مقالات آموزشی

معرفی اصطلاح رپرتاژ و بررسی انواع آن

مفید بود؟

در این بخش قصد بررسی معنای رپرتاژ را داریم پس گام به گام همراهی شما افتخار ماست.امید است اطلاعاتی که قرار است ارائه گردد برای شما عزیزان مفید واقع شود و کمک کننده در مسیر رسیدن به اهداف سبزتان باشند.
همانطور که می دانید این روز ها تبلیغات تاثیر به سزایی در رونق و پیشرفت کسب و کار ها دارد.بدیهی است که پیشبرد مقاصد کسب و کار ها در گرو معرفی آن ها به بهترین نحو است .در عصر حاضر تبلیغات مشاغل از روش های متعددی انجام می پذیرد که هر یک از صاحبان کسب و کار ها با توجه به شرایط خود و مخاطبان یکی و یا تعدادی از آن ها را انتخاب می کنن تا توسط آن ها بتوانند خوش بدرخشند.
رپورتاژ تبلیغاتی امروزه از مطرح ترین روش های تبلیغات است که از طرفداران نسبتا زیادی برخوردار است.در ادامه به مفهوم رپرتاژ می پردازیم تا شما بزرگوارن هر چه بیشتر با این معقوله ی بسیار حیاتی و مطرح آشنا شوید و بتوانید از آن در جهت پیشرفت کسب و کار خود استفاده نمایید.​

رپرتاژ یعنی چه؟

رپرتاژ یک کلمه ی فرانسوی است که ریشه آن کلمه ی ریپورت است.ریپورت به معنی گزارش است.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده رپرتاژ نوعی تبلیغ در قالبی متفاوت هست.این قالب متفاوت را می توان گزارش متنی نامید.
هم اکنون رپرتاژ ها در برند سازی شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا نقش بسیار سازنده ایی دارند.به عبارتی دیگر رپرتاژ ها یکی از به روز ترین روش های برند سازی و بازار یابی به حساب می آید که مخاطبان ویژه ایی دارند.
رپرتاژ شکلی از آگهی و یا تبلیغات است که در قالب گزارش آماده شده است و در سایت های خبری متعددی منتشر می شود.از آن جا که سایت های خبری مطرح عموما از بازدید کنندگان بسیار زیادی برخوردار است این امر منجر می شود که رپرتاژ مد نظر شما نیز مورد توجه اکثریت قرار بگیرد.
اگر به لیست سایت هایی که در موتور جستجوی گوگل وجود دارد نگاهی بیندازید به راحتی متوجه خواهید شد که تقریبا تمامی آن ها لینک هایی از سایت های مطرح و معروف خبری به همراه دارند که این امر موجب افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت مربوطه می گردد.
اصولا رپرتاژ ها منجر به افزایش رتبه ی سایت شما در موتور های جستجو می شوند که این معقوله قطعا تاثیر به سزایی در دیده شدن کسب و کار شما در فضای مجازی دارد.

رپرتاژ خبری چیست؟

رپرتاژ خبری این روز ها از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.همانطور که اشاره شده رپرتاژ خبری نوعی تبلیغ به حساب می آید که دارای مراحل و قوانین خاصی است .در سال 1946 اولین بار رپورتاژ آگهی در نشریات و مجلات متعدد منتشر شد که در همان سال با استقبال بی نظیری از طرف افراد جامعه رو به رو شد.
رپرتاژ خبری علاوه بر معرفی و توضیح در مورد کسب و کار ها منجر به دقت بیشتر مخاطبان به نکات حائز اهمیت می گردد.
به عبارتی دقیق تر رپرتاژ خبری یکی از مطرح ترین و پربازده ترین روش های تبلیغاتی است که در این روش متون تولید شده در مورد موضوعات گوناگون در رسانه های اجتماعی پرطرفداری که این روز ها مورد استفاده ی کاربران است منتشر می شود.در این روش از تبلیغات محصولات و یا خدمات مد نظر شما بهتر و سریع تر برای مخاطبان معرفی می شود و همین امر به سهولت منجر به افزایش تعداد مشتریان می گردد.
رپرتاژ خبری نقش بسیار مهم و حیاتی در برند سازی محصولات دارد که با صرف هزینه و وقت کافی می توان بدان دست یافت و مطرح شد.شناخته شدن برند در بین تمامی برند های موجود به نظر سخت می آید ولی با استفاده از روش های درست تبلیغات این مسیر هموار تر می گردد.

نکات مربوط به رپرتاژ خبری

در هنگام تولید رپرتاژ های خبری حتما می بایست به نکات زیر توجه داشته باشید تا در کوتاهترین زمان به اهداف خود در کسب و کارتان نزدیک و نزدیک تر شوید.
1-چگونگی تولید رپرتاژ بسیار با اهمیت است و حتما باید توجه داشت که رپرتاژ مد نشر شما توسط افراد حرفه ایی در این زمینه تولید شود .رپرتاژ تولید شده می بایست تحت نظارت متخصیصن این حرفه باشد.

2-رپرتاژ های تولید شده توسط متخصصین می بایست در کوتاهترین زمان در رسانه های اجتماعیی متعددی که امروزه در جامعه مطرح است , منتشر شود تا در دسترس همگان قرار گیرد.

3-با توجه داشته باشید که  محتوای خبری تولید شده متناسب با آن سایت خبری و مخاطبان آن باشد تا از این روش بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را دریافت کنید.

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی نیز همانند رپرتاژ خبری , نوعی تبلیغ است که در برندینگ کسب و کار ها در عصر حاضر نقش به سزایی دارند.رپرتاژ آگهی متنی است که حرفه و شغل مد نظر را به مخاطبان معرفی می کند و این متن تهیه شده در سایت های خبری و دیگر رسانه های اجتماعی منتشر می گردد.امروزه رپرتاژ آگهی در سراسر دنیا بسیار مورد استقبال صاحبان مشاغل قرار گرفته است.
قیمت خرید و هزینه رپرتاژ آگهی با توجه به نوع آن متفاوت است.معمولا تعرفه هایی که در این خصوص در نظر می گیرند به مدت انتشار و نوع محتوا بستگی دارد.قابل ذکر است که سایت های خبری هر چه مطرح تر باشند ,بدیهی است تعرفه های آن ها برای انتشار رپرتاژ ها متفاوت است.
در قیمت رپرتاژ ها عوامل دیگر نیز مشارکت دارند که در ادامه به شرح برخی از آن ها می پردازیم.
1-اتوریتی سایت هایی که در آن ها رپرتاژ مد نظر شما منتشر می شود.
2-رتبه ی الکسای کشور ایران در سایت ناشر رپرتاژ
3-سن دامنه و مدت فعالیت دامنه ایی که قرار است رپرتاژ در آن منتشر شود
برای مثال هزینه ی نشر رپرتاژ آگهی در سایت دنیای بورس توسط شرکت رایامارکتینگ 680000 تومان می باشد.سن این دامنه 2 سال است.

هزینه ی انتشار رپرتاژ خبری و یا آگهی شما در سایت نی نی سایت توسط شرکت رایا مارکتینگ1700000 تومان می باشد دراین بین باید اشاره داشت که سن این دامنه 13 سال است.
تعرفه رپرتاژ خبری همانطور که در مطالب فوق اشاره شد با توجه به عوامل گوناگون متفاوت است.
قیمت خرید رپرتاژ با توجه به سایت مد نظر شما از تعرفه های مختلفی برخوردار است.
نمونه رپرتاژ آگهی در عصر حاضر در موتورهای جستجو به سهولت قابل دسترس همگان است و شما عزیزان با یک سرچ ساده می توانید نمونه رپرتاژ های آگهی را مشاهده کنید.
مانا باشید.
حق یارتان.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.