مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تولید محتوا عالی و اهمیت جذابیت آن

مفید بود؟
در این مطلب قصد داریم در این مورد صحبت کنیم که چگونه می‌توان تولید محتوا عالی داشت. ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که اصلا محتوای خوب یا محتوای عالی را چه کسی می‌تواند تشخیص دهد. برخی از نویسندگان فکر می‌کنند تشخیص خوب، بد و یا عالی بودن محتوا خود آنها هستند و یا کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما واقعیت اینگونه نیست. بهترین معیار و پارامتر برای تعیین اینکه یک تولید محتوا عالی باشد نویسندگان هستند و نه افرادی که در این زمینه به عنوان کارشناس شناخته می‌شوند بلکه خوانندگان آن محتوا تعیین می‌کنند که کیفیت آن به چه شکل است.

نگارش محتوای خوب

اگر شما در طول نگارش محتوای خودتان فکر کنید که محتوا خوب می‌باشد مطمئن باشید دارید راه غلط را می‌روید. شما باید تلاش خودتان را بکنید اینکه تولید محتوا عالی بوده و یا اینکه متاسفانه ایراداتی هم داشته است را بر عهده خوانندگان بگذارید. در واقع شما باید تلاش کنید بر اساس اصول نگارش محتوا و همچنین مسائل فنی مربوط به تولید محتوا ، یک تولید محتوا عالی داشته باشید اما هیچ وقت نباید از مطالعه و افزایش دانش خودتان در زمینه تولید محتوا راضی شوید و همواره باید به دنبال به روز آوری اطلاعات خودتان باشید.
در این مطلب ما سعی می‌کنیم برخی از مهم ترین نکاتی که برای تولید محتوا عالی مورد نیاز شما می‌باشد را خدمتتان بیان کنیم و امیدوارم مطالبی که ما در اختیار شما قرار میدهیم در نهایت به نفع شما باشد. مطمئن باشید مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد و در صورتی که آن را دنبال نکنید در آینده از نکاتی که در این مطلب گفته شده است و شما برای مطالعه آنها وقت نگذاشته اید قطعاً تاسف خواهید خورد.

تولید محتوا عالی

اگر می‌خواهید تولید محتوا عالی داشته باشید، باید اطلاعات صحیح را در اختیار مخاطب قرار دهید
اگر می‌خواهید تولید محتوا عالی داشته باشید اولین اصلی که باید در آن رعایت کنید بیان اطلاعات صحیح و درست است.حتی اگر فکر می‌کنید بیان مطالب صحیح و واقعی ممکن است برای مخاطب شما دردناک هم باشد اما باید آن را به طور کامل بیان کنید.
خواندن محتوا و اطلاعات واقعی
البته به هیچ وجه در این مورد استرس نداشته باشید که مخاطب شما با خواندن محتوا و اطلاعات واقعی شما دیگر به سراغ مطالب شما نخواهد آمد بر که اتفاقاً زمانی که متوجه شود شما اطلاعات درست را در اختیار قرار داده اید بیشتر به سراغتان خواهد آمد. توجه داشته باشید که شما برای نگارش یک محتوا ممکن است ساعتها و روزها تلاش کنید اما اگر یک ایراد در اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید داشته باشید تمام زحماتی که در طول این مدت کشیده اید برای شما هیچ سودی نخواهد داشت.
  • تولید محتوا رستوران چگونه است؟

اطلاعات نادرست در محتوا

حتی اگر اطلاعات نادرست در محتوای خودتان قرار دهید ممکن است پس از مدتی اعتبار شما در میان مخاطبان تان و همچنین سایر همکاران تان از بین برود. برای اینکه همیشه اطلاعات صحیح و درست را در اختیار مخاطب خودتان قرار دهید دو مورد را حتماً باید مد نظر قرار دهید. اول اینکه  با استفاده از ابزاری که در فضای مجازی وجود دارد حقایق اطلاعاتی را که در دست دارید بررسی کنید.
به ویژه اگر این اطلاعاتی که در اختیار شما می‌باشد بر اساس آمار ، نقل قول‌ها و ادعاها است. مورد دوم اینکه در این زمینه برای تولید محتوا عالی باید مد نظر داشته باشید این است که محتوا‌های قدیمی‌خودتان را مجدداً مورد بازبینی قرار دهید و اطلاعاتی که در آن‌ها منقضی شده اند را به روز آوری کنید. این مورد باعث می‌شود با صرف هزینه کم از نظر مالی و زمانی بتوانید از مطالب قبلی خودتان هم استفاده کنید.

تولید محتوا عالی، تولید محتوایی است که جامع باشد

مورد دیگری که باعث می‌شود شما تولید محتوا عالی و با کیفیت داشته باشید جامعه بودن محتوای شما است. اما جامع بودن محتوا در واقع چه معنایی دارد. در واقع محتوای جامع به محتوایی گفته می‌شود که به تمامی‌سوالات مخاطبان شما و همچنین جستجوگر گوگل پاسخ دهد. اگر بخواهیم بر اساس مسائل سئو در مورد جامع بودن محتوا صحبت کنیم،
معمولاً محتواهایی که ۲۱۰۰ تا ۲۴۰۰ کلمه داشته باشند و خواندن آنها هم برای یک فرد بزرگسال تا حداکثر ۸ دقیقه طول بکشد به عنوان یک محتوای جامع و مناسب شناخته می‌شوند.
اما باز هم این این مورد را نمی‌توانیم به عنوان تولید محتوا عالی بشناسیم چرا که بیش از حد وقت مخاطب را مشغول می‌کند و ممکن است با خواندن بخشی از آن مخاطب تمایلی به ادامه مطالعه آن محتوا نداشته باشد. در طی یک تحقیق انجام شده است نشان می‌دهد از نظر جامعه بودن محتوا، محتوا‌های ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه‌های بیشتر مورد علاقه مخاطبان واقع می‌شوند.

نویسنده محتوا 

حتماً توجه داشته باشید که شما تولید محتوا عالی باید سعی کنید در کوتاهترین زمان ممکن و با جملات کوتاه اطلاعات مورد نیاز مخاطب تان را به او انتقال دهید و و از پر و بال دادن‌های بی جهت و بی فایده خودداری کنید. بارها دیده می‌شود که در نگارش یک محتوا ابتدا نویسنده سعی می‌کند  مقدمه ای طولانی را برای مخاطب نگارش کند که معمولاً حتی هیچ ارتباطی هم با موضوع بحث ندارد. همیشه سعی کنید در نگارش محتوا جان کلام را در در اختیار مخاطب قرار دهید.
مطمئن باشید محتوایی که خلاصه باشد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب قرار دهد بیشتر مورد توجه مخاطبان واقع می‌شود، آنها به هیچ وجه دنبال محتواهای طولانی و پر شاخ و برگ نیستند. برای اینکه بیشتر در این زمینه اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم موارد مربوط به آموزش تولید محتوا و مدیریت تولید محتوا را که در آژانس‌های معتبر تولید محتوا مثل رایامارکتینگ هستند مطالعه کنید تا راحت تر تولید محتوا عالی داشته باشید.

اهمیت جذابیت در تولید محتوا عالی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث می‌شود شما تولید محتوا عالی داشته باشید جذابیت محتوا است. هر چقدر هم که شما اصول و مسائل مربوط به سئو و همچنین مواردی که تا به اینجا گفتیم را در نگارش یک محتوا رعایت کنید اما محتوای شما جذابیت لازم را برای جذب مخاطب نداشته باشد قطعاً بازدهی مناسبی برای شما نخواهد داشت. البته اینکه می‌گوییم جذابیت داشته باشد به این معنا نیست که شما لحن گفتار خودتان را به شکلی قرار دهید که از حالت ادب خارج شود و مخاطب احساس کند که دارید با این لحن به او توهین می‌کنید.

محتوای جذاب

در واقع محتوای جذاب (Attractive content)  به محتوای گفته میشود که باعث شود مخاطبان آن بدون هیچگونه تعللی مطابق اطلاعاتی که در آن گفته شده است عمل کنند. مثلاً اگر از آنها خواستید مطلب شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند این کار را انجام دهند و یا اگر برای بازاریابی از آن محتوا استفاده می‌کنید، مخاطب شما با مطالعه محتوای شما به سمت خرید محصولات شما حرکت کند. برای اینکه تولید محتوا عالی و جذاب داشته باشید باید از عناوین مناسب و متنوع برای محتوای خودتان استفاده کنید.

نکات کلیدی 

همچنین سعی کنید در تولید محتوای خودتان حتما از تصاویر مفهومی‌و جذاب برای انتقال اطلاعات استفاده کنید. یکی از مسائلی که باعث می‌شود شما تولید محتوا عالی و جذاب داشته باشید کوتاه و ساده بودن جملات و پاراگراف‌های شما می‌باشد. موضوع دیگری که باعث می‌شود تولید محتوای شما از جذابیت مناسبی برخوردار باشد استفاده از نکات کلیدی در خلال مطلب است.

محتوا آنلاین 

همچنین اگر از محتوا به صورت آنلاین بهره می‌برید بهتر است به این محتوای خودتان و دیگر صفحاتی که مخاطب بعد از مطالعه محتوا در جستجوی آنها خواهد بود لینک برقرار کنید. توجه کامل داشته باشید که این موارد باعث می‌شود جذابیت محتوای شما افزایش پیدا کند و اگر شما بتوانید جذابیت محتوای خودتان را در یک حالت استاندارد قرار دهید و از هزینه تولید محتوا آگاهی یابید، بازدهی بسیار خوبی از تولید محتوا دریافت خواهید کرد.

همواره سعی کنید محتوای آموزنده تولید کنید

اما آخرین موردی که در مورد کار تولید محتوا و خدمت شما توضیح خواهیم داد و استفاده از آن باعث می‌شود شما تولید محتوا عالی داشته باشید این است که شما سعی کنید تولید محتوای اینترنتی آموزنده داشته باشید. مخاطبانی که به محتوای مورد نظر شما مراجعه می‌کنند دنبال آن هستند که از محتوای شما اطلاعات مناسب و مفیدی را دریافت کنند.

کیفیت محتوا

در واقع شما باید به دنبال آن باشید که در عین جذابیت و رعایت نکات فنی برای تولید محتوا عالی، اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهید که برای او کاربرد داشته باشد. البته توجه داشته باشید که تنها با استفاده از اطلاعات آموزنده کافی نیست و شما باید برای این که مخاطب متوجه کیفیت محتوای شما و آموزنده بودن آن شود از یک عنوان خاص و توصیفی استفاده کنید که به مخاطب بگوید دقیقاً شما در مورد چه چیزی در این محتوا صحبت می‌کنید.

محتوای کاربردی 

همچنین برای اینکه محتوای آموزنده تری  (Informative content) داشته باشید همواره سعی کنید اولین پاسخی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند را به آنها بدهید و بعد به سراغ سایر موارد در مورد آن موضوع بروید. سعی نکنید مطالب آموزنده را به صورت پیچیده و سخت بیان کنید. همواره سعی داشته باشید جواب سوالات مخاطبان تان را به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار دهید. سعی کردیم در این محتوا چند نکته مهم برای تولید محتوا عالی را در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم با مطالعه این مطلب می‌توانید محتوای کاربردی و جذابی را در آینده تولید نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *