در این بخش سعی داریم شما عزیزان را با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا سازیم.امید است اطلاعات مربوطه برایتان مفید واقع گردد و بتوانید نهایت بهره را از آن ها ببرید.
در ابتدا بهتر است به مفهوم رپورتاژ بپردازیم تا بتوانید درک بهتری از اطلاعات این بخش داشته باشید و از آن ها در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.
رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ یک کلمه ی فرانسوی است که از کلمه ی ریپورت گرفته شده است.کلمه ی ریپورت به معنی گزارش است.
رپورتاژ یک عامل بسیار مهم و حیاتی در رتبه گرفتن سایت ها در موتور های جستجو می باشد.اصولا رپورتاژ به نوعی آگهی گفته می شود که در قالب اخبار در سایت های خبری به شیوه های گوناگون انتشار می یابد.با انتشار در سایت های خبری سبب می گردد شمار بازدیدکنندگان و مخاطبان بیش از پیش افزایش یابد و این امر موجب مورد توجه قرار گرفتن موتور های جستجو می شود. هنگام گشت و گذار در موتورهای جستجو از جمله گوگل دفعات متعدد با این موضوع رو به رو شده اید که اکثر سایت ها به یک یا چند سایت خبری لینک شده اند از این رو اهمیت رپورتاژ بیش از حد تصور است.ریپورتاژ و یا همان رپورتاژ تبلیغاتی یکی از روش های مطرح و بسیار موثر برای تبلیغ کسب و کار های اینترنتی می باشد.از این طریق سایت مد نظر شما می تواند روزانه شاهد افزایش بازدیدکنندگان خود باشد که این مهم در عملکرد مثبت شما نقش بسزایی دارد.
رپورتاژ آگهی چیست؟
در نگاه اول به احتمال بسیار زیاد این اصطلاح برایتان ناآشنا است.رپورتاژ آگهی ارتباطی تنگاتنگ با تبلیغات آگهی در موقعیت های متفاوت دارد.رپورتاژ تبلیغاتی به طور کلی بدین معناست که تبلیغ محصول مورد نظر خود را در قالب یک متن نوشته شده و یا مقاله خبری در یک سایت خبری و یا هر سایتی که مرتبط با محصول شماست را منتشر می کنید و این مدت انتشار می تواند برای همیشه و یا محدود باشد.در این روند می توانید رتبه ی سایت خود را در اولین پیشنهادات موتور جستجوی گوگل قرار دهید و محصول یا محصولات خود را در کمترین زمان به فروش برسانید.رپورتاژ تبلیغاتی امروزه از عوامل موثر برای جذب مشتریان در سراسر دنیا می باشد که در این بار بسیار از برند های مطرح جهان برای افزایش فروش خود از این روش استفاده می کنند.
از آن جا که رپورتاژ تبلیغاتی یک روش غیر مستقیم تبلیغ در عصر حاضر است,معمولا تاثیر گذاری بهتری در ذهن مخاطب دارد .براساس تحقیقات به عمل آمده تبلیغات غیر مستقیم بازده و جذب بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیم دارند.
با کمی دقت متوجه خواهید شد که روش رپورتاژ تبلیغاتی با دیگر روش های تبلیغاتی که امروزه شاهد آن هستید بسیار متفاوت است.در روش های معمول و روتین تبلیغات با استفاده از یک تصویر و یا یک متن کوتاه نوشته شده قصد دارند پیام خود را به مخاطبان منتقل کنند و از این روش سبب افزایش فروش و جذب مشتریان باشند این در حالی است که در روش رپورتاژ تبلیغاتی تمامی اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر به طور جامع ذکر می شود واین قبیل متن های بسیار بلند می باشند.تمامی جزئیات محصول اعم از مزایای محصول ,معایب آن ها و …. در آن ها ذکر می شود.
تهیه و تنظیم متون رپورتاژ تبلیغاتی معمولا توسط شرکت های فعال در این حوزه انجام می پذیرد و بعد از مورد تایید قرار گرفتن متن های تنظیم شده به آژانس های طرف قرارداد برای انتشار آگهی فرستاده می شود.
مزایای رپورتاژ تبلیغاتی
رپورتاژ تبلیغاتی دارای مزایای منحصر به فردی است که در ادامه به بیان برخی از آن ها می پردازیم.
1-استفاده ی معقول از لینک follow
2-افزایش تعداد بازدیدهای سایت در کوتاهترین زمان
3-به عنوان اسپم توسط موتورهای جستجو شناخته نمی شود
رپورتاژ تبلیغات بیشتر برای محصولات و خدماتی استفاده می گردد که ارائه محصولات و خدمات مد نظر توسط تصاویر بیشتر انجام شود.این بدین معناست که برای تبلیغات این دسته از محصولات و خدمات ترجیح این است که از تصاویر متعدد برای معرفی آن ها استفاده گردد تا اینکه بر اساس متن های بلند باشند.
عموما محصولات آرایشی و ورزشی توسط تصاویر بهتر معرفی می شوند و در ذهن مخاطبین به شکل مطلوب تری نقش می بندند.
بر اساس یک اصل کلی روش رپورتاژ محتوا محور است و در این روش متن های ارائه شده برای تمامی خدمات و محصولات بلند و طولانی هست که تمامی جزئیات لازم نیز در این متون قابل مشاهده است.
رپورتاژ خبری چیست؟
رپورتاژ خبری نوعی آگهی تبلیغاتی است که برای معرفی کامل محصولات و یا خدمات نوشته می شود و در سایت های خبری منتشر می گردد و یا به عبارت دیگر به سایت های خبری مطرح لینک می شود تا از بازدید های بیشماری برخوردار شود.
لازم به ذکر است که از این روش برای بالا بردن اعتبار شرکت ها و کسب و کار ها برای افزایش دادن تعداد مشتریان و بحث بسیار با اهمیت برند سازی استفاده می شود .
در کشور ایران رپورتاژ آگهی و ریپورتاژ تبلیغات از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است که تمامی آن ها به دنبال پیشرفت کسب و کار خود هستند.
رپورتاژ تبلیغاتی در کشور ایران
قابل ذکر است که معنی رپورتاژ تبلیغاتی در کشور ایران اندکی متفاوت است.در رپورتاژ تبلیغاتی سایت های کشور ایران به طور کلی وب سایت و یا اپلیکیشن های آن لاین به مخاطبان معرفی می گردد.این معرفی در اکثرموارد با بک لینک همراه است که در سایت های خارجی از آن به عنوان Review یاد می کنند.
صاحبان مشاغل در کشور ایران برای افزایش رتبه ی سایت خود در موتور جستجوی گوگل از روش رپورتاز تبلیغاتی استفاده می کنند تا بتوانند در کمترین زمان بیشترین بازدید را داشته باشند.این بازدید منجر به افزایش بازده می شود .
رپورتاژ تبلیغاتی در کشور ایران و همچنین دیگر کشور ها تعرفه های مختلفی را در بر می گیرد.قیمت رپورتاژ آگهی بسته به نوع محصول و نوع خدمات گوناگون است.برای مثال خرید رپورتاژ آگهی در رسانه ی عصر ایران به مدت 60 روز 830000 تومان است .که این مبلغ با توجه به نوع رسانه و همچنین نوع محصول متفاوت است.شما عزیزان با کمی تحقیق و جمع آوری اطلاعات می توانید بهترین سایت خبری را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید و در همان وب سایت شروع به خرید رپورتاژ آگهی کنید.قیمت ریپورتاژ آگهی به این دلیل بسیار متفاوت است که هر سایت خبری و یا غیر خبری بر اساس ملاک های شخصی خود تعرفه هایی را تعریف می کند که کاربران می توانند با توجه به بودجه ایی که به این امر اختصاص داده اند آن ها را برگزینند.
باید توجه داشت که هر رپورتاژ تبلیغاتی با هدف و رویکرد خاصی در سایت های خبری منتشر می شود .در کشور ایران تعداد رپورتاژ تبلیغاتی موفق کم نیست و بسیاری از کسب و کار ها از همین طریق در کشور مطرح شده اند.
رپورتاژ تبلیغاتی موفق در ایران
در ادامه به معرفی برخی از رپورتاژ تبلیغاتی که در ایران موفق بوده اند می پردازیم.
1-اپلیکیشن ریحون سامانه ی سفارش آنلاین غذا است که در سال 2018 رویکردی متفاوت داشته است.در این رویداد مخاطبان امکان شرکت در مسابقه ی پیش بینی نتایج فوتبال را داشته اند که همین رویکرد متفاوت منجر به افزایش مشتریان این اپلیکیشن شد.
2-موسسه خیریه سمر که فعال در حوزه ی درمان سرطان است برای برگزاری بازارچه های خیریه از رپورتاژ خبری در سال 97 استفاده کرد .همین موضوع سبب گشت تا خیرین بیشتری در این موسسه فعالیت های رسمی خود را آغاز کنند.
3-اپلیکیشن نوار ,اولین ارائه کننده کتاب های صوتی در ایران است که این برنامه ی بی نظیر از رپورتاژ تبلیغاتی در موارد مختلف استفاده می کند تا بتواند روزانه مخاطبین خود را افزایش دهد.
نمونه رپورتاژ آگهی بیشتر از تعداد فوق است که شما عزیزان با مطالعه ی آن ها می توانید به نحوه ی عملکرد آن ها به درستی پی ببرید و در جهت پیشرفت کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.
یکی از نکاتی که در رپورتاژ تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است,انتخاب تیتر مناسب هست.
همواره سبز باشید و سربلند.
حق یارتان.