مقالات آموزشی

معرفی ۹ گام آسان برای نوشتن مقاله آموزشی

مفید بود؟

مقاله آموزشی یکی از بهترین شیوه های تولید محتوا برای سایت به شمار می‌رود. در صورتی که مخاطب آن‌ها باشید می‌توانید روش‌هایی را برای انجام دادن یا بهتر انجام دادن کارها یاد بگیرید و احساس بهتری خواهید داشت. در این پست با شما همراه خواهیم بود و 9 قدم آسان برای تولید محتوا با استفاده از مقاله آموزشی را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

9 قدم تا تولید اولین مقاله آموزشی

برای تولید یک مقاله آموزشی حتما به این نکات توجه کنید تا مقاله ای با کیفیت داشته باشید. همچنین در سایت medium هم به این 9 روش اشاره شده است.

1. چگونه می توان کاری را انجام داد؟

چگونه می توان کاری را انجام داد؟در واقع این مسئله می تواند نیمی از یک مقاله آموزشی را مشخص کنید. انتخاب موضوع در موفقیت شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و انتخاب یک سرتیتر جذاب برای مقاله خود می تواند باعث شود تا احساس نیاز در مخاطبین شما ایجاد شود. شما می توانید این انتظارات را در عنوان مقاله خو بیان کنید و اطلاعاتی مفید را در زمینه موضوع خود با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. در صورتی که می خواهید در این خصوص فعالیت داشته باشید باید یک موضوع مشخص با عنوانی جذاب داشته باشید تا در نهایت بتوانید مقاله آموزشی خود را به بهترین نحو نگارش کنید.

چه مواردی برای بهبود مقاله خود باید در نظر گرفت؟

مواردی را برای بهبود مقاله خود در نظر داشته باشید که مقاله شما نسبت به سایر مقالات بهتر باشد و شما بتوانید مخاطبان بیشتری را با استفاده از این شیوه کسب کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید مقاله آموزشی خود را بهتر بنویسید و در نهایت بهترین بازخورد را از آن کسب کنید.

3. استفاده از اعداد در تیتر را از یاد نبرید

استفاده از اعداد در تیتر را از یاد نبرید. در واقع اگر بتوانید یک عدد را در تیتر مقاله خود اضافه کنید می توانید کسب و کار بهتری را داشته باشید و شما می توانید کسب و کار بهتری داشته باشید. در واقع می توان گفت که اعداد در تیتر ها یکی از مهم ترین معیارهای جذب مخاطب به شمار می روند و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به انتخاب آن ها اقدام کرد. استفاده از اعداد را از یاد نبرید.

 

4. اطمینان حاصل کنید که درک محتوا برای کاربران شما آسان است 

اطمینان حاصل کنید که درک محتوا برای کاربران شما آسان است و از یاد نبرید که کوچک ترین بروز مشکل در درک محتوا می تواند برای شما دردسر ساز شود. مقاله آموزشی محبوب است که بتواند یک مطلب سنگین را به صورت روان و ساده بیان کند و این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. مقاله چگونه یک مقاله آموزشی جذاب بنویسیم  و این 9 روش برای مقاله نویسی به شما کمک می‌کند تا یک مقاله آموزشی کامل تولید کنید.

5. مطالب را به صورت واضح بیان کنید تا برای کسی سردرگم کننده نباشد

مطالب را به صورت واضح بیان کنید تا برای کسی سردرگم کننده نباشد. در واقع شما می توانید مقاله خود را با کلمات ساده ای شروع کنید که قطعا برای شما می تواند جذاب واقع شود.

6. در مقاله خود از کلمات مناسب استفاده کنید.

در مقاله خود از کلمات مناسب استفاده کنید. بعد از آن می توانید از لیست ها و یا کلمات تخصصی تر ادامه دهید ولی برای شروع به نوشتن مقاله آموزشی، کلمات ساده و صریح می توانند بهتر باشند.

7. اطلاعات آماری

شما در ادامه کار مقاله نویسی می توانید اطلاعات آماری و غیره را به صورت اعداد نیز اضافه کنید. در واقع اعداد باعث جذابیت بیشتر مقاله آموزشی شما می شوند.

8. از فراز و نشیب در مقاله نویسی استفاده کنید.

از فراز و نشیب در مقاله نویسی استفاده کنید. یک موضوع را در نظر بگیرید و بر این اساس می توانید مقاله آموزشی خود را بهتر برای مخاطب خود آماده سازی کرده و آن را پست کنید.

 

9. چرک نویس

تمامی موارد بیان شده می تواند برای نوشتن مقاله آموزشی کافی باشد ولی باید در نظر داشته باشید که این مسئله را از یاد نبرید که چرک نویس کردن و بیان کردن مقاله یک بار برای خود می تواند به شما کمک کند تا نتیجه گیری بهتری داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.