مقالات آموزشی

علت دیده نشدن گوگل مپ در کسب و کار من

مفید بود؟

در صورتی که کسب و کار شما در گوگل مپ نشان داده نشود، ممکن است به زیان شما تمام شود. یکی از اصلی ترین روش‌های دسترسی کاربران دسکتاپ و گوشی همراه به کسب و کارهای صنعتی و خرده فروشان محلی استفاده از گوگل مپ است. در این مقاله می‌آموزید که چرا گوگل مپ گاهی اوقات کسب و کارتان را نشان نمی‌دهد.

 آیا Google My business یا حساب گوگل کسب و کار من، نقشه شرکت شما را نمایش نمی دهد؟

حساب گوگل کسب و کار من (GMB) در واقع دایرکتوری گوگل برای کسب و کارهای محلی است. اگر در این لیست، تایید نشده باشید، شرکت شما در گوگل مپ ظاهر نمی شود.
روند تایید GMB تا حدودی پیچیده است و می‌تواند مدتی به طول بیانجامد. خوشبختانه، گوگل دستورالعمل‌هایی برای تایید کسب و کار های محلی ارائه داده است. در این زمینه شما پنج گزینه پیش روی دارید:

 تایید از طریق پست:

در این روش گوگل یک پست کارت به همراه کد تایید برایتان ارسال می‌کند. این کد نشان می‌دهد که آدرس فیزیکی شما دقیق است و با GMB تطابق دارد. تنها عیب تایید از طریق این روش این است که دریافت این پست کارت ممکن است تا دو هفته طول بکشد. همچنین موارد زیادی مشاهده شده که این پیام دریافت نشده است؛ بنابراین، باید درخواست خود را مجددا ارسال کنید.

 تایید از طریق تلفن:

در این روش به جای دریافت نامه پستی، یک تماس تلفن دریافت می کنید که حاوی کد تایید است. مزیت این روش سرعت بالای آن نسبت به دریافت نامه است که دو یا چند هفته به طول می انجامد.
تایید از طریق پست الکترونیکی: برخی از کسب و کارها کد تایید خود را از طریق پست الکترونیکی دریافت می کنند که به نسبت تایید تلفنی راحت تر و سریع تر است.

 تایید فوری:

در صورتی که وب سایت شرکت در Google search Console  تایید شده باشد، با وارد کردن پسورد و ایمیل کنسول به سرعت کد تایید خود را دریافت می کنید.

 تایید جمعی:

در صورتی که سازمان شما دارای ده ها موقعیت مکانی باشد، گوگل به شما تایید جمعی پیشنهاد می دهد. تایید جمعی مناسب شرکت های زنجیره ای است. این روش تا حدودی پیچیده است؛ بنابراین، قبل از شروع کار دستورالعمل مربوط به این روش را مطالعه کنید.

گوگل کسب و کار من

 سایر مشکلاتی که در آن کسب و کار در گوگل مپ نشان داده نمی شود

در صورتی که کد تایید خود را دریافت کرده اید و هنوز هم در گوگل مپ نشان داده نمی شوید، ممکن است مسائل دیگری وجود داشته باشد. برخی از این مسائل به شرح زیر است:

 مرتبط بودن:

اگر حساب GMB شما با کوئری سرچ مرتبط نباشد، گوگل آن را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد. به همین خاطر است که باید در حساب کاربری GMB جزئیات دقیقی در مورد محصولات و خدمات مرتبط با کسب و کار خود ارائه دهید و در آن از کلمات کلیدی قابل سرچ و مرتبط استفاده کنید. (How Do I Add My Business to Google Maps)

مسافت:

اگر مسافت فیزیکی کسب و کار، خارج از محدوده بازار محلی که گوگل آن را نشان می دهد قرار داشته باشد ممکن است در گوگل مپ نشان داده نشود.

نزدیکی:

نزدیکی عامل مهمی در رتبه‌ بندی به ویژه در ارتباط با گوگل مپ است. هر چه فاصله بین کسب و کار و موقعیت جغرافیای کاربر بیشتر باشد، احتمال نمایش آن در گوگل مپ کمتر است.

 برتری:

به عنوان مثال، در شیکاگو «موسسه هنر» از جمله مکان هایی است که در رتبه بالای جستجوی محلی برای «گالری هنر» ظاهر می شود. اکثر کسب و کارها در این رتبه قرار ندارد؛ بنابراین، باید برای به دست آوردن رتبه بندی محلی تلاش کنند. از جمله اینکه باید اطمینان یابند اطلاعات کسب و کار خود از جمله نام آدرس و شماره تلفن را دقیق وارد کنند.

نظرات مثبت جمع آوری کنند؛ بک لینک های باکیفیت تولید کنند و … همچنین فاکتورهای بیشمار دیگری وجود دارد که کسب و کارها می توانند در کمپین های سئو محلی خود برای افزایش قابلیت رویت در گوگل مپ استفاده کنند.

 

کسب و کار شما جابجا شده است:

در صورتی که آدرس کسب و کارتان تغییر یافته باشد، گوگل باید آن را راستی آزمایی کند. در این صورت باید مراحل تایید را مجدداً تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ورودی از جمله نام، آدرس و موقعیت مکانی را به روز کنید.

کسب و کارتان در گوگل مپ به حالت تعلیق در آمده است:

در صورتی که از دستورالعمل هایGMB در خصوص معرفی کسب و کارتان تخطی کنید، ممکن است به حالت تعلیق درآیید. این اتفاق در موارد زیر رخ می دهد

  • ثبت نام در GMB توسط یک شخص غیر مجاز صورت گرفته است؛
  • کسب و کار جز لیست واجد شرایط  GMB نیست؛
  •     استفاده از توضیحات گمراه کننده و نادرست/ استفاده از تولید محتوا ی بی کیفیت/ نمایش لینک/ استفاده از کلمات ناشایسته و یا هر نوع محتوای غیر قابل قبول؛
  •     استفاده از آدرس فیزیکی نادرست.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.