مقالات آموزشی

توجه به ۵ شیوه فوق العاده برای بهبود محتوای باکیفیت و کمپین‏‏ PPC در کنار یکدیگر

مفید بود؟

در این مقاله خواهید آموخت که چگونه از بازاریابی محتوا برای بهبود عملکرد کمپین PPC خود و همچنین از کمپین‌های تاثیرگذار PPC برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)محتوای باکیفیت خود استفاده کنید. اغلب شما تاکنون تمام توصیه ها و نکات را برای بهبود کمپین PPC یاد گرفته اید. با این پیشنهادها یاد گرفتید چگونه بر روی بهبود میزان کیفیت و افزایش نرخ کلیک تمرکز کنید، ساختار اکانت خود را بهینه کنید و از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. در حالی که همه این تاکتیکها کاربردی و معتبر هستند و به خوبی روی عملکرد وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارند، نکته ای که به ندرت برای بهبود کمپین PPC شما مطرح شده است ایجاد محتوای باکیفیت است.

 

حتما سوالی که به ذهن شما خطور می‌کند این است که چگونه محتوای باکیفیت و عالی می‌تواند به بهبود کمپین PPC شما کمک کند؟ این سؤال مثل این است که بگوییم آیا خرید Google Ads رتبه جستجوی ارگانیک شما را بهبود می‌بخشد ؟

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نه تنها محتوای باکیفیت می‌تواند به نفع رسانه های پولی باشد، بلکه تبلیغات پولی یک راه عالی است تا محتوای شما در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا بدانید چگونه می‌توانید از بازاریابی محتوا برای بهبود عملکرد کمپین PPC خود استفاده کنید و برعکس. سپس، چهار تاکتیک کاربردی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی PPC با بازدهی بالا در جهت به حداکثر رساندن ROI محتوا، به شما ارائه خواهد شد.

چگونه می‏توانید از محتوای باکیفیت و کمپین‏‏ PPC در کنار یکدیگر برای بهبود عملکرد وب‌سایت خود استفاده کنید؟

 1. از تبلیغات کمپین PPC برای دریافت سریع ترافیک استفاده کنید:

مشکل استراتژی های جستجوی ارگانیک این است که بدون وجود مخاطب، افزایش تعداد بازدیدها تقریباً غیرممکن است. در نظر بگیرید که روزانه بیش از 4 میلیون پست وبلاگ منتشر می‌شود و بدون وجود یک استراتژی اساسی، دیده شدن پست‌های وبلاگ شما تقریبا غیر ممکن است. استفاده از کمپین تبلیغات PPC در مراحل اولیه توسعه برای جلب توجه بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما، موجب افزایش بازدید و درآمد زود هنگام برای برند شما می‌شود. از همه مهمتر، ترافیک حاصل از کلیک های پولی نشان دهنده تعداد زیادی از مخاطبان است  که شما اخیرا به دنبال فروش محصولات و خدمات برند خود به آن‌ها بوده اید.

 

انجام این کار مانند ضرب ‌المثل “یک تیر و دو نشان ” است. با استفاده از Google Ads و دیدگاه‌های مخاطبان فیس بوک، می‌توانید در ک بهتر و بیشتری از مخاطبان خود کسب کنید. همین کار به نوبه خود موجب موفقیت در افزایش بازدید از برند شما می‌شود. استفاده از محتوای باکیفیت یا آموزنده می‌تواند برند شما را از سایر تبلیغ کنندگان متمایز کند. محتوای باکیفیت و خوب بیشتر از آنچه تصور می‌کنید با کمپین PPC شما در ارتباط است، بنابراین حتماً در مورد تلاقی این دو حوزه بازاریابی دیجیتال را مطالعه کنید.

ایده اصلی در این مقاله این است که روی هر دو نوع بازاریابی دیجیتال به طور همزمان تمرکز کنید و کلمات کلیدی مشترک را هدف قرار دهید. می‌توانید از محتوا برای افزایش اطلاعات مخاطبان خود استفاده کنید، در حالی که تبلیغات پولی باید ابزاری برای افزایش نرخ تبدیل شما باشد. این استراتژی می‌تواند به برند شما کمک کند تا با توجه به هر کلمه کلیدی، در هر زمانی در نتایج جستجو دیده شوید.

 2. از تبلیغات کمپین PPC برای تحت تاثیر قراردادن افراد نسبت به برند خود استفاده کنید:

برخلاف تصور عموم، مطالعات نشان داده اند که تبلیغات پولی به جای کاهش بازدید محتوا، به افزایش کلیک روی نتایج لیست های ارگانیک کمک می‌کند. این امر به این دلیل است که افرادی که تبلیغات پولی را مشاهده می‌کنند به احتمال زیاد در جستجوهای آتی خود، برند شما را به خاطر میسپارند حتی به صورت ناخودآگاه.

رند فیشکین در یک مقاله آموزنده این ایده را بیان کرد. در اصل، داشتن دو لیست از محتوا در یک صفحه از نتایج جستجو موجب تحت تاثیر قراردادن جستجوگر به سمت برند شما می‏شود و نرخ کلیک شما به طور فزاینده ای بهبود می‏ یابد. در این مقاله فرض براین است که برند شما بانفوذتر است. وابستگی به برند به طور چشمگیری CTR مکرر بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد. همانطور که این تحقیق نشان داد، حفظ مشتری فعلی کم هزینه تر از جذب مشتری جدید است.

 3. یک تجربه عالی را در صفحه لندینگ (landing page) فراهم کنید:

حتی آگاه‌ترین مدیر رسانه های پولی گاهی اوقات در ایجاد صفحه لندینگ برای کسب رضایت مشتریان و دریافت دیدگاه‌های آن‌ها دچار مشکل می‌شود. بازاریابان محتوا طبیعتاً مطالب و داستان‌های بزرگی را خلق می‌کنند و از نظر خود بسیار خلاق هستند. آن‌ها از محتوای خلاقانه خود برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد در صفحه لندینگ استفاده می‌کنند تا طریق قیف تبدیل میزان هدایت کاربران ورودی را افزایش دهند.

بازدیدکنندگانی که روی تبلیغات کلیک می‌کنند، احتمالاً قبل از تبدیل شدن به مشتری یا کاربر شما، وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند. سفر خریدار و نحوه استفاده از محتوا را در این فرآیند را در نظر بگیرید:

  • آگاهی

از طریق پست‌های وبلاگ، محتوای آماده شده، اینفوگرافیک، فیلم و مقاله به یک مشتری با توجه به نیاز یا مشکل خاصی که دارد، اطلاعات ارائه می‌شود.

  • توجه

مشتری نیاز خاصی را درک می‌کند و در مورد آن تحقیق می‌کند (با مقاله ها، توضیحات، مصاحبه ها، صفحات لندینگ، کتاب‌های الکترونیکی).

  • تصمیم‌گیری

مشتری تصمیم می‌گیرد خرید یا معامله کند (آموزش دریافت کند، آزمون انجام دهد، از نسخه نمایشی محصول استفاده کند).

به توصیه های ارائه شده، نظرات کاربران و لینکهای مقاله های مربوط در کنار محتوای صفحه لندینگ توجه کنید تا بازدیدکنندگان آن‌ها را قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید بخوانند. تمام بازدیدکنندگانی که روی آگهی کلیک می‌کنند در همان لحظه یا حتی همان روز خرید نمی‌کنند. ارائه محتوای باکیفیت و مرتبط در سایت شما تبدیل به یک نقطه ارتباط ارزشمند با مخاطبان و بازدیدکنندگان در مسیر ایجاد تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری شما می‌شود.

 4. میزان مشاهدات محتوا را از طریق داده های حاصل از کلمه کلیدی PPC پیدا کنید:

یکی از بخش‌های مشترک کمپین سئو و PPC کلمات کلیدی است. از داده های حاصل از کلمه کلیدی PPC خود استفاده کنید تا درک کنید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک و درآمد را ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید تبلیغاتی را که عملکرد خوبی دارد تجزیه و تحلیل کرده و آن را در کمپین محتوای ارگانیک خود به کار ببرید. در محتوای خود از کلمات کلیدی هدف حوزه تجاری موردنظر برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود به مشتریان استفاده کنید.

 

کلمات کلیدی برند دار موفقیت چشمگیری دارند و CTR بسیار بالاتری را نسبت به سایر کلمات کلیدی استاندارد کسب می‌کنند. استراتژی کلمات کلیدی خود را در هر دو کمپین بازاریابی دیجیتال گروه بندی کنید و دستاوردهای یک کمپین را به کمپین دیگر انتقال دهید. برای آگاهی از اینکه کدام کلمات کلیدی در هر کمپین بهترین عملکرد را دارند، تست A/B انجام دهید.

 5. تا آنجا که ممکن است رتبه واقعی SERP را کسب کنید:

به طور طبیعی، داشتن دو لینک در نتایج جستجوی یک صفحه، میزان کلیک یک وب‌سایت را افزایش می‌دهد. این امر به ویژه در مورد نمایشگرهای تلفن همراه که کاربران تمایل به مشاهده برترین نتایج و تبلیغات پولی دارند، بسیار مهم است. علاوه بر افزایش نرخ کلیک در هر دو لیست نتایج جستجوی بازاریابی دیجیتال، داشتن لینکهای بیشتر باعث افزایش نمایش و اعتبار برند از دیدگاه جستجوگران می‌شود.

 

 4 روش کاربردی برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا از طریق کمپین PPC

اکنون که با مزایای ترکیب PPC و بازاریابی محتوا آشنا شده اید، در ادامه این بخش چند راهکار عالی برای به حداکثر رساندن این مزایا ارائه شده است.

 1. محتوای باکیفیت خود را با تبلیغات در فیس بوک ارتقا کنید:

از دیدگاه‌های مخاطبان فیس بوک برای تقسیم‌بندی مخاطبین خود استفاده کنید و با توجه به استراتژی های عمودی تبلیغات خود، مخاطبان جدید را هدف قرار دهید. با تقویت پست فیس بوک خود برای گروه های خاص مخاطبان هدف، به بهترین شکل برند خود را تبلیغ کنید. پست فیس بوک خود را تقویت کنید و محتوا و تبلیغات را برای دو گروه مخاطب تبلیغ کنید:

  • “افرادی که صفحه شما و دوستان آن‌ها را دوست دارند “
  • “افرادی که شما آنها را با هدف گذاری انتخاب می‌کنید “

از تبلیغات کمپین PPC برای ایجاد مخاطب برای محتوای خود استفاده کنید و سپس از “تقویت پست ” برای دسترسی بیشتری به افرادی که ممکن است به محتوای شما جذب شوند، استفاده کنید.

 

از دیدگاههای مخاطبان فیس بوک و مخاطبین اختصاصی توییتر به عنوان ابزارهای بازاریابی مجدد (remarketing برای تبلیغات در کمپین PPC یا ارائه محتوای تبلیغاتی استفاده کنید. از کمپین PPC خود در جهت ایجاد و افزایش مخاطب برای برند خود و هدف قرار دادن آن‌ها از طریق کمپین‌های تبلیغاتی مختلف، بر اساس محتوایی که بیشترین به اشتراک گذاری را دارند و لایک خورده اند، استفاده کنید.

 2. سرفصل‌های قوی و قابل کلیک را بنویسید:

از BuzzSumo برای یافتن محتوایی که در حال حاضر در صنعت شما وایرال شده است استفاده کنید. از کلمات کلیدی و موضوعات چنین محتوایی استفاده کنید تا یک عنوان جذاب و مناسب را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. با این کار، کاربران را ترغیب می‌کنید تا با دیدن تبلیغات شما که معمولاً از طریق کلیک روی تبلیغات شما رخ نمی‌دهد، با شما تعامل داشته باشند.

تست A/B را روی عناوینی حاوی کلمات کلیدی مختلف انجام دهید تا ببینید کدام‌یک بیشترین کلیک و نرخ تبدیل را داشته اند. لازم به ذکر است که قابلیت کلیک شدن برابر با clickbait نیست. علاوه بر این براساس تجربه کاربر، هنوز مهم است که عناوینی مرتبط با خود محتوا ایجاد شود.

3. ابتدا روی سیتم عامل‏های تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها تمرکز کنید:

تقریباً 60 درصد کلیک های تبلیغاتی در سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند و تبلتها انجام می‌شود. از تصاویر، اینفوگرافیک ها و هر نوع محتوای بصری برای افزایش نرخ تبدیل هنگام ارائه تبلیغات پولی در نسخه تلفن همراه وب‌سایت خود استفاده کنید. قوانین ایجاد محتوا برای صفحه لندینگ تلفن همراه باید متفاوت باشد. طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد که به طور فعال پاسخگوی مخاطبان باشد. همچنین محتوای تلفن همراه باید بهینه شده باشد.

در این مورد برخی نکات را در نظر داشته باشید:

  • تیترهای کوتاه بنویسید.
  • از پاراگراف های مختصر استفاده کنید.
  • از پاپ آپها استفاده نکنید.
  • از تصاویر در اندازه های کوچک استفاده کنید.
  • از یک CTA (call to action) واضح و مشخص است.

 4. برای افزایش تبدیل بازدیدکنندگان، CTA های جذاب بسازید:

شما باید در صفحه لندینگ خود یک CTA مشخص به ویژه برای مقالات با تبلیغاتی پولی ارائه دهید. این شیوه می‌تواند از طریق یک ایجاد یک فرم اصلی در کنار CTA یا حتی با پاپ آپ اجرا شود. این امر به تبدیل مشتریان راغب به خریداران اصلی  از طریق کمپین‏های تبلیغاتی پولی شما کمک می‌کند. هنوز بر سر قرار دادن بیش از حد CTA در انتهای محتوا اختلاف نظر وجود دارد. هنگام تبلیغات پولی، پیشنهاد می‌شود از محتوای خود برای جلب توجه خوانندگان استفاده کنید و سپس CTA خود را در انتهای صفحه لیندینگ برای افزایش تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی قرار دهید.

 نتیجه گیری

در اکثر آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، سئو، بازاریابی محتوا و رسانه های پولی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

با ادغام بازاریابی محتوا در کمپین‌های PPC و بالعکس، می‌توانید از نقاط قوت هر بخش برای افزایش تبدیل مخاطبان خود به مشتریان واقعی برای سایت خود و افزایش وابستگی به برند در آن‌ها استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.