مقالات آموزشی

حل مشکل اساسی یافت نشدن موضوع برای محتوا

مفید بود؟

پیدا کردن موضوع محتوا برای تولید محتوا، همیشه کار سختی بوده است. در واقع، اگر بتوانید به طور مداوم موضوع محتوا را پیدا کنید و یا تیم تحقیقاتی شما، همیشه به دنبال پیدا کردن موضوع محتوا باشند، هرگز کمبود محتوا را در سایت خود احساس نمی‌کنید و بیشتر از قبل، نیاز خود را به محتوا احساس می‌کنید.

 9 روش برتر پیدا کردن موضوع محتوا 

در این مقاله قرار است به شما 9 روش برتر پیدا کردن موضوع محتوا را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن، می‌توانید موضوع محتوا جذاب را پیدا کنید و برای سایت خود، اقدام به تولید محتوا متنی، تولید محتوا صوتی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک و پادکست کنید.

اگر به دنبال آن هستید تا ایده‌های محتوایی را برای سایت خود پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.در واقع، روش‌های زیادی برای موضوع محتوا وجود دارد، اما با استفاده از نکات ذکر شده، می‌توانید سریع به موضوعات دلخواه خود جهت تولید محتوا دست پیدا کنید.

1. ممیزی محتوا برای پیدا کردن موضوع محتوا

حسابرسی محتوا اولین و بهترین انتخاب برای یافتن موضوع محتوا است. این برای مشاغل کوچک که از قبل دارای برخی مطالب هستند کار می‌کند. حسابرسی محتوا فرآیند یافتن فرصت‌های محتوایی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
این شامل تجزیه و تحلیل وب سایت و سایر کانال‌های بازاریابی متعلق به شما برای محتوایی است که از قبل دارید.

کشف کلمات کلیدی

همچنین شامل کشف کلمات کلیدی ای است که قبلا برای آنها در Google رتبه بندی کرده اید و مواردی که هنوز رتبه بندی آنها را انجام نمی‌دهید، استفاده می‌شود.
در حالی که روش‌های مختلفی برای انجام ممیزی محتوا وجود دارد، ما از Google Search Console استفاده می‌کنیم.

ابزاری رایگان

جالب اینجاست که Google Search Console ابزاری رایگان است که احتمالا قبلا از آن استفاده کردید.
شما می‌توانید با استفاده از گوگل سرچ کنسول، اقدام به پیدا کردن مطالب مرتبط با سایت خود کنید و کلمات کلیدی مهم را ببینید و از این جهت، مطالب بیشتری برای سایت خود تولید کنید.

2. تجزیه و تحلیل رقبا برای پیدا کردن موضوع محتوا

مشابه حسابرسی محتوا، تجزیه و تحلیل رقبا همچنین از شما می‌خواهد محتوا رقبا را بررسی کنید و مشابه آن را برای سایت خود تولید کنید و این یکی از روش‌های مطرح، برای پیدا کردن موضوع محتوا دلخواه است.

 شکاف‌ها و فرصت‌ها

شما رقبای خود را تجزیه و تحلیل می‌کنید تا شکاف‌ها و فرصت‌های از دست رفته را کشف کنید. برای این منظور، کنسول جستجوی Google کار نمی‌کند. برای دستیابی به این هدف شما به یک ابزار SEO احتیاج دارید که می‌توانید برای دستیابی به ابزارهای مهم سئو و بازاریابی دیجیتال، از خدمات برتر رایا مارکتینگ استفاده کنید.
با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، می‌توانید آگاه شوید که سایت رقیب شما چطور عمل کرده است و به چه میزان در گوگل، مطلب ثبت کرده است.

 

پس از یافتن برترین مطالب سایت رقیب، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا کنید و از این جهت، بهتر از رقیب خود، نمایان شوید.اگر به دنبال یک ابزار رایگان هستید، Ubersuggest می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از Ubersuggest، باید نام دامنه رقبا را وارد کرده و کلمات کلیدی آنها را کشف کنید.

3. استفاده از فیلم‌های یوتیوب برای یافتن موضوع محتوا حرفه ای

فیلم‌های یوتیوب روش دیگری برای یافتن موضوع محتوا برای کسب و کار کوچک شما است. در واقع، هیچ فرآیند دقیق برای انجام این کار وجود ندارد. راه ما در این مورد این است که ویدیوهای برتر را پیدا کنید و سپس محتوای مربوط به همان موضوع را ایجاد کنید.
برای تولید ایده‌های بیشتر از یوتیوب، باید موضوعی یا طرحی را در یوتیوب جستجو کنید تا ویدیوهای مشابه را در یوتیوب پیدا کنید.
با استفاده از یوتیوب، تولید هزاران ایده محتوا دشوار خواهد بود اما اگر مایل باشید کار را ادامه دهید می‌توانید به راحتی به چند صد موضوع، برخورد کنید که همگی آنها، برای تولید محتوا و پیدا کردن موضوع محتوا سایت، کمک کند.

 4. استفاده از خدمات وب سایت Quora

Quora یک چاه استفاده نشده از موضوع محتوا است که بسیاری از افراد، از آن غافل هستند. با استفاده از Quora، می‌توانید موضوع محتوا را برای تجارت خود به معنای واقعی کلمه برای همیشه ادامه دهید.
اگر نمی‌دانید Quora چیست، به شما پیشنهاد می‌شود، ادامه مطلب را بخوانید.
Quora یک برنامه اجتماعی پرسش و پاسخ  است که به هر کسی امکان می‌دهد سوال کند و هر کسی می‌تواند به سوال پاسخ دهد.
با استخراج سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود، می‌توانید لیستی طولانی از موضوع محتوا را برای کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید.

سوال مرتبط بپرسید

برای به دست آوردن نتیجه دقیق، صنعت و موضوعات خاصی را مرتبط با صنعت خود انتخاب کنید.
سپس، Quora سولاتی برای شما نمایش می‌دهد و یا به شما اجازه می‌دهد یک سوال مرتبط را بپرسید.
برای شناسایی سوالات شگفت انگیز که می‌توانند به یک ایده محتوا تبدیل شوند، نظرات سوالات را بررسی کنید. با استفاده از Quora، می‌توانید موضوع محتوا را برای کل موضوعات و دسته بندی‌های مختلف، پیدا کنید.

5. شکار محصول

شکار محصول ابزاری است که بهترین محصولات جدید را هر روز نمایش میدهد و این محصولات، محصولی هستند که بیشتر مورد علاقه کاربران قرار می‌گیرند و این می‌تواند موضوع محتوا شما باشد. بالاترین رتبه بندی محصول آن چیزی نیست که شما در مورد آن محتوا ایجاد خواهید کرد، در عوض محتوا درباره راه حلی که آنها ارائه می‌دهند ایجاد خواهید کرد.

اگر سایت نقد و بررسی دارید، ایجاد نظر درباره این محصولات ممکن است برای کسب و کار شما، عالی باشد و جواب دهد. در غیر این صورت، می‌توانید در مورد راه حل برای آن محصول، محتوا ایجاد کنید.
“Tables by Google” یک تیم و ابزار مدیریت پروژه برای ردیابی پروژه شما است. با استفاده از این مثال، برای وبلاگ نویسان تجاری، می‌توانید محتوا را در مورد مدیریت تیم و مدیریت پروژه ایجاد کنید.

6. انجمن‌های تخصصی

تالارهای گفتگوی تخصصی یکی از ایده‌های محتوای استفاده نشده یا نادیده گرفته شده در ایران و اکثر نقاط جهان است.
در حالی که قبلا، وبلاگ نویسان و سازندگان محتوا از انجمن‌ها به خوبی استفاده می‌کردند، اکنون آنها فقط آن را راهی برای ایجاد لینک دادن به محتوای خود می‌دانند.
پیوستن به انجمن‌های تخصصی به شما کمک می‌کند موضوع محتوا شگفت انگیزی برای کسب و کار خود پیدا کنید. به عبارت ساده اصطلاح “انجمن” فواید زیادی دارد که ممکن است شما از آن غافل باشید.

 تالارهای گفتمان تخصصی

علاوه بر یافتن موضوع محتوا در انجمن‌ها، می‌توانید مخاطبان خود را بسازید و همچنین با دیگر کاربران از سراسر ایران / دنیا، تعامل داشته باشید. سایر اعضای انجمن می‌توانند شرکای تجاری، دوستان و مشتریان شما باشند.
اگر تا به امروز، از تالارهای گفتمان تخصصی استفاده نمی‌کنید، پس باید این کار را همین حالا شروع کنید.

7. استفاده از داستان‌های شخصی برای پیدا کردن موضوع محتوا

داستان‌ها همیشه موضوعات خوبی برای تولید محتوا هستند زیرا این همان چیزی است که مغز انسان دوست دارد. به یاد آوردن یک داستان طولانی آسان تر از یک رشته کوتاه از اعداد است.
یافتن چند داستان شخصی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود روش خوبی برای تعامل با آنها است. به هر طریقی مربوط به صنعت خود باشید یا نه، گفتن داستان‌ها ارتباطی بین شما و مخاطبان ایجاد می‌کند. یک مثال کامل مطالعه محتوایی است که در Medium بهترین عملکرد را دارد.

جستجو در سایت Medium

متوسط تعداد پست‌هایی که در Medium بهترین عملکرد را دارند، براساس داستان‌ها است.
به اشتراک گذاری برخی از داستان‌های شخصی یا داستان‌های دیگر برای جذب مخاطب، راهی مناسب است.
شما می‌توانید با جستجو در سایت Medium، اقدام به بررسی داستان‌های مختلف کنید و با استفاده از آن داستان‌ها، در سایت خود، تولید محتوا کنید.

8- از مخاطبان خود سوال کنید

این روش جدید یا عجیبی برای تولید و پیدا کردن موضوع محتوا نیست، اما هنوز هم جواب می‌دهد.
اگر لیست ایمیل دارید، می‌توانید از مخاطبان خود در مورد موضوعات و سوالاتی که می‌خواهند در محتوای خود به آنها بپردازید، بپرسید.

لیست ایمیل ندارید؟

لیست ایمیل ندارید؟ نگران نباشید، شما می‌توانید به راحتی اقدام به جمع آوری یک لیست ایمیل کنید و لزومی‌ندارد که حتما ایمیل ارسال کنید، بلکه می‌توانید از روش‌های مختلف برای پرسش سوال خود استفاده کنید.
برای پرسش از مخاطبان خود می‌توانید از Quora، انجمن، گروه‌های فیسبوک یا توییتر استفاده کنید.
اگرچه بهتر است یک لیست ایمیل داشته باشید، استفاده از کانال‌های دیگری که متعلق به شما نیست نیز یک روش خوب است تا موضوع دلخواه خود را برای محتوا پیدا کنید.
9. Reddit

استفاده از پلتفرم رددیت / Reddit کار آسانی نیست و ممکن است افراد تازه کار در دنیای اینترنت، نتوانند به خوبی از این انجمن خارق العاده، بهترین استفاده را داشته باشند.
با این حال، وقتی نوبت به ارزش می‌رسد، Reddit یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای به دست آوردن ارزش یا به عنوان یک خالق یا به عنوان یک مصرف کننده است که می‌توانید با استفاده از آن، اقدام به پیدا کردن موضوع محتوا کنید. برای یافتن موضوع محتوا، Reddit یکی از بهترین سیستم‌های موجود در دنیا است. بسیاری از موضوع محتوا در این سایت وجود دارند.

اگر هنوز حساب کاربری ندارید، باید با ایجاد یک حساب کاربری را شروع کنید و پس از آن، Topic دلخواه خود را دنبال کنید. هر subreddit شبیه تالار گفتمان ایجاد شده برای یک موضوع است. هر یک از اعضا می‌توانند سوال کنند، لینک ارسال کنند و همچنین تخصص خود را به اشتراک بگذارند.

پادکست و وبینارها

یکی از روش‌های بسیار نادر برای یافتن موضوع محتوا برای کسب و کار و سایت اینترنتی شما، استفاده از پادکست‌ها و وبینارهای موجود در سطح ایران و دنیا است.
برای اجرای این مورد، شما به دنبال پادکست‌های محبوب صنعت خود باشید و قسمت‌هایی را پیدا می‌کنید که میزان جذابیت خوبی دارند.

 گوش فرا دادن به پادکست

تعامل بالاتر به این معنی است که آن ایده محتوا، ارزش سرقت را دارد. شما موضوع را دوباره می‌نویسید و محتوای خود را ایجاد می‌کنید و سپس در سایت منتشر می‌کنید.
به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از ساختار عنوان مشابه، ویدیویی درباره همان موضوع ایجاد کنید و به نوعی تولید محتوا کرده باشید.

سازماندهی محتوا

سازماندهی ایده‌های محتوای شما

در حالی که تقریبا تعداد زیادی روش برای یافتن موضوع محتوا وجود دارد، شما باید سازماندهی ایده‌های محتوای خود را نیز یاد بگیرید
سازماندهی ایده‌های محتوایی شما به اندازه یافتن موضوع محتوا مهم است. با سازماندهی ایده‌های خود، کنترل تولید محتوا سایت خود را در دست خواهید گرفت.

نتیجه گیری نهایی در مورد یافتن ایده‌های محتوایی

پیدا کردن موضوع محتوا دشوار نیست. شما فقط به استراتژی‌های مناسب برای یافتن داستان‌هایی برای گفتن مخاطبان خود و ابزار مناسب برای سازماندهی ایده‌های خود نیاز دارید.
با استراتژی‌های به اشتراک گذاشته شده در بالا، شما قادر خواهید بود داستان‌های جالب و جذابی را برای مخاطبان خود ارائه دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.