نقش پیام رسان ها، شبکات اجتماعی و شرح طراحی لوگو تلگرام
بیاید ابتدا چند مسئله کوچک را تشریح کنیم؛ چند دقیقه از وقتتان در طول روز درگیر شبکه های اجتماعی است؟ آیا فکر کرده اید که مردم تا چه حد به شبکات اجتماعی وابسته شده اند؟ آیا درصد استفاده مردم از پیام رسان ها را می دانید؟ دوست دارید به دوستتان ایمیل بدهید یا اس ام اس یا پیام در واتس آپ(whatsapp)؟ جواب این سوالات را تقریبا هر کسی می داند.
ما انسان هایی شده ایم که اعتیاد به اینترنت و گوگل(google) برایمان عادی شده حتی بچه های سه ساله نیز در این عصر قادر به دانلود و حذف بازی ها موبایلی هستند و عجیب نیست اگر کودکی که هنوز خواندن و نوشتن بلد نیست را دیدید که در حال جستجو در گوگل از طریق دستیار صوتی آن است!!
گفتن این موارد فقط شروعی برای این موضوع بود که تا چه حد پیام رسان ها و شبکات اجتماعی به زندگی ما نفوذ کرده اند و البته اینکه تبلیغات در آنها تا چه حد این دوره برای کسب و کار ها مهم است.
طراحی لوگو تلگرام
در کشور ما ایران حتی با وجود فیلتر تلگرام (telegram)باز هم این پیام رسان محبوب نزدیک به 45 میلیون نفر عضو ایرانی دارد!! و جالبتر اینکه تلگرام فقط در ایران محبوب ترین پیام رسان است و در دیگر کشور ها مقام اول معمولا به پیام رسان واتس آپ تعلق دارد که البته باید گفت از نظر بسیاری از مهندسین نرم افزار تلگرام بسیار بهتر از واتس آپ است! (مخصوصا در مواردی چون امنیت) پس باید به سلیقه ایرانی آفرین گفت!!
از ابزار های جالب تلگرام که این روز ها برای بازاریابی و تبلیغات نیز از آنها استفاده می شود گروه و کانال تلگرامی است که به احتمال زیاد آنها را می شناسید در گروه ها هر کسی می تواند چت کند و این شامل بارگذاری انواع صوت، ویدیو، فایل و … می شود و حتی با دیگر اعضای گروه بصورت خصوصی یا محرمانه چت کند.
اما در کانال های تلگرامی فقط مدیر یا مدیر ها می توانند کانال را مدیریت کنند و مانند یک وبسایت می مانند که فردی که سرور (ارائه دهنده خدمت یا مدیر وبسایت) نامیده می شود فقط مطالب را می تواند ایجاد، ویرایش یا حذف کند. طراحی لوگو تلگرام یکی از مهم ترین مباحث برای شروع بازاریابی یا تبلیغات در پیام رسان محبوب تلگرام است طراحی لوگو تلگرام یعنی برای عکس پروفایل کانال، گروه یا حتی حساب شخصی خود در تلگرام لوگو طراحی کنید!
اهمیت طراحی لوگو تلگرام در کسب و کار
اکنون بیاید نگاهی به این مسئله بیندازیم که چرا باید در کانال، گروه یا پروفایل شخصی خود در تلگرام یک لوگوی معتبر داشته باشیم، ابتدا باید گفت اگر شما اقدام به چاپ پوستر، بیلبورد یا کارت ویزیت برای تبلیغ کسب و کار خود در شهر کنید چند نفر به آنها توجه می کنند؟ چند نفر از مردم به کسب و کار شما علاقه مند می شوند و در این بازار شلوغ لوگو شما را به خاطر می سپارند؟
باور کنید اگر کمی درمورد دامنه توجه مردم عصر ما تحقیق کنید در نهایت رقم بسیار کمی را در جواب خواهید گفت و این را نیز باید اضافه کرد که این کار ها هزینه بر هستند و کسب مجوز شهرداری برای موردی مثل نصب بیلبورد گاهی اوقات یک ماه طول می کشد!
در حالی که ساخت و مدیریت یک کانال تلگرامی کاملا رایگان است! در دو دقیقه ساخته می شود و حتی نیاز به کار اضافی ندارید (مثل مجوز نصب بیلبورد) شما راه های زیادی بسته به خلاقیت خود برای بازاریابی در تلگرام دارید و یکی از مهم ترین ضروریات طراحی یک لوگو عالی است که افزون بر اینکه اعتبار شما را نزد مردم بیشتر می کند یک هویت و تصویر ماندگار از شما را به مخاطبین تحویل می دهد.
طراحی لوگو تلگرام نیاز به پیچیدگی خاصی ندارد
هر چند باید به مردم نشان دهید که برای کسب و کارتان و آنها ارزش قائلید و رنگ، استایل، قلم، اندازه و نوع لوگو درست و حسابی باشد اما خودتان را درگیر شکل ها پیچیده و بزرگ نکنید چرا که سادگی اصل بسیاری مهمی در طراحی لوگو است و همچنین لوگو شما باید هم قابل فهم باشد و هم به یاد ماندنی که یک لوگوی پیچیده نه به سادگی قابل فهم است و نه در حافظه جای می گیرد!
به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند و شما را در دست یافتن به اهداف بازاریابی تان یاری می کند. بصورت خلاصه اگر عنوان شود که چرا باید طراحی لوگو تلگرام را جدی بگیرید باید گفت که لوگو هویت برند یا کسب و کار شماست.
یک لوگوی مناسب شبکات اجتماعی و پیام رسان ها چه ویژگی هایی دارد؟
هر چند اولین تاکید و مهم ترین اصل شما در طراحی لوگو باید سادگی باشد اما یک لوگوی مناسب پیام رسانی مانند تلگرام باید جلب توجه کند و اصلا مهم نیست که شما صاحب چه کسب و کار در تلگرام هستید اگر لوگوی که روی کانال یا گروه مربوط به خود می گذارید کسل کننده باشد طبیعی است که توجهی زیادی به آن نمی شود (به خصوص اینکه معمولا نوجوانان، جوان ها و افرادی که به دنبال سرگرمی هستند زمان خود را در پیام رسان ها و شبکات اجتماعی صرف می کنند) .
سعی کنید از رنگ ها گرم و اشکالی استفاده کنید که جذاب و قابل توجه هستند. حواستان باشد که به هیچ وجه لوگویتان حاوی نشانه هایی از طرفداری یا اعلام خصومت با گروهی خاص نباشد! در ادامه لیستی از ویژگی هایی که طراحی لوگوی تلگرامی شما باید داشته باشد آورده شده است:
1. تا حد امکان ساده و قابل فهم باشد
2. به کسب و کار یا هر چیزی که قرار است برای آن بازاریابی کنید مرتبط باشد
3. در چند ثانیه بیننده را جذب کند و حس مرغوب بودن محصول یا سرویس شما را به مخاطب بدهد
4. لوگو با کیفیت و دارای رنگ های مناسب باشد
5. لوگو اصیل و به هیچ وجه کپی نباشد
6. طراحی لوگو توسط افراد خبره صورت گیرد
سخن نهایی
همانطور که می دانید هیچ جای بحثی برای اهمیت شبکه ها اجتماعی و پیام رسان ها باقی نیست و حتی در دور افتاده ترین مناطق کشور خود ما نیز از پیام رسان هایی مانند تلگرام استفاده می شود (آمار ها نشان می دهد فیلتر تلگرام نیز اثری بر محبوبیت این پیام رسان روسی نداشته است) پس اگر قرار است در تلگرام بازاریابی و تبلیغ داشته باشیم حتما سعی کنید بی گدار به آب نزنید و آماده همه چیز باشید.
پیدا کردن عضو برای کانال تلگرامی که دارید گاهی ساده نیست و باید زحمت زیادی بکشید یکی از اصول مهم بازاریابی نیز اعلام موجودیت خودتان است که ساده ترین راه برای این کار طراحی لوگوی حرفه ای است که هم به کسب و کار شما اعتبار بیشتری ببخشد و هم شناسه ای برای کسب و کار شما باشد.
پس با قدرت وارد میدان رقابت شوید و نگران جذب مخاطب نباشید چرا که تمامی کسانی که کارشان را عالی انجام می دهند دیر یا زود پاداشش را می گیرند و می بینیم که کانال ها تلگرامی مفید که با موضوعات مورد نیاز مردم سر و کار دارند مخاطبین بی شماری پیدا کرده اند گاهی برای اینکه آگهی شما را به مدت کوتاهی در کانال خودشان قرار دهند تقاضای هزینه هایی بالغ بر یک میلیون می شود!!
شما می توانید طراحی لوگوی خود را به رایامارکتینگ بسپارید و برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش طراحی لوگو و هزینه طراحی لوگو مراجعه کنید.