در این مقاله قصد بررسی صفر تا صد ثبت آگهی در اینترنت را داریم. بدین منظور باید تاریخچه ثبت آگهی در اینترنت آشنا شویم. همچنین باید روشهای مختلف ثبت آگهی در اینترنت را بررسی کنیم تا در انتها بتوان شرایط یک آگهی خوب در اینترنت را نیز بیان کرد.
در کنار تمامی این موارد، به موارد دیگری همچون آگهی رایگان همشهری، ثبت آگهی در اینترنت، ثبت آگهی در اینترنت، آگهی مجانی در اینترنت، تبلیغ در گوگل، درج آگهی در اینترنت، سایت تبلیغات رایگان، نحوه ثبت آگهی در اینترنت، برنامه آگهی رایگان، نیازدون آگهی، سایت تبلیغات کسب و کار، اینترنت رایگان تبلیغاتی نیز اشاره خواهیم کرد. پس برای اینکه تمامی این اطلاعات را به دست بیاورید ما را تا انتها همراهی کنید.
اگر بخواهیم به زبانی ساده بگوئیم آگهی در اینترنت یا همان تبلیغات اینترنتی چیست باید گفت اگر بخواهیم آگهی یا تبلیغی در مورد معرفی یک محصول را در اینترنت ثبت کنیم، از کانال اینترنت به عنوان راهی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کردیم.
همچنین طبق تعریف دیگری نمایش نامها، علائم تجاری به همراه تصاویر و شعارهای تبلیغاتی در سایتهای پربازدید اینترنت را ثبت آگهی در اینترنت میگویند. اما اساسا فایده تبلیغات در اینترنت چیست؟
همانطور که میدانید امروزه تبلیغات به عنوان خط مقدم و اصلی معرفی یک کسب و کار به شمار میآید. در واقع اگر قصد دارید کسب و کار خود را به خوبی به همگان معرفی کنید، در دنیای امروزه اینترنت به عنوان بهترین پایگاه برای این مطلب به حساب میآید.
این روزها، استفاده از اینترنت به عنوان یک پایگاه خوب و قوی برای تبلیغات در نظر گرفته میشود زیرا امروزه بیشتر مردم اکثر کارهای خود را با اینترنت انجام میدهند و بسیاری از اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت به دست میآورند.
مطالعه لینک زیر را به شما پیشنهاد می کنم
رپورتاژ آگهی
اگر بخواهیم به تاریخچه استفاده از اینترنت برای ثبت آگهی برگردیم باید به اکتبر سال 1994 نگاهی بیندازیم. در 27 اکتبر بود که برای اولین بار ثبت آگهی در اینترنت در سایت هات وایر اتفاق افتاد. در آن سال 14 نفر از طراحان حرفهای که به ثبت آگهی در اینترنت معتقد بودند و به آن به عنوان ابزاری نوین در تبلیغات نگاه میکردند، مبلغ 30 هزار دلار برای نمایش تبلیغات خود به مدت 12 هفته در وب پرداخت کردند.
پس از این اتفاق بود که همه وب و اینترنت را به عنوان ابزاری جدید و قوی در عرصه تبلیغات قبول کردند. در همین سال بود که زبان جاوا نیز توسط شرکت سان سیستم در اختیار مردم قرار گرفت. این صنعت یعنی ثبت آگهی در اینترنت راه زیاد و البته پر پیچ و خمی را از سال 1994 تا کنون طی کرده است و توانسته میلیاردها دلار سود و فروش داشته باشد. گرچه این صنعت در سالهای 2001 و 2002 دچار رشد منفی شده بود اما به طور کلی تاکنون یعنی سال 2020 شاهد افزایش ثبت آگهی در اینترنت هستیم.
تاریخچه ثبت آگهی در اینترنت در ایران به کی برمیگردد؟
اگر بخواهیم به تاریخچه ثبت آگهی در اینترنت در ایران اشاره کنیم باید گفت این صنعت به نسبت کل دنیا در ایران بسیار نوظهورتر است و سابقه کمتری نسبت به کل دنیا دارد اما با این حال توانسته است رشد چشمگیری را داشته باشد. در واقع باید گفت ثبت آگهی در اینترنت در ایران امروزه بسیار رواج یافته و استقبال خیلی خوبی هم از آن شده است.
در ابتدا به منظور ثبت آگهی و تبلیغات در اینترنت در ایران موضع گیریهای منفی به وجود آمد. مبنی بر اینکه این روش تبلیغات ممکن است موثر نباشد. در هر صورت با تمام موضع گیریهای منفی که نسبت به خود اینترنت و پس از آن تبلیغات در اینترنت وجود داشت،
این روش تبلیغ کردن نیز در ایران رواج یافت و توانست جایگاه خوبی نیز در بین مردم به دست بیاورد. ضمن اینکه هر وسیلهای ارتباط جمعی نیاز به فرهنگی مبنی بر استفاده کردن دارد،
اینترنت و تبلیغات در ایران نیز به فرهنگ خاصی برای استفاده نیاز داشت اگر چه این فرهنگ بعدها یعنی پس از ورود اینترنت به ایران توسط خود کاربران تعریف شد اما با این حال با توجه به جوان بودن جامعه ایرانی راه خود را با سرعت و قدرت زیادی طی نمود و به نقطه فعلی رسید.
ممکن است مطالعه لینک زیر برای شما مفید باشد
هزینه تبلیغ در گوگل
اما واقعا تبلیغات اینترنتی فایدهای هم دارد؟ در صورتی که در پاسخ به این سوال تردید دارید، نگاهی به لیست زیر بیندازید:
• داشتن پروسه یا فرآیندی ساده و راحت
• امکان تعریف هدفی مشخص برای تبلیغات
• مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روشهای ثبت آگهی
• قابلیت بررسی بازدید و یا بازخورد مخاطبان
• تاریخ انقضای مشخصی ندارد و یا وابسته به مکان و زمان خاصی نیست
• قابلیت تغییر یا ویرایش در صورت نیاز به تغییر
• حوزه دسترسی مخاطبان بسیار وسیع و البته سریع
• امکان اطلاع رسانی همگانی در سطح جهانی
انواع فرمتهای ثبت آگهی در اینترنت کدام است؟
در این قسمت به معرفی انواع فرمتهای ثبت آگهی در اینترنت خواهیم پرداخت. نام دیگر فرمتهای تبلیغاتی، مدل کسب و کار است. مدل کسب و کار به معرفی یک کسب و کار در جهت فروش بیشتر آن و کسب سود و درآمد بیشتر از آن مربوط میشود. بدین ترتیب میتوان این کار را با روشهای مختلفی انجام داد که در زیر به آنها اشاره میکنیم:
- از طریق تولید محتوا خوب
- از طریق استفاده از خدمات مختلف اینترنت مانند ایمیل و …
- جستجو در موتورهای جستجو
این تبلیغات به شیوهها و اشکال مختلفی نمایش داده میشود که عبارت است از:
- بنرهای تبلیغاتی که به دو گروه بنرهای ثابت و متحرک تقسیم میشوند
- تبلیغات مبتنی بر بازی که معمولترین آن هنگام بازی کردن افراد است که افراد برای ادامه بازی مجبور به برقراری نوعی ارتباط و تعامل با سازندگان تبلیغات هستند و در صورت دیدن تبلیغ قادر به ادامه بازی به شیوه بهتر و موثرتری خواهند بود.
برای مثال با مشاهده یک تبلیغ اینترنتی میتوانند جان اضافه دریافت کنند و به بازی ادامه دهند. این مورد ممکن است از نظر کاربران کمی آزاردهنده باشد اما نتیجه آن معمولا مثبت است.
- تبلیغات از طریق فرستادن ایمیل یا همان پست الکترونیکی. این روش از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار میگرفته است. در گذشته این روش به صورت پست نامه عادی به صندوق پستی مرسوم بوده است اما این روزها این روش به فرستادن نامه به صندوق پست الکترونیکی افراد یا همان ایمیل تبدیل شده است.
در این روش ممکن است ایمیل یا پست الکترونیک شما به صورت رندوم یا اتفاقی برای تبلیغات انتخاب شود یا اینکه هنگام مشاهده تبلیغات یک محصول و یا خرید از یک برند خاص، به طور دورهای و یا هفتهای مهمترین تبلیغها و البته تازهترین آنها برای مشتریان ارسال شود که البته در صورت تمایل نداشتن افراد به دریافت این نوع تبلیغات، امکان غیر فعال کردن این ایمیلها از طریق کلیک بر روی گزینه Unsubscribe که معمولا در انتهای ایمیل قرار دارد، وجود دارد.
- عضو شدن در کانالهای بازاریابی و یا گروههای گفتگو در شبکههای اجتماعی: گروههای گفتگو بسته به اینکه با چه هدفی ایجاد شدهاند، میتوانند به صورت هدفمند تبلیغات مشخصی را مربوط به یک موضوع دنبال کنند. این گروهها معمولا توسط یک ادمین اداره میشوند. کانالهای بازاریابی وضعیت بهتری دارند. به این صورت که هر کدام راجع به موضوع و محصول خاصی به تبلیغات میپردازند و کاربر با توجه به سلایق و علایق خود میتوان در این کانالها عضو شود.
- نوع دیگری از تبلیغات، تبلیغات ناخواسته یعنی pop-up و pop-under است. معمولا هنگامی که کاربران در حال کار با اینترنت هستند و یا مشغول فعالیت با اپلیکیشن خاصی در موبایل خود هستند، با این نوع تبلیغات روبرو میشوند و ناچارند تا انتها این تبلیغات را تماشا کنند. همچنین تبلیغات تلویزیون نیز از این نوع هستند. به خصوص تبلیغاتی هنگام تماشای دیدن فیلم یا سریال نمایش داده میشود!
ثبت آگهی در اینترنت در ایران
در ایران نیز روشهای مختلفی برای ثبت آگهی در اینترنت وجود دارد از معمولترین آنها که بیشتر مردم حتما تاکنون یک بار یا در چنین سایتهایی آگهی ثبت کردهاند و یا از طریق مشاهده آگهی در این سایتها محصولی خریدهاند به موارد زیر میتوان اشاره کرد:
- دیوار
- شیپور
- نیازدون آگهی
معمولا نحوه ثبت آگهی در اینترنت به این صورت است که پس از ورود به سایت تبلیغات رایگان مانند دیوار، شیپور، نیازدون آگهی و … باید یک پروفایل برای خود درست کنید. معمولا نام کاربری و رمز عبور برای خود قرار میدهید و میتوانید تصاویر مورد نظر خود را برای تبلیغ آپلود یا بارگذاری کنید. پس از آن دسته تبلیغات خود را انتخاب کرده تا کاربر امکان کار برایش راحتتر باشد.
همچنین به منظور درج آگهی در اینترنت، تمامی سایتهای مذکور دارای دستورالعمل راحت و روانی هستند که تمامی توضیحات را به زبانی ساده و کاملا راحت برای کاربران قرار داده است. همچنین در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات ویژه به منظور بیشتر دیده شدن و یا اختصاصی دیده شدن توسط این سایتها را داشته باشید، میتوانید با پرداخت هزینه اضافی از این خدمات بهره ببرید.
همچنین شرکتهای مختلفی هستند که میتوانند محتوای متنی این تبلیغات و یا آگهیها را برای کاربر تالیف کنند. این شرکتها مانند رایا مارکتینگ این کار را در کوتاهترین زمان ممکن و طبق سلیقه و درخواست کاربر انجام دهند. همچنین امکان تبلیغات اینترنتی رایگان در گوگل نیز فراهم است. با این حال همیشه امکان ثبت آگهی مجانی در اینترنت موجود است.