مقالات آموزشی

بررسی اصول طراحی کارت ویزیت صادقیه

مفید بود؟

کارت ویزیت یا بیزینس کارت وسیله‌ای است که به کمک آن شما قادر هستید به مشتریان خود اطلاعاتی که لازم دارند را ارائه دهید. علاوه بر این کارت ویزیت‌ها کمک می‌کنند تا شما بتوانید برند، محصول یا کسب‌وکار خود را به مخاطبان معرفی کنید و آن‌ها را ترغیب کنید تا از خدمات شما بهره ببرند. اگر کارت ویزیت شما به‌خوبی و حرفه‌ای طراحی‌شده باشد کمک می‌کند تا نام و آوازه‌ی برندتان بیش‌ازپیش توسعه پیدا کند و نیز سبب می‌شود تا مشتری یک پس‌زمینه‌ی فکری از کارها، محصولات، خدمات، اطلاعاتی راجع به برند و غیره پیداکرده.

این موارد را در خاطر خود سپرده و در مواقع لزوم به یاد شما و کسب‌وکارتان افتاده و فکر استفاده از خدمات شما به ذهنش خطور کند. طراحی کارت ویزیت برای یک کسب‌وکار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها کمک شایانی خواهد کرد. برای طراحی کارت ویزیت صادقیه لازم است تا مواردی حتماً روی کارت آورده شوند. در ادامه به این موارد پرداخته و نیز کمی در مورد انواع روش‌های چاپ کارت ویزیت در صادقیه صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات لازم برای درج در کارت ویزیت کدام هستند؟

برای اینکه طراحی کارت ویزیت شما حرفه‌ای به نظر برسد و نظر مخاطب را به خود جلب کند رایا مارکتینگ سعی می کند  که تمامی نکات در این حوزه را به درستی رعایت نماید. قدم اول برای طراحی خوب پیدا کردن یک طراح یا شرکت طراحی حرفه‌ای است که بتواند کارتی مناسب برای شما طراحی کند. اما شما چگونه می‌توانید بفهمید کارت ویزیتی که برایتان طراحی کرده‌اند حرفه‌ای است و ایرادی ندارد؟

ما به شما کمک خواهیم کرد تا در مورد طراحی کارت ویزیت صادقیه اطلاعات به دست آورده و بهتر بتوانید متوجه تفاوت‌های یک کارت ویزیت حرفه‌ای باکارت ویزیت معمولی شوید. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در طراحی کارت ویزیت اطلاعاتی است که باید حتماً دران ثبت شود. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

·  لوگو

·  نام و عنوان فرد

·  اطلاعات مربوط به تماس

·  آدرس وب‌سایت

·  آدرس شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر این موارد دو نکته‌ی مهم دیگر هم هستند که باید در طراحی کارت ویزیت به آن‌ها توجه شود: نخست چگونگی استفاده از فضاهای خالی و دیگری بهره‌گیری از خلاقیت در طراحی. در ادامه‌ی این مطلب در مورد اطلاعات مندرج در کارت ویزیت و دو مورد ذکرشده درانتها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

لوگو 

یکی از مهم‌ترین موارد درراه اندازی یک کسب‌وکار داشتن لوگویی حرفه‌ای و مناسب است. لوگو معرف یک برند بوده و درجاهای مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود که یکی از این موارد استفاده از لوگوها در کارت ویزیت است. برخی از کسب‌وکارها لوگوی خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که دربرگیرنده‌ی شعار آن‌ها نیز باشد، علاوه بر این نمادهای بکار رفته در طراحی لوگو و رنگ‌های آن‌هم به‌نوعی نمایش‌دهنده‌ی کسب‌وکار شما است.

اگر لوگو به‌خوبی طراحی شد باشد هر فرد می‌تواند به‌محض دیدن آن کسب‌وکار شما را شناسایی کند. به همین علت است که وجود لوگو در طراحی کارت ویزیت صادقیه بسیار بااهمیت بوده و به مشتری کمک می‌کند تا بتواند برند شما را به‌راحتی تشخیص دهد.

نام و عنوان شغلی فرد

وقتی صحبت از اطلاعات فردی می‌شود منظورمان مواردی است که باکار ارتباط پیدا می‌کند. برای مثال نام صاحب کسب‌وکار، میزان تحصیلات وی، سمت شغلی، میزان سابقه‌ی کاری مرتبط وی و مواردی ازاین‌دست که کاملاً مرتبط باکار است و به‌نوعی سبب آشنایی مخاطب با صاحب کسب‌وکار شده و میزان حرفه‌ای گری او را نشان می‌دهد. بهتر است اول تخصص فرد ذکرشده و سپس نقطه‌ی قوت و توانایی را عنوان کنیم. برای نمونه:

علی احمدی کارشناس ارشد کامپیوتر

متخصص سخت‌افزار

اطلاعات مربوط به تماس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی کارت ویزیت در صادقیه و طراحی کارت ویزیت تهران درج اطلاعات مربوط به تماس در آن است. شاید بتوان گفت رسالت اصلی کارت ویزیت همین ارائه‌ی اطلاعات تماس به مشتری است تا در مواقع لازم بتواند با ما ارتباط برقرار کند. بهتر است برای کار خود یک شماره‌ی مجزا و مخصوص داشته باشید و از ثبت شماره تلفن‌های شخصی بپرهیزید.همچنین اگر کسب‌وکار شما دارای یک محل فیزیکی مانند شرکت یا دفتر است، اطلاعات آدرس نیز باید در کارت ویزیت درج شود.

آدرس وب‌سایت

مورد بعدی که در طراحی کارت ویزیت صادقیه باید لحاظ شود واردکردن آدرس وب‌سایت ست. عموماً وب‌سایت‌ها شامل اطلاعاتی در مورد برند یا کسب‌وکار موردنظر هستند و عموماً در آن‌ها کلیه‌ی فعالیت‌های شرکت ثبت می‌شود و مانند یک رزومه برای صاحب شرکت محسوب می‌شود که می‌تواند به کمک آن عملکرد کسب‌وکار خود را به معرض دید عموم بگذارد. علاوه بر این برای جلب مشتری شما می‌توانید در وب‌سایت خود مطالب آموزشی هم قرار دهید تا مخاطبین بتوانند بهترین استفاده را از سایت شما ببرند.

آدرس شبکه‌های اجتماعی

بهتر است برای آوردن شبکه‌های اجتماعی در کارت ویزیت ن دسته از اپلیکیشن ها را ذکر کنید که بیشتر مورداستفاده هستند و از آوردن آدرس شبکه‌های اجتماعی که خیلی مورداستفاده‌ی عموم قرار نمی‌گیرند پرهیز کنید. بهره‌مندی از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی این حس را به مشتریان شما القا کرده که شما مدرن و امروزی هستید و نیز به آن‌ها برای تعامل بیشتر ب شما کمک خواهد کرد.

حضور فضاهای خالی در کارت ویزیت

یکی از مواردی که در چاپ کارت ویزیت صادقیه تهران باید به آن توجه شود این است که باید قسمت‌های از کارت ویزیت را خالی یا سفید باقی بگذاریم تا از هرج‌ومرج و شلوغی بیش‌ازحد کارت جلوگیری شود و همچنین مخاطب بتواند فضای پس‌زمینه‌ی کارت را هم ببیند و از آن لذت ببرد.

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت

یکی از عواملی که کمک می‌کند تا توجه مخاطب شما به کارت ویزیت جلب شود استفاده از خلاقیت دران است. بهتر است با کمک المان‌های مربوط به کسب‌وکار و دخیل کردن خلاقیت طراحی کارت ویزیت را به نحوی حرفه‌ای انجام داده و مشتری بتواند با شما به‌خوبی ارتباط برقرار کند.

روش‌های چاپ کارت ویزیت

پس از طراحی کارت ویزیت صادقیه نوبت به چاپ آن می‌رسد. برای چاپ کارت ویزیت روش‌های مختلفی وجود دارد که این روش‌ها به شرح زیر هستند:

·   برجسته کردن و منبت‌کاری یا Debossing & Embossing: این روش با کمک فشار حرارتی انجام‌شده و از جوهر نیز استفاده نمی‌شود.

·   لترپرس یا Letterpress: از قدیمی‌ترین انواع چاپ است که با استفاده از جوهر انجام می‌شود.

·   قلع فویل یا Foil: این نوع چاپ با کمک مواد فلزی ازجمله برنج، طلا . غیره صورت می‌گیرد و سبب لوکس جلوه دادن کارت می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.