یک جستجوی ساده گوگل در مورد عبارت مطالعات موردی به سرعت حقیقت را نشان می دهد. مطالعات موردی در صنایع مختلف تعاریف مختلفی دارند.
از مطالعه موردی بیشتر در دنیای علم استفاده می شود. با این حال در دنیای کسب و کار فرآیند و دلایل استفاده از آنها متفاوت است.
تعریف مطالعه موردی
یک مطالعه موردی شرح کتبی از تجربه واقعی مشتری با کسب و کار شما است. مطالعه موردی نشان میدهد که یک مشتری با استفاده از محصولات و خدمات شما به موفقیت دست یافته است. همچنین مطالعات موردی در خصوص مشکلی که مشتریان پیش از استفاده از محصولات و خدمات شما با آنها روبرو بودهاند و همینطور نحوه غلبه آنها بر مشکل را عنوان میکند. در این مقاله ما درخصوص تولید محتوای مطالعات موردی کسب و کار صحبت میکنیم. مطالعات موردی کسب و کار چیست و چرا متخصصان کسب و کار از آنها استفاده می کنند موضوعاتی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. همچنین در مورد نحوه نوشتن مطالعه موردی خوب صحبت میکنیم و نشان میدهیم که چگونه به کمک آن می توانید فروش خود را به حداکثر برسانید.
در ابتدای مقاله شرح مختصری از مطالعه موردی و نحوه کارکرد آن ارائه می شود.
فهرست مطالب این مقاله به صورت زیر است:
• مطالعه موردی چیست؟ درک مبانی
• قالب مطالعه موردی نوشتاری یا تصویری؟ کدام یک را انتخاب می کنید؟
• نحوه نوشتن مطالعه موردی چگونه است؟
• روند انجام مصاحبه مطالعه موردی
• به حداکثر رساندن مطالعه موردی کسب و کار
• نحوه توزیع مطالعه موردی: کجا و چگونه آن را انجام دهید
• منابع و نکات مطالعه موردی
اجازه دهید نگاهی به مبانی مطالعه موردی بیاندازیم. در این مقاله ما مثالهای فراوانی ارائه دادهایم که بتواند شما را تبدیل به یک کارشناس مطالعه موردی کند. لطفا مطالعه بفرمایید: نحوه نوشتن راهنما و قالب در مطالعه موردی
مطالعه موردی چیست؟
اگر در بخش بازاریابی B2Bفعال باشید، یعنی محصولات و خدمات خود را به شرکت های دیگر می فروشید و احتمالاً علاقه زیادی به یادگیری مطالعه موردی دارید. در دورانی که تقاضا برای جلب نظر خریدار در سطح بالا قرار دارد، یکی از بخشهای مهم استراتژی بازاریابیB2B، نوشتن مطالعه موردی است.
اما مطالعه موردی دقیقا چیست؟
شما با اصطلاح مطالعه موردی در مکان های زیادی مانند مجلات پزشکی، علوم اجتماعی و علوم زندگی برخورد می کنید. مطالعات موردی چه هستند و رشته مشترکی که مطالعات موردی را در تمام صنایع به هم پیوند می زند چیست؟
همه مطالعات موردی یک روش تحقیق خاص را توصیف می کنند که در آن شواهد واقعی ارائه می شود. روش نوشتن مطالعه موردی یک کسب و کار مانند مطالعه موردی علمی است، اما به جای تلاش برای درمان بیماری ها بازاریابان B2Bتلاش می کنند تا مشتریان خود را به سمت محصولات و خدمات ترغیب کنند.
به بیان ساده مطالعه موردی یکی از روش های اثبات کارایی محصولات و خدمات با استفاده از شواهد واقعی از مشتریان کنونی است.
مطالعات موردی معمولاً دارای ساختار داستانی هستند. به این معنی که دارای آغاز میانه و پایان هستند. به مطالعه موردی مانند یک عکس فوری قبل و بعد از تجربه مشتری با کسب و کار خود نگاه کنید که مملو از نقلقول، آمار و تصاویر است.
مطالعات موردی اغلب توسط تیم بازاریابی ایجاد و به تیم فروش واگذار میشود. سپس تیم فروش می تواند از مطالعه موردی برای برقراری ملاقات با مشتری بالقوه و یا بستن قرارداد فروش استفاده کنند.
بسیاری از بازاریابان B2B تمایل دارند بر روی ویژگی های محصول و سایر آمار تمرکز کنند. این ویژگی ها و آمار برای خریداران بسیار اهمیت دارد، زیرا که اعداد به نحو بهتری میتواند بر تصمیم گیری آنها تاثیر بگذارد.
مطالعات موردی که بر پایه اعداد باشد موثرتر عمل می کند. چگونه؟ با آوردن اعداد واقعی به زندگی.
مطالعات موردی نشان می دهد که محصولات و خدمات شما چگونه بر مشتریان خاص اثر گذار بوده است. مطالعه موردی در صورتی که به شکل داستان جذاب نوشته شود به خریداران بالقوه کمک می کند تا دریابند با سرمایهگذاری بر روی راه حل های شما چطور می توانند کسب و کار خود را تغییر دهند.
از همه اینها گذشته، مطالعات موردی اثبات واقعی بر ادعای محصولات و خدمات شما است. آنها معیار طلایی اعتبارسنجی شما هستند.
حال که به یک دید کلی از مطالعه موردی رسیدید، اجازه دهید به شما نشان دهیم که چه کسانی از مطالعات موردی استفاده می کنند و چگونه از آن در کسب و کار خود استفاده می کنند.
چه کسانی از مطالعات موردی استفاده می کنند؟
اجازه دهید با بازنگری به اصول اولیه شروع کنیم. کسب و کارها به کمک مطالعه موردی میتوانند محصولات و خدمات خود را به کسب و کارهای دیگر و یا مشاغل دیگر بفروشند. آنها توسط تیم بازاریابی طراحی میشوند و تیم فروش از آن برای انتخاب مشتریان هدف استفاده میکند.
ممکن است شرکت ها فرآیند مختلفی برای طراحی مطالعات موردی خود داشته باشند، اما مهم این است که تیم فروش و بازاریابی با یکدیگر همکاری کنند. بازاریاب ها مطالعه موردی را طراحی کرده و به کمک تیم فروش اطمینان مییابند که مطالعه موردی به هدف خود برسد و آن به دست آوردن مشتری بیشتر است.
یک وبسایت معمولی B2B را در نظر بگیرید. زبانی که در آنجا می یابید به دلیل ضرورت گسترده است. دلیل آن این است که سازمان باید به مشتریان بالقوه زیادی دست پیدا کند. مطالعات موردی کسب و کار نشان میدهد که باید به دنبال چه مشتری خاصی بود. این امر شامل برجسته سازی یک ویژگی یا محصول خاص و همینطور نتایجی است که بتواند مشتریان خود را به همراه داشته باشد.
در دنیای واقعی مشتریان بالقوه از طریق مطالعه موردی به نتایج اثبات شده دست می یابد. این کار باعث اعتبار بخشی بیشتر به فعالیت های بازاریابی شما می شود. محصول شما آنچه را که باید با خود به همراه آورد، می آورد.
مطالعات موردی استراتژی های اثبات شده بازاریابی در صنایع B2B است. در اینجا چند مثال از کسب و کارهایی که از مطالعه موردی استفاده کردهاند عنوان میشود.
مثال مطالعه موردی حسابداری و مالی
حسابداری رسیدگی به امور مالی است. این همان چیزی است که برای هر شرکتی اهمیت زیادی دارد. کسب و کار شما باید از قوانین مالیاتی دولتی پیروی کند.
تامسون رویترز طیف وسیعی از راهحلهای تجاری شامل فناوری حسابداری و مالیات را ارائه داده است. این مطالعه موردی نشان میدهد که چگونه کارخانهCheesecaker از مزایای محصولات رویترز که نوعی فناوری مالیاتی برای سازگاری مشاغل است بهره برده است.
مطالعه موردی صنایع تولیدی و صنعتی
شرکت های صنعتی و تولیدی بسیاری از محصولات گران قیمت و پیچیده خود را به صنایع دیگر می فروشند. این صنایع چه صنعت خودروسازی، مراقبت بهداشتی، دفاعی و یا هر چیز دیگری باشد به کمک مطالعات موردی می توانند به خریداران اطمینان دهند که سرمایهگذاری خوبی انجام می دهند. به عنوان مثال شرکت تولید مدل سازی(PMC) دارای یک کتابخانه کامل از مطالعات موردی قابل دانلود در وبسایت خود است.
مثال از مطالعه موردی آژانس تبلیغاتی و بازاریابی
آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی به راحتی میتوانند ادعاهای جسورانه ای درباره جذب بیشتر مشتری و افزایش نرخ تعامل با آنها داشته باشند. مطالعه موردی نشان میدهد که آنها تا چه اندازه توانسته اند ادعای خود را اثبات کنند و نتایج خود را علنی سازند.
به عنوان مثال آژانس تبلیغاتی استرالیایی اسمارت از تصاویر زیبا به همراه نتایج قابل اندازه گیری در مطالعه موردی آپارتمانهای Whitsunday واقع در جزیره همیلتون بهره برده است. در این مطالعه موردی نمونه کارهای آژانس عنوان شده و آمار گویای این مطلب است. چه کسی می تواند با افزایش49.9 درآمد بحث کند؟
مطالعه موردی شرکت نرم افزار
مطالعه موردی یک فرصت مناسب برای بازاریابانSaaS است تا بتوانند مشخصات و ویژگی های محصول خود را تبدیل به ارزشی کنند که مورد ستایش مشتریان بالقوه است. Marketoفروشنده اتوماسیون بازاریابیSaaS، یک بخش کامل از وب سایت خود را به مشتریان شاخص خود اختصاص داده است. هر مطالعه موردی شامل متن به همراه ویدیو است.
مزایای مطالعات موردی چیست؟
حال که دید بهتری نسبت به مطالعات موردی و استفاده آنها در کسب و کار پیدا کردید، اجازه دهید در مورد مزایا و اهمیت آن صحبت کنیم. ۷۳ درصد مشتریان در ۱۲ ماه گذشته از طریق مطالعات موردی تصمیم به خرید از کسب و کارهای B2B کردند.
چه چیزی باعث اثر بخشی آنها می شود؟ مولفه های منحصر به فردی مانند طول، ساختار و عمق محتوا استفاده از مطالعات موردی را به بهترین گزینه برای بازاریابانB2B تبدیل کرده است.
در اینجا خلاصه ای از بزرگترین مزایای مطالعات موردی ذکر شده است:
منبع ارزشمند برای تیم فروش
متبحرترین فروشندگان B2B نیز برای بستن قرارداد معامله به چیزی بیش از مکالمه و دست دادن احتیاج دارند. مطالعات موردی تبدیل به ابزاری ارزشمند برای نمایندگان فروش شده تا به کمک آن بتوانند فروش خود را افزایش دهند. اثبات درست جای قرار دارد که خریدار می تواند آن را ببیند. اگر کسی در آستانه تصمیم گیری درباره «بله» یا «نه» است، مطالعات موردی می تواند او را در سمت درست قرار دهد و به نفع کسب و کار شما را تغییر دهد.
تبلیغات رایگان برای مشتریان
مطالعات موردی یکی از بهترین فرصت ها برای گسترش اخبار در مورد بهترین مشتریان شما است. استفاده از آنها در مطالعه موردی باعث به نمایش گذاشتن رایگان موفقیت آنها در ملا عام می شود. علاوه بر آن نشان می دهد که شما رابطه با مشتری را ارج می دهید که این خود میتواند انگیزه بزرگی برای وفاداری مشتری باشد.
اطلاعات کلیدی برای خریدارانی که به تنهایی در حال تحقیق هستند
رفتار خریدارB2B نسبت به چند سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. به لطف منابع آنلاین ۹۴ درصد خریداران مشکلات خود را سرچ میکنند و راهحلهای یافته را مورد ارزیابی قرار می دهند، بدون آنکه با هیچ فروشنده ای صحبت کنند.
مطالعات موردی به خوبی در دل استراتژی بازاریابی قرار میگیرد. آنها حاوی اطلاعاتی هستند که تیم فروش آن را در اختیار خریدار قرار نمی دهد. از این رو بهترین به نحوه ممکن باعث توانمندی خریدار در تصمیم گیری می شود. اگر آنها با تیم فروش شما تماس بگیرند، نمایندگان فروش یک قدم جلوتر خواهند بود.
اثبات اجتماعی از طریق ارائه شواهد
یکی از مولفه های کلیدی متقاعد کردن که در کتاب تاثیر پذیریRobert Cialdini به آن اشاره شده است اثبات اجتماعی است. افراد همان چیزی را می خواهند که دیگران می خواهند. در صورتی که مردم بدانند یک کسب و کار باعث خشنودی مشتریان دیگر شده است به سمت آن کسب و کار ترغیب می شوند.
مطالعات موردی از طریق بیان داستان موفقیت روابط شما با مشتری اثبات میکند که شما به وعده های خود عمل کرده اید. این امر متقاعد کردن خریداران بالقوه را افزایش می دهد، به ویژه اگر فرد حاضر در مطالعه موردی یک شرکت معروف و شناخته شده باشد.
مطالعات موردی منبع محتوای منحصر به فرد
مطالعات موردی منبع محتوای منحصر به فرد است که از طریق آن بازاریابان B2B برای جلب نظر مشتری استفاده می کنند. با این حال یافتن موضوعات عالی کمی دشوار است. هر مطالعه موردی منحصر به فرد است، زیرا موضوع مطالعه موردی منحصر به فرد است. شما با همکاری تیم فروش و موفقیت مشتری می توانید داستان های موفقیت آمیز بنویسید.
مزایای داستان سرایی جذابیت احساسی
مطالعات موردی به بازاریابان فرصت می دهد تا ویژگی های کلیدی محصولات و خدمات را به یک روایت جذاب تبدیل کنند. داستان سرایی از نظر احساسی ما را به گونه ای درگیر خود میسازد که آمار و ارقام قادر به آن نیستند. این بزرگترین نقطه قوت یک مطالعه موردی است و یکی از جنبه های اصلی بازاریابی به حساب می آید. لطفامطالعه بفرمایید: بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا
تفاوت بین مطالعه موردی و شواهد مشتری
با نگاه به برخی از مثال های مطالعه موردی در صنایع مختلف ممکن است متوجه وجود نقل قول در آنها شده باشید. این نقل قول نوعی شواهد است که عنصر اصلی مطالعه موردی به حساب می آید. بنابراین اگر یک نقل قول از طرف مشتری اثباتی بر برند شما باشد، آیا می توان گفت که شواهد مشتری و مطالعات موردی اساساً یک چیز هستند؟ دقیقا اینگونه نیست. مطالعات موردی طولانی تر و عمیق تر از شواهد است. شواهد فقط یک قطعه از پازل بزرگتر است. بنابراین اجازه دهید منظورم را از شواهد مشتری دقیقاً روشن کنم.
تعریف شواهد
شواهد مشتری نقلقولهای یک مشتری خوشحال است. این نقل قول ها تایید می کند که محصول و یا خدمات شما دقیقا مشابه آن بوده که توصیف کرده اید. طول شواهد مشتری متفاوت است اما بیشتر آنها فقط چند خط هستند.
شواهد مشتری توصیفی از تجارب یک مشتری خوشحال در ارتباط با محصولات و خدمات است. اما مطالعات موردی از طرف دیگر وارد جزئیات بیشتر می شود که معمولاً شامل چندین نقل قول، منبع، آمار، تصاویر و پیش زمینه مشکلی است که محصول یا خدمت شما آن را حل کرده است.
نمونه هایی از شواهد مشتری
نظرات و شواهد مشتری به نوبه خود بسیار قدرتمند هستند. در اینجا ارائه چند نمونه مثال شواهد مشتری شما را نسبت به درک آن آگاه تر می سازد.
1. شواهد مشتری برای ChowNow، سیستم سفارش آنلاین غذا
« ما از زمان استفاده از ChowNow توانستیم فروش خود را 20-25% درصد افزایش دهیم
و هرگز رو به عقب نرفتیم.»
Brian Reyelt-co -owner
این شواهد مشتری به نوبه خود بسیار اثربخش است، زیرا تمرکز آن بر نتیجه خاصی است که مشتری برای آن ارزش قائل است – فروش بیشتر. همینطور به کار بردن نام و عنوان شخصی که این نقل قول را ارائه داده به آن اعتبار بیشتری می دهد. این یک شخص واقعی است و شما می توانید نام برایان و رستوران او را سرچ کنید.
2. شواهد مشتری برای LeadMD، متخصص در آموزش راه حل های بازاریابی برای شرکتهای بزرگ با استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
«ما به کسی نیاز داشتیم تا ما را در طول استراتژی هدایت کند و ما را به چالش بکشاند. به همین دلیل با LeadMD همکاری کردیم.»
این شاهد نامه مربوط به مدیر یک شرکت معروف است. مزیت آن این است که نام و شرکت نویسنده در آن عنوان شده است. این نقل قول نشان می دهد کهLeadMD با تصمیم گیران اصلی شرکت همکاری کرده و به آنها رهنمود و استراتژی های سطح بالا ارائه می دهد. علاوه بر اینLeadMD تصویرMr. Brickerرا نشان داده که همین موضوع باعث ارتباط این شاهد نامه با فرد حقیقی می شود.
3. شاهد نامه برای آژانس بیمه Deacon & Deacon
بگذارید حقیقت را بپذیریم. هیچکس با موضوع بیمه خیلی هیجان زده نمی شود. زمانی که افراد با نماینده بیمه خود تماس برقرار می کنند هیجان زده نمی شوند و افرادی که مسئول فروش هستند تمایل دارند طرف مثبت خود را نشان دهند. این شاهد نامه نشان می دهد که نماینده بیمه فراتر از یک فروشنده معمولی عمل میکند. همینطور این شاهدنامه باعث فروکش کردن ترس و وحشت مشتری بالقوه می شود و نشان می دهد که مامور بیمه واقعاً به دنبال کمک کردن به آنها است و تنها به دنبال پول مشتری نیست.
«من مدت های طولانی است که مشتری joe بوده ام. باید بگویم آقای جو یکی از صبورترین افراد دنیا است. او بسیار سخت کوش و دلسوز است. اگر نتواند به شما پاسخ سریع دهد، با اطلاعات باز می گردد. او به دنبال پول من نیست و همیشه منفعت مشتری را در نظر دارد. من شدیدا جو را پیشنهاد می دهم.»
تا اینجا دریافتیم که مطالعات موردی چیست و چه مزایایی دارد. اکنون اجازه دهید در مورد قالب آن صحبت کنیم. با تغییر فناوری مطالعات موردی نیز تغییر می کنند. آنها می توانند به قالب ویدیو نیز طراحی شوند. اگر آماده نوشتن مطالعه موردی هستید پس ما را دنبال کنید.
قالب مطالعات موردی
همانطور که داستان موفقیت آمیز مشتری متفاوت است، مطالعه موردی نیز به نوبه خود منحصر به فرد است. تا ۱۰ سال پیش مطالعات موردی تنها به یک قالب نوشته میشد و آن قالب نوشتاری بود. با این حال با حضور محتوای ویدیویی اکنون قالب های جدیدی روی کار آمده است. در ادامه نگاهی به انواع مثال های مطالعات موردی نوشتاری و ویدیویی می اندازیم.
مطالعه موردی نوشتاری: توضیح و مثال
مطالعات موردی نوشتاری قدیمی ترین قالب محتوایی است. آنها از قدیم وجود داشته و همچنان اثربخشی خود را حفظ کرده اند. خوانندگان با مطالعه آنها دید بصری نسبت به داده ها پیدا کرده و می توانند تمرکز خود را روی بخش های مهم قرار دهند. همچنین مشتریان بالقوه می توانند این مطالعات موردی را برای رجوع در آینده ذخیره کنند و یا آن را به صورت pdf به اشتراک گذاشته و لینک آن را برای همکاران یا تصمیم گیران دیگر ارسال کنند. نسخه چاپی مطالعات موردی در نمایشگاه ها یا رویدادهای شبکه سازی ارائه می شود. همچنین تیم فروش می توانند یک نسخه از آن را به مشتریان بالقوه واجد شرایط داده و آنان را در تصمیم گیری خرید راهنمایی کنند.
امروزه بسیاری از مطالعات موردی نوشتاری در قالب دیجیتال نیز در دسترس هستند. برخی از شرکت ها محتوای خود را به صورت قالب pdf ارائه میدهند و به اشتراک میگذارند. به مثال زیر توجه کنید که در آن شرکت Redhat محصولات نرم افزار خود را به صورت اپن سورس در اختیار شرکت های دیگر قرار میدهد.
همچنین برندهایی مانند Cisco که محصولات و خدمات فناوری به فروش می رسانند دارای یک کتابخانه کامل از مطالعات موردی هستند که توسط فیلترهایی مانند صنعت، منطقه و یا راه حل از هم تفکیک می شوند.
برخی از شرکت ها به جای استفاده از pdf محتوای خود را به صورت صفحات فرود ارائه می دهند. زمانی که شما در اینترنت جستجو میکنید با کلیک بر روی لینک وبسایت وارد صفحه فرود آن می شوید. بسیاری از کسب و کارها به طور مستقیم ترافیک وبسایت را به صفحات فرود خاصی هدایت می کنند. به عنوان مثال MediaValet از بازدیدکنندگان خود میخواهد تا برای دانلود مطالعات موردی آدرس ایمیل خود را وارد کنند.
آژانس بازاریابی دیجیتال S6 از صفحه فرود مطالعه موردی برای به حداکثر رساندن تاثیر کمپین Cirque du Soleilاستفاده می کند. این شرکت از آمار برای اثبات موفقیت شرکت خود استفاده میکند و همین طور در کنار آن از تصاویر زیبا برای به نمایش گذاشتن عملکردCirque du Soleilاستفاده می کند. این اقدامات باعث جلب نظر افراد به محتوا می شود.
گاهی اوقات pdf نسبت به صفحه فرود آنلاین دارای محدودیت طراحی است. یک صفحه فرود به شما اجازه می دهد تا تصاویر، نمودار و ویدیو های زیادی در آن قرار دهید که این امر در مورد قالب pdf میسر نیست. به اسکرین شات های زیر نگاه کنید که در آن از تصاویر زیاد در یک صفحه استفاده کرده است.
مزایای مطالعه موردی نوشتاری
مزایای مطالعه موردی نوشتاری به شرح زیر است:
1. لینک دهی به اطلاعات اضافی و فرم های تماس
مطالعه موردی چه به صورت pdf و یا صفحه فرود باشد به شما امکان می دهد تا بتوانید محتوای خود را لینک دهی کنید. شما می توانید در محتوای خود تا جایی که دوست دارید لینک اضافه کنید و به مشتریان بالقوه خود فرصت دهید تا به اطلاعات اضافی دسترسی یابند. همچنین می توانید یک لینک مستقیم از آدرس ایمیل و یا فرم تماس در آن قرار دهید تا به این شکل مشتریان بالقوه بتواند با شما تماس بگیرند.
2. پرسش آسان تر از مشتری
به جای اینکه برای فیلمبرداری از مشتری زمان بگذارید و یا منتظر پرواز آنها باشید. مطالعه موردی نوشتاری میتواند انعطاف پذیری بیشتر و تعهد کمتری از طرف مشتری به همراه داشته باشد. شما می توانید از طریق تلفن و یا خدمات ویدیوی مانند اسکایپ و فیس تایم نسبت به نوشتن محتوای خود اقدام کنید. در صورتی که نیاز به زمان بندی مجدد مصاحبه باشد، مشکلی در آن وجود ندارد. شما لازم نیست یک تیم بزرگ تولید را لغو یا کنسل کنید. در صورت لزوم می توانید از طریق ایمیل برای مشتری خود لیست سوالات را ارسال کنید.
3. اسکن آسان به خصوص برای متخصصان پرمشغله
ممکن است فردی نیازمند اطلاعات اضافی در مورد شرکت شما باشد، اما دارای زمان محدودی باشد. با نوشتن یک مطالعه موردی نوشتاری این مزیت را در اختیار این افراد قرار میدهید تا بتوانند به سرعت به آن نگاه انداخته و بدون اتلاف وقت به سراغ اطلاعات مرتبط بروند. در این زمینه استفاده از نمودار و همینطور باکس آمار می تواند بسیار مفید باشد.
4. قابلیت چاپ محتوا
می توانید محتوای خود را چاپ کنید و آن را به نمایشگاه های تجاری و رویدادهای دیگر ببرید. همچنین تحویل آنها به شرکت کنندگان رویداد و جلسه حضوری آسان است. ممکن است بسیاری از افراد فرم دیجیتال را ترجیح دهند اما بسیاری از افراد هستند که کاغذ لمسی را را ترجیح می دهند. از طرف دیگر قالب ویدیوی، تحویل فیزیکی محتوا را کمی پیچیده و دشوار میکند.
معایب نوشتن مطالعه موردی نوشتاری
1. تاثیر عاطفی کمتر
کلمات کمتر از تماشای یک انسان واقعی زنده که تجربه اش را توصیف می کند دارای بار احساسی است. ویدئو می تواند باعث درگیر شدن احساسات و عواطف انسان شود حتی اگر به بازاریابی محصولات گران قیمت B2B مشغول هستید، باز هم احساسات بر روی فروش شما تاثیر گذار است. در هنگام ارزیابی برند، مشتریان از احساس خود نسبت به حقایقی مانند ویژگیهای محصول استفاده می کنند و از این جهت نقل قول، تصاویر و داستانسرایی یکی از روش های عالی برای برقراری ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان است.
2. صرفه جویی در زمان را نادیده نگیرید
نوشتن یک مطالعه موردی عالی چیزی بیش از نوشتن کلمات بر روی کاغذ است. شما به یک ویراستار و تصحیح کننده نیاز دارید. همینطور به یک طراح برای طراحی حرفه ای صفحه خود نیازمندید. مطالعات موردی پیش از آنکه منتشر شوند چندین بار مورد بازبینی و تایید قرار میگیرند.
3. چالشی برای جلب توجه خواننده
دامنه توجه خواننده کوتاه است. از سال ۲۰۱۴ اعتقاد بر این بود که ما روزانه با بیش از ۵۰۰۰ متن تبلیغاتی رو به رو هستیم و این عدد در حال افزایش است. در حقیقت برخی از مطالعات نشان داده که توجه ما کمتر از یک ماهی قرمز است. نویسندگان مطالعات موردی بدون استفاده از مولفه های صوتی و تصویری باید تلاش بیشتری برای جذب خواننده به عمل آورند. افزودن نمودار و گرافیک به مطالعه موردی و تجزیه متن می تواند با این مشکلات مقابله کند.
مثال برای مطالعه موردی نوشتاری
در قسمتهای بالا نمونه هایی از مطالعه موردی نوشتاری عنوان کردیم. همینطور در مورد نحوه چیدمان و قالب متن و گزینه های محتوایی صحبت کردیم. در اینجا چند مثال دیگر برای الهام بخشی شما عنوان میکنیم:
چگونهWeebly توانست در تولید محتوا یک میلیون ساعت صرفه جویی کند
مطالعه موردی این شرکت رسانهای کوتاه و جذاب است، اما به ساختار منطقی ( چالش راه حل و نتیجه) و طراحی جذاب آن دقت کنید. دانستن اهمیتROI برای هر کسب و کاری ضروری است. این مطالعه موردی با توضیح درباره بازگشت سه برابر سرمایهROI آغاز می شود. این نتایج در جلو و مرکز قرار می گیرد و شما به هیچ وجه نمی توانید آنها را از دست دهید.
مطالعه موردی بازاریابیNew Breed در موردLithium
این آژانس بازاریابی از مطالعات موردی نوشتاری در وبسایت خود استفاده می کند. این تصویر تنها ابتدای صفحه را نشان می دهد، اما شما می توانید بلافاصله نتایج را مشاهده کنید. این نتایج به صورت برجسته و بزرگ نمایش داده شده اند و اولین چیزی است که چشمان شما آن را می بیند. از نقل قول نیز به عنوان شاهد نامه استفاده شده است که شامل تصویر فرد است. علاوه بر آن صفحه فرود تعاملی است. شما می توانید بر روی قسمت چالش، راه حل و یا نتایج کلیک کرده و آنها را مشاهده کنید.
مطالعه موردی Grade.us- BizMktg ، کمک به کسب و کارهای آنلاین
مطالعه موردی پلتفرم مدیریت نظرات Grade.us از ترکیبی از دادههای گزارشی و مزایای ملموس جهت نشان دادن مزایای بصری خدمات استفاده کرده است. همچنین این شرکت استفاده واقعی از خدمات را به نمایش گذاشته و چند نقل قول احساسی از مشتریان خوشحال ذکر کرده است که مزایا را برای مشتریان آتی روشن می کند.
مطالعه موردی ویدیویی: توضیحات و مثال ها
مطالعه موردی ویدیویی آخرین تحول بازاریابی مطالعات موردی است. در گذشته جهت تولید ویدیو به بودجه زیادی برای پرداخت تیم تولید نیاز بود. اما امروزه ابزارها و فناوری های جدیدی روی کار آمده است که به کاربران امکان میدهد مطالب خود را تولید و ویرایش کنند. با این حال هنوز هم الزامات فنی در این زمینه وجود دارد.
مطالعات موردی ویدیویی مانند مطالعات موردی نوشتاری چالش هایی را که یک مشتری خاص با آن روبرو است به تصویر کشیده و نحوه ارائه راهحل از طرف شرکت خاص را نمایش می دهد. اما یک ویدیو بیشتر از یک عکس فوری می تواند شما را با شخصی که این مشکل را تجربه کرده و پیروزمندانه از آن خارج شده مرتبط سازد، البته به لطف شرکت شما. مطالعات موردی ویدیویی با قرار گیری در کانال های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب قادرند تا آگاهی از برند شما را افزایش دهند. شرکت نرم افزار اسلک یک ویدیوی کوتاه در مورد محصولات شرکت تهیه کرد. این ویدیو بسیار جذاب و تعاملی است و نحوه چگونگی تغییر اسلک در نحوه کار تیم Sandwich Video را نشان می دهد. همچنین حس شوخ طبعی را به خواننده منتقل می کند که این ویژگی در مطالعات موردی نوشتاری وجود ندارد.
نمی توان به درستی گفت کدام قالب مطالعه موردی برای شما بهترین است. هر یک دارای مزایا و معایب خود است. بنابراین تصمیم گیری در مورد استفاده آنها بستگی کامل به شرکت و شرایط شما دارد. اجازه دهید در مورد مزایا و معایب مطالعه موردی ویدیویی بیشتر صحبت کنیم.
مزایای استفاده از مطالعه موردی ویدیویی
در این قسمت مزایای مهم مطالعه موردی ویدیو عنوان میشود:
1. انسان سازی و شخصی سازی مشتری
اضافه کردن مطالعه موردی ویدیوی معتبر به ما امکان می دهد تا چهرههای پشت داستان موفقیت را ببینیم. زمانی که شما شخصی را می بینید، صدای او را می شنوید و ارتباطات غیر کلامی او را مشاهده می کنید، ذهن شما ارتباط قویتری با آنان می سازد. آمار نیز دارای اثر چشمگیر است، اما ارتباط با انسان ها آسان تر است.
2. درگیری حواست چندگانه
خواندن یک نقل قول یک چیز است، اما شنیدن و دیدن فردی که آن را بیان کند حواس دیگر را نیز درگیر میکند. همچنین باعث اعتبار بخشی به محتوا می شود. مشتریان بالقوه می دانند که شرکت هیچ مصاحبهای را پشت درهای بسته انجام نداده است. عناصر اضافی مانند موسیقی نیز می تواند باعث تحریک شدن احساسات شود. علاوه بر آن می توان از نمودار آمار و تصاویر در مطالعه موردی ویدیویی استفاده کرد.
3. توزیع گسترده تر و دسترسی به مخاطبان جدید
بازاریابان میتوانند به طور مستقیم از ویدیو در وب سایت خود استفاده کنند. همینطور آنها را در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و Vimeo قرار دهند. علاوه بر آن ویدیو را می توان در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت تا سطح تعامل بالاتری ایجاد کند این موضوع باعث دسترسی بیشتر به طیف وسیعی از مخاطبان مختلف می شود. ویدیو در بازاریابی شبکه های اجتماعی دارای عملکرد بهتری است و باعث افزایش بازدید و تعامل با مخاطبان می شود.
ملاحظات مربوط به مطالعه موردی ویدیویی
با اینکه مزایای شواهد ویدیوی زیاد است اما قبل از پیاده سازی استراتژی، تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید.
4. نیاز به تجهیزات و تخصص فنی
تولید ویدیو مانند گذشته مانعی ندارد. اما هرچه سطح تولید بیشتر باشد، نام برند شما بهتر جلوه می کند.
اجاره دوربین، چراغ، میکروفون و نرم افزار ویرایش ویدیو می تواند گران باشد، چه برسد به آنکه بخواهید آن را بخرید. علاوه بر آن، جهت ویرایش فیلم ها به مهارت کافی نیاز دارید. با استخدام شرکت تولید ویدیو میتوانید ویدیو های شگفت انگیز تولید کنید. با این حال هزینه آنها متغیر است.
در هر صورت فناوری رو به پیشرفت است. به تصاویری که توسط گوشی خود می گیرید دقت کنید. نرم افزارهای رایگان و آسان ویرایش ویدیو در حال ظهور هستند. اگر قصد تولید ویدیو خود را دارید اطمینان یابید که نتیجه کار شما با حداقل استانداردها مطابقت داشته باشد. اگر سطح تولید شما آماتور به نظر برسد، ممکن است برند شما نیز آماتور به نظر برسد.
5. آسایش بیننده
برخی از مشتریان بالقوه پرمشغله ترجیح می دهند از قالب های نوشتاری استفاده کنند، زیرا راحت تر میتوانند آن را مطالعه کنند. آنها میتوانند با سرعت خود به عقب و جلو حرکت کنند و به راحتی اطلاعات اساسی را اسکن کنند. علاوه بر آن بسیاری از افراد ویدیو را با صدا مرتبط می سازند. این یکی از معایب مطالعه موردی ویدیویی است، به ویژه برای افرادی که با ویدیوی شما در سر کار و یا در سینما روبرو می شوند. آنها در صورتی که از هدفون استفاده نکنند چند نفر به خاطر تماشای ویدیو به آنها تذکر می دهند.
6. درخواست بزرگ از مشتری مطالعه موردی
حتی ممکن است برای حضور در مصاحبه جلوی دوربین خارج از برنامه خود با مشکل روبرو باشد. ماهیت مصاحبه این است که یک فرد در زمان مشخص و مکان خاص حضور به هم رساند. علاوه بر این دانستن اینکه قرار است آنها در معرض دید افراد سراسر جهان قرار گیرند به آنها احساس ناامیدی می دهد. مردم می خواهند به بهترین شکل خود به تصویر کشیده شوند. این موضوع به نکته آخر ماه ختم می شود:
همه افراد جلوی دوربین راحت نیستند.
دانستن این موضوع که قرار است مصاحبه برای همیشه باقی بماند ممکن است کمی دلهره آور باشد. حتی اگر کسی اعتماد به نفس کافی داشته باشد دوربین می تواند به یک هیولای خنده آور تبدیل شود. حتی کاریزماتیک ترین فرد نیز ممکن است جلوی دوربین احساس راحتی نکند. اگر شخصی قبلاً جلوی دوربین قرار نگرفته باشد، ممکن است دانستن آن برای شما کمی دیر شود
مثال های مطالعه موردی ویدیویی
: HP به لطف HP شرکتBlooming Color توانست به بازارهای جدید جهانی راه یابد.
این ویدیو دارای فیلمبرداری و تدوین گری زیبایی است. علاوه بر آن تصاویر بصری مهمترین جنبه یک مطالعه موردی موفق را نشان میدهد. این ویدیو داستانی را روایت می کند که باعث ایجاد ارتباط شخصی و واقعی با خواننده می شود. این مطالعه موردی ویدیویی با ارائه مشکلی که شرکت با آن روبرو است شروع می شود و آن گسترش کسب و کار خود است. چیزی که ممکن است برای مشاغل کوچک و استارتاپ ها کمی مشکل باشد. در این ویدیو از شواهد نقل شده است.
« هیچ شکی نیست که HP توانست کسب و کار ما را نجات دهد و این بهترین تصمیمی بود که من گرفتم.»
HP بدون شک قهرمان این داستان است.
این مطالعه موردی نشان می دهد که قدرت شواهد ویدیویی نسبت به شواهد نوشتاری تا چه اندازه است. هنگامی که ما یک مطالعه موردی را می خوانیم چشم ما در آن واحد تنها یک چیز را می بیند شما یا در حال خواندن متن هستید و یا به تصاویر نگاه می کنید. اما ویدیو باعث میشود تا چندین حواس شما درگیر شود.
Jon Kline این ویدیو را فیلمبرداری کرد و شواهد خود را به اشتراک گذاشت. یک متن تصویری مانند چاپی واقعا مناسب شواهد ویدئویی است، اما ایده های انتزاعی مانند ارزشهای شرکت و خدمات پس از فروش نیز همین گونه است. شاهد نامه ویدیوی به بیننده اجازه می دهد تا بخشی از فرهنگ شرکت و محصول را همزمان تجربه کند.
به علاوه، ممکن است یک نفر با کلمات یا عباراتی که گفته میشود آشنا نباشد، اما متن تصویری می تواند آن را به خوبی توضیح دهد و این اطمینان را می دهد که خط داستان به راحتی دنبال شود و در عین حال از هرگونه عدم قطعیت جلوگیری شود.
مطالعه موردی موبایل My Wendy’s توسط Resource/AmmiratiT، یک شرکت IBM
شرکت خلاق و بازاریابی دیجیتال IBM ویدیوی تولید کرد که در آن داستانWendy به تصویر کشیده شد. این ویدیو به شما امکان میدهد تا دقیقاً با نحوه عملکرد برنامه آشنا شوید.
اما این ویدیو مانند مطالعات موردی نوشتاری از آمار استفاده کرده است. زمانی که برنامه شما ظرف مدت چند ماه بیش از225,000 بازار دانلود شود، محتوای شما چه ویدیویی و یا نوشتاری باشد تمایل دارید آن را به اشتراک بگذارید.
مطالعه موردیB2B در مورد گوگل با حضور Americo Silva مدیر رسانه جهانیShell
این مطالعه موردی ویدیویی ساده و در عین حال دارای داستان سرایی اثر بخش است. با حضور یک شخصیت برجسته اعتبار ویدیو تامین می شود. Americo به سرعت به قلب تجارت آنها، جایی که مشتریانShell حضور دارند رفته است.
این مطالعه موردی ویدیویی از مشتریان متعدد مانند دوستداران اتومبیل، مادرانی که به دنبال فرزندان خود می روند و همینطور مشتریانB2B سخن گفته است. همچنینSilva به شناسایی چالشهای کلیدی که بازاریابان با آن روبرو هستند اشاره کرده است- نیاز به شناسایی و پیش بینی رفتار مشتری در ارتباط با مصرف رسانه. سپس توضیح داده که چگونه محصولات گوگل مانند یوتیوب می تواند به حل این چالش ها کمک کند. همچنین ویدیو از کپشن ویژه استفاده کرده و بیننده را قادر ساخته تا بدون هدست نیز ویدیو را تماشا کند.
مطالعه موردی ویدیوی کسب و کار کوچکB2C
مطالعات موردی تنها برای برندهای B2B نیستند.B2C نیز اثبات اجتماعی نیاز دارند به همین خاطر است که ما دوست داریم قبل از خرید یک چاپگر، و رزرو هتل و یا حتی پذیرش یک شغل نظرات را مطالعه کنیم.
این ویدیو برای یک کسب و کار کوچک به نام MKE Production Rental است. این شرکت تجهیزات فیلم، نور، ملزومات صوتی را اجاره می دهد. در این ویدیو از چند مشتری استفاده شده که هر یک داستان مربوط به خود را دارند و مشتریان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. این موضوع کمک می کند تا مشتریان بالقوه ترس خود از تجهیزات فنی را کنار بگذارند.
مطالعات موردی ویدیویی یا نوشتاری کدام یک برای شما مناسب است؟
اکنون که به مزایا و معایب مطالعات موردی ویدیویی به نوشتاری آگاه شده اید، چگونه گزینه مناسب را انتخاب می کنید؟
یکی از بزرگترین عوامل تولید مطالعه موردی ویدیویی می تواند مربوط به تخصص فنی و تجهیزات مورد نیاز برای تولید یک ویدیو با کیفیت باشد. اینکه بخواهید با بودجه خود این کار را انجام دهید و یا یک شرکت تولیدی استخدام کنید هر دو از عوامل تعیین کننده هستند. اما لازم نیست بین این دو یکی را تصمیم گیری کنید. برخی از شرکت ها از هر دو قالب استفاده میکنند. آنها به خوبی می توانند مکمل یکدیگر باشند، نقاط ضعف ذکر شده در بالا را به حداقل برسانند و به مشتریان بالقوه شما دست یابند.
فرض کنید شغل شما فروش امنیت شبکهIT است. کار شما ارزشمند اما پیچیده است. در مدت سه و چهار دقیقه مزایای خدمات خود را بیان کنید. این کار اشتهای بیننده برای اطلاعات را بیشتر می کند و می توانند این اطلاعات را در کنار یک مطالعه موردی نوشتاری که تکمیل کننده ویدیو است به دست آورند. هر قالب دارای نقاط قوت و ضعف خود است و می تواند تجربه جذاب تری ایجاد کند. به علاوه از آنجا که بیشتر تصمیمات خریدB2B توسط کمیته ها صورت می گیرد، قالب های مختلف می تواند برای ذینفعان مختلف جذاب باشد. هیچ کس احساس نمی کند که کنار گذاشته شده است.
نحوه نوشتن مطالعه موردی چگونه است؟
ما در مورد اینکه چرا مطالعات موردی در استراتژی بازاریابی B2B استفاده می شود صحبت کردیم. حال به سراغ سوالی که در ذهن شما است میرویم:
چطور می توانم این کار را انجام دهم؟
نحوه نوشتن مطالعه موردی یک مهارت ارزشمند است. شما تصمیمات بزرگ و کوچک انتخاب می کنید که از انتخاب مشتری شروع شده و با انتخاب قالب و طراحی آنها ادامه می یابد. باید این مراحل را به بخش های مجزا تقسیم کنیم تا به واقعیت نزدیک شود.
از پنج گام زیر برای نوشتن مطالعه موردی خود استفاده کنید:
1. مشتری مورد نظر را انتخاب کنید
2. یک مصاحبه ترتیب دهید
3. شروع به نوشتن مطالعه موردی کنید
4. محتوای خود را ویرایش و بازنگری کنید
5. محتوای خود را منتشر کنید
گام اول: مشتری را تعیین کنید
اگر شما در کسب و کاری مشغول به فعالیت باشید می دانید که مشتریان همیشه راضی نیستند. از کدام مشتری باید در مطالعه موردی خود استفاده کنید؟ شما با در دست داشتن منابع و زمان محدود، انتخاب چندانی ندارید و نمی توانید هر شخصی را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن جایگاه مطالعه موردی در استراتژی بازاریابی خود شروع کنید. در اکثر مواقع از مطالعه موردی برای دسترسی به مشتریان بالقوه ای که نزدیک به تصمیم خرید هستند استفاده می کنید. بنابراین از همین جا شروع کنید. به افرادی فکر کنید که سعی دارید آنها را متقاعد کنید تا مشتری شما شوند. از خود سوال کنید:
چالش های تجاری آنها چیست و من چگونه می توانم آن را حل کنم؟
آنها نماینده کدام صنایعی هستند؟
کدام یک از آنها افراد کلیدی در تصمیم گیری خرید هستند؟
قبل از آن کمی وقت بگذارید تا پرسونای خریدار هدف خود را شناسایی کنید
معمولاً این کار تیم بازاریابی است که مسئول تولید محتوا است. اما کافی نیست. تیم فروش را هم مداخله دهید. درک و بینش آنها از مکالمات بیشماری که با مشتریان داشته اند بسیار ارزشمند است. چه کسی بهتر از آنکه با مشتری صحبت می کند نیازها و خواسته های او را می داند؟
حالت ایده آل آن است که از تیم فروش و تیم بازاریابی در کنار هم برای ایجاد پرسونای خریدار استفاده کنید.
زمانی که دانستید مخاطبان شما چه کسی هستند، به سراغ مجموعه مشتریان خوشحال خود بروید تا یک نماینده خریدار برای مخاطبین هدف خود انتخاب کنید. هر چه مشکلات، اهداف و صنایع آنها نزدیکتر باشد مطالعه موردی شما بیشتر معرف آنها خواهد بود.
اگر بیش از یک پرسونای خریدار داشتید چه کنید؟
مشکلی وجود ندارد. این موقعیت برای شرکت های B2B امری کاملا رایج است، زیرا خریداران یک مجموعه کامل از افراد مختلف مانند کارشناسان تدارکات ،مدیران مهندسان و غیره را در بر می گیرد. سعی کنید یک مطالعه موردی متناسب با هر شخصیت ایجاد کنید که این یک هدف بلند مدت است. با این حال اگر بتوانید تجربه هر یک از سهامداران را شخصی سازی کنید بهتر می توانید نظر آنها را جلب کنید.
گام دوم: انجام مصاحبه مطالعه موردی
زمانی که مشتری مورد نظر خود را یافتید، وقت آن است که یک مصاحبه ترتیب دهید. اطلاعاتی که از مصاحبه به دست می آورید برای نوشتن یک مطالعه موردی جذاب به کار می رود. در اینجا هر چیزی که برای انجام مصاحبه نیاز دارید ارائه می شود:
• آماده سازی شخص برای مصاحبه
مصاحبه موردی مانند برگزاری یک امتحان در مدرسه است. هر چه افراد بیشتر آماده باشند نتیجه بهتر خواهد بود. با آمادهسازی کاملا نشان میدهید که برای وقت شرکتکنندگان ارزش قائل هستید. تمرکز شما به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز است. بنابراین نباید وقت را هدر دهید. این کار با جمع آوری اطلاعات حداکثر از مشتری شروع می شود. آنها از کدام محصولات و خدمات شما استفاده می کنند؟ چه مدت است که مشتری شما بوده اند؟ تعاملات آنها با شرکت قبل از تصمیم به خرید از شما چگونه بوده است؟ این کار را توسط مدیر حساب مربوطه انجام دهید تا به تمام جزئیات دست یابید. خاطرات کمرنگ می شوند، به خصوص اگر مشتری همکاری طولانی مدت با شما داشته باشد. همه چیز را با سوابق تاریخی خود مطابقت دهید.
هنگامی که اطلاعات مقدماتی را جمع آوری کردید تمرکز خود را بر روی مشتری مخاطب مورد نظر قرار دهید. در نظر بگیرید که چه چیزی آنها را در خرید مردد می سازد. آنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ اگر مشتری هدف شما متخصصینی مانند مهندس، کارشناس فناوری و غیره باشد، به دادهها و اطلاعات بیشتری نیاز دارند.
مشخص کردن این ملاحظات باعث ایجاد تفاوت می شود. ما نمیتوانیم فرض کنیم که مشارکت کنندگان در مطالعه موردی ما بتوانند تمام این اطلاعات را داشته باشند. بنابراین لازم است که سوالات صحیح پرسیده شود تا پاسخ های مهم به دست آید. این موضوع ما را به بخش بعدی هدایت می کند
• سوالات مصاحبه
پیش از انجام مصاحبه با فرد شرکت کننده سوالات لازم را تعیین کنید. داشتن یک لیست مانند زیر می تواند به شما در این امر کمک کند:
سوالات مصاحبه مطالعه موردی ایده هایی برای شروع
اگر شما برای انجام مطالعه موردی آماده هستید، اما هنوز نمی دانید چگونه شروع کنید نگران نباشید. به ۱۰ نمونه سوال زیر توجه کنید. شاید این سوالات جامع نباشد اما می توانند شما را در جهت صحیح هدایت کنند.
پیش از یافتن راه حل با چه چالشهایی روبرو بودید؟
چه زمانی دریافتید باید به دنبال راهی برای مقابله با چالش خود باشید؟
چه چیزی در تصمیم گیری شما دست داشت؟ از چه معیاری استفاده کردید و چه کسانی در آن دخیل بودند؟
وجه تمایز محصولات و خدمات ما از دیگران چیست؟
آیا در همکاری با ما چیزهای هیجان انگیزی وجود داشت که از سطح انتظارات شما فراتر بود؟
چطور تیم شما محصولات و خدمات ما را در جریان کاری خود تطبیق دادند؟
چه مدت طول کشید تا با نتایج مثبت روبهرو شوید؟
چگونه از مزایای محصولات و خدمات ما استفاده کردید؟ آیا تمایل دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟
ارزش محصولات و خدمات ما را چگونه اندازه گیری می کنید؟
گام سوم نوشتن مطالعه موردی
برای افرادی که به نوشتن عادت ندارند فرایند نوشتن ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد. اما قرار نیست که برای اینکار شکسپیر و یا همینگوی بعدی باشید. واقعیت این است که تنها برای برقراری ارتباط شروع به نوشتن می کنید. پس با آن راحت باشید. قرار نیست هیچ چیز بار اول کامل باشد. به همین خاطر است که ویرایش و اصلاحات وجود دارد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای راحتی افکار خود انجام دهید این است که به مطالعه موردی خود به چشم یک محتوای نوشتاری نگاه نکنید، بلکه آن را به چشم یک داستانسرایی نگاه کنید. مطالعات موردی بر همین اساس نوشته می شوند و بیشترین کارایی خود را به این شیوه به دست میآورند. زمانی که دریابد چه چیزی یک داستان قدرتمند می سازد می دانید چه چیزی بنویسید و چه چیزهایی را کنار بگذارید. همینطور می دانید چگونه همه چیز را مرتب کنید تا منعکس کننده مخاطبان شما باشد.
هنر قصه گویی
مطالعات موردی از طرف کسب و کارها برای کسب و کارهای دیگر نوشته می شود. به عبارت دیگر این افراد هستند که آن را مطالعه می کنند و بر اساس آن تصمیم به خرید می گیرند. استفاده از هنر داستان نویسی مطالعه موردی شما را غیرقابل مقاومت می سازد. هیچ کس نمی تواند در برابر یک داستان عالی مقاومت کند. هر چند که مانند پرمشغله باشیم باز هم برای تماشای فیلم تاج و تخت و رفتن به سینما و تعریف اتفاقاتاتی که در سر کار برای ما اتفاق افتاده وقت داریم. وقتی به داستان گوش می دهیم نورون های آینه ای در ذهن ما جرقه میزند تا احساسی را از که تجربه می کنیم را حس کنیم.
اگر شما یک داستان سرای عالی باشید قرار گرفتن در معرض داستان های بی شمار باعث می شود تا الگوی آن ها در ضمیر ناخودآگاه شما شکل گیرد. زمانی که به طور آگاهانه عناصر را درک کردید و آن را در مطالعه موردی استفاده کردید مانند این است که یک دستورالعمل مخفی یافته اید که آن را به تکه محتوای غیرقابل فراموش نشدنی تبدیل می کند. از همه بهتر اینکه داستانسرایی هزینه ای ندارد، حتی اگر رقبای شما بودجه بازاریابی بیشتری داشته باشند.
گام چهارم ویرایش و بازبینی
زمانی که مصاحبه خود را به اتمام رساندید مطالعه موردی را ایجاد کردهاید قسمت سخت کار به اتمام رسیده است. اکنون زمان ویرایش و اصلاح محتوا است. شاید این کار برای بازاریابان بی صبرB2Bکمی خسته کننده باشد، اما باعث میشود تا یک داستان خوب به یک داستان عالی تبدیل شود. برای این کار ۲ مرحله ویرایش و اصلاح وجود دارد
• بازخورد داخلی
اولین نقطه توقف ویراستاری و اصلاح در درون کسب و کار شما قرار دارد. تیم شما چه فکر می کنند؟ آیا محتوای شما آنطور که باید جذب کننده است؟ آیا هیچ نوع خطای نگارشی و گرامی وجود دارد؟با ارائه دیدگاه های مختلف می توانید بازخورد های زیادی دریافت کنید. ممکن است تیم بازاریابی شما فکر کند کار عالی است، در حالی که تیم فروش پیشنهادهایی برای بهبود ارائه دهد. هر زمانی که امکان دارد مطالعه موردی خود را برای کسانی که بیشترین زمان را برای صحبت با مشتری و خدمت رسانی صرف کردهاند اجرا کنید از مدیران گرفته تا متخصصان پشتیبانی مشتری.
• بازخورد مشتری
دومین لایه بازخورد مشتریان هستند. این کار باعث می شود تا آنها خود را مشارکتکننده گرانقدر بدانند. همچنین به آنها فرصت میدهد تا صحت نقل قول ها و داده ها را بررسی کنند. مشتریان شما قهرمان مطالعات موردی هستند. اطمینان یابید که قبل از انتشار محتوا مطالعه موردی را در اختیار آنها قرار دهید.
گام پنجم: انتشار
مطالعه موردی شما در شرف انتشار است. بسیار عالی است. کار زیادی انجام داده اید. مطمئنا نتیجه بسیار خوبی به دست خواهید آورد. زمان انتشار مطالعه موردی بستگی به نقش آن در استراتژی کلی بازاریابی شما دارد. اگر می خواهید آن را در دسترس افراد زیادی قرار دهید آن را در یوتیوب و یاVimeo قرار دهید. برخی از شرکتهایB2B تصمیم می گیرند مطالعات موردی را منحصر به خود نگه دارند و آن را تنها در اختیار کسانی قرار دهند که درخواست آن را ارسال کرده باشند
پیش از اینکه مطالعه موردی خود را عمومی کنید کمی بیشتر وقت بگذارید و اطمینان یابید که از جزئیات زیر در نوشتن مطالعه موردی خود استفاده کرده اید:
• اهمیت طراحی
نکات زیر را در هنگام طراحی مطالعه موردی به خاطر بسپارید:
محتوای خود را به کمک مولفه های بصری مانند بولت، فهرست سایدبار و غیره به اجزای کوچکتر تقسیم کنید.
از نمودارها و تصاویر استفاده کنید تا از بار سنگین محتوای خود بکاهید و محتوای خود را ساده تر و خلاصه تر سازید.
از فضای خالی استفاده کنید.
اگر محتوای شما سنگین به نظر می رسد از فضای سفید زیاد استفاده کنید. محتوای خود را به بخشهای مختلف و حتی پاراگراف های کوتاه تر و بخش های فرعی تقسیم کنید و از کلمات و جملات کوتاه استفاده کنید.
درست پیش از انتشار
اکنون که کار طراحی را به طور کامل انجام دهید تنها چند گام کوچک قبل از انتشار محتوا وجود دارد:
محتوای خود را یک بار دیگر اصلاح کنید، حتی اگر تمام خطاها را رفع کرده اید. باز هم ممکن است ایرادات کوچکی وجود داشته باشد. قرار است محتوای شما برای سالها یک ابزار بازاریابی اثربخش باشد. بنابراین سرمایه گذاری بر روی آن ارزشش را دارد. در نهایت یک کپی از نسخه کامل شده مطالعه موردی به مشتری خود ارسال کنید. آنها از این اقدام شما خشنود خواهند شد. برخی از مشتریان تمایل دارند تا آن را به صورت یک نسخه از سابقه خود نگهداری کنند. این کار بدون آن اتفاق نمی افتاد. بنابراین لیاقت دیدن محصول نهایی را دارند.