مقالات آموزشی

توجه به ۱۰ راهکاری که باعث افزایش سرعت تبلیغ محتوا می شود

مفید بود؟

شما همیشه تمام تلاش خود را برای بهبود عملکرد محتوا انجام می دهید و رقبا و صنعت آنها را تجزیه و تحلیل می کنید. محتوای مرتبط و مفید ایجاد می کنید. با این حال اغلب اوقات مهمترین بخش بازاریابی محتوا را فراموش می کنید و آن هم تبلیغ محتوا است.

خوب است قبل از خواندن محتوا زیر مقاله

7 دلیل برای اینکه وبلاگ نویسان مستقل از وبلاگ نویسان کسب وکار بهتر عمل می کنند را مطالعه نمایید

معمولاً دو دلیل برای بی توجهی به تبلیغ محتوا وجود دارد:

• شما بیش از حد بر مدیریت طرح محتوا تمرکز کرده اید و صرفا کمیت محتوا برای شما مهم است.

• عدم درک صحیح از تبلیغ محتوا و مزایای آن باعث می شود که کسب و کار خود را از سود و ارزش آفرینی محروم کنید ، زیرا محتوایی که به درستی برای آن تبلیغ نشود؛ مخاطبان هدف را جذب نمی کند و زمان زیادی در این میان از دست خواهد رفت.

 

 

طبق مطالعات اخیر موسسه بازاریابی محتوا ، سازمان های مختلف در سراسر آمریکای شمالی رویکرد متفاوتی را نسبت به بازاریابی محتوا اتخاذ کرده اند؛ که نتایج مثبتی به دنبال داشته است. چهل و پنج درصد از بازاریابان محتوای B2B(Business to Business) در این شرکت ها معتقدند که بازاریابی محتوا در شرکت آنها موفقیت قابل توجهی داشته است. بزرگترین دلایلی که آنها در این رابطه ذکر می کنند به این شرح است:

این بازاریابان تمرکز بیشتری در زمینه تولید محتوا (85 درصد) و نیز تدوین و تنظیم دقیق استراتژی بازاریابی محتوا (72 درصد) انجام می دهند. این موضوع نشان می دهد صاحبان مشاغل به درک درستی از تبلیغ محتوا رسیده اند.

 

 

10 راهکار جهت افزایش سرعت تبلیغ محتوا

ایده های ذکر شده در زیر بسیار موثر بوده و طی آزمایش های مختلف مورد راستی آزمایی قرار گرفته است. بنابراین می توانید بی درنگ از آن ها برای تبلیغ محتوا استفاده کنید.

1. از تأثیرگذاران صنعت خود نام ببرید

یک مصاحبه راه اندازی کنید به یک متخصص یا تعدادی از متخصصین مراجعه کنید و نام آن ها را در محتوای خود ذکر کنید. با فردی که قبلاً ارتباط برقرار کرده اید یا با او همکاری کرده اید تماس بگیرید. ایجاد یک رابطه جدید و پرورش آن نسبت به رابطه که از مدت ها قبل وجود داشته زمان بیشتری برای تبلیغ محتوا از شما خواهد برد.  در صورتی که در بین دوستان یا آشنایان خود هیچ متخصص صنعتی ندارید، می توانید با 10 نفر از افراد دیگر تماس بگیرید. به طور معمول ، حدود 10 درصد یا کمتر به تماس شما پاسخ خواهند داد و حتی ممکن است برای پاسخگویی به شما زمانی را صرف کنند. بهتر است برای سرعت بخشیدن به روند مصاحبه، به توییتر و لینکدین مراجعه کنید و به آن ها مستقیما پیام دهید. سپس با یک ایمیل دقیقا توضیح دهید که چرا آنها باید وقتی برای پاسخ دادن به سوالات شما اختصاص دهند.

 

 

یک نظرسنجی کوتاه از کارشناسان حوزه های مختلف ایجاد کنید

یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ محتوای جدید، ایجاد نظر سنجی های کوتاه و توزیع آن در بین متخصصان است. (اگر لیستی از متخصصان ندارید، می توانید به راحتی آن را در BuzzSumo جتسجو کنید.) به این ترتیب ، شما می توانید تمام سوالات کلیدی خود را بپرسید بدون اینکه پیام شما بیش از حد طولانی به نظر برسد. ساده ترین و می توانید نظرسنجی خود را در هر پلتفرمی که دوست دارید ایجاد کنید. یکی از این سرویس های تعاملی و آنلاین TypeForm است. این یک پلتفرم با رابط کاربری ساده است که به شما کمک می کند نظرسنجی خود را با سهولت بیشتری انجام دهید. هنگام تنظیم سوالات نظرسنجی خود، مطمئن شوید که اطلاعات تماس خود را از متخصصان خود بخواهید تا بتوانید به محض آماده شدن مطالب خود به آنها اطلاع دهید.

سریع ترین راه برای انتشار نظرسنجی شما ارسال آن در توییتر است. شما می توانید نتایج نظرسنجی خود را از طریق توییتر بین متخصصانی که در آن شرکت کرده اند به اشتراک بگذارید، همه آنها را برچسب گذاری کنید(تگ کنید) و از آنها برای اینکه وقت خود را برای پاسخگویی به سوالات در اختیار شما قرار دادند، صمیمانه تشکر کنید.

 

 

2. یک ویدئو برای تبلیغ محتوا ایجاد کنید

ویدئوها حداقل دو برابر بیشتر از هر شکل دیگری از محتوا مخاطبان را با خود درگیر می کنند. یکی از بسترهای پیشرو در تبلیغ محتوا استفاده از  ویدیو آنلاین است. محتوای ویدئویی 4 برابر بیشتر از سایر بستر های تولید محتوا توسط مصرف کنندگان ترجیح داده می شود. مخاطبان بیشتر تمایل دارند ویدیویی را در مورد یک محصول تماشا کنند تا متنی را در مورد آن بخوانند.

نکته ای که درباره ویدئو ها باید به آن توجه داشت؛ قابلیت هایی مانند پخش خودکار است. این ویژگی باعث می شود که محتوای ویدئویی شما زودتر به ویروس آلوده شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند ویدیوی خود را برجسته کرده تا افراد بیشتری از آن بازدید کنند:

• اگر تصمیم دارید فیلم خود را با آِیفون یا آیپد ضبط کنید ، باید به کیفیت صدا دقت کنید. برای ضبط صدا با کیفیت بهتر است از میکروفون لاپل یا از آیفون یا آیپد دوم استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از برنامه های مخصوص ضبط صدا مثل Voice Record Pro استفاده کنید که به شما در ضبط صدا با کیفیت بالا کمک می کند.

• حتما شما نیز ویدئو هایی را که با دستان لرزان یا در حال حرکت گرفته شده است، دیده اید. تماشای چنین ویدئوهایی می تواند آزاردهنده باشد، به ویژه هنگامی که سعی می کنید بر آنچه شخص در این ویدیو در مورد آن صحبت می کند، تمرکز کنید. برای جلوگیری از ضبط چنین ویدئو هایی، بهتر است برای فیلمبرداری از سه پایه استفاده کنید. این وسیله به شما کمک می کند تا کیفیت فیلمبرداری را به طرز چشمگیری افزایش دهید و ویدئو هایی حرفه ای تولید کنید.

 

 

• برای تبلیغ محتوا می توانید از محتوای متحرک استفاده کنید و آن را به ویدئوهای خود اضافه کنید تا یک ترکیب خلاقانه تولید شود. مردم عاشق تماشای فیلم هستند. چنانچه برای ساخت محتوای ویدئویی تلاش کنید و از طراحی های منحصر بفرد استفاده کنید؛ نه تنها مخاطبان آن را دوست خواهند داشت ، بلکه ویدئوی شما را برای دیگران به اشتراک خواهند گذاشت و مطمئن خواهند شد که همه دوستان و همکاران، آن را تماشا خواهند کرد. خروجی تولید چنین ویدئویی این است که پیام ویدئویی شما به خاطر سپرده می شود.

برای برخی از افراد ،ساخت انیمیشن شبیه کار طراحی استودیو به نظر می رسد. خوشبختانه ، فریلنسر هایی هستند که خوشحال می شوند به شما کمک کنند! اما به یاد داشته باشید ، اگر می خواهید دقیقاً همان ویدئوی متحرکی را که سفارش داده اید دریافت کنید ، باید دقیقا توضیح دهید که چگونه می خواهید المان های مختلف در ویدیوی شما ظاهر شوند. بهتر است ایده های خاص و ناب خود را در ابتدای کار در اختیار فریلنسر ها قرار دهید و بگویید به دنبال چه هستید؛ چرا که در وقت و پول شما بسیار صرفه جویی می شود.

• به خاطر داشته باشید که مدت زمان هر ویدئو برای شبکه های اجتماعی مختلف چقدر خواهد بود:

 ایجاد نسخه کوتاه تر از ویدئو ها برای فیس بوک و توییتر: آیا واقعاً وقتی در فیس بوک یا توییتر هستید یک ویدیوی طولانی را تماشا می کنید؟ وقتی به محتوا های فراوانی که در این پلتفرم ها وجود دارد نگاهی بیندازیم در می یابیم که  ، هیچ کس وقت تماشای ویدئو ها طولانی را ندارد.

 بهتر است برای نمایش محتوا های طولانی از یوتیوب استفاده کنید. یوتیوب جایی است که می توانید هنگام تولید محتوای ویدئویی به تمام جنبه های مختلف موضوع بپردازید؛ اما مطمئن شوید که از موضوع اصلی فاصله نگیرید.

 

3. برای تبلیغ محتوا می توانید از GIF ها استفاده کنید

طبق نتایجی که Google Trends منتشر کرده مدت هاست که GIF ها جزئی از ساز و کار تبلیغ محتوا است. اگر بودجه بسیار پایینی برای تبلیغ محتوا در اختیار دارید و نمی توانید وقت و منابع خود را صرف تهیه یک ویدئوی کامل کنید ، استفاده از GIF ها بهترین گزینه خواهد بود. فایل هایGIF برای تبلیغ محتوا در رسانه های اجتماعی و نیز بازاریابی ایمیلی بسیار مناسب هستند. اما GIF ها همیشه با استراتژی بازاریابی شرکت همخوانی ندارند. قبل از استفاده از فایل هایGIF بهتر رفتار مخاطبان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و پس از بررسی بازخورد ها، از آن ها برای تبلیغ محتوا استفاده کنید.

 

4. استفاده از تکنیک Lead Magnets در تبلیغ محتوا

اگر هنوز از این تکنیک جالب برای به دست آوردن اطلاعات تماس مشتریان استفاده نمی کنید، حتما در استراتژی بازاریابی خود تجدید نظر کنید هدف تکنیک “لید مگنت” یا “جلب توجه”، به حداکثر رساندن تعداد سرنخ هایی است که می توانید در صفحه ای که محتوای خود منتشر کرده اید، جمع آوری کنید.

به منظور جذب موفقیت آمیز مشتریان جدید، واقعاً باید خلاق باشید و اطلاعات ارزشمندی را به آن ها ارائه دهید تا آن ها در ازای آن اطلاعات تماس و ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. برخی از بهترین لید مگنت ها برای تبلیغ محتوا  عبارتند از:

• پیشنهاد ثبت نام برای وبینار: موضوعی را برای راه اندازی یک وبینار انتخاب کنید که یا از موضوع محتوای شما پشتیبانی می کند، یا محتوای آن پیرامون موضوع اصلی است. از یک متخصص صنعت یا چند نفر از آنها دعوت کنید و اجازه دهید تا شرکت کنندگان با طرح سوالات خود ، با مهمان وبینار ارتباط برقرار کنند.

• ارائه اطلاعات تکمیلی: بهترین قالب هایی که می توانید از آن ها برای ارائه اطلاعات اضافی به کاربران استفاده کنید کتابهای الکترونیکی ، کاغذ سفید ، مطالعات موردی و داستانهای موفقیت هستند. همه این مواد عالی می توانند به تبلیغ محتوا و اعتبار برند شما کمک کنند.

• اشتراک گذاری الگوهای مفید و آماده استفاده: در دنیای امروزی سرعت انجام کارها بالا رفته و همه تحت فشار زمان هستیم. بنابراین هر وقت راهی برای انجام سریعتر یک کار وجود دارد، بهتر است آن را امتحان کنید. مردم از شما برای به اشتراک گذاشتن الگوها تشکر می کنند. این الگو ها هر چیزی می تواند باشد: الگویی برای نوشتن یک ایمیل یا صفحه آغازین یک وب سایت

 

5. از تبلیغات پولی در توییتر و فیس بوک برای تبلیغ محتوا استفاده کنید

یکی دیگر از ویژگیهای عالی برای تبلیغ محتوا ، تبلیغات پولی است. برای شروع می توانید از تبلیغات در توییتر استفاده کنید. با استفاده از Followerwonk یا BuzzSumo یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید. با انتخاب دستی می توانید کاربران موردنظر خود را برای ارسال پست تبلیغاتی گزینش کنید. با استفاده از این قابلیت می توانید مطمئن باشید که پست شما فقط به مشتریان بالقوه شما می رسد و تبلیغ محتوا به خوبی انجام می شود.

تبلیغات خود را طوری در فیس بوک طراحی کنید که طرفداران و دنبال کنندگان، صفحه شما را مورد توجه قرار دهند ، اما قبل از آن اطمینان حاصل کنید که قبلاً به محصول شما علاقه نشان داده اند.

تنظیمات و فیلترهای مربوط به تبلیغات به شما در انتخاب نوع مناسب مخاطبان کمک می کند. به عنوان مثال: اگر بخواهید مقاله ای را که در مورد تولید محتوا نوشته شده با موفقیت تبلیغ کنید؛ در تنظیمات مربوط به تبلیغات فیس بوک، در بخش “علایق” ، پارامتری را انتخاب کنید که محتوا فقط برای کسانی ارسال شود که قبلاً از ابزارهای بازاریابی محتوا استفاده می کردند یا بازاریابی محتوا در فهرست علاقمندی های آنها قرار دارد.

 

6. راه اندازی کمپین بازاریابی مجدد برای تبلیغ محتوا

به طور معمول ، بیش از 30 درصد از بازدیدکنندگان مایل نیستند اطلاعات تماس خود را به شما بدهند. بقیه آنها یا مطالب شما را مرور می کنند یا صفحه را می بندند و به کار خود بر می گردند. اما شما هنوز یک شانس دوم  برای تبلیغ محتوای خود دارید. اینجاست که بازاریابی مجدد وارد میدان می شود.

شما باید بنرها و صفحات آغازین خود را متناسب با محتوای مورد نظر خود طرح ریزی کنید. توجه به این موارد می تواند کاربران شما را به پیوستن به وبینار ها یا مشاهده محتوای اختصاصی ترغیب کند. در واقع  می توانید از همان لید مگنت ها که قبلاً تر در صفحه آغازین قرار دادید، استفاده کنید. یک اسکریپت آماده کنید تا به طور خودکار مشتریان فعلی را از کمپین بازاریابی مجدد حذف کند.

 

7. مطالب خود را در یک خبرنامه منظم قرار دهید

برنامه ریزی برای خروج مداوم از پست هایی که در رسانه های اجتماعی قرار می گیرد، تنها بخشی از نبرد برای تبلیغ محتوا است. اگر واقعاً می خواهید در ذهن مشتریان خود باقی بمانید ، یک خبرنامه برای وب سایت تان ایجاد کنید که شامل محتوای ایجاد شده توسط شما باشد. به این ترتیب ، اگر پست شما را در فیس بوک از دست بدهند، مقاله جدید شما را در خبرنامه خواهند خواند.

 

8. ایجاد لیستی از گروه های لینکداین و فیس بوک

بسیاری از موارد جالب در شبکه های اجتماعی در گروه های خصوصی اتفاق می افتد. اگر گروه های خصوصی خاصی وجود دارد که می خواهید در آن ها تبلیغ محتوا کنید ، بهتر است قبل از شروع به تحقیق درباره آنها بپردازید و اعضای این گروه ها را از قبل بخوب بشناسید. در قدم بعدی می توانید لیستی از چنین گروه هایی را برای خود تهیه کنید.

 

9. یک تصویر پیش نمایش خلاقانه برای فیس بوک و توییتر ایجاد کنید

یک اصطلاح معروف هست که می گوید: یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد. مطمئن شوید تصویری که برای کمپین تبلیغاتی و تبلیغ محتوا استفاده می کنید در چند ثانیه توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

اگر قصد تبلیغ محتوا در کانال ها و رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر را دارید، با دستورالعمل های تبلیغات در این شبکه ها آشنا شوید؛ زیرا پیش نمایش پست شما می تواند عملکرد کلی تبلیغ شما را تغییر داده یا حتی از بین ببرد.

 

10. محتوای خود را با انجمن های آنلاین به اشتراک بگذارید

برخی افراد قدرتی که در پرسش و پاسخ و تجمعاتی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد را دست کم می گیرند به عنوان مثال: Reddit ، Quora. دو مزیت قطعی برای به اشتراک گذاری مطالب شما و تبلیغ محتوا در این وب سایت ها وجود دارد.

• حتما می دانید که لینک سازی و ساخت شبکه ای از وب سایت ها که در آن ها به خوبی دیده شوید، چقدر اهمیت دارد.

• تعداد دفعات مشاهده محتوای شما توسط مخاطبان مورد نظر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به عنوان مثال: یکی از بازاریاب ها پست های خود را در Inbound.org به اشتراک گذاشت و 50 درصد از کل بازدید از مقالات وی از این مرکز آنلاین حاصل شد.

 

جمع بندی

ممکن است گاهی اوقات احساس کنید که یک شاهکار تازه خلق کرده اید و همه افراد صنعت شما صبح روز بعد در مورد مقاله فوق العاده مفید شما صحبت خواهند کرد. اما به ندرت چنین اتفاق خوبی برای محتوای شما می افتد. رساندن پیام محتوا به دست مخاطبان موردنظر شما چیزی است که باید نگران آن باشید نه تعداد پست های منتشر شده در وبلاگ شما. تبلیغ محتوا ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما ارزشش را دارد. این ترفند های آسان را امتحان کنید و تبلیغ محتوا برای شما به یک فعالیت فوق العاده شاد، پر حادثه و سازنده تبدیل خواهد شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.