سئو چیست ؟ در این مقاله ۱۰ نفر از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو (سئو) را تعریف کرده اند.
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
سئو ، فرآیند بهینه سازی یک وب سایت – و همچنین تمام مطالب موجود در آن وب سایت – است. در نتیجه این بهینه سازی سایت در رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجوی ارگانیک قرار خواهد گرفت. به منظور درک بهتر سئو، بایستی با نحوه کار موتورهای جستجو، آنچه افراد جستجو می کنند و چرایی و چگونگی جستجو، اطلاعاتی داشته باشید. یک پروژه سئو موفق، سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب می سازد. در حقیقت سئو فرآیندی فنی و تجاری است.
اما هیچ تعریف واحدی برای سئو مشخص نشده است.
به همین دلیل تلاش شد تا تعاریفی از متخصصان نام آشنای سئو جمع آوری شود. پاسخ ها و دیدگاه های هر یک از این متخصصان منحصربفرد است و هیچ یک از این تعاریف اشتباه نیستند.
در این مقاله کارشناسان سئو به این سؤال پاسخ می دهند : ” سئو چیست ؟ ”
فهرست مطالب
- بهینه سازی موتور جستجو (سئو)
- Benj Arriola / SEO Director, Myers Media Group
- Loren Baker / Founder, Search Engine Journal
- Aleh Barysevich / Founder & CMO, Link Assistant
- Seth Besmertnik / CEO, Conductor
- Chris Boggs / Founder, Web Traffic Advisors
- Pratik Dholakiya / Co-Founder, E2M
- Damon Gochneaur / Founder, Aspiro Digital Agency
- Kristopher Jones / Founder & CEO, LSEO
- Chuck Price / Founder, Measurable SEO
Benj Arriola / SEO Director, Myers Media Group
گوگل به طور مداوم بر اساس الگوریتم خود توسعه می یابد و پیشرفت می کند تا موتور جستجو پیشرفته ای ایجاد کند و هم گام با رشد خود، موارد زیادی یاد می گیرد.
در نتیجه هر چه موتور جستجو پیشرفته تر می شود، انسان ها کمتر آن را درک می کنند. در طی سال ها ،استراتژی های سئو در تلاش است تا همگام با تغییر و به روز رسانی الگوریتم گوگل، توسعه یابد.
این نوع توسعه و پیشرفت، از طریق دانش موتور جستجو و داده ها تحقق می یابد.
سئو در جهان امروزی این چنین است.
بعضی از چیزها هرگز تغییر نمی کنند و همواره ثابت هستند.
یک فاکتور همیشه ثابت است: گوگل همیشه بر روی کیفیت و محتوای ارزشمندی که کاربران عاشق خواندن، تماشا کردن، گوش دادن و به اشتراک گذاشتن آن هستند، تمرکز دارد.
محتوای با کیفیت که به عنوان یک نقطه کانونی در الگوریتم رتبه بندی گوگل است که برای کاربران مزایای زیادی را به همراه دارد. از این رو زمان سئو سازی محتوا باید به این نکته نیز توجه شود.
Loren Baker / Founder, Search Engine Journal
سئو متشکل از استراتژی سه بخشی است که عبارتند از:
یک بهینه سازی مداوم فنی بر روی سایت جهت اطمینان از اینکه گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند صفحات سایت را بخوانند و آن ها را ایندکس کنند.
همچنین این بهینه سازی درباره نوآوری های مستمر در جستجو و توانمند سازی مصرف کنندگان با راه حل هایی مانند AMP ، Schema و Rich Snippets ها می باشد.
ورود محتویات درسطح تراکنش ، اطلاع رسانی و نشر در وب سایت ها. این امر مصرف کنندگان و موتورهای جستجو را قادر می سازد تا به راحتی ، اهمیت و ارتباط یک صفحه یا بخشی از سایت با سؤالات و موضوع جستجوی ارگانیک را درک کنند. Navigation، بخشی از استراتژی محتوا است بنابراین لینک سازی داخلی نقش مهمی را ایفا می کند.
توانایی منتشر کردن مطالب قابل اشتراک که هدف اصلی سئو سایت را پشتیبانی کنند. به اشتراک گذاشتن توسط راه های ارتباطی، روابط عمومی، لینک سازی موجب ارسال سیگنال هایی می شود که در نهایت به معنای دستیابی به لینک های عالی و مطلوب می شود.
Aleh Barysevich / Founder & CMO, Link Assistant
امروزه، سئو به معنی تصمیم گیری و انتخاب صحیح از بین مقدار بسیار زیادی از داده های سئو، آخرین ترندهای گوگل و حس مشترک است. موضوع ساده ایاست اما چندان آسان نیست!
همچنین سئو تمایل دارد تا با بازاریابی عملکرد ادغام شود و نقش خود را به عنوان یک رشته مستقل تغییر دهد.
Seth Besmertnik / CEO, Conductor
این که سئو چیست یه جواب بسیار ساده دارد: برای مشتریان خود ارزش ایجاد کنید و برای آن ها ارزش قائل شوید. اگر بدانید مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند و یا اینکه چه چیزی می خواهند و چیزی که می خواهند را به آن ها بدهید، فوق العاده در سئو موفق خواهید شد.
فقط یک الگوریتم مهم وجود دارد: مشتریان شما (قلب، ذهن و روح مشتریان)
Chris Boggs / Founder, Web Traffic Advisors
سئو یک فرآیند مداوم درباره بهینه سازی اصول اولیه می باشد. اصولی مانند بهینه سازی فرآیندها، درک کانال های ارتباطی و سیاست ها و الگوریتم هایی که به طور مداوم در حال تغییر هستند.
ارتباطات یک مشکل همیشگی در بین سازمان های متوسط و بزرگ است، همچنین تیم هایی که علاقه به کار ندارند و یا توانایی های لازم را ندارند که با یکدیگر به صورت تیمی کار کنند تا بتوانند ۹۰ درصد توصیه های سئو را انجام دهند.
Pratik Dholakiya / Co-Founder, E2M
امروزه ، سئو دو جنبه مهم دارد:
شاخه ای خاص در بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing): بخشی که حتی در صورت عدم وجود موتورهای جستجو، به منظور ایجاد ترافیک، جلب توجه و گسترش دسترسی شما طراحی شده باشد.
اما این تلاش ها با درنظر گرفتن موتورهای جستجو صورت می گیرد و به گونه ای انجام می شود که پتانسیل شما را برای ایجاد ترافیک جستجوی اساسی و طولانی مدت به حداکثر برساند.
سئو فنی (Technical SEO): اطمینان از به روز بودن همه لینک ها، انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی، تنظیم ریدایرکت ها زمانی که صفحات جا به جا می شوند، رفع خطاها، استفاده از markup های مناسب و غیره.
این دو جنبه باید به گونه ای ادغام شوند که تلاش های کلی در بازاریابی برند را تقویت کنند.
Damon Gochneaur / Founder, Aspiro Digital Agency
سئو، همچنانکه در مورد بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است، شامل رشته ها و زمینه های زیاد دیگری نیز هست و بیشتر از تنها بهینه سازی داخل سایت به جهت افزایش رتبه در نتایج جستجو به کار می رود.
سئو شامل بهینه سازی تجربه کاربری و بهینه سازی نرخ تبدیل نیز می باشد و همچنین جزیی از روابط عمومی و بازاریابی سنتی نیز می باشد.
امروزه، سئو یک کانال بازاریابی چند رشته ای است که به عنوان یک حرفه و کانال بازاریابی در حال تکامل و رشد شناخته می شود.
سئو هنوز هم در تلاش است تا افرادی که برند شما را نمی شناسند را، با وب سایت تان آشنا کند. اما نحوه و روش های این آشنایی یک فرایند و تلاش پویا است.
Kristopher Jones / Founder & CEO, LSEO
سئو درباره مهندسی معکوس و تکرار موفقیت رهبران بازار در زمینه جستجوی ارگانیک است.
اگر به دنبال دستیابی به سهم بازار هستید، از یک ابزار تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید تا در مورد رقبای خود اطلاعات به دست آورید. اطلاعاتی مانند بک لینک ها، Domain Authority و رتبه های بالای جستجوی ارگانیک.
بعد از به دست آوردن داده های رقابتی، مرحله بعدی طراحی استراتژی های سئو است.
استراتژی هایی مانند تولید محتوا، لینک سازی و سایر فعالیت ها تا در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.
Julie Joyce / Owner & Director of Operations, Link Fish Media Inc.
سئو همان چیزی است که همیشه بوده است: اطمینان از اینکه وب سایت شما هم دارای رتبه خوبی باشد و هم اینکه ترافیک را به فروش تبدیل می کند.
چیزی که تغییر کرده این حقیقت است که بیش از اندازه بهینه سازی کردن مانند بهینه سازی نکردن بد و مضر است. ما در تلاشیم تا سایت ها را مطابق با نیاز کاربر طراحی کنیم و نباید تنها بر روی موتورهای جستجو تمرکز کرد. این مورد شامل فعالیت های لینک سازی نیز است.
Chuck Price / Founder, Measurable SEO
سئو تماما درباره تجربه کاربر است. همچنین ارائه قابلیت جستجوی صوتی نیز به صورت فزاینده ای نقشی مثبت در تجربه کاربر دارد.
ایجاد محتوای مفید و کسب بک لینک های مرتبط، همچنان کلید دستیابی وب سایت ها به صدر صفحه نتایج جستجو (SERP) است.