لوکال سئو، شما با یک تیر، دو نشان می زنید.

صفحات شهر برای سئو خوب است یا بد؟ 

مدتها پیش، در عصر تاریک سئو، از صفحات شهر برای قرار دادن کلمات کلیدی محلی، در کسب رنک های بالاتر در گوگل استفاده می شد. به عنوان مثال، شما یک صفحه ایجاد می کردید و در مورد تحویل گل  محتوایی می نوشتید. سپس، محتوای خود را در چندین صفحه مختلف کپی میکردید، به این طریق یک کلمه کلیدی در شهرهای مختلفی تکرار میشد.

بنابراین، صفحاتی مانند “تحویل گل در تهران”، “تحویل گل در کرج” و “تحویل گل در قزوین”، هر کدام دارای محتوای دقیقا مشابه بودند. طولی نکشید که گوگل متوجه این تاکتیک اسپم شد. و هنگامیکه به روز رسانی  Panda خود را عرضه کرد، با تمام صاحبان مشاغل اتمام حجت کرد که سایتهایی را که این کار را انجام دهند شناسایی و مجازات میشوند.

بنابراین بله، صفحات شهرها میتوانند به سئوی شما آسیب برسانند و سایت شما را جریمه کنند. اما اگر آنها را درست انجام دهید این اتفاق نمی افتد.

برای بالا بردن رنک صفحات شهر، صفحات مهمتر را منحصر به فرد کنید 

اگر می خواهید تمام شهرهای یک منطقه را لیست کنید، فقط آنها را در صفحه لیست کنید  برای رتبه بندی در هر مورد نیازی به یک صفحه جداگانه برای هر شهر ندارید. به منظور ایجاد صفحات متفاوت، محتوای اصلی را برای هر منطقه یا شهر بنویسید. این کاملا به شما بستگی دارد.

شما یا میتوانید تمام شهرهایی را که به آنها سرویس میدهید در یک صفحه لیست کنید. و یا میتوانید برای هر شهر صفحات جداگانه ای ایجاد کنید. وقتی این قدم را بر میدارید، اطمینان حاصل کنید که محتوای هر صفحه منحصر به فرد است. منظور ما تغییر کلمه “کشتی فرنگی” به “کشتی آزاد” نیست. شما باید تحقیقات بیشتری در مورد موقعیت مکانی مورد نظر خود انجام دهید، سپس پیش بروید و اطلاعات خاص و مفیدی را برای خوانندگان آن منطقه فراهم کنید.

به عنوان مثال :

• اگر لوله کش هستید، در مورد مشکل آب سخت در منطقه صحبت کنید.

• اگر گل فروش هستید، نحوه پرورش گیاهان خود را در آب و هوای آن منطقه توضیح دهید.

• اگر به املاک و مستغلات علاقه دارید، در مورد ارتباطات موجود در منطقه صحبت کنید.

افزودن اطلاعات مربوط به یک شهر یا شهرک، راهی عالی برای ایجاد اعتماد در مشتریان است.

آنها متوجه خواهند شد که چقدر منطقه آنها را می شناسید و به شما اعتماد خواهند کرد تا در حل مشکلات مربوط به منطقه، آنها را کمک کنید.

نکته مهم : اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات در همه تغییرات وب سایت شما وجود دارد. با در نظر گرفتن mobile-first index گوگل در محل، صرفا به دلیل عدم موفقیت در بهینه سازی برای تلفن همراه، شما نمیتوانید در رنک صفحات شهر رتبه پایینی کسب کنید.

5 نکته در بهینه سازی جستجوی محلی و بالا بردن رنک صفحات شهر

 1- استفاده از Google My Business

به یاد داشته باشید، ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات و در دسترس قرار دادن آنها برای جستجوگران آنلاین است. هدف گوگل این است که به مردم دقیقا چیزی را ارائه دهد، که به دنبال آن هستند.  به این معنی که شما شانس بالاتری در رتبه بندی SERP ها خواهید داشت، اگر آنها بتوانند کسب و کار شما را تأیید کنند.

وقتی که شما در  Google My Business عضو میشوید، گوگل از اشتراک گذاری محتوای شما برای جستجوگران مطمئن خواهد شد. خبر خوب این است که  Google My Business رایگان و آسان برای استفاده است. به سادگی یک اکانت ایجاد کنید، مدعی کسب و کار خود شوید و تا آنجا که می توانید اطلاعات مربوط به آن را دقیق پر کنید. عکسها و نظرات مشتریان (به علاوه پاسخ به نظرات) نیز می تواند به شما در بهینه سازی اکانت Google My Business کمک کند.

2- وارد Map Pack  محلی گوگل شوید

آیا تا به حال در جستجوی محلی خود، سه پیشنهاد ویژه از گوگل دریافت کرده اید؟

چطوری؟ اینجوری :

 

بله، این مشاغل بسیار خوش شانس هستند. به احتمال زیاد، جستجوگران یکی از آنها را انتخاب میکنند و با تکنیکهای مناسب، میتوانید بخشی از این Map Pack محلی باشید.

سه کار میتوانید انجام دهید تا شانس خود را برای رسیدن به یکی از سه جایگاه آرمانی ذکر شده افزایش دهید:

  • عضویت در  Google My Business 

همانطور که در نکته قبلی بحث شد، گوگل سایتهایی را که تأیید کرده است در اولویت قرار می دهد.

  • همه اطلاعات خود را به گوگل بدهید

تمام اطلاعات خود را از جمله نام شرکت، آدرس، شماره تلفن و ساعات باز و بسته بودن شرکت را در اختیار گوگل قرار دهید. عکسها و سایر رسانه ها نیز به طرز عالی کار می کنند.

  • از نظرات خود استفاده کنید

هرچه نظرات شما بهتر باشد، شانس بالاتری برای نمایش در Map Pack محلی گوگل خواهید داشت.

3- ساختار لینک داخلی خود را بسازید

آیا می دانستید که اصلاح ساختار لینک داخلی به افزایش سئو و بالا بردن رنک صفحات شهر کمک میکند؟  مطمئنا لینک های خارجی که به سایت شما اشاره میکنند عالی هستند.

اما اگر هنوز نمیتوانید آنها را دریافت کنید، لینک داخلی به شما کمک خواهد کرد :

• navigation (پیمایش) وب سایت خود را بهبود ببخشید.

• به گوگل نشان دهید که کدام یک از صفحات سایت شما مهمتر هستند.

• معماری وب سایت خود را بهبود ببخشید.

همه اینها به شما کمک میکند رنک صفحات شهر بالاتری در گوگل داشته باشید و شانس خود را برای کشف، توسط شخصی که جستجوی محلی انجام میدهد، افزایش دهید.

4- سایتیشن های NAP خود را بسازید

NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن است.ئبه طور کلی، این نشان دهنده اطلاعات تجاری شما به صورت آنلاین است. اولین جایی که شما NAP را لازم دارید، وب سایت است. شما همیشه میتوانید این اطلاعات را در پایین صفحه اصلی خود وارد کنید، جایی که بازدیدکنندگان انتظار پیدا کردن آنها را دارند.

 

همچنین ایده خوبی است که اطلاعات کسب و کار خود را در مولفهای (جمع کننده های) داده های آنلاین لیست کنید. این جمع کننده ها، داده ها را به سایت های برتر مانند TripAdvisor ، Yelp و Microsoft Bing ارائه میدهند.

در اینجا سه مورد است که نباید از دست بدهید:

  • Data Axle
  • Factual
  • Neustar Localeze

لیست کردن وب سایت شما در همه جمع کننده ها ملال انگیز به نظر می رسد، اما اگر میخواهید از ویژگیهایی مانند این برخوردار شوید، ارزشش را دارد.

 

نکته مهم : اطمینان حاصل کنید که NAP های شما در سراسر وب سازگار هستند.

یک اشتباه میتواند شانس شما را برای برجسته شدن در Map Pack  گوگل یا سایتهایی مانند Yelp و  TripAdvisor به طور جدی در معرض خطر قرار دهد.

5- بهینه سازی سایت برای موبایل 

اگر نیمه شب از خواب بیدار شوید و بینید که حمام شما پر از آب شده است، آیا کارهای زیر را انجام میدهید :

• لپ تاپ خود را روشن میکنید و بهترین لوله کش اورژانسی در جستجوی محلی را، جستجو میکنید؟

• تلفن خود را برداشته و در کروم “لوله کش اورژانسی ” را تایپ میکنید؟

اگر ساعت 3 بامداد باشد، احتمالا گوشی خود را برای جستجو انتخاب میکنید. اما موضوع این است که مردم در ساعت 3 صبح، فقط تلفنهای هوشمند خود را به جای لپ تاپهای خود انتخاب نمی کنند. ولی حدود 52 درصد از کل ترافیک وب سایت از یک دستگاه تلفن همراه ناشی میشود.

 

مثل همیشه، گوگل به موقعه متوجه نیاز شده و به الگوریتم mobile-first indexing روی آورده است. اگر می خواهید در گوگل رنک صفحات شهر بالایی کسب کنید، مخصوصا برای لوکال سئو، سایت شما باید برای موبایل بهینه شود.

در اینجا شش نکته برای موبایل فرندلی سایت شما آورده شده است:

• مطمئن شوید که وب سایت شما واکنش گرا است و متناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش منعطف است.

• دکمه های خود را خیلی کوچک ایجاد نکنید.

• فونت های بزرگ را در اولویت قرار دهید.

• پنجره های تبلیغات و مسدود کننده متن را به دست فراموشی بسپارید.

• اطلاعات مهم خود را در جلو و مرکز قرار دهید. اگر از وردپرس استفاده میکنید، تم های موبایل فرندلی را انتخاب کنید.

آیا برای هدف قرار دادن لوکال سئو یا رنک صفحات شهر آماده هستید؟

تجارت شما باز و در حال اجرا است و شما مترصد جذب مشتریان وفادار هستید اما با بهینه سازی وب سایت، چند  سوال دیگر باقی می ماند:

-ایجاد کردن یا نکردن صفحات شهر؟

-آیا وقت گذاشتن در سایت برای لوکال سئو ارزش دارد؟

حقیقت این است که لوکال سئو میتواند برای شما معجزه کند. اما شما باید این کار را به درستی انجام دهید تا به جای آسیب رساندن به سایت شما، به آن کمک کند. یک قاعده خوب این است که خود را جای مشتریان خود بگذارید. از خود بپرسید، آنها به دنبال چه چیزی هستند؟ چه نوع اطلاعاتی به آنها کمک میکند؟

با در نظر گرفتن چشم انداز مشتریان، دانستن اینکه کدام شیوه های لوکال سئو کار میکند و کدام موثر نیست، آسان تر خواهد بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.