مقالات آموزشی

رعایت چه نکاتی در طراحی بنر نیمه شعبان اهمیت دارد؟

مفید بود؟

طراحی بنر نیمه شعبان،  طراحی بنرهای مناسبتی یکی از  تفاوت های اساسی که با بنرهای تبلیغاتی دارد در نوع استفاده از عناصر گرافیکی در آنها می باشد. به کارگیری اصول طراحی در این بنرها بر اساس موضوع و نوع مناسبت نیز متفاوت می باشد. برای مثال برای طراحی بنر نیمه شعبان نمی توانید از جزئیاتی که در بنر شهادت به کار می رود استفاده کنید. بسیاری از طرح های نیمه شعبان به صورت طرح لایه باز امام زمان موجود می باشند. این طرح های لایه باز چگونگی استفاده از عناصر هنر را به خوبی برای طراحی یک بنر ارائه می دهد.

رنگ های به کار رفته در انواع بنر رایگان نیمه شعبان ترکیبی از زمینه های آبی روشن برای آسمان که اشاره به مقدس بودن موضوع طراحی دارد و در کنار آن استفاده از تصاویری است که به خوبی موضوع و روایت  را بیان کند می باشد. در طراحی بنر نیمه شعبان  تصاویری که استفاده می شود برگرفته از نام ها و لقب های حضرت امام زمان(عج) می باشد. طراحان رایا مارکتینگ با آشنایی به کلیه این اصول نمونه های زیبا و دلنشینی از طرح بنر امام زمان را به شما ارائه می دهند.

با توجه به طراحی بنر نیمه شعبان متوجه خواهید شدکه اصول به کار رفته در این نوع طراحی ها  در طرح بنر نیمه شعبان بر اساس  چند قانون خاص می باشد:

1- طراحی بر اساس موضوع

2- طراحی با بکارگیری متن و تصویر در کنار یکدیگر

3- طراحی بر اساس مکان مورد استفاده

اینکه بنر برای اطلاع رسانی مراسم نیمه شعبان استفاده شود و یا اینکه برای ایام نیمه شعبان به کار گرفته شود نیز متفاوت است.

4- سایز بنرها

توجه به سایز و اندازه بنر در طراحی اهمیت زیادی دارد، دلیل آن این است که در زمان چاپ کیفیت تصویر با توجه به تغییرات در اندازه ها تغییرات زیادی خواهد کرد و ممکن است طرحی که در کامپیوتر شما بسیار زیبا و مناسب به نظر برسد در هنگام چاپ کیفیت خود را از دست بدهد.

نمونه هایی از طراحی بنر نیمه شعبان

با دقت در طراحی بنرها به قالب های متفاوتی که گرافیست برای طراحی استفاده کرده است پی خواهید برد.زمینه آبی در کنار تصاویر مسجد جمکران و گاهی اوقات استفاده از متن های ادبی مواردی است که برای طراحی بنر نیمه شعبان در نمونه هایی که مخصوص ایام تولد کاربرد زیادی دارد. در طراحی بنر نیمه شعبان باید به این نکات دقت داشت که از بکارگیری نامناسب عناصر گرافیکی و تبدیل کردن این نمونه از بنر ها به نمونه های تبلیغاتی خودداری کرد. با راهنمایی های تیم متخصص رایا مارکتینگ شما می توانید به انواع طراحی خاص مخصوص این مراسم دست پیدا کنید.

بنر نیمه شعبان لایه باز رایگان

بسیاری از طراحی های صورت گرفته برای طراحی بنر نیمه شعبان به صورت لایه باز می باشد. علت ارائه بنر نیمه شعبان لایه باز رایگان آشنایی بیشتر علاقمندان به طراحی این نمونه بنرهای خاص می باشد. با دسترسی به طرح لایه باز شما می توانید به راحتی به تمام جزئیات به کار رفته در طراحی بنر دست پیدا کنید و در صورت نیاز،  تغییرات  مورد نیاز را در لایه های متفاوت انجام دهید. حسن دیگر استفاده از بنر نیمه شعبان لایه باز رایگان استفاده از طرح های لایه باز بدون هزینه برای طراحانی است که در ابتدای کار طراحی خود قرار دارند و امکان دسترسی به آموزش های خاص برای آنها وجود ندارد.

 

پوستر لایه باز تبریک نیمه شعبان

از نمونه کارهای دیگری که در کنار طراحی بنر نیمه شعبان انجام می شود، طراحی پوستر برای این مناسبت می باشد. پوسترها برای رویداد و موضوع خاصی طراحی می شوند و مانند بنرها ترکیبی از هنر و ایده می باشند. مخاطب پوسترها نیز عامه مردم می باشند، به طور کلی طراحی پوسترها شامل تقسیم بندی های زیر می باشد:

  • پوسترهای با عنوان های شناختی    

  • پوستر با عنوان خبری

  • پوسترهای آموزشی

  • پوستر فراخوان و یا دعوت به بازدید

  • پوسترهای اطلاع رسانی

با توجه به اینکه پوستر برای چه موضوع و یا گروه سنی  طراحی می شود نوع رنگ و متن و اندازه و سایز آن نیز متفاوت می باشد.به همین دلیل می توان از پوسترها نیز برای اطلاع رسانی مناسبت ها استفاده بسیار کرد. نمونه های خلاقانه ای از طراحی پوستر توسط گروه گرافیک و طراحی رایا مارکتینگ به صورت پوستر لایه باز تبریک  نیمه شعبان  موجود می باشد، که این امکان را در اختیار علاقمندان به طراحی پوستر قرار می دهد تا با دسترسی به طرح های لایه باز تجربه طراحی و آموزش را در کنار هم تجربه کنند. نکته مهم در تفاوت این قالب از طراحی تفاوت موضوعی آن با نمونه های مشابه پوستر و بنر نیمه شعبان می باشد.پوستر لایه باز تبریک نیمه شعبان برای اطلاع رسانی مراسم و یا تبریک این ایام از سوی شرکت، اداره و یا ارگان خاصی انجام می شود و در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. در واقع این نوع پوسترها جزو طرح لایه باز تبریک نیمه شعبان قرار می گیرد.

 

خوب است بخوانید: برای طراحی بنر ایستگاه صلواتی باید چه نکاتی را باید رعایت کرد

پوستر نیمه شعبان لایه باز

این نوع از پوسترها نیز تفاوت زیادی با پوسترهای تبریک نیمه شعبان ندارد و در اصول طراحی از همان روش طراحی استفاده می کند، در پوستر نیمه شعبان لایه باز هم امکان تغییر در بخش های مختلف طراحی بر اساس ایده و نظر مخاطب وجود دارد. انتخاب فونت نوشته ها و طراحی می تواند بر اساس سایز و اندازه پوستر تغییر کند. طراحی پوستر ها بنا به درخواست مخاطب و برای استفاده در شرایط مختلف مورد توجه می باشد. برای مثال نمونه هایی از این پوسترها برای قرار دادن در پاکت و بسته های مخصوص جشن و وسایل اهدایی از طرف یک ارگان به افراد خاص استفاده می شود.

 

آیا امکان  استفاده  از بنر رایگان نیمه شعبان وجود دارد

وجود انواع ایده ها و استفاده های متفاوتی که از ابزار طراحی صورت گرفته است باعث می شود تا تنوع در طراحی بنر به میزان زیادی افزایش یابد.

بسیاری از سایت های  مذهبی طراحی بنر با ارائه  انواع بنر رایگان نیمه شعبان و امکان دانلود رایگان طرح لایه باز بنر نیمه شعبان شرایطی را برای طراحی فراهم آورده اند تا در صورت کمبود وقت  در زمانی که حجم بالایی از کارهای طراحی بنر در حال انجام است، با دانلود رایگان طرح لایه باز بنر نیمه  شعبان طراح بتواند به راحتی یک طرح بنر برای نیمه شعبان با کیفیت و گرافیک مناسب را در دست داشته باشد. کافی است  شما از اصول طراحی با نرم افزارهای طراحی آگاه باشید، پس از دانلود طرح مورد نظر با توجه به نیاز مخاطب به بررسی  لایه های طراحی شده می پردازید و در صورت نیاز می توانید بخش هایی را از طرح حذف و یا به آن اضافه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.