مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره ۱۲ دلیل که چرا گوگل ریویو در گوگل کسب و کار من (GMB) نشان داده نمی شود؟

مفید بود؟

آیا گوگل ریویو شما نمایش داده نمی شود؟ احتمال این وجود دارد که مسئله تنها مربوط به گوگل کسب و کار من (Google My business

). نباشد خوشبختانه، برای اینکار راه حل های وجود دارد که در دو طبقه اصلی قرار می گیرد: مسائل مربوط به گوگل کسب و کار من و مسائل مربوط به فرمت ریویو.

 مسائل مربوط به گوگل کسب و کار من (GMB)

  •   تعلیق موقت گوگل ریویو
  •     اطلاعات نادرست
  •     اطلاعات تکراری
  •     تغییر موقعیت مکانی
  •     اکانت غیر فعال
  •     ثبت نام جدید

مسائل مربوط به فرمت ریو

  •     اسپم شناخته شدن ریو
  •     ریویو حاوی لینک و URL
  •     عدم اعتبار ریویو
  •     ویدیو از سایت های ثالث
  •     ریو حذف شده و یا خصوصی

اطمینان از نشان دادن صحیح ریویو گوگل برای موفقیت و شهرت آنلاین کسب و کار شما حیاتی است. داده های بررسی مشتری نشان داده است که گوگل 57.5 درصد کل ریویوهای مشتریان را در اختیار دارد و 63.3 درصد مشتریان قبل از بازدید کسب و کار، ریویو گوگل را بررسی می کنند. به عبارت دیگر، گوگل اولین و تنها نقطه توقف برای مشاهده برند و تصمیم گیری آگاهانه در خرید است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله جذاب راه اندازی حساب گوگل کسب و کار من (Google My Business) را نیز مطالعه کنید.

 مشکل عدم نمایش گوگل ریویو

مشکل عدم نمایش گوگل ریویو شما در گوگل کسب و کار من می تواند به دلیل تغییرات و مشکلات مربوط به گوگل کسب و کار من باشد. در برخی مواقع می‌توانید تغییرات لازم برای اصلاح این مشکل را انجام دهید. با این حال، سناریوهایی وجود دارد که به دلیل تغییرات داخلی در پلتفرم GMB رخ می دهد.

 تعلیق موقت گوگل ریویو

نمونه‌ای از این اتفاق را می توان در اوایل دوران همه گیری کووید ۱۹ مشاهده کرد. در این مدت، شرکت گوگل با تیم محدودی کار می کرد و این بدین معنی بود که گوگل کسب و کار من تمام ویدیوها را به حالت تعلیق نشان می داد. از نقطه نظر مشتری، این بدین معنی بود که آنها نمی توانستند نظرات جدید نوشته و یا منتشر کنند. از طرف دیگر، کسب و کارها نیز نمی توانستند به ریویوها پاسخ دهند.

با این حال، قبل از حالت تعلیق، ریویوها در لیست نشان داده می شد. اگر شما نیز هنوز با این مشکل مواجه هستید می توانید به صفحه پشتیبانی گوگل کسب و کار من مراجعه کنید. اما در حال حاضر تمامی عملکردها از 27 ماه می ۲۰۲۰ به حالت اولیه خود باز گشته اند.

 

   اطلاعات نادرست

اطلاعات نادرست نه تنها تعداد مشتریان بالقوه را کاهش می دهد، بلکه تعداد ریویوهایی که مشتریان بعد از ترک فروشگاه می نویسند را نیز کاهش می‌دهد. خوشبختانه، می توانید با ویرایش اطلاعات خود در GMB بر این مشکل غلبه کنید.
به بخش “info” داشبورد گوگل کسب و کار من رفته و اطلاعات مهم عمومی مانند نام، آدرس، ساعات فعالیت و شماره تلفن خود را ویرایش کنید. همچنین ا،ز این قسمت می توانید برای رفرش مجدد موقعیت مکانی خود استفاده کنید. بر روی آیکون مداد در کنار آدرس خود کلیک کنید. در اینجا پنجره ای ظاهر می شود که نسخه کوچک شده از گوگل مپ را نمایش می دهد. کمی نقشه را تکان دهید تا مطمئن شوید که نشانه به روی مکان درست شما قرار گیرد. دکمه apply پایین پنجره را فشار داده و تغییرات را ذخیره کنید.

 

   اطلاعات تکراری

شما می توانید با مراجعه به google map و جستجو در بخش نام و آدرس دقیق موقعیت خود، نسبت به تکراری بودن اطلاعات اطمینان حاصل کنید. گاهی گوگل یک ریویو را حذف کرده، اما به طور جایگزین دوباره آن را نشان می دهد. برای اینکه این نوع اطلاعات تکراری را حذف کنید، روش های مختلفی وجود دارد. می توانید آن را در گوگل مپ گزارش دهید و یا از طریق داشبورد GMB موقعیت جدید آن به همراه نام و آدرس را حذف کنید. اما اصلی ترین کاری که می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهید این است که روش “verify my business”  گوگل را فرا گیرید.

    موقعیت مکانی جدید

در صورتی که موقعیت کسب و کار خود را تغییر داده اید، گوگل باید ریویو را به موقعیت مکان جدید بر روی نقشه گوگل منتقل کند. با این حال، در مورد کسب و کارهایی که به شدت به موقعیت مکانی خود وابسته هستند، مانند: هتل، زمین گلف و یا جاذبه های گردشگری، گوگل به طور خودکار ریویو را جابجا نمی کند.
اگر سنجاق نقشه ای که معرف کسب و کار شما است، در چندین موقعیت مکانی نشان داده شود، می تواند یکی از علت‌های باشد که گوگل ریویو شما در لیست نشان نشود.
در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، از طریق لینک Report a Problem یک گزارش به گوگل بفرستید و اطلاعات جدید خود را ارائه دهید. به یاد داشته باشید که تغییر موقعیت مکانی جدید به این معنی است که شما باید تاییده مجدد GMB به دست آورید.

 

    حضور غیر فعال

حضور غیر فعال می تواند تاثیر منفی بر نمایش کسب و کار داشته باشد. افرادی که در اکانت گوگل کسب و کار من ثبت نام نمی کنند و یا فعالیتی از خود نشان می دهند، مثل به‌روزرسانی پست ها، آپلود عکس، به اشتراک گذاری، پاسخ به ریویو و غیره، بعد از مدت مشخصی ممکن است وضعیت تایید کسب و کار خود را از دست بدهند.
بدون تایید، یک کسب و کار نمی تواند در سرچ گوگل و یا نقشه گوگل ظاهر شود. این بدین معنی است که مشتریان نیز نمی توانند ریویو گوگل آن کسب و کار را مشاهده کنند.
گوگل تلاش می کند از طرق مختلف مانند ایمیل با شما تماس بگیرد تا اطمینان یابد شخصی فعالانه لیست را مدیریت می کند یا خیر. اگر به این ایمیل توجه نکنید و وضعیتش شما به حالت غیر تایید در بیاید، مجبور خواهید بود با پشتیبانی تماس بگیرید تا وضعیت خود را بازیابی کنید.

 

    لیست کاملاً جدید

روزهای اولیه کسب و کار می تواند با مشکلاتی مانند جذب مشتری دست به گریبان باشد. در این زمینه گوگل کسب و کار من می تواند بسیار کمک کننده باشد. با این حال، نشان دادن ریویو در گوگل مستلزم این است که افراد کافی وجود داشته باشد.

در حقیقت، گوگل تا زمانی که حداقل ۵ نفر کسب و کاری را رتبه بندی نکرده و یا نظری درج نکرده باشند، لیست کامل نظرات را نشان نمی دهد. در اینجا است که بازاریابی دهان به دهان می تواند در جذب افراد بیشتر به خدمات و محصولات کمک کند.

   قطع گوگل

در موارد بسیار نادری مشکل از خود گوگل است. درگذشته، گوگل از قطعی پراکنده ای رنج می برد که منجر به عدم نمایش نظرات گوگل برای کسب و کارها می شد. از نقطه نظر کاربر، این بدین معنی بود که برخی از نظرات مشتریان از دست می رفت. در صورت بروز مجدد این اتفاق، می توانید از طریق ایمیل و یا درخواست بازخورد مجدد، نظر مشتریان را دوباره جویا شوید. تنها اطمینان یابید که پیام ها شامل لینک ریویو باشد.

 

 مسائل مربوط به قالب ریویو

در صورتی که مشکل از  لیست گوگل کسب و کار من نباشد، آنگاه ممکن است مسئله مربوط به خود ریویو باشد. با این حال، صاحبان کسب و کار در گوگل کسب و کار من چندان کنترلی در این زمینه ندارند. بهترین گزینه این است که به مشتریان بگویید قواعد نگارشی را در هنگام درج بازخورد خود رعایت کنند.

   اسپم شناخته شدن ریویو

گوگل برای اطمینان از کیفیت خود، به شدت با ریویو هایی که اسپم شده است مقابله می کند. در این خصوص ریویوها ممکن است خط مشی های گوگل را نقض کرده باشند.
در صورتی که گوگل کسب و کار من یک ریویو را نامناسب تشخیص دهد، آن را حذف می کند. با این حال، گوگل قبل از حذف آن به بررسی ریویو می‌پردازد.

    حاوی لینک و URL

همچنین، گوگل نظرات و ریویوهایی که شامل لینک و یا آدرس وبسایت باشند را حذف می کند. برای رفع این مشکل نویسنده ریویو می‌تواند به سرعت اطلاعات درج شده را ویرایش کرده و این موارد را حذف کند.

  

  عدم اعتبار ریویو

در برخی مواقع، برندها تلاش می کنند مسیر میانبری انتخاب کنند و برای ارتقای مصنوعی شهرت آنلاین خود دست به خرید ریویو بزنند. لازم به ذکر است که چنین کاری ایده خوبی نیست؛ زیرا اینکار تخطی از خط مشی های گوگل است که منجر به حذف کلی شما از لیست گوگل کسب و کار من می شود. حتی به خرید ریویو نیز فکر نکنید. در عوض، فعالانه عمل کنید و برای درج ریویو حتی اگر منفی باشد از مشتریان درخواست کنید. با اینکار در بلند مدت به ریویوهای مثبت دست می یابید.

   ریویو از طرف سایت ثالث

در گذشته، گوگل ریویوهای سایت هایی مانند فیس‌بوک، یلپ و یاهو را در گوگل کسب و کار من نشان می داد. با این حال، دیگر این مورد منسوخ شده است؛ بدین معنی که هر گونه نظر در سایت های دیگر نمی تواند در GMB ظاهر شود.

خوب است مقاله why google reviews-are not showing up my review

را نیز مطالعه کنید.

    ویدیو خصوصی و یا حذف شده

در بروزرسانی های قبلی، کاربران گوگل می‌توانستند ریویو خود را خصوصی علامت گذاری کنند تا دیگران نظرات آنها را نبینند. اما اکنون این گزینه حذف شده است. اگر متوجه شدید که ریویویی از بین رفته، دلیل احتمالی آن این است که آن فرد ریویو را به طور کلی حذف کرده است. در این زمینه، کاری چندانی نمی توانید انجام دهید. تنها می توانید امیدوار باشید که مشتری بازگردد و دوباره بازخورد خود را ارائه دهد.

 عدم نمایش ریویو می تواند یک فرصت باشد

شاید تصور کنید با عدم نمایش گوگل ریویو کار به آخر رسیده است، اما کاربران گوگل کسب و کار من می توانند آن را فرصتی برای به دست آوردن نظرات جدید از مشتریان جدید تلقی کنند.
داده‌های ریویو مشتری نشان داده است که دلیل عمده اعتماد مشتریان در سنین ۱۶ تا ۳۱ سالگی مربوط به رتبه‌بندی و ویژگی‌های مثبت کسب و کار است و بیش از ۹۲ درصد مصرف کنندگان از نظرات آنلاین برای راهنمایی در تصمیمات خرید خود استفاده می کنند. به عبارت دیگر، می توان گفت که نظرات عامل اصلی درآمد زایی و حفظ مشتری است.
کسب و کارها می توانند با درخواست بازخورد و بهبود تجربه مشتری، نظرات مثبت جدیدی به دست آورند و از نرم‌افزارهایی برای ردیابی نظر کاربران در گوگل استفاده کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.