مقالات آموزشی

باید هایی که برای محتوای سئو شده نیاز است هزینه کنید؟

مفید بود؟

هزینه محتوای عالی سئوشده چقدر است؟ ما از متخصصان سئو نظرسنجی کردیم و از آنها پرسیدیم که چقدر برای  محتوای سئو شده هزینه می کنند و در خصوص 11 نکته برای یافتن نویسندگان بزرگ سوال کردیم.

 

چقدر هزینه می کنید؟ من به عنوان یک نویسنده  محتوای سئو شده که عمدتا با نهادهای سئو کار می کنم ، به این سوال عادت دارم و پاسخ من مهم نیست، پاسخ ها همیشه داستان Goldilocks را به من یادآوری می کنند…

“این قیمت خیلی کم است . ”

“این قیمت خیلی بالا است. ”

“این قیمت خوب است.”

 

این به طور معمول یک چرخش است که اغلب باعث می شود من بپرسم که آیا همه ما به ارزش واقعی محتوای عالی سئو واقف هستیم یا اینکه من خیلی راحت بیش از اندازه هزینه می کنم.

برای ارضای کنجکاوی خودم، تصمیم گرفتم این سوال را که “چه مقدار برای محتوای سئو شده عالی می پردازید؟”  را در یک گروه فیس بوک سئو با بیش از 40،000 عضو مطرح کردم.

پاسخ ها، همانطور که انتظار داشتم، همه در هیئت مدیره بود.

نظرات مختلف: محتوای “عالی” سئو چیست؟

اولین چیزی که متوجه شدم این است که پاسخ دهندگان در مورد محتوای “عالی” سئو اختلاف نظر دارند. در حالی که برخی نیاز به ” قطعه کاملا بهینه سازی شده kick-ass  ” را برجسته می کردند، برخی دیگر از سادگی محتوای “چرخانده” که سپس توسط خود افراد  سئو بهینه سازی می شد، استقبال می کردند. برخی از افراد سئو انتظار داشتند که محتوا آماده انتشارباشد در حالی که دیگران با محتوایی که نیاز به ویرایش و بهینه سازی داشت، مشکلی نداشتند.

این نظرات متفاوت بحث نسبتاً داغی را در مورد اینکه آیا طرفداران  سئو بیش ازاندازه برای محتوای موردنظر هزینه می کنند یا کم هزینه می کنند، دامن زد.

بعضی ها درمورد ایده ارسال یک وبلاگ 10 دلاری کم لطف بودند … اما، در نهایت بیشتر پاسخ دهندگان با این موضوع موافق بودند که محصول نهایی مهم است.

 

محتوای عالی سئوشده، محتوایی است که در ذهن کاربر نوشته شده و کاملا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است. اما در جایی که شخصی این محتوا را تهیه می کند، به چند عامل بستگی دارد.

از کجا می توان نویسندگان عالی محتوای سئو شده را می توان پیدا کرد

بسیاری از طرفداران سئو به مرحله ای می رسند که می فهمند، از چشم انداز بازگشت سرمایه، نوشتن محتوای سئو شده بهترین استفاده از زمان شان نیست.

در این لحظه آنها با این تصمیم روبرو می شوند که آیا محتوا را به یک منبع بیرونی واگذار کنند یا یک نویسنده را در داخل استخدام کنند.

هنگامی که کار تولید محتوا برون سپاری می شود، جایی که باید به جستجو بپردازیم کار دشواری است. Fiverr گزینه خوبی است؟ گروه های فیس بوک؟ دانش آموزان کالج؟ بازنشستگان؟

گزینه ها تقریباً بی نهایت هستند.

 

گزینه های زیادی، قیمت های مختلف

متأسفانه کار همه نویسندگان یکسان نیست. بسیاری از پاسخ دهندگان از مسائل استخدام نویسنده از سیستم عامل هایی مانند Fiverr و Upwork، تهیه محتوا از کشورهای غیر انگلیسی زبان یا استخدام کارشناسان صنعت که سابقه نوشتن ندارند، شکایت داشتند.

 

برخی از منابع برتر لیست شده برای یافتن نویسندگان بزرگ سئو شامل:

• گروه های جاویژه فیس بوک

• LinkedIn

• تابلوهای مشاغل دانشگاهی

• مراجع (در شبکه شما)

• نهادهای مربوط به محتوا

حتی در این صورت، همه این منابع بسته به موارد زیر نرخ های مختلفی را ارسال می کنند:

• مقدار محتوا

• نوع محتوا

• تجربه نویسنده

• سطح بهینه سازی مورد نیاز

و دیگر عوامل.

برخی از پاسخ دهندگان نرخ ها را تا 0.02 دلار برای هر کلمه و برخی دیگر نیز تا 2 دلار برای هر کلمه ذکر کردند.

آیا بازار نرخ تعیین می کند؟

بنابراین، چرا طیف گسترده ای در قیمت گذاری وجود دارد؟

خوب، می توان گفت که بازار تعیین کننده نرخ است.

با افزایش تقاضا برای محتوای سئوشده عالی، نویسندگانی که ارزش آنها را می دانند تمایل به دریافت مبلغ بیشتر دارند، نرخ هایی که بسیاری از آژانس ها و شرکت ها تمایل به پرداخت آن دارند.

در عین حال ، نویسندگانی که توانایی تولید حجم بالایی از محتوا را دارند، می توانند با ارائه محتوای کم هزینه به آژانس ها، تجارت سودآوری برای خود ایجاد کنند.

کیفیت در مقابل کمیت، این یا آن؟

بنابراین تنوع  ریشه درتضاد بین کیفیت و کمیت دارد.

رقابت برخی از نویسندگان در زمینه کیفیت است، بنابراین آنچه آژانس ها مایل به پرداخت آن هستند را از آنها دریافت می کنند. برخی دیگر بر سر قیمت رقابت دارند و ارزش را در این می بینند که محتوای بیشتر با نرخ پایین ترنسبت به رقبای خود، انجام دهند.

در حالی که بسیاری از پاسخ دهندگان به یافتن آن نقطه شیرین یک نویسنده کم هزینه و با کیفیت اشاره کردند، برخی هشدار دادند که این نویسندگان تمایل ندارند که برای مدت طولانی با تعرفه کم کار کنند. هنگامی که آنها متوجه می شوند رقبایشان در حال دریافت چه چیزی هستند (و می بینند که چه میزان از ROI برای مشتریان خود تولید می کنند) ، قیمت های خود را افزایش می دهند.

 

هزینه محتوای سئو شده به صورت عالی به هدف بستگی دارد

بنابراین، بسیاری از طرفداران سئو به این نتیجه رسیدند که آنچه که آنها (و دیگران) مایل به پرداخت آن هستند باید به نتیجه ای برسد که امیدوارند از آن محتوا تولید شود.

آنها مایل به سرمایه گذاری کمتر بر روی محتوایی  بودند که هدف اصلی آن جذب لینک یا جلب توجه موتورهای جستجو بود زیرا اختصاص ارزش پولی به این سودها دشوارتر بود.

اصولا، اگر قصد ندارید از این طریق درآمد کسب کنید ، چرا  بر روی محتوا سرمایه گذاری کنید.

محتوا برای بازگشت سرمایه روشن

با این وجود، به افراد یادآوری می شود که ترافیک یا لینک ها بندرت هدف نهایی  محتوای سئو شده هستند. اکثر وب سایت ها امیدوارند که منجر به فروش و فروش شوند.

از این رو، اگر حتی 1 تبدیل از طریق یک محتوا برای جبران هزینه محتوا کافی بود، از نظر آنها چه ارزشی داشت؟ 2000 دلار فروش برای یک پست 150 دلاری در وبلاگ؟

با توجه به تمام حرف هایی که گفته شد، برخی از حرفه ای های سئو مایل هستند به محتوایی رضایت دهند که نیاز به ویرایش و بهینه سازی دارد. اگر خیلی به ویرایش و بهینه سازی نیاز نداشته باشد، شاید ارزش آن را داشته باشد.

سوال من این است:

آیا هزینه کار شخصی بیشتر یا کمتر از هزینه استخدام نویسنده ماهر برای شروع است؟

هیچ کسی نمی تواند به این سوال پاسخ دهد.

پاسخ طرفداران سئو :چقدر باید برای محتوای SEO پرداخت می کنید؟

• 100تا 125 دلار برای 600-750 کلمه.

• 40  دلار برای 500 کلمه

• 5 تا 10 دلار برای هر مقاله

• 10 تا 20 دلار برای هر کلمه

• 35 دلار برای هر مقاله.

• 0.02  دلار برای هر کلمه.

• 4  دلار در ازای 100 کلمه.

اینها تنها پاسخهایی بودند که من در جواب سوال خودم که “چقدر برای محتوای عالی سئومی پردازید؟” دریافت کردم، پاسخ ها از 0.02 دلار برای هر کلمه تا 2 دلار برای هر کلمه بود.

 

متأسفانه پاسخ اکثریت به این سوال روشن نبود.

 

برخی از طرفداران سئو اصرار داشتند که  پرداخت مبالغ زیاد به دلار برای  محتوای سئو شده فایده ای ندارد، در حالی که برخی دیگر اصرار داشتند که نویسنده با کیفیت بالای سئو مانند طلا می ماند.

حتی برخی از نویسندگان برای تقسیم مبلغی که دریافت می کردند یا اینکه فکر می کردند چقدرنویسندگان دیگر دریافت می کردند، تقلب کردند.

اکنون می توان نتیجه گرفت که پاسخ واقعی به این سوال (مانند اکثر سوالات در فضای سئو) این است: ” بستگی دارد. ”

این ممکن است تا حدی درست باشد. اما، در هنگام تصمیم گیری آگاهانه در مورد استراتژی سئو خود، همیشه در نظر گرفتن اعداد مفید است.

نحوه بودجه بندی برای محتوای سئو شده

هنگام تهیه محتوا برای مشتریان خود، به یک برآورد مناسب نیاز دارید تا بیشتر از بودجه تان هزینه نکنید. بنابراین، تقریباً غیرممکن است که به یک ساختار قیمت گذاری ارزش محور اعتماد کنید. شما باید بدانید که نویسنده دقیقاً چقدر هزینه دریافت می کند.

این امر باعث می شود سرمایه گذاری برروی  محتوای سئو شده کمی دارای ریسک باشد، به خصوص اگر قیمت بالایی داشته باشد.

علاوه بر این، هزینه شخصی خود را نیز دریافت خواهید کرد و نمی خواهید پول مشتری خود را برای محتوایی که نتیجه نمی دهد هدر دهید.

به همین دلایل، ارزش دارد که تحقیقات خود را بر روی نرخ های مختلف  محتوای سئو شده انجام دهید.

 

مطابق تجربه من (که توسط بسیاری از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی تائید می شود)، میانگین نرخ محتوای “عالی”  سئو بین 0.08 تا 20 دلار به ازای هر کلمه است.

با این حال، غیر معمول نیست که نویسندگان برای هر صفحه یا هر پست هزینه دریافت می کنند می گیرند، دلیل اصلی آن این است که برای اثرگذاری یک مطلب باید هزینه کرد.

محتوای سئو شده عالی یک سرمایه گذاری است

هنگامی که من برای اولین بار شروع به نوشتن  محتوای سئو شده کردم، برای هر کلمه 10 دلار دریافت می کردم. این به این دلیل بود که من در این زمینه تجربه داشتم ، می دانستم که چقدر می خواهم برای وقتی که برای کارم میگذارم دریافت کنم  و می دانستم که سایر نویسندگان سئو سایت چقدر پول می گیرند.

من می دانستم که نمی خواهم بر اساس قیمت رقابت کنم. می خواستم ارزشم مشخص باشد. من می خواستم برای مشتریانم نتایج ملموس ایجاد کنم. من می دانستم که نتایج من برای توجیه هزینه ای که دریافت می کنم لازم است.

همزمان با ساختن نمونه کارهایم، ارزشی که ارائه می دادم بیشتر نمایان می شد.

ما برای یک کلمه کلیدی با حجم 90،000 به صفحه 1 رسیدیم.

به دلیل اینکه بخاطرمقاله شما، کسی برای نمایش ما در تلویزیون تماس میگرفت.

این صفحه فرود در این هفته دو لید برای ما به ارمغان آورد( به ارزش 2000 دلار).

این نتایج از طریق ردیابی تبدیل ، توصیفات مشتری و لیدهای خود گزارش تولید شده از طریق محتوا جمع آوری شده اند.

نویسندگان عالی سئو * معمولا * مبلغ بیشتری دریافت می کنند

به زودی مشخص شد که من باید مبلغ بیشتری دریافت کنم. لیدهایی که من برای مشتریانم ایجاد کردم غالباً 1000 دلار یا بیشتر ارزیابی شده است. من برای هر پست حدود 100 دلار هزینه دریافت می کردم. تجربه من همچنین به من یاد داد که چگونه ارزیابی کنم که چه کسی برای خدمات من مناسب است. اگر تنها هدف آنها “ترافیک بیشتر” بود، این یک پاس بود. اگر آنها بیشتر می خواستند لینک ها، لیدها، فروش ها، معرفی برند، فرصت ها – پس من آن را انجام می دادم.

 آیا نتایج هزینه ها را توجیه می کند؟ 

همه اینها بدین معنا است که صرف نظر از هزینه ای که برای  محتوای سئو شده می کنید، باید نکاتی را از نظر بازگشت سرمایه در نظر بگیرید. اگر تصور کنید هزار دلار به ازای هر پیوند از طریق یک پست وبلاگ درآمد کسب کنید، سرمایه گذاری 300 دلاری چندان منطقی به نظر نمی رسد.

در حالی که می توان متوجه شد که “نقطه شیرین”  یعنی وجود نویسندگان ارزان و باکیفیت عادی به نظر نمی رسد.

با انتخاب محتوای ارزان قیمت، شما را اغلب ریسک دریافت محتوای چرخانده شده یعنی محتوایی که برای مخاطب مورد نظر شما نوشته نشده است یا محتوایی را که به درستی بهینه سازی شده است، تهدید می کند.

ضمن اینکه نویسندگان با کیفیت بالا احتمالا هزینه بیشتری را دریافت می کنند زیرا آنها به میزان ارزش کار خود واقف هستند.

چگونه تصمیم بگیریم که چقدر بر روی  محتوای سئو شده شده  سرمایه گذاری کنیم؟

با وجود نویسندگان “گران”، به نظر می رسد ریسک بالاتری وجود دارد، اما بازدهی نیز می تواند بسیار بیشتر از تصور شما باشد.

بنابراین، کلید ارزیابی ریسک و همکاری با نویسندگانی است که شهرت خوبی برای تولید ROI شفاف برای مشتریان دارند.

میزان تصمیم شما برای سرمایه گذاری بر روی  محتوای سئو شده در درجه اول به آنچه می خواهید با محتوای خود بدست آورید، بستگی دارد.  پس از آن، یافتن نویسنده ای است که بتواند آن نتایج را برای شما حاصل کند و ارزیابی اینکه آیا بازده بالقوه، ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.

پیشنهاد می کنیم مقاله ایجاد یک شرکت چند میلیون دلاری با حسابرسی محتوایی را مطالعه نمایید

11 نکته برای یافتن نویسندگان بزرگ

در اینجا چند نکته برای چگونگی یافتن نویسندگان سئو ذکر شده است که نتایج حاصله سرمایه گذاری شما را توجیه می کند.

• به شبکه خودتان دسترسی پیدا کنید: من بسیار توصیه می کنم برای یافتن نویسندگانی که سابقه نتایج اثبات شده ای دارند، به شبکه موجود خود مراجعه کنید. مراجعه به شخصی در صنعت تان حتی بهتر است، از او بپرسید که تجربه او از همکاری با نویسنده چگونه بوده و چه نتایجی را به دست آورده اند.

• با نویسنده به صورت مستقیم صحبت کنید: بسیاری از کسب و کارها بدون مکالمه مستقیم با نویسنده، محتوا را بصورت آنلاین سفارش می دهندو منظور من از “مستقیم” تماس تلفنی یا گپ تصویری است. در ترجمه از طریق ایمیل یا پیام رسان چیزهای زیادی از قلم می افتد. همانقدر که به دنبال یک نویسنده با مهارت های مناسب هستید، می خواهید مطمئن باشید که این نویسنده از شخصیت خوبی برخوردار است. ارتباط مهم است.

• از نویسنده نمونه کارهایش را بخواهید: همیشه از نویسنده نمونه کارهایش را بخواهید و آنها را ببینید، به جاویژه شماست. فقط توجه داشته باشید که سرقت نمونه های محتوا یک روش رایج بصورت آنلاین است، بنابراین شما همیشه نمی دانید چه چیزی دریافت می کنید. اگر آنها بتوانند نمونه کاری را با نام خود در خط باریک برای شما ارسال کنند، این نمونه کار، نمونه کار مطمئنی است.

• به دنبال مطالعات و بررسی های موردی باشید: برای مطالعه موردی یا بررسی، در سایت آنها جستجو کنید (درصورت داشتن یک مورد). این موارد نشان می دهد که آنها چه نوع نتایجی را برای مشتریان خود به ارمغان آورده اند.

• دانش سئو آنها را ارزیابی کنید: ممکن است شما انتظار نداشته باشید که نویسنده شما یک متخصص سئو باشد، اما اگر به دنبال تهیه محتوای مناسب سئو شده هستید، آنها حداقل باید اصول اولیه را بدانند. بهتر است که چند سوال در مورد تخصص شان از آنها بپرسید یا اینکه بخواهید نمونه کارهای مرتبط با سئورا ببینید.

• بپرسید چگونه موفقیت را می سنجند: بسیاری از نویسندگان نمی دانند چگونه به این سوال پاسخ دهند یا با چیزی مانند “ترافیک بیشتر” پاسخ خواهند داد. در واقع، موفقیت را می توان از راه های مختلف اندازه گیری کرد و به آنچه مشتری از شما می خواهد بستگی دارد. یک نویسنده بزرگ سئو باید بتواند این موضوع را روشن کند و با امید در خصوص نرخ بازگشت سرمایه صحبت کند.

• ساختار قیمت گذاری آنها را بفهمید: هر نویسنده به ازای هر کلمه هزینه دریافت نمی کند. در حقیقت، این کمتر از حد معمول در می آید زیرا هدف از شمارش خودسرانه کلمات اغلب عادلانه به نظر نمی رسد. این که به ازای هر کلمه، هر صفحه یا هر پروژه هزینه می گیرند، مطمئن شوید که ساختار قیمت گذاری آنها را قبل از سرمایه گذاری کاملاً درک کرده اید.

• بدانید چه خدماتی ارائه می دهند: برخی از نویسندگان سئو فقط محتوا و برچسب های H1 و H2  را می گنجانند. سایر موارد شامل کلیه سئوهای جستجوگر درون صفحه است. حتی بیشتر، برخی جستجوی کلید واژه یا برنامه ریزی محتوایی را ارائه می دهند. بپرسید خدمات آنها شامل چه مواردی است و چه مواردی باید توسط شما ارائه شود.

• آیا ویرایش ها گنجانده می شود؟:  همچنین باید بدانید که ویرایش ها ویا بازنویسی ها نیز در آن گنجانده شده می شود. بازنویسی کامل نادر است، زیرا نویسندگان اساساً یک قطعه کاملاً جدید را بدون جبران خسارت می نویسند. معمول است که نویسندگان در صورت از دست دادن علامت، یک دور ویرایش و یا بازپرداخت ارائه می دهند.

• به سیاست بازپرداخت آنها واقف باشید: برخی از نویسندگان بازپرداخت را ارائه می دهند، برخی دیگر این کار را نمی کنند. این را از ابتدا بدانید (و به صورت مکتوب دریافت کنید) قبل از اینکه خود را در دردسر بیندازید.

• انتظارات را مشخص کنید: استخدام نویسنده مانند هر رابطه حرفه ای دیگری است، بدین معنا که انتظاراتی از همان ابتدا وجود دارد. بدانید که از شما چه انتظاری دارد، اطمینان حاصل کنید که آنها چه انتظاری دارند و فرآیند روشنی را در مورد ایجاد محتوا با هم ترسیم کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.