هماهنگی بین ایجاد محتوا و فعالیت در رسانه های اجتماعی برای موفقیت در لینک سازی اهمیت زیادی دارد. در این مقاله انواع روشها برای انجام این کار ارائه شده است؛ اما لینک سازی برای چه مواردی مفید است؟ قطعاً برای تمام فعالیتهای بازاریابی دیجیتال کاربرد دارد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که ایجاد لینکهای باکیفیت به وبسایت نه تنها موجب افزایش ارزش و ایجاد اعتبار شما میشود، بلکه لینک سازی صحیح به فعالیتهای زیر نیز کمک میکند:
- هدایت ترافیک ارجاع.
- افزایش بازدید برند.
- دسترسی به مخاطبان جدید.
در حالی که ایجاد لینک مزایای بسیاری دارد، متخصصان سئو هنگام انتخاب روشهایی که بیشترین تأثیر را دارند دچار چالش میشوند. استراتژیهای بالقوه زیادی برای اجرای لینک سازی وجود دارد، به عنوان مثال:
- اطلاع رسانی به افراد ثالث.
- تجزیه و تحلیل لینکهای رقابتی.
- منشن کردن هویت برند.
- بهینه سازی پروفایل کسب و کار.
- ارتباطات تجاری.
- وابستگیهای صنعتی.
اما بک لینکها تنها یکی از عوامل برای رتبه بندی وبسایتها توسط الگوریتمهای موتورهای جستجو هستند. علاوه بر این عامل شما باید بر عناصر فنی سایت، بهینه سازی محتوای صفحات، توسعه محتوای جدید و سایر موارد تمرکز نیز کنید.(بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا
)
استفاده همزمان از ایجاد محتوا و شبکه های اجتماعی برای پشتیبانی از لینک سازی
دو عنصر زیر برای ایجاد بک لینک معتبر در وبسایت ضروری هستند:
- تولید محتوای باکیفیت و محتوای ارزشمند
برای لینک دهی.
- تبلیغ محتوای باکیفیت به صورت استراتژیک.
به همین دلیل است که ایجاد هماهنگی بین ساخت محتوا و فعالیت در رسانه های اجتماعی برای موفقیت در ایجاد لینک بسیار ضروری و مهم است. در این مقاله، روشهای برای ایجاد این هماهنگی ارائه خواهد شد.
ایجاد محتوای باارزش برای لینک دهی
اولین مرحله ایجاد یک بک لینک معتبر به سایت شما، ایجاد محتوای بسیار باکیفیت است. ضروری است که از ابتدا، بین فرآیند ایجاد محتوا و لینک، حتی قبل از اینکه فرآیند ساخت محتوا شروع شود، هماهنگی وجود داشته باشد. این هماهنگی نه تنها به شما در انتخاب سبک مناسب نوشتن محتوا کمک میکند، بلکه به شما در دسترسی به اهداف کلیدی و ایجاد محتوای تعاملی کمک کند که میتواند شامل ارتباط با اینفلوئنسرهای خاص، تبلیغات صنعت یا سایر وبسایتهای دیگر باشد. در این بخش برخی از روشهای موفق برای ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند برای لینک دهی ارائه شده است:
1. دیدگاههای اینفلوئنسر
اینفلوئنسرها با به اشتراک گذاشتن دیدگاههای خاص خود، به شما کمک میکنند محتوا را حول موضوعات موردعلاقه اینفلوئنسرهای صنعت یا متخصصان آن ایجاد کنید. این سبک ایجاد محتوا، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خوانندگان شما قرار میدهند، شما به عنوان یک رهبر اندیشمند در آن حوزه معرفی میشوید و این اینفلوئنسرها یا متخصصان تشویق میشوند تا کالا و خدمات خود را با مخاطبان هدف شما به اشتراک بگذارند.
این نوع محتوا میتواند شامل اشکال زیر باشد:
- مقالات به سبک مصاحبه.
- خلاصه مطالب.
- ارائه مطالبی از پیش بینیها یا ترند ها.
- نقل قولها.
برای ایجاد هر نوع محتوایی که بیشترین مخاطب را دارد، خلاق باشید. آیا بهترین نقطه شروع، شناسایی اینفلوئنسرها است؟
اگر از قبل لیستی از اینفلوئنسرها ندارید، از FollowerWonk برای یافتن پروفایلهای معتبر مرتبط با موضوع استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن محتوایی درباره پیش بینیهای برتر هوش مصنوعی برای سال 2022 هستید، میتوانید از FollowerWonk برای جستجوی بیوگرافیهایی که به “هوش مصنوعی” یا “AI ” در توییتر مربوط هستند، استفاده کنید. سپس، بر اساس اعتبار اجتماعی اینفلوئنسرها و فالوورها آنها مرتب کنید تا بهترین موارد را برای ایجاد لینک انتخاب کنید.
به محض انتشار محتوا، حتماً مستقیماً با افراد یا وبسایتهای آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید که در مقاله آنها را منشن کرده اید. با توجه به رابطه شما با آنها، حتی میتوانید مستقیماً از آنها درخواست کنید که به محتوای شما لینک دهند.
2. تحقیق و پژوهش
تحقیقات در هر موقعیت و شرایطی ارزشمند هستند؛ بنابراین آنها برای لینک سازی هم مفید هستند. بررسی کنید که سؤالات متداول مشتریان در حال حاضر چیست یا آنها قصد دارند چه سؤالاتی بپرسند؟ اغلب اوقات سایر افراد فعال در صنعت شما قبلاً سؤالات مشابهی را از مشتریان پرسیده اند یا قصد دارند از آنها بپرسند. با بررسی این موارد ایده های شما برای ایجاد محتوای مبتنی بر تحقیق و پژوهش افزایش خواهد یافت. مردم آمارهایی را که نشان دهنده تأیید ارزش کسب و کار شما است دوست دارند. در شرایطی که خرید از وبسایت شما دشوار شده است میتوانید با تحقیقات، از ایده های خود پشتیبانی کنید. هنگامی که این تحقیقات را در رسانه های اجتماعی منتشر میکنید برای محتوای بسیار ارزشمند خود به طور طبیعی لینک ایجاد میکنید.
شما باید از ابتدا راههایی را برای افزایش هماهنگی با راهکارهای خلاقانه لینک سازی در نظر بگیرید. اگر لیستی از لینکهای هدف مربوط به موضوع را دارید، حتماً مقاله را در همان لحظه به اشتراک بگذارید. اگر لیست آماده ای ندارید، دوباره میتوانید از FollowerWonk استفاده کنید. علاوه بر این، BuzzSumo هم به شما امکان میدهد تا یک موضوع یا کلمه کلیدی را در پروفایلهایی که محتوایی مشابه شما را به اشتراک میگذارند، پیدا کنید.
3. منابع
با به اشتراک گذاشتن منابع و ابزارهای مختلف در تمام محتوای خود، به خوانندگان خود، القاء میکنید محتوای شما بسیار کاربردی است و فرصتی خواهید داشت تا محتوای خود را با افرادی به اشتراک بگذارید که در حال تبلیغ محتوای شما هستند. برای افزایش شانس خود برای کسب لینک، همزمان روی مشترکین وبلاگ و اهداف ایجاد لینک تمرکز کنید. چه چیزی یک محتوا را برای خوانندگان شما بیشتر از سایر مطالب ارزشمند میکند؟
طرح کلی لینک سازی نه تنها شامل راهکارهای خاص است، بلکه موارد زیر را نیز در برمیگیرد:
- ابزارهای خاصی که مخاطبان میتوانند استفاده کنند.
- نحوه استفاده از ابزارها.
- دیدگاههای متخصصان در مورد موضوع موردنظر.
- سایر منابع و راهنماهای مرتبط با موضوع.
علاوه بر این هر یک از این عوامل فرصتی را برای دسترسی به سایتهای منشن شده فراهم میکنند و آنها را تشویق میکنند تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند.
اگر به ابزاری در مقاله خود اشاره کرده اید، باید توضیح دهید:
- دقیقاً آن ابزار چیست
- چرا برای کاربران مفید است
- ویژگیهای اصلی، نحوه استفاده کاربران از ابزار چگونه است
- چه تصاویری از شکل ابزارها وجود دارد
اگر در محتوای خود از دیدگاههای سایر افراد یا سایر منابع و راهنماها استفاده کرده اید، دلیل خاص بودن راهنما، نوع مطلبی که ارائه میدهید و دلیل معتبر بودن منبع را بیان کنید.
تبلیغ محتوا به صورت استراتژیک
اگر شما یک محتوای فوق العاد باکیفیت و منحصر به فرد ایجاد کرده اید، باید بدانید نیمی از راه را رفته اید. بعد از انتشار محتوای عالی خود باید آن را به روشی صحیح و استراتژیک تبلیغ کنید. یکی از موثرترین روشهای تبلیغ محتوا، رسانه های اجتماعی است. در این بخش چند تکنیک خاص ارائه شده است که میتوانید از رسانه های اجتماعی برای پشتیبانی از فرآیند لینک سازی خود استفاده کنید:
1. به اشتراک گذاشتن پست
نحوه به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی برای ایجاد لینکها شامل یک تغییر یا تحول اساسی است. علاوه بر انتشار تعدادی از پیامهای خودکار در رسانه های اجتماعی، میتوانید برای یافتن و دستیابی به اهداف لینک سازی راهی پیدا کنید. پیشنهاد میشود همیشه پیامهای خاص، سفارشی و جذاب را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
به عنوان مثال، به جای تگ کردن یک شخص یا یک وبسایت در یک توییت، توییتهای جداگانه ای را پست کنید که جذاب هستند تا صورت خودکار نمایش داده نمیشوند. از نام یک شخص یا وبسایت استفاده کنید، طوری محتوا را پست کنید که نشان دهنده آن است شما آنها را میشناسید، از تصاویر سفارشی سازی شده استفاده کنید یا به طور جداگانه در به روز رسانیهای پستهای شبکههای اجتماعی مجدداً از آنها نقل قول کنید.
2. اطلاع رسانی مستقیم
حتماً باید مستقیماً با افراد و وبسایتهای منشن در محتوای خود ارتباط برقرار کنید: از طریق پیام دایرکت در توییتر، فیسبوک، LinkedIn یا با ارسال ایمیل.
در این مرحله، ایجاد پیامهای خاص در جهت دستیابی به اهداف مهم شما بسیار اهمیت دارد. علاوه بر ارتباط مستقیم، به دنبال فرصتهای بیشتری برای انتشار محتوای باکیفیت خود در سراسر جامعه برند خود باشید. از برخی از ابزارهایی که قبلاً ذکر شد مثل FollowerWonk و BuzzSumo استفاده کنید تا افرادی را که محتوای شما را قبلاً به اشتراک گذاشته اند یا آن را لایک کرده اند، پیدا کنید. از طریق تجزیه و تحلیل کاربرانی که محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند با هدف تبدیل اشتراک گذاریها به ایجاد لینک، فرصتی برای لینک سازی خواهید داشت. حتی میتوانید از Google Alerts استفاده کنید تا کلمات کلیدی مرتبط را به طور منظم مرتب کنید و مقالات یا وبسایتهای خاصی را که از طریق لینک دادن به محتوا، موفق شده اند، پیدا کنید.
3. تبلیغات
آیا میدانید قدرت تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی چقدر زیاد است؟ بعد از ایجاد یک محتوای بسیار ارزشمند باید اهداف تبلیغات خود را مشخص کنید. گزینه های زیادی برای تعیین هدف وجود دارند که میتوانند به موفقیت شما کمک کنند. یک روش صحیح، انتخاب مخاطبین مرتبط با لیست اهداف جمع آوری شده برای ایجاد لینک در مقاله منتشر شده و یا موارد مرتبط با منشنها در آن مقاله است. میتوانید برای اثربخشی بیشتر تبلیغات روی پروفایلهای خاص و فالوورهای سایتها یا افراد منشن شده تمرکز کنید.
جمع بندی نهایی
هماهنگی و همسویی تاکتیکهای لینک سازی در بازاریابی محتوا و فعالیت در رسانه های اجتماعی میتواند به موفقیت شما کمک کند. این هماهنگی میتواند موجب کارآمدی بیشتر کمپینهای بازاریابی دیجیتال شود. هنگامی که هدف شما ایجاد لینک در وبسایت است، ایجاد محتوای باکیفیت بسیار بالا اهمیت دارد. علاوه بر این انتشار پیامهای جذاب و شخصی سازی شده در رسانه های اجتماعی نیز بسیار مهم است. اصول ارائه شده در این مقاله باید مبنایی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشند.
امیدوارم این مقاله شیوه های کاربردی را برای هماهنگ سازی فرآیند ایجاد محتوا و فعالیت شما در رسانه های اجتماعی ارائه داده باشد تا در لینک سازی موفقیت بیشتری کسب کنید.